Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Давньо- і новоатична комедії.↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 4 из 4 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Аттична комедія — давньогрецький драматичний жанр, за допомогою якого в гостросатиричній, дотепній формі висміювалися людські пороки. Назву отримав від Аттики, осереддям якої були Афіни. Новоаттична комедія – це найпоширеніший жанр.Це античний термін. Новоаттична комедія звертається до побуту, до типового, пересічного, сімейного, знаходить популярність. Приклад: З'являється афоризм: «Я людина й думаю, що ніщо людське мені не чуже». Це з комедії Теренція, римлянина, що використав багато комедій Менандра. Давньоаттична комедія, її ще називають стара комедія – притаманна грецькій літературі, найвизначнішим представником якої був Арістофан. Приклад: Комедія «Жаби».
Жаби» Арістофан Авторів переймала злободенна політика, викриття недоліків, включала повну волю особистого глузування. Аристофан знущався з Евріпіда, Сократа. Прийом - карикатура, шарж, пародія й гротеск на грані фантастики. Древня аттична комедія не індивідуалізувала персонажів. Маски: вчений-шарлатан, хвалькуватий воїн, блазень, паразит-нахлібник. Комедія"Жаби". Відкр.суперечка з Евріпідом.Це 1-а літр-крит.полеміка.Діл.на 2част.1-а зобр.подорож Діоніса в царс.мертвих.Бог траг.змаг.,стурбов.порожнечею на торагіческой сцені після недав.смерті Евріпіда і Софокла, відправ.в преіспднюю, щоб вивести звідти свого улюбл.Евріпіда.Ця част.комед.напов.блазенськими сценами і видовищ.ефект.Боягузливий Діоніс,запас. для небезп. подорожі левової шкурою Геракла і його раб потрап.в різні ком.полож., зустрічаючись з фігурами, якими грец.фольклор насел.царс.мертв.Діоніс з переляку мін.ролями з рабом і кожн.раз на шкоду собі. Своє наймен.комед.отрим.по хору жаб, які під час переправи Діоніса в пекло на човні Харона спів. свої пісні.парод хору мистов цікавий для нас тим, що явл.собою відтвор.культових пісень на честь Діоніса.Гімнам і глузув.хору передує вступ.пром.ватажка - прототип комедійної парабасе. Проблематика "Жаб" зосереджена в 2-ій полов. ком, в змаг.Есхіла та Евріпіда. Нещодавно приб.в пекло Евріпід прете.на траг.престол, до тих пір належ.Есхілу, і Діоніс запрош. в якості компет.особи - судді ссостязанія.Переможцем виявл.Есхіл, і Діоніс веде його з собою на землю, всупереч первонач. наміру взяти Евріпіда. Змаган.в "Жабах", частк.пародирующее софістичні методи оцінки літ. витвором,є найдавнішим пам'ятн.ант.літ.критики.Розбир. стиль обох суперників, їх прологи. У 1-ійчаст.розгл.основ. пит. про завд.поет.мист., про завд.трагедії. 29. «Хмари» Арістофан Відр. від звич. комед. Присв.культ.проблемі: виступ. проти софістів і Сократа. Проблема вихов. молоді. Афінянам вічні проблеми здав.нудн. «Хмари» вияв.фатальними в житті Сократа. Викриття в безбожності, аморал. й розбещенні молоді. На суді як обвинувачення зачитув. п'єса. Старий Стрипсіад стурбований сином - той грає на перегонах, спустив весь маєток. Стрипсіад довід, що в Афінах є мислильня, хоче піти туди вчит. Зустр.там Сократа. Реал.Сократ не був таким сміш.дурнем. Афіняни прощали Сократу його зовн.вигляд за його думки. Завжди був готов.до бесіди – сократичної бесіди – привед.людини до висн. В Аристофана Сократ - це дивак, що сид.у прив'яз.до крокв кошику. Цей Сократ вивч.всяку гидоту. Проблеми: якою частиною тіла дзижчить комар, вимірює крок блохи. Сократ перек.не вірити в Зевса. З'явл.хор хмар, що гов.усякі дурниці. Аристофан все перебріхує. Стрипсіада виган.із мислильні, але ідей вистач, щоб позб.від кредиторів. Відправл.туди сина. Відб.суперечка між неправдою й правдою - насамперед про проблему вихов. Сократ і софісти вваж, що утвор.повинне бути по схильностях. Аристофан наз.це розбещеним. Закін.усе ще одним агоном. І син, і батько йдуть на бенкет, але старому схотілося послухати Есхіла, а синові - Евріпіда. Син побив батька й аргументував це в дусі софістів. Стрипсіад бере сходи й смолоскип - підпалює мислильню. Римська комедія. Плавт. Комедія процвітала, сюжети бралися з новоаттичної комедії; розділена на два жанри палліата(одяг, короткий плащ) і тогата(римський одяг). Палліата представляла собою найбільш поширений вид комедії зі сценами з грецького життя: дія відбувалася в грецьких містах, герої називалися грецькими іменами. Комедія ділилася на статарну (стоячу) - звернену до психологічних учинків і моторну - постійний рух.Кращими комедіографами були Тит Макк Плавт і Публій Теренцій Афр. Плавту приписують 120 комедій, до нас дійшла 21; працював у жанрі моторної комедії; голов дійова особа, що веде інтригу – раб; завжди позначав, яку комедію він брав й у кого; з'єднані зазвичай кілька сюжетів; елліністичний погляд на життя, шарж, карикатури. Краща комедія - «Скарб». Запозичив її Мольєр. Плавт тут психолог. Плавт показує, як багатство впливає на психіку. Прийом «фі про кво» - йому говорять одне, але він не чує. Плавт прекрасно знав грецьку літ, драм-ію, використовував сюжети новоаттичної комедії, сюжети Менандра, але не сюжети Арістофана, бо там були занадто політично гострі і не актуальні для Риму пробл; вносить у комедії риси римс укладу життя, культури, суду тощо; брав з гр комедій сюжети і дозволяв у них проблеми, актуальні для його суспільства. Два Менехма. Сама вдала з комедій Плавта. Менехм, що розшукує свого зниклого в дитинстві брата-близнюка, їде в Епідамн, де проживає зниклий брат. Тут Менехм зіштовхується з коханкою, дружиною, дармоїдом і тестем свого брата, що усі приймають його за іншого Менехма, і коли він повертається з форуму, його не пускає на поріг дружина, жене коханка, а близькі готові оголосити божевільним. Плавт майстерно заплутує фарсовий сюжет, перетворюючи комедію в накопичення сміховинних епізодів. Найбільш відома переробка Менехмов - комедія Шекспіра.
Проза Лат сл prosa (від preosa oratio - означ «невірш мовл») виникло із proversa — «спрямов вперед», яке не має зворотів, а versa oratio - віршове мовлення, яке завжди «повертається» (versus озн «поворот»). Проза — невірш мова, що не має чітко окреслених форм ритм орга-ціїї; мовл розбито на 1-нотип слов відрізки з сильними паузами. Поява пр.- словесна творчість стала мист-ом. Це V—IV ст до н е, Афіни. Термін «мист.» - набагато пізніше. Давні ж гр терміном «техне» - ремесло; первісно техне- це будь-який вид рукотвор. люд-ї діяль-ті, згодом- те, що відрізн більшою майстерн-ю. Давньогр худ проза була ритмічною, де хоча і не в чітк формі але був симетр-ий поділ мовл на відрізки, які інколи мали співзв закін. Поез. — мова почуттів, пр.. - мова думок; притаман дух істор-ті, сьог-ня, тому жанри прози — це роман і новела. Пр. зображувальна>виражальна. Вона - діалогічна, поез - монологічна. Діалог, як жанр філос прози, остаточно оформився лише в шк Сократа. Учні С вважали форму розмови, чергування запитань і відповідей, характерною особливістю методу свого вчителя.Вони складали свої твори у формі діалогів, і дійовою особою яких був Сократ. Платон-основопол ант ідеалізму, уч С. Після смерті С в Плат починаютьс роки мандрів. Як «провидець», він веде мовлення про загробне життя душі, про справжній світ вічних і незмінних «ідей». Реально існуючий світ – лише блідий відбиток, тінь надчутливих ідей. "Апологія" може вважатися єдиним історичним твором Платона: близькість спогадам Ксенофонта.С був звинувач афінс демократами в розбещ юнацтва і запереч богів. Філософ був засуджений до смерті і випив чашу з отрутою, відхилив пропоз друзів влаштувати йому втечу."Апологія" захисна промову Сократа в суді, багато років по тому відтворена Плат по пам'яті.Незвич живий і виразний платон текст несе на собі відбиток С - ідеал філософа, незрозумілого і відкинутого сучасниками."Апологія" величезну кількість алюзій, зрозумілих лише тому, хто знайомий з афінс реаліями того часу;в ній згадано безліч держ діячів Афін, софістів, в приналеж до яких, звинувачували філософа, а також людей, імена яких, збережені для історії лише завдяки спогадам Плат.У своїй промові С посилається також на комедію одного з гол своїх ворогів - драмат Аристофана. Таким чином, вкоріненість "Апології" в історичному контексті служить додатковим свідченням її достовірності.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 897; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.6.29 (0.006 с.) |