Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Прояв емоцій в художній творчості ⇐ ПредыдущаяСтр 6 из 6
Емоції людини виявляються у всіх видах людської діяльності і особливо в художній творчості. Власна емоційна сфера художника відбивається у виборі сюжетів, в манері листа, в способі розробки вибраних тим і сюжетів. Все це разом узяте складає індивідуальна своєрідність художника. Емоції входять в багато психологічно складних станів людини, виступаючи як їх органічна частина. Такими комплексними станами, що включають мислення, відношення і емоції, є гумор, іронія, сатира і сарказм, які також можна трактувати як види творчості, якщо вони набувають художньої форми. Гумор — це емоційний прояв такого відношення до чого-небудь або до кого-небудь, яке несе в собі поєднання смішного і доброго. Це сміх над тим, що любиш, спосіб прояву симпатії, привертання уваги, створення гарного настрою. Іронія — це поєднання сміху і нешанобливого відношення, частіше всього зневажливого. Таке відношення, проте, ще не можна назвати недобрим або злим. Сатира є викриття, засудження об'єкту, що безумовно містить. У сатирі він, як правило, представляється в непривабливому вигляді. Недобре, зле понад усе виявляється в сарказмі, який є прямим знущанням, насмішкою над об'єктом. Окрім перерахованих складних станів і відчуттів, слід назвати ще трагізм. Це емоційний стан, що виникає при зіткненні сил добра і зла і перемозі зла над добром. Таким чином, емоції входять в багато психологічно складних станів людини, виступаючи як їх органічна частина. Такими комплексними станами, що включають мислення, відношення і емоції, є гумор, іронія, сатира і сарказм, які також можна трактувати як види творчості, якщо вони набувають художньої форми. Власна емоційна сфера художника відбивається у виборі сюжетів, в манері листа, в способі розробки вибраних тим і сюжетів. Все це разом узяте складає індивідуальна своєрідність художника і визначає особливості його творчості. Висновок
Емоції є класом суб'єктивних психологічних станів людини, без якої неможлива його життєдіяльність. Емоції підрозділяються на відчуття і власне емоції. Відчуття носять наочний характер, пов'язані з уявленням або ідеєю про деякий предмет, виконують мотивуючу роль. Емоції виступають як безпосереднє віддзеркалення, переживання відносин, що склалися, менш опредмечени, мають велику глибину, триваліші чим відчуття. Особливим видом емоційного стану є афект – особливо виражений емоційний стан, що супроводжується видимими змінами в поведінці людини, яка їх випробовує. Одним з найбільш поширених в наші дні афектів є стрес.
Впродовж всього розвитку вчення про емоції робилися спроби пояснити їх суть, їх виникнення і їх основи. Першою такою спробою була еволюційна теорія Дарвіна, згідно якої емоції з'явилися в процесі еволюції живих істот як життєво важливі пристосовні механізми, сприяючі адаптації організму до умов і ситуацій його життя. Ідеї Ч. Дарвина були сприйняті і розвинені в психоорганічній теорії, що здобула в психології широку популярність. Її авторами з'явилися У. Джемс і До. Ланге. Джемс вважав, що певні фізичні стани характерні для різних емоцій — цікавості, захоплення, страху, гніву і хвилювання. Відповідні тілесні зміни були названі органічними проявами емоцій. Альтернативну точку зору на співвідношення органічних і емоційних процесів запропонував У. Кеннон. Він одним з перших відзначив той факт, що тілесні зміни, спостережувані при виникненні різних емоційних станів, вельми схожі один на одного і за різноманітністю недостатні для того, щоб цілком задовільно пояснити якісні відмінності у вищих емоційних переживаннях людини. Услід за теоріями, що пояснюють взаємозв'язок емоційних і органічних процесів, з'явилися теорії, що описують вплив емоцій на психіку і поведінку людини (О.Д. Хебб, теорія когнітивного дисонансу Фестінгера). Емоції грають дуже важливу роль в житті людини. Вони більшою чи меншою мірою визначають спрямованість його поведінки; відображають стан, процес і результат задоволення потреби; емоція, виражена у відчутті, бажанні, вабленні або пристрасті поза сумнівом містить в собі спонуку до діяльності. Система і динаміка типових емоцій характеризує людину як особу. Особливе людське відчуття – любов – визначає найвищий духовний і естетичний початок в людині. Емоції також нерозривні з творчим процесом. Під творчістю, як станом душі людини, подразумеваєтся здатність свідомо сприймати і правильно реагувати на побачене. Що означає поглянути на іншу людину творчо? Це означає побачити його об'єктивно, без спотворень і надуманих якостей, уникаючи перенесення на нього рис вдачі інших людей. Умови, які необхідні для отримання такого творчого початку людиною наступні: здібність людини дивуватися, здатність зосередитися, здатність до самопізнання, правильне відношення до конфлікту (т.е. здатність з свідомою готовністю зустрічати можливість конфлікту). Готувати людину до життя — означає готувати його до творчості, і тому формування творчого початку в особі необхідно зробити універсальним виховним принципом.
Емоції знаходять свій вираз перш за все в музиці і художній творчості. Вираз емоцій за допомогою музики йде корінню глибоко в старовину. Музика була засобом, який врівноважував зовнішню сторону протікання життя з психологічним станом самої людини. По тональності музики, розташуванню інтервалів, дисонансам можна зрозуміти, який з афектів переважає в музиці. Мета музики - порушувати афекти, які можуть відповідати ідеї. Емоції входять в багато психологічно складних станів людини, виступаючи як їх органічна частина. Такими комплексними станами, що включають мислення, відношення і емоції, є гумор, іронія, сатира і сарказм, які також можна трактувати як види творчості, якщо вони набувають художньої форми. Власна емоційна сфера художника відбивається у виборі сюжетів, в манері листа, в способі розробки вибраних тим і сюжетів. Все це разом узяте складає індивідуальна своєрідність художника і визначає особливості його творчості. ЛІТЕРАТУР А 1. Аболін Л.М. Психологические механізми емоційної стійкості людини. — Казань, 1987. 2. Анохин П.К.Эмоции // Психологія емоцій: Тексти. - М., 1984. 3. Вартанян Р.А., Петров Е.С. Эмоции і поведінка. — Л., 1989. 4. Вілюнас В.К.Основные проблеми психологічної теорії емоції // Психологія емоцій. 5. Гуревич П.С. «Криза психоаналізу. Дзен-буддизм і психоаналіз». М.: Айріс-прес, 2004 р. 6. Додонов Би.І. В світі емоцій. — Київ, 1987. 7. Крюгер Ф. Сущность емоційних переживань // Психологія емоцій: Тексти. - М., 1984. 8. Леонтьев А.Н. Діяльність. Свідомість. Особа. — М., 1982 (1975). 9. Леонтьев А.Н.Потребности, мотиви, емоції // Психологія емоцій: Тексти. - М., 1984 10. Рубінштейн С.Л.Основы загальній психології: У 2 т. - М., 1989. - Т. II. 11. Селье Г. Стресс без дістресса. — М., 1982 12. Симонов П.В. Потребностно-мотивационная теорія емоцій //Вопросы психології. - 1982. - №6. 13. Симонов П.В. Эмоциональный мозок. Фізіологія, Нейроанатомія. Психологія емоцій. — М., 1981. 14. Тігранян Р. А. Стресс і його значення для організму. — М., 1988 15. Фромм Э. Искусство любити: Дослідження природи любові. - М., 1990 16. Чистякова М.І. Психогимнастіка. — М., 1990. 17. Якобсон П.М. Эмоциональная життя школяра. — М., 1966. 18. Ярошевский М.Г., Петровский А.В. Психологія. Словник 2-е видавництво, іспр. І доп. М.: Політіздат, 1990. с.494Рзмещено на
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2020-03-02; просмотров: 440; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.21.100.34 (0.006 с.) |