Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Глаголы состояния, не имеющие форм ContinuousСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Некоторые глаголы, обозначающие постоянное состояние, в силу своей природы не могут образовывать форм Continuous. Среди подоб- ных глаголов можно выделить следующие группы:
1. Глаголы эмоционального состояния: like, love, desire, hate, envy, prefer, satisfy и т. д. 2. Глаголы обладания, принадлежности: be, have, cost, weight, be- long и т. д. 3. Глаголы мыслительной деятельности: suppose, believe и т. д. 4. Глаголы ощущения: notice, hear и т. д.
Некоторые из вышеприведенных глаголов в определенном значении могут иметь формы Continuous, то есть становятся активными глагола- ми:
Grammar practice 1. Form the 3 rd person singular of the following verbs (Present Sim- ple). W ash, c r y, enjo y, d r op, p r efe r, pl a y, p a y, t each, visit, smash, match, fl y 2. Add -ing to the following verbs. T r av el, pla y, tr y, put, sleep, peel, lo v e 3. Complete the texts using the Present Simple or Present Continuous Form of the given verbs. a. Mr. Thompson ……… (be) a famous business trainer. He.............. (trav- el) to different cities and................ (help) people to be successful and produc- tive in their professional career. At the moment he (stay) in a luxurious ho- tel in the center of Rome. Mr. Thompson usually….............................................................. (eat) at work but if he……..(have time) he....................... (enjoy) going to ethnic restaurants. This
morning Mr. Thomson….................. (meet) with the management of a milk fac- tory and he…............ (be) a bit nervous because this business visit is important for him. He……..(wear) a very fashionable suit and.......................... (look) nice. b. Our school.................... (be considered) one of the best in our town — the students ………….(study) two foreign languages, ………….(practice) dif- ferent kind of sports and................................................................................... (receive) profound education. Today our class……..(visit) the local museum. We ………….(sit) at the school stairs waiting for our teacher. He ………(be) a punctual person but now he ……….. (be) late. Something may have happened and that’s we……..(call) him now.
4. Fill in with Present Simple or Present Continuous. a. I don’t like him. He.......................................................... (not help) anyone. b. Such a lovely pair of shoes! How much…………….it…............................... (cost)? c. Why …….you…............. (smile)? Have you passed your exam? d. I............................. (understand) your feelings but there’s no other way out. e. Most rivers.............................. (flow) into the sea. f. Sometimes children.............................. (wrestle) with each other to play.
g. Look! Those guys............................. (fence) with swords! h. I................... (admire) people speaking foreign languages.
Circle the correct answer. a. I see/am seeing Professor Smith tonight. Is there anything you would like me to tell him? b. My wife always tas tes/is tasting food before serving it. c. He is/is being so rude today. What has happened? d. I think/am thinking we can do it tomorrow, so let’s relax and watch some TV-show now. e. The baby weights/is weighting 6 kilos. f. The milk smells/is smelling strange. I think it has gone off. g. My neighbors think/ar e thinking of selling their flat and moving to the country. h. Unfortunately, he is/is being very irresponsible — we can’t rely on him in this situation. i. Don’t disturb grandpa, please. He has/is having rest now.
|
||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-02-07; просмотров: 272; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.226.170.52 (0.009 с.) |