VII. Подведение итогов и награждение 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

VII. Подведение итогов и награждение



Лучшие работы награждаются дипломами победителя I, II, II степени и лауреата (призера) по возрастным группам.

Оргкомитет имеет право учреждать дополнительные тематические номинации и награждать конкурсантов по согласованию с членами жюри.

 

*Контакты модератора: howiseetheworld@mail.ru. Конкурсные работы заочного тура по почте не принимаются.

 

7. Конференция «Актуальные проблемы современного образования» (учителя ОУ, преподаватели вузов и другие работники системы образования)

Цель конференции – повышение профессиональной компетентности учителей через активизацию деятельности по решению поведенческих, этических и эстетических проблем в духовно-нравственной практике.

Задачи:

- Практическое применение учителями инновационных педагогических технологий.

- Распространение практического педагогического опыта среди общеобразовательных учреждений.

- Активизировать участников на поиск решения актуальных проблем современного образования.

Тема: «Эффективные педагогические практики в условиях дистанционного обучения иностранным языкам. Из опыта работы учителей английского языка».

Дата проведения: дата проведения будет выслана участникам дополнительно. Октябрь-ноябрь 2020

Механизм осуществления:

- Мероприятие осуществляется в виде круглого стола, в качестве участников которого приглашаются учителя общеобразовательных организаций,преподаватели вузов и другие работники системы образования.

- Участники рассматривают ряд наиболее актуальных вопросов в системе обучения и воспитания школьников и предлагают конкретные способы их разрешения.

- По итогам работы круглого стола составляется резолюция в форме решения конкретных поставленных проблем.

- Все материалы участников публикуются в журнале сообщества «Педагогическая платформа» и авторы получают Сертификат о публикации.

Возможно дистанционное участие в работе круглого стола.

Дистанционным участникам следует выслать материалы (статью в формате Word, а также видео выступления) на электронный адрес mustinnovate@gmail.com   15 октября 2020 г. В теме письма указывается «Generationext. Конференция».

Требования к оформлению работы:

Объем работы не менее 2500 знаков.

1. Формат страницы: А4, все поля (снизу, сверху, слева, справа) 2 см.

2. Шрифт «Times New Roman», 14 кегль. Междустрочный интервал – полуторный.

3. Ссылки на литературу оформлены в квадратных скобках [В.В. Петров, 2001].

4. Ссылки на приложения в тексте оформлены в квадратных скобках по порядку [1].


Приложение 1

Класс

Be My Friend   Take my hand and walk with me, Be my friend and talk to me, We can talk of many things, How we feel when a song bird sings. We’ll talk quietly, not shout, There is so much to talk about: How we help our mummies too, They have so much work to do. Take my hand and walk with me, Be my friend and talk to me. The School. The school has doors that open wide, And friendly teachers wait inside. Hurry, hurry, let’s go in, For soon the lessons will begin. Books and pencils I will need, When I start to write and read. Lots to learn and lots to do, I like to go to school, don’t you?

 

Класс

The Arrow and the Song by Henry Wadsworth Longfellow   I shot an arrow into the air, It fell to earth, I knew not where; For, so swiftly it flew, the sight Could not follow it in its flight. I breathed a song into the air, It fell to earth, I knew not where; For who has sight so keen and strong, That it can follow the flight of song? Long, long afterward, in an oak I found the arrow, still unbroke; And the song, from beginning to end, I found again in the heart of a friend.   Those evening bells By Thomas Moore   Those evening bells! Those evening bells! How many a tale their music tells, Of youth, and home, and that sweet time, When last I heard their soothing chime!   Those joyous hours are past away! And many a heart that then was gay, Within the tomb now darkly dwells, And hears no more those evening bells!   And so ‘twill be when I am gone; That tuneful peal will still ring on, While other bards shall walk these dells, And sing your praise, sweet evening bells!  

 


Класс

The wind tapped like a tired man, by Emily Dickinson   The wind tapped like a tired man, And like a host, “Come in”, I boldly answered; entered then My residence within   A rapid, footless guest, To offer whom a chair Were as impossible as hand A sofa to the air.   No one had he to bind him, His speech was like the push Of numerous humming-birds at once From a superior bush. His countenance a billow, His fingers, if he pass Let go a music, as of tunes Blown tremulous in glass.   He visited, still flitting; Then, like a timid man, Again he tapped – ‘twas flurriedly – And I became alone. Written in march by William Wordsworth   The Cock is crowing, The stream is flowing, The small birds twitter, The lake doth glitter, The green field sleeps in the sun; The oldest and youngest Are at work with the strongest; The cattle are grazing, Their heads never raising; There are forty feeding like one!   Like an army defeated The snow hath retreated, And now doth fare ill On the top of the bare hill; The ploughboy is whooping – anon – anon: There’s joy in the mountains; There’s life in the fountains; Small clouds are sailing, Blue sky prevailing; The rain is over and gone!    

Класс

William Shakespeare Sonnet XVIII. Shall I compare thee to a summer’s day? Thou art more lovely and more temperate: Rough winds do shake the darling buds of May, And summer’s lease hath all to short a date: Sometime too hot the eye of heaven shines, And often is his gold complexion dimm’d; And every fair from fair sometimes declines, By chance or nature’s changing course untrimm’d; But thy eternal summer shall not fade, Nor lose possesion of that fair thou ow’st; Nor shall Death brag thou wander’st in his shade, When in eternal lines to time thou grow’st: So long as men can breathe or eyes can see, So long lives this, and this gives life to thee.   Glossary: temperate = steady; lease = period; untrimm’d = deprived of beauty; ow’st = own; grow’st = get adjusted. William Shakespeare Sonnet LXVI. Tired with all these, for restful death I cry, As, to behold Desert a beggar born, And needy Nothing trimm`d in jollity, And purest Faith unhappily forsworn, And gilded Honour shamefully misplaced, And Maiden Virtue rudely strumpeted, And right Perfection wrongfully disgraced, And Strength by limping Sway disabled, And Art made tongue-tied by Authority, And Folly doctor-like controlling Skill, And simple Truth miscall`d Simplicity, And captive Good attending captain Ill:   Tired with all these, from these would I be gone, Save that, to die, I leave my love alone.

Приложение 2

Класс

Velvet Shoes

Elinor Wylie

Let us walk in the white snow

In a soundless space;

With footsteps quiet and slow,

At a tranquil pace,

Under veils of white lace.

 

I shall go shod in silk,

And you in wool.

White as a white cow’s milk,

More beautiful

Than the breast of gull.

 

We shall walk through the still town

In a windless peace;

We shall step upon white down (soft, delicate feathers)

Upon silver fleece,

Upon softer than these.

 

We shall walk in velvet shoes:

Wherever we go

Silence will fall like dews

On white silence below.

We shall walk in the snow.

 

Класс

Silver

Walter de la More

Slowly, silently now the Moon

Walks the night in her silver shoon (shoes);

This way, and that, she peers, and sees

Silver fruit upon silver trees;

One by one the casements (windows) catch

Her beams beneath the silver thatch (roof);

Couched in his kennel, like a log,

With paws of silver sleeps the dog;

From their shadowy cote (shelter) the white breasts peep

Of doves in a silver-feathered sleep;

A harvest mouse goes scampering by,

With silver claws and a silver eye;

And moveless fish in the water gleam,

By silver reeds in a silver stream.

 


Класс

A Vagabond Song

Bliss Carman

There is something in the autumn that is native to my blood-

Touch of manner, hint of mood;

And my heart is like a rhyme.

With the yellow and the purple and the crimson keeping time.

 

The scarlet of the maples can shake me like a cry

Of burgles going by.

And my lonely spirit thrills

To see the frosty asters like smoke upon the hills.

 

There is something in October sets the gypsy blood aster;

We must rise and follow her,

When from every hill of flame

She calls and calls each vagabond by name.


Приложение 3



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-02-07; просмотров: 60; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.15.2.78 (0.021 с.)