Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Постановка завдання до виконання контрольної роботи № 3

Поиск

У інтегрованому середовищі С++ Builder необхідно розробити прикладну програму, яка буде виводити в окремих вікнах на екран дисплею інформацію у вигляді мнемосхеми технологічного процесу та опису процесів хімічного виробництва. Також програмою С++ у вікні повинна виводитися інформація про властивості та призначення продукції хімічного виробництва. У меню команд програми С++ повинна бути можливість проглянути призначення технологічних апаратів на мнемосхемі, опис і графіки зміни технологічних параметрів для першого, другого та третього з основних апаратів, яки використовуються у завданому хімічному виробництві. Також обов'язково потрібно розмістити інформацію про використану літературу з виконання контрольної роботи № 3 та меню “Про програму”. Пункти меню команд прикладної програми С++ мають бути побудовані за допомогою компоненти “MainMenu” програмувального середовища С++ Builder. Завдання з контрольної роботи № 3 (КР-3) необхідно виконувати у два таких етапи:

- перший етап це підготовка графічних і текстових матеріалів до завданої схеми технологічного процесу хімічного виробництва;

- другій етап це виконання програмування у середовищі С++ Builder сформульованих задач та захист результатів з виконання завдань до контрольної роботи № 3.

Перший етап виконання КР-3. Робота студентів з задачі програмування (РСЗП) оцінюється відповідними балами по двох частинах виконаних завдань. Перша частина РСЗП(Ч1) з виконання завдань передбачає:

- розробку рисунка мнемосхеми до технологічного процесу завданого хімічного виробництва у програмі графічного редактора;

- підготовку в текстовому редакторі Word опису схеми технологічного процесу до завданого хімічного виробництва.

Друга частина РСЗП(Ч2) завдань передбачає аналіз роботи завданих технологічних апаратів хімічного виробництва та виконання:

- розробки схеми до конструкції технологічного апарату № 1 (назва апарату) та відповідного опису технологічного процесу;

- розробки схеми до конструкції технологічного апарату № 2 (назва апарату) та відповідного опису технологічного процесу;

- розробки схеми до конструкції технологічного апарату № 3 (назва апарату) та відповідного опису технологічного процесу.

Виконані завдання з частин РСЗП(Ч1) та РСЗП(Ч2) оформлюються у вигляді наступного звіту:

Зміст

стор.

1. Завдання на РСЗП……………………………………………………… 1

2. Схема і опис технологічного процесу хімічного виробництва …...... 1

3. Специфікація на апарати у схемі хімічного виробництва.................. 3

4. Схема і опис роботи технологічного апарату № 1 (назва апарату).. 4

5. Схема і опис роботи технологічного апарату № 2 (назва апарату).. 6

6. Схема і опис роботи технологічного апарату № 3 (назва апарату).. 8

7. Література……………………………………………………………... 10

8. Рисунки до контрольної роботи № 3:

8.1 Рисунок мнемосхеми технологічного процесу виробництва..... 11

8.2 Рисунок схеми з конструкції технологічного апарату № 1......... 12

8.3 Рисунок схеми з конструкції технологічного апарату № 2........ 13

8.4 Рисунок схеми з конструкції технологічного апарату № 3........ 14

Розроблені матеріали завдань з частин РСЗП(Ч1) та РСЗП(Ч2) студенти використовують на другому етапі виконання КР-3 при програмуванні прикладної програми “Мнемосхема технологічного процесу хімічного виробництва”. Дана прикладна програма повинна виводити у вікнах відповідні розроблені матеріали завдань з частин РСЗП(Ч1) та РСЗП(Ч2).

Другій етап виконання КР-3. На даному етапі передбачається програмування прикладної програми С++ з контрольної роботи № 3 та її захист. Розроблена прикладна програма С++ з контрольної роботи № 3 подається до захисту з наступних матеріалів:

- виконавчого файлу (*.exe) прикладної програми C++ з основним меню команд, побудованим на основі компоненти “MaіnMenu“;

- файлів проекту ProjectКР3.bpr до прикладної програми C++ та програмних модулів до віконних форм;

- записки з рисунками схем, описами процесів, блок-схемами алгоритмів та листингами програми C++, яка розроблена до контрольної роботи № 3. У записці також показуються зображення вікон з екрану дисплея по результатах роботи прикладної програми С++.

Студентам видаються індивідуальні завдання для виконання контрольної роботи № 3 на тему: Розробка на основі компоненти "MaіnMenu" прикладної програми С++ “Мнемосхема технологічного процесу хімічного виробництва”. Відповідно до завданої схеми технологічного процесу хімічного виробництва необхідно для роботи у Windows розробити прикладну програму С++ в програмувальному середовищи С++ Builder і за допомогою компоненти “MaіnMenu” побудувати меню команд з структурою підкоманд, показаною на рис. 2-2.

Після запуску у роботу виконавчого файлу (*.exe) прикладної програми С++ з контрольної роботи № 3 на екрані дисплея комп’ютера повинен з’явитися в основному вікні рисунок заставки (рис. 2-1) з написами.

Контрольна робота № 3 з кредитного модуля “Програмування мовою С” на тему: Розробка на основі компоненти "MaіnMenu" прикладної програми С++ “Мнемосхема технологічного процесу хімічного виробництва”. Розробник програми С++ студент(ка) П.І.Б. ІХФ гр. ЛА-№ 1 або ЛА-№ 2 Київ-КПІ 20ХХ р.

 

Рис. 2-1. Рисунок заставки прикладної програми С++ з контрольної роботи № 3.

 

Якщо користувач у меню “Технологія” (рис. 2-2) виконує команду “Схема”, то в цьому випадку заставка у прикладній програми С++ замінюється на рисунок мнемосхеми технологічного процесу хімічного виробництва, який стає фоном основного вікна і знизу з’являються підказки назв до технологічних апаратів і обладнання, на яких встановлюється показник (стрілка) маніпулятора “мишка”.

Рис. 2-2. Меню команд прикладної програми С++ з контрольної роботи № 3.

Коли користувач прикладної програми С++ вибирає наступні команди:

«Апарати /Апарат № / Схема», або «Апарати /Апарат № / Опис процесу», або «Апарати /Апарат № / Параметри», тоді інформація до цих команд повинна показуватись в окремому вікні. При виконанні у меню “Апарати” команди “Апарат № / Параметри” повинні показуватися в окремому вікні графіки зміни параметрів процесу до вибраного технологічного апарату. Результати з програмування прикладної програми С++ до контрольної роботи № 3 для захисту оформлюються у вигляді наступної записки:

Зміст

ст.

1. Завдання до контрольної роботи № 3................................................ 2

2. Основне меню команд прикладної програми С++ “ Мнемосхема технологічного процесу (назва хімічного виробництва)”..………… 3

2.1 Структура команд основного меню програми С++ та

інформація для показу у вікнах по відповідних командах.. 5

2.2 Опис алгоритму з виконання команд у меню програми С++

(блок-схема алгоритму на аркушу формату А3)………… 8

3. Структура віконних форм у програмі С++ та алгоритм їх відкриття і закриття (блок-схема алгоритму на аркушу формату А3)...……… 12

4. Листингі програмних модулів до прикладної програми С++ ……. 14

5. Результати роботи програми С++ (зображення віконних форм до

відповідних команд основного меню команд)....…………………. 20

6. Література …………………………………………………………… 22

7. Додатки:

7.1 Виконавчий файл і файли програми С++ “Мнемосхема

технологічного процесу хімічного виробництва”..…...… 23

7.2 Рисунок заставки до прикладної програми С++ …..……. 24

7.3 Рисунок мнемосхеми процесу хімічного виробництва... 25

3. КОМПОНЕНТИ С++ BUILDER ДЛЯ

РОЗРОБКИ ПРИКЛАДНИХ ПРОГРАМ С++

Структура і призначення

елементів у вікнах C++ Buіlder

 

Інтегроване середовище C++ Buіlder для об'єктно-орієнтованого та візуального програмування реалізує технологію Rapіd Applіcatіon Devepment (RAD) з швидкої розробки для Wіndows прикладних програм С++ [1]. Ця технологія характерна для нового покоління систем програмування, до котрих відноситься і середовище С++ Buіlder (рис 3.1-1).

Рис. 3.1-1. Структура вікон інтегрованого середовища C++ Builder: 1- основне керуюче вікно; 2 - вікно форми для розміщення компонентів VCL (Vіsual Component Lіbrary); 3 - вікно редактора кодів вихідних текстів програм С або програм С++; 4 - вікно інспектора об'єкта; 5 - вікно дерева відкритих форм і компонентів, встановлених з VCL.

Після запуску у роботу C++ Buіlder на екрані дисплея відкриваються. чотири вікна: перше - основне керуюче вікно, яке має меню команд і компоненти бібліотеки VCL; друге - форма (платформа з сіткою) для розміщення візуальних і невізуальних компонент, яки буде використовувати програма С++; трете - вікно редактора кодів для текстів програми С++, до якого примикає вікно структури класів і функцій, застосовуваних у розробляємої програмі; четверте - інспектор об'єктів для налаштування властивостей компонент на вкладці Propertіes і визначення на вкладке Events подій, що будуть відбуватися при роботі програми С++. Закриття основного керуючого вікна викликає закриття і інших підлеглих вікон інтегрованого середовища С++ Buіlder.Команди можна виконувати через основне меню команд або швидкими кнопками інструментів, опис яких наведено у табл. 3.1-1. Головна особливість полягає в тому, що під час проектування форми і розміщення на ній необхідних компонент С++ Buіlder сама автоматично формує код програми С++, включаючи в нього відповідні описи для обраних і встановлених компонентів, як візуальних так і невізуальних, а користувачу (розробнику програми) залишається лише писати оброблювачі подій з огляду на задані властивості компонент. Візуальні компоненти відразу видні на екрані дисплея в процесі створення форми в такому ж вигляді, у якому їх побачить користувач під час виконання програми С++. Невізуальна компонента встановлюється на форму у вигляді пиктограмки і при іхньої допомозі відкриваються мишкою спеціальні компоненти-конструктори.

Ітегроване середовище С++ Builder забезпечує розробку прикладних програм для роботи у Windows та програмування задач методами об’єктно-орієнтованого і візуального програмування. Також для вікон форм автоматично забезпечується стандартний вигляд, який використовується у програмах для Windows.

Таблиця № 3.1-1. Список і опис швидких кнопок.

Кнопка Команда меню і "гарячі" клавіші Виконання команди
File / Open Відкрити проект або модуль з депозитарію.
File / Open File / Reopen Відкрити файл проекту, модуля, пакета.
File / Save (Ctrl - S) Зберегти файл модуля, з яким у даний момент виконується робота.
File / Save All Зберегти усі файли модулів і проекту програми.
File / Open Project (Ctrl-F1) Відкрити файл проекту.
Project / Add to Project (Shift-F1) Додати файл у проект.
Project / Remove from project Видалити файл з проекту.
Help / C++ Builder Help Виклик сторінки зміста вбудованої довідки.
View / Units (Ctrl-F12) Переключення на перегляд текcта файлу, обраного зі списку.
View / Forms (Shift-f12) Переключення на перегляд форми файлу, обраного зі списку.
View / Toggle Form/Unit (F12) Переключення між формою і відповідним файлом модуля.
File / New Form Включити у проект нову форму.
Run / Run (F9) Виконати компіляцію і програму. Кнопка зі стрілкою праворуч від основного зображення дозволяє вибрати виконуваний файл з групи програм.
Run / Program Pause Пауза виконання програми і перегляд інформації CPU. Кнопка доступна тільки під час виконання С++ програми.
Run / Trace Into (F7) Покрокове виконання програми з заходом у функцію.
Run / Step Over Покрокове виконання програми без заходу у функцію.
  Панель вибору зі списку відповідної конфігурації вікна.
View / Desktops / Save Desktop Збереження поточної конфігурації вікна.
View / Desktops / Set Debug Desktop Установка конфігурації вікна при налагодженні.


Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-10; просмотров: 167; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.218.63.176 (0.008 с.)