Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Переведення малюнка на тканину.Содержание книги Поиск на нашем сайте
Перевести малюнок на тканину можна кількома способами. Найпростішими є такі: 1-й спосіб. Виконується за допомогою спеціально призначеного копіювального паперу. Копіювальний папір кладуть блискучою поверхнею на тканину, зверху накладають кальку з малюнком. Потім контури малюнка обводять олівцем. 2-й спосіб. Використовується для світлих прозорих тканин. Розмістити малюнок можна на скло, а зверху — тканину. Знизу скла включити настільну лампу і простим олівцем обвести контур малюнка. У яскравий сонячний день можна скористатися віконною шибкою. 3-й спосіб. На деяких тканинах не можна використовувати копіювальний папір для перенесення малюнка. У цьому випадку малюнок спочатку виконують на кальці, прикріплюють його до тканини, а потім приметують по контуру яскравою ниткою. Після цього папір акуратно відривають. А на тканині залишається малюнок у вигляді стібків, орієнтуючись на які і вишивають виріб. 4-й спосіб. Використовується в основному на виробництві, де для переведення малюнка на тканину використовують трафарети. Трафарет накладають на тканину, а зверху проводять кісточкою з машинним маслом та синькою. На тканині залишається малюнок у вигляді крапочок синього кольору. Малюнки на тканину переводяться на тканину для вишивання вільними техніками. Для вишивання лічильних технік малюнок не переводять на тканину, а шиють придивляючись до ниток тканини та схеми вишивки. Поділ вишитих виробів за призначенням. За призначенням вишиті вироби поділяють на чотири групи: I група: столова білизна — скатерки, серветки, доріжки різного призначення. Скатерки, серветки бувають різного розміру.З усіх чотирьох сторін їх обробляють рубцями 3...4 см завширшки, під рубцем вишивають ретязь або мережку (прутик, черв'ячок, лучка, ляхівка). Вишивку на скатерці розміщують на краях окремими фігурами або суцільною смугою чи посередині. Вишивають також комплекти — скатерка чи доріжка і шість або дванадцять серветок. Кольорове вирішення залежтть від орнаменту, техніки вишивки, регіону України, де виконують вишивку II група: постільна білизна — покривала, підзори, підодіяльники, наволочки. Покривала з усіх чотирьох сторін оздоблюють рубцями, під рубцем виконують мережку, а для основного узору застосовують переважно такі вишивальні техніки, як вирізування з лиштвою, прутик з настилом. Найчастіше вишивку розміщують уздовж країв або по середині покривала. Підзори з трьох сторін (нижній і бокових) мають рубець з мережкою, а з четвертої сторони — рубець для протягування шнурка. Вишивають нижній край. Узор розміщують суцільною смугою або окремими фігурками. Підодіяльники бувають розмірами 145X217 і 175X220 см. Вирізи підодіяльників можуть бути квадратними, у вигляді ромба, круглими. Вишивку розміщують на кутах вирізу або з чотирьох сторін його. Наволочки бувають різних розмірів, наприклад, 60Х 60 см, 70X70. Вишивку на них розміщують по згину верхнього краю суцільною смугою або окремими фігурами. Іноді вишивку розміщують у двох або чотирьох верхніх кутах. III група: вишивки інтер’єрного призначення - рушники, фіранки віконні, портьєри... Рушники різних розмірів. Для них використовують льняне та напівльняне полотно, домоткане полотно, вишивальне. Розміщення вишивки та добір кольорів ниток залежать від узору та регіональних особливостей. Для рушників Полтавщини характерний рослинний орнамент, в основі якого лежить так зване дерево, що росте, по краях рушника виконують рослинним орнаментом обвідки, а самі краї оздоблюють плахтовими закінченнями. Такі рушники вишивають нитками червоного кольору. У західних областях України для оздоблення рушників застосовують геометричний орнамент, а техніки вишивки — хрестик, низь. Кольори добирають яскраві. Для подільських рушників характерні такі техніки вишивки, як низь, лиштва і качалочкова лиштва, орнамент — геометричний, стилізований (чоловічки, птахи, звірі, квіти). На Київщині рушники вишивають технікою хрестик нитками переважно чорного і червоного кольорів. Рушникові шви виконують нитками червоного кольору із вкрапленням синього. IV група: носильне вбрання — чоловічі та жіночі сорочки, жіночі блузки, сукні, халати, нічні сорочки та дитячий одяг. Ці вироби складаються з таких основних деталей: станок (перед і спинка), рукава, комір. Залежно від фасону вироби можуть мати планки, кишені, кокетки. Кольорове вирішення залежтть від орнаменту, техніки вишивки, регіону України, де виконують вишивку. 3. Техніка «вільна гладь». Гладь – це техніка вишивання, що виконується прямими або косими стібками, однакової або різної довжини, які щільно прилягають один до одного, утворюючи гладеньку поверхню вишивки. Площина узору може бути заповнена стібками гладі повністю або частково. За технікою виконання гладь розрізняють лічильну й вільну.
Вільна гладь належить до поверхнево – нашивних вільних технік вишивання. Вона отримала назву від способу виконання, тому, що її виишивають на будь – якій тканині, на яку попередньо нанесено малюнок вишивки. Вільною гладдю виконують рослинні та тваринні орнаменти. Вільна гладь буває декількох видів: Художня гладь схожа на малюнок фарбами, бо вишивають її нитками багатьох кольорів і відтінків. Стібки ниток одного кольору повинні поступово входити в нитки іншого кольору. Вона дає значно ширший простір для прояву фантазії, ніж інші види вишивки.Нею вишивають сукні, скатерки, подушки, створюють панно, картини, портрети, пейзажі. Декоративна гладь характеризується виконанням вишивки яскравими контрастними нитками, може відрізнятися від природних кольорів. Кожен колір навмисно виконується окремо, ніби рядами. Узори декоративної гладі спрощені, тобто стилізовані. Біла гладь - це одноколірна вишивка, але завдяки тому, що стібки лягають у різних напрямках, вона набуває багато відтінків. Малюнки для білої гладі мають невеликі деталі. Краса залежить від тонкості та чіткості виконання даної техніки. Прорізна гладь Прорізна гладь - зустрічається в мотивах білої гладі. Називають цю техніку ще "англійським шитвом". Двобічна гладь - вишивають візерунки з невеличкими квітками та листками, тому що стібки гладі роблять довжиною не більше 1 см. Полтавська гладь - один з різновидів гладі у прикріп. Нею здавна розшивали рушники, хустки, фартухи, доріжки, серветки, панно. Контурна гладь, штрихована гладь. Кожен вид вільної гладі призначений для вишивання узорів, що розрізняються за розмірами, зовнішнім виглядом, кольоровою гамою.
Білет № 6 Використання кольорів у вишиванні.
На естетичне сприйняття виробу впливають колір і малюнок. Під час вишивання виникає потреба у різноманітних відтінках кольорів та їх гармонійного поєднання. Традиційно виділяють сім основних кольорів – кольори веселки: червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий. Перехід між цими кольорами є поступовим. Від основних кольорів райдуги бере свій початок нескінченна кількість найрізноманітніших тонів, відтінків. Усі кольори поділяють на хроматичні, ахроматичні. Хроматичні кольори - це основні спектральні кольори (червоний, жовтий, синій, зелений). Ахроматичні кольори - білий, сірий, чорний. Кольори поділяють на теплі й холодні. Теплі - червоний, помаранчевий, жовтий. Холодні - зелений, голубий, синій, фіолетовий. Кольорові поєднання можуть бути: 1. Контрастними, н-д, червоний + зелений, синій + жовтий, білий + чорний. 2. Монохромними, або тональними н-д, голубий +світло – голубий. 3. Споріднені, н-д, червоний + синій, синій + зелений.Для того, щоб краще розуміти поєднання кольорів використовують кольорове коло.
Основними кольорами є червоний, жовтий, синій. Вони взаємонезалежні, тобто жодного з них не можна утворити змішуванням двох інших кольорів, а змішуванням їх можна мати всі інші кольори і відтінки.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 624; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 52.14.131.112 (0.01 с.) |