Особливості формування та історичного розвитку культури слобожанщини 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Особливості формування та історичного розвитку культури слобожанщини



Населення та культурні процеси в слобожанських землях за давніх часів. Освоєння території Слобожанщини протягом ХІІІ – ХV ст.

Культура часів заселення Дикого Поля (ХVІ – ХVІІІ ст.). Барокова модель національної ідентичності Слобожанщини (подвійне розуміння світу, суспільних пріоритетів, роль культового мистецтва та релігійного життя). Вплив міграційних процесів із становленням освіти в Слобідській Україні. Перші братські школи (Охтирка, Харків, Ізюм, Суми). Просвітницька роль мандрівних вчителів (дяки). Заснування Харківського Колегіуму (1731) та діяльність його перших викладачів (І. Саблукова, П. Ярославського, Г. Сковороди, А. Веделя) і випускників (М. Гнєдича, Г. Базилевича та ін.). Відкриття в Харкові головного народного училища (1799), а також училищ в Охтирці, Сумах, Ізюмі, Богодухові, Валках. Художньо-мистецьке життя: (літературні та театральні гуртки). Значення діяльності Г. Сковороди в духовному житті краю.

Культура Слобожанщини за часів українського національно-культурного відродження кінця ХVІІІ – ХІХ ст. Просвітницько-романтична модель національної ідентичності Слобожанщини (співіснування національного козацького духу і загальноімперської ментальності). Діяльність Харківського колегіуму (з 1840 – Харківська духовна семінарія) та заснування Харківського університету (1804). Діяльність В. Каразіна. Створення гімназій, шкіл. Функції Харківського товариства розповсюдження в народі грамотності (1869), побудова Народного дому. Розвиток системи вищої освіти в Харкові (Ветеринарний, Технологічний, Педагогічний інститути). Національно-культурне відродження в Харкові. Становлення національної «вкраїнської» ідеології на тлі «офіційно-імперського націоналізму» наприкінці ХІХ ст. («Братство Тарасівців», 1891). Художньо-мистецьке життя. Внесок відомих діячів Харківщини в історію української культури (П. Гулак- Артемовський, А. Метлинський, Г. Квітка-Основяненко, Я. Щоголів, П. Грабовський, Ф. Шміт та ін.). Емський указ та розвиток театрального мистецтва у Харкові.

Культура Слобожанщини першої половини ХХ ст. Модерна модель національної ідентичності Слобожанщини (усвідомлення колоніальності або виразної окремішності, національне самовираження). Розвиток національно-політичної культури (М. Міхновський, І. Липа, родина Алчевських, С. Васильківський) та формування «української прогресивної» інтелігенції в Харкові. «Зросійщення краю» за імперських часів та діяльність РУП і УНП в Харкові. Вплив політичних подій 1910-х на розвиток культури і освіти. Школи ліквідації неписемності як основа формування державної системи початкової освіти. Зміни в професійно-технічній освіті (технікуми). Реорганізація вишів. Шевченко і радянська влада («реабілітація» Шевченка «Новою Генерацією»). «Ліві» і «праві» в мистецькому процесі 1910-х – 20-х («нове мистецтво» в Харкові). Слобожанщина – центр літературного життя України 1920-х: утворення літературно-мистецьких організацій. Діяльність Науково-дослідного інституту Тараса Шевченка (1926-1932). Розбудова Харкова за часів столиці. Діяльність М. Скрипника в галузі культури (українізація без націоналізму, «скрипниківський правопис») Внесок відомих митців та науковців Харківщини в історію української радянської культури (Д. Багалій, С. Таранушенко, П. Тичина, М. Хвильовий, Г. Хоткевич, О. Довженко, О. Вишня, М. Синякова, М. Семенко, Б. Косарев, В. Єрмилов, Лесь Курбас,). Зміни у художньому житті регіону після 1932 р. Виникнення Всеукраїнських професійних Спілок та уніфікація культурного життя. Колективізм і агітпроп: формування «ідеологічно вивірених кадрів». «Мистецтво в маси». Культура Харківщини за часів Другої світової війни та у повоєнні роки.

Культура Слобожанщини в другій половині ХХ століття. Сучасна модель національної ідентичності Слобожанщини (фрагментизація ідентичностей при загальній спрямованості на українську державність). Відновлення освіти в повоєнні роки, реорганізація та утворення нових вишів. Видатні науковці та їх вклад у світову науку. Художньо-мистецьке життя.

Форма проміжного контролюконтрольна робота.

Форма підсумкового контролю знаньіспит.

 

САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ

 

 

Для оволодіння матеріалом дисципліни «Історія української культури окрім аудиторної роботи (лекції, що начитуються під час установчої сесії) значна увага приділяється самостійній роботі. Самостійна робота студента-заочника є основним способом оволодіння навчальним матеріалом і є невід’ємною складовою процесу вивчення конкретної дисципліни. Навчальний матеріал дисципліни, передбачений робочим навчальним планом для засвоєння студентом у процесі самостійної роботи, виноситься на підсум­ковий контроль поряд з навчальним матеріалом, який опрацьовувався при проведенні аудиторних занять.

ОСНОВНІ ВИДИ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ

 

1. Підготовка до підсумкового контролю знань відбувається згідно робочої/навчальної програми. Під час підготовки передбачається ознайомлення та анотування навчальної та додаткової літератури, робота з ілюстративним матеріалом. Написаний під час підготовки конспект є обов’язковим видом самостійної роботи студента-заочника.

2. Виконання контрольної роботи відбувається відповідно до навчального плану і є однією з обов’язкових форм організації навчального процесу у вищих навчальних закладах. Тематика контрольних робіт встановлюється під час установчої сесії; тоді ж визначаються терміни та структура її виконання (рекомендована тематика додається).

3. Індивідуальна семестрова робота студента на заочному відділенні не є обов’язковою. Вона може бути виконана у формі, узгодженій з куратором та під його керівництвом (участь в конкурсі студентських науково-дослідних робіт, студентських конференціях тощо). Гарний показник з цієї форми роботи дає підстави отримати оцінку «автоматом».

 

Контрольна робота

Контрольна робота на заочному відділенні є обов’язковою формою проміжного контролю знань, яка виявляє рівень навичок самостійної роботи з літературою, аналізу мистецької доби чи окремої пам’ятки тощо.

Оформлення роботи має бути виконаним на належному рівні за встановленим зразком.

ДРУКОВАНИЙ ВАРІАНТ. Загальний обсяг контрольної роботи становить 8-10 аркушів (формат А 4; шрифт – Time New Roman; кегль – 12; параметри оформлення сторінки: верхній та нижній береги – 20 мм, лівий – 30 мм, правий – 10 мм, інтервал між рядками – 1). Приблизний обсяг структурних частин контрольної роботи: титульний аркуш – 1 ар., зміст – 1 ар., вступ – 1 ар., текст основної частини за планом 4 – 5 ар., висновки – 1 ар., список використаних джерел – 1 ар. Номери сторінок розташовуються у верхньому куті праворуч.

РУКОПИСНИЙ ВАРІАНТ. Робота виконується в учнівському зошиті не менше 18 аркушів. Титульний аркуш має містити усю необхідну інформацію. Текст має бути написаний розбірливим, «читабельним» почерком. Кожна структурна частина має починатися з нової сторінки. Рукописні роботи є більш бажаними.

 

Робота (при будь-якому варіанті оформлення) обов‘язково має містити додатки (схеми, ілюстративний матеріал, словник чи тезаурус і т.п.). Ілюстрації не припустимо розміщувати в тексті. Їх слід подавати в додатках, оформлюючи згідно встановлених вимог (одна ілюстрація на одному аркуші). Підписувати ілюстрацію слід акуратно, подаючи усю необхідну інформацію: автор (співавтори), назва, рік виконання, техніка, місце зберігання (знаходження).

 

 

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-21; просмотров: 164; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.17.79.60 (0.008 с.)