Глаголы состояния, не имеющие форм Continuous 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Глаголы состояния, не имеющие форм Continuous



Некоторые глаголы, обозначающие постоянное состояние, в силу своей природы не могут образовывать форм Continuous. Среди подоб- ных глаголов можно выделить следующие группы:


 

1. Глаголы эмоционального состояния: like, love, desire, hate, envy, prefer, satisfy и т. д.

2. Глаголы обладания, принадлежности: be, have, cost, weight, be- long и т. д.

3. Глаголы мыслительной деятельности: suppose, believe и т. д.

4. Глаголы ощущения: notice, hear и т. д.

 

Некоторые из вышеприведенных глаголов в определенном значении могут иметь формы Continuous, то есть становятся активными глагола- ми:

 

Глагол состояния — no continuous! Активный глагол
Think — полагать, считать Sh e thin k s w e a r e kidding. — Она думает, что мы шутим. Think — размышлять, рассматривать Wha t a r e y o u thinkin g about? — О чем ты думаешь?
Have — владеть H e ha s a nic e hous e i n the country. — У него чудесный дом за городом. Have — принимать ванну, пищу, хорошо проводить время и т. д. M r. Jones is having br eakfas t now. — Господин Джонс сейчас завтракает.
Smell — иметь запах The food smells awful. — Еда ужасно пахнет. Smell — нюхать Why ar e y ou smelling the food? Is anythin g w r ong? — Почему ты нюхаешь еду? Что-то не так?
Taste — иметь вкус Th e foo d ta s t e s a bi t s trange. — Еда немного странная на вкус. Taste — пробовать I a m ta s tin g th e mea t becaus e i t m a y be t ough. — Я пробую мясо, так как оно может быть жестким.
Look — выглядеть That look s g r eat! — Выглядит великолепно! Look — рассматривать What ar e y ou looking at? — На что ты смотришь?

 

 

Weight — иметь вес I w eight 60 kilos, that’s OK for my age. — Я вешу 60 килограмм, это нормально для моего возраста. Weight — взвешивать She is w eighting herself no w — actually, she does it every 60 minutes. — Она сейчас взвешивается, вообще она каждые 60 минут взвешивается.
Be — быть He is a nice person. — Он хороший человек. Be — вести себя, нехарактерное поведение Y ou ar e being v e r y r ude t o her, what has happened? — Ты с ней слишком груб, что случилось?

 

 

Grammar practice

1. Form the 3 rd person singular of the following verbs (Present Sim- ple).

W ash, c r y, enjo y, d r op, p r efe r, pl a y, p a y, t each, visit, smash, match, fl y

2. Add -ing to the following verbs.

T r av el, pla y, tr y, put, sleep, peel, lo v e

3. Complete the texts using the Present Simple or Present Continuous

Form of the given verbs.

a. Mr. Thompson ……… (be) a famous business trainer. He.............. (trav-

el) to different  cities and................ (help) people to be successful and produc-

tive in their professional career. At the moment he (stay) in a luxurious ho- tel in the center of Rome. Mr. Thompson usually….............................................................. (eat) at work but

if he……..(have time) he....................... (enjoy) going to ethnic restaurants. This

morning Mr. Thomson….................. (meet) with the management of a milk fac-

tory and he…............ (be) a bit nervous because this business visit is important

for him. He……..(wear) a very fashionable suit and.......................... (look) nice.

b. Our school.................... (be considered) one of the best in our town — the

students ………….(study) two foreign languages, ………….(practice) dif- ferent kind of sports and................................................................................... (receive) profound education. Today  our

class……..(visit) the local museum. We ………….(sit) at the school stairs waiting for our teacher. He ………(be) a punctual person but now he ………..

(be) late. Something may have happened and that’s we……..(call) him now.

 

4. Fill in with Present Simple or Present Continuous.

a. I don’t like him. He.......................................................... (not help) anyone.

b. Such a lovely pair of shoes! How much…………….it…............................... (cost)?

c. Why  …….you…............. (smile)? Have you passed your exam?

d. I............................. (understand) your feelings but there’s no other way out.

e. Most rivers.............................. (flow) into the sea.

f. Sometimes children.............................. (wrestle) with each other to play.


 

g. Look!  Those guys............................. (fence) with swords!

h. I................... (admire) people speaking foreign languages.

 

Circle the correct answer.

a. I see/am seeing Professor Smith tonight. Is there anything you would like me to tell him?

b. My wife always tas tes/is tasting food before serving it.

c. He is/is being so rude today. What has happened?

d. I think/am thinking we can do it tomorrow, so let’s relax and watch some TV-show now.

e. The baby weights/is weighting 6 kilos.

f. The milk smells/is smelling strange. I think it has gone off.

g. My neighbors think/ar e thinking of selling their flat and moving to the country.

h. Unfortunately, he is/is being very irresponsible — we can’t rely on him in this situation.

i. Don’t disturb grandpa, please. He has/is having rest now.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-02-07; просмотров: 252; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.144.69 (0.008 с.)