Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Особливості творчого мисленняСодержание книги Поиск на нашем сайте
Творче мислення має свої відмінні риси: v воно пластичне, тобто творчі люди пропонують безліч рішень в тих випадках, коли звичайна людина може знайти лише одне або два; v воно рухоме, тобто для творчого мислення не складає труднощів перейти від одного аспекту проблеми до іншого, не обмежуючись одной-едінственной точкою зору; v воно оригінальне, воно породжує несподівані, небанальні, незвичні рішення. Наукова і технічна творчість виявляється в пошуку і знаходженні принципово нового рішення наукової або технічної проблеми, причому структура розумового процесу вирішення проблеми складна, але незмінно успіху, «осяянню», знаходженню нового рішення сприяє емоційна захопленість проблемою, віра в успіх, емоційна позитивна стимуляція. Наукова творчість і особлива творчість в мистецтві спирається на уяву, яка, у свою чергу, нерозривно пов'язано з емоціями і відчуттями людини. Уява – психічний процес, що полягає в створенні нових образів (уявлень) шляхом переробки матеріалу сприйнять і уявлень, отриманих в попередньому досвіді. Уява як своєрідна форма віддзеркалення дійсності здійснює розумовий відхід за межі безпосереднього сприйманого, сприяє передбаченню майбутнього, «пожвавило» те, що було раніше. Уява може бути пасивною (сновидіння, марення) і активною, яке, у свою чергу, розділяють на те, що відтворює (створення образу предмету по опису) і творче (створення нових образів, що вимагають відбору матеріалів відповідно до задуму). Мрія – вид творчої уяви, пов'язаної з усвідомленням бажаного майбутнього. Етапи творчої уяви: 1. виникнення творчої ідеї 2. «виношування» задуму 3. реалізація задуму. Таким чином, творче мислення має свої відмінні риси: пластичність, рухливість і оригінальність. Наукова творчість і творчість в мистецтві в першу чергу спирається на уяву, яка, у свою чергу, нерозривно пов'язано з емоціями і відчуттями людини. Воно може бути пасивним і активним. Активне розділяють на те, що відтворює і творче. Один з видів творчої уяви є мрія. Прояв емоцій в музиці Вираз емоцій засобами музики має давню традицію, висхідну до учення про етос і про афекти у стародавніх греків. Згідно Арістотелю, музика відтворює рух, всякий же рух несе в собі енергію, що містить етичні властивості. Подібне прагне до подібного, і тому людина отримуватиме насолоду від музики в тій мірі, в якій музика відповідає його характеру або настрою в даний момент. Для стародавніх греків - Арістотеля, Платона, піфагорійців - музика була засобом, який врівноважував зовнішню сторону протікання життя з психологічним станом самої людини.
Дослідники теорії афектів встановлювали, за яких обставин треба використовувати ті або інші способи музичного виразу, щоб порушити в слухачах ту або іншу емоцію. Так, теоретик Кванц в одному з своїх трактатів залишив нам докладний опис виразу відчуттів в музиці. Він позначив ознаки, на підставі яких можна визначити, який панує в музиці афект. Це можна дізнатися по тональності – мажорная вона або мінорна. Мажор звичайно уживається для виразу веселого, бадьорого серйозного, піднесеного, мінор же для виразу ласки, сумуй і ніжності. Зв'язані, близько лежачі інтервали виражають ласку, засмучуй, ніжність. Напроти того, ноти стисло уривисті, такі, що складаються з окремих стрибків, виражають веселе і грубе. Пунктирні і витримані ноти виражають серйозне і патетичне, а змішення довгих нот, цілих і половинних з швидкими, – величне і піднесене. Відчуття можна зрозуміти по дисонансах. Вони проводять не однакове, але завжди відмінні один від одного дії. Аналізуючи закінченості музичної виразності з погляду теорії афектів, англійський дослідник Дж. Харріс відзначав, що виразима в музиці емоція завжди пов'язана з певною ідеєю і що сама ідея несе в собі певний настрій. Мета музики - порушувати афекти, які можуть відповідати ідеї. На основі внутрішньої природної схожості певні ідеї порушують в нас певні афекти, під впливом яких, у свою чергу, виникають відповідні ідеї. Виходячи з вищесказаного ми бачимо, що вираз емоцій за допомогою музики йде корінню глибоко в старовину. Музика була засобом, який врівноважував зовнішню сторону протікання життя з психологічним станом самої людини. По тональності музики, розташуванню інтервалів, дисонансам можна зрозуміти, який з афектів переважає в музиці. Мета музики - порушувати афекти, які можуть відповідати ідеї.
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2020-03-02; просмотров: 322; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.137.189.236 (0.009 с.) |