Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Приклад № 1 з розробки графічного меню

Поиск

команд до прикладної програми С++

 

В даному навчальному прикладі програма С++ з графічним меню команд буде функцінувати таким чином:

- у лівій частині основної форми Form1 будут розташовані 4 малюнки у вигляді кнопок з командами графічного меню: “Технологія”, “Апарати”, “Інформація” і “Вихід”;

- при наведенні курсору маніпулятора “мишка” на малюнки кнопок з назвами “Технологія”, “Апарати” або “Інформація” ці перши малюнки змінюються на інші, одночасно з цим активізуються відповідні малюнки кнопок з підменю графічного меню команд;

- для меню “Технологія” з’являються малюнки кнопок, яки відповідають за виконання команд у підменю “Схема”, “Опис схеми” і “Продукція”;

- для меню “Апарати” з’являються малюнки кнопок, за допомогою яких буде виконання команд з підменю “Хлоратор”, “Абсорбер” і “Розріджувач лугу”;

- при наведенні мишки на малюнок кнопки кожного підменю “Хлоратор”, “Абсорбер” або “Розріджувач лугу” буде поява малюнків кнопок для виконання підкоманд “Конструкція”, “Опис процесу” і “Параметри”;

- для меню “Інформація” з’являються малюнки кнопок, яки відповідають за виконання команд підменю “Про програму” і “Література”;

- при наведенні курсору маніпулятора “мишка” на меню “Вихід” форма курсору змінюється, а сам малюнок основного вікна прикладної програми С++ залишається таким самим;

- при наведенні курсору маніпулятора “мишка” на рисунки кнопок з назвами “Схема”, “Опис схеми”, “Продукція”, “Конструкція”, “Опис процесу”, “Параметри”, “Про програму” та “Література” форма курсора мишки буде відповідно змінюватися.

Усі необхідні рисунки з кнопками і відповідними написами для графічного меню команд прикладної програми С++ створюються у окремій програмі графічного редактора. Для створення графічного меню команд у прикладній програмі С++ потрібно в середовищи С++ Builder виконувати таки наступні кроки і дії.

Крок 1. Створюємо новий проект файлів для прикладної програми С++ з контрольної роботи №4. Далі відповідно виконуємо:

- команду File/New/Application для створення чистої форми Form1;

- переходимо у вікно інспектора об’єктів та у полі Caption задаємо назву “Мнемосхема технологічного процесу виробництва хлорметанів” для основного вікна прикладної програми С++;

- команду File/Save та задаємо назву проекту і файлу модуля форми (*.cpp) файлу програми.

Крок 2. Встановлюємо на Form1 компоненту Image з сторінки Additional у бібліотеці компонентів та маркерною рамкою визначаємо бажаний розмір поля для розміщення схеми технологічного процесу виробництва хлорметанів в якості основного фону прикладної програми С++. Якщо потрібно розмір форми можна також змінити.

Крок 3. Встановлюємо на Form1 компоненту Label з сторінки Additional у бібліотеці компонентів та розміщуємо у лівий нижній край поля.

Крок 4. Натискаємо лівою кнопкою мишки на формі у полі Image1 та в інспекторі об’єктів у полі Picture натискаємо на значок з трьома крапками. Кнопкою Load вказуємо шлях розташування рисунка схеми технологічного процесу виробництва хлорметанів (формат *.bmp) та натискаємо назву “ Открыть ” і у вікні Picture Editor натискаємо “ ОК ”. Правою кнопкою мишки натискаємо на полі Image1 та виконуємо команду Control/send to back.

Крок 5. На мнемосхемі технологічного процесу, яка завантажилась у компоненту Image1 створюємо окремі маркерні поля (Image2 …. Image18) навколо кожного з апаратів, розташованих на схеме.

Крок 6. Далі необхідно розмістити на Form1 компоненти Image19, Image20.. Image39 з сторінки Additional у бібліотеці компонентів так, як показано на рис. 8-1 для подальшого завантаження у них рисунків кнопок, які будуть складати графічне меню команд прикладної програми С++. Також компонентам Image19, Image20, Image21, I mage22 задаємо при допомозі інспектора об’єктів таки розміри: у полях Width «97», а у полях Height «73».

Компонентам Image23, Image24, Image25 у вікні інспектора об’єктів задаємо розміри у полях Width «145», а у полях Height «73». Также для компонент Image26 …. Image39 у вікні інспектора об’єктів задаємо розміри у полях Width «25», а у полях Height «105».

Крок 7. Задаємо відображення назви апарату в Label1 при переміщенні курсора маніпулятора «мишка» по мнемосхемі, завантаженої у Image1.

Натискаємо на полі Image1 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо у вікно редактора коду, де у шаблон функції Image1MouseMove додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image1MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption=("");

Mig_T=0;

if (Mig==1)

{

Image23->Visible = false;

Image24->Visible = false;

Image25->Visible = false;

Image26->Visible = false;

Image27->Visible = false;

Image28->Visible = false;

Image29->Visible = false;

Image30->Visible = false;

Image31->Visible = false;

Image32->Visible = false;

Image33->Visible = false;

Image34->Visible = false;

Image35->Visible = false;

Image36->Visible = false;

Image37->Visible = false;

Image38->Visible = false;

Image39->Visible = false;

Image19->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Технологія_1.bmp");

Image20->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Апарати_1.bmp");

Image21->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Інформація_1.bmp");

Mig=0;

}

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на полі Image2 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо у вікно редактора коду, де у функцію Image2MouseMove додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image2MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("3 - Змішувач");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image3 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо у вікно редактора коду, де у функцію Image3MouseMove додаємо текст:

 

Рис. 8-1. Схема розміщення на Form1 компонент від Image19 до Image39 для

рисунків кнопок з назвами команд графічного меню програми С++.

 

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image3MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("4 - Хлоратор");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image4 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки миші переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image4MouseMove додаємо текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image4MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("1 - Змішувач");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image5 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image5MouseMove додаємо текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image5MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("2 - Підігрівник");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image6 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image6MouseMove додаємо текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image6MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("1 - Сажовловлювач");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image7 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image7MouseMove додаємо текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image7MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("16 - Сепаратор");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image8 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image8MouseMove додаємо текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image8MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("10 – Графітовий холодильник");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image9 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду. де у функцію Image9MouseMove додаємо текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image9MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("7 – Абсорбер");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image10 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image10MouseMove додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image10MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("8 – Абсорбер");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image11 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image11MouseMove додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image11MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("9 – Розріджувач лугу");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image12 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image12MouseMove додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image12MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("11 – Збірник концентрованої соляної кислоти");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image13 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image13MouseMove додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image13MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("12 – Компресор");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image14 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image14MouseMove додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image14MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("15 – Фільтр");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image15 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду де у функцію Image15MouseMove додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image15MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("14 – Конденсатор");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image16 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image16MouseMove додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image16MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("15 – Осушувачі");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image17 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнпки мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image17MouseMove додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image17MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("17 – Розріджувач лугу");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Натискаємо на Image18 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnMouseMove подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image18MouseMove додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image18MouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

Label1->Caption= ("6 – Повітряний холодильник");

}

//---------------------------------------------------------------------------

Крок 8. Натискаємо лівою кнопкою мишки на формі по полю Image1 та у вікні інспектора об’єктів у полі Picture натискаємо на значок з трьома крапками. Кнопкою Clear видаляємо рисунок фону та натискаємо «ОК».

Крок 9. Задаємо завантаження фону в Image1 та малюнків кнопок, яки складають графічне меню команд програми С++ при допомозі полей Image19 ….Image39 при старті прикладної програми. На вільному просторі форми натискаємо лівою кнопкою миші. В інспекторі об’єктів обираємо Events та подвійним натисканням миші у полі OnCreate переходимо до редактора коду прикладної програми.

У функцію FormCreate необхідно додати наступний текст, який забезпечить завантаження фону в Image1 та рисунков кнопок, що складають графічне меню у Image19….Image39; зробить поля Image2….Image18 та Image23….Image39 невидимими і також активізує інший візуальний курсор на полях Image22….Image39:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender)

{

Image23->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Хлоратор_1.bmp");

Image24->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Абсорбер_1.bmp");

Image25->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Розріджувач лугу_1.bmp");

Image1->Picture->LoadFromFile("Data/Main/Background.bmp");

Image2->Visible = false;

Image3->Visible = false;

Image4->Visible = false;

Image5->Visible = false;

Image6->Visible = false;

Image7->Visible = false;

Image8->Visible = false;

Image9->Visible = false;

Image10->Visible = false;

Image11->Visible = false;

Image12->Visible = false;

Image13->Visible = false;

Image14->Visible = false;

Image15->Visible = false;

Image16->Visible = false;

Image17->Visible = false;

Image18->Visible = false;

Image23->Visible = false;

Image24->Visible = false;

Image25->Visible = false;

Image26->Visible = false;

Image27->Visible = false;

Image28->Visible = false;

Image29->Visible = false;

Image30->Visible = false;

Image31->Visible = false;

Image32->Visible = false;

Image33->Visible = false;

Image34->Visible = false;

Image35->Visible = false;

Image36->Visible = false;

Image37->Visible = false;

Image38->Visible = false;

Image39->Visible = false;

Image19->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Технологія_1.bmp");

Image20->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Апарати_1.bmp");

Image21->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Інформація_1.bmp");

Image22->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Вихід_1.bmp");

Image23->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Хлоратор_1.bmp");

Image24->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Абсорбер_1.bmp");

Image25->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Розріджувач лугу_1.bmp");

Image26->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Схема_1.bmp");

Image27->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Опис схеми_1.bmp");

Image28->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Продукція_1.bmp");

Image29->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Про програму_1.bmp");

Image30->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Література_1.bmp");

Image31->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Конструкція_1.bmp");

Image32->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Опис процесу_1.bmp");

Image33->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Параметри_1.bmp");

Image34->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Конструкція_1.bmp");

Image35->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Опис процесу_1.bmp");

Image36->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Параметри_1.bmp");

Image37->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Конструкція_1.bmp");

Image38->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Опис процесу_1.bmp");

Image39->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Параметри_1.bmp");

Image22->Cursor = crHandPoint;

Image26->Cursor = crHandPoint;

Image27->Cursor = crHandPoint;

Image28->Cursor = crHandPoint;

Image29->Cursor = crHandPoint;

Image30->Cursor = crHandPoint;

Image31->Cursor = crHandPoint;

Image32->Cursor = crHandPoint;

Image33->Cursor = crHandPoint;

Image34->Cursor = crHandPoint;

Image35->Cursor = crHandPoint;

Image36->Cursor = crHandPoint;

Image37->Cursor = crHandPoint;

Image38->Cursor = crHandPoint;

Image39->Cursor = crHandPoint;

}

//---------------------------------------------------------------------------

Крок 10. На вільному просторі форми Form1 натискаємо лівою кнопкою мишки. У вікні інспектора об’єктів обираємо Events і у полі OnMove подвійним натисканням мишки переходимо до вікна редактора коду програми С++ та у функцію FormMouseMove додаємо наступий текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::FormMouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift,

int X, int Y)

{

if (Mig==1)

{

Image23->Visible = false;

Image24->Visible = false;

Image25->Visible = false;

Image26->Visible = false;

Image27->Visible = false;

Image28->Visible = false;

Image29->Visible = false;

Image30->Visible = false;

Image31->Visible = false;

Image32->Visible = false;

Image33->Visible = false;

Image34->Visible = false;

Image35->Visible = false;

Image36->Visible = false;

Image37->Visible = false;

Image38->Visible = false;

Image39->Visible = false;

Image19->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Технологія_1.bmp");

Image20->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Апарати_1.bmp");

Image21->Picture->LoadFromFile("Data/Icons/Інформація_1.bmp");

Mig=0;

}

Mig_T=0;

Mig_A=0;

Mig_I=0;

Mig_V=0;

}

//---------------------------------------------------------------------------

Крок 11. Переходимо на форму Form1 і натискаємо на Image3. У вікні інспектора об’єктів у полі Cursor обираємо crHandPoint і потім вкладку Events та у полі OnClick подвійним натисканням мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image3Click додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image3Click(TObject *Sender)

{

Form3->Caption="Конструкція хлоратора";

Form3->Image1->Picture->LoadFromFile("Data/Device1/Device.bmp");

Form3->ShowModal();

}

//---------------------------------------------------------------------------

Крок 12. Переходимо на форму Form1 і натискаємо на Image9. У вікні інспектора об’єктів у полі Cursor обираємо crHandPoint і потім вкладку Events та у полі OnClick подвійним натисканням мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image9Click додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image9Click(TObject *Sender)

{

Form3->Caption="Конструкція абсорбера";

Form3->Image1->Picture->LoadFromFile("Data/Device2/Device.bmp");

Form3->ShowModal();

}

//---------------------------------------------------------------------------

Крок 13. Переходимо на форму Form1 і натискаємо на Image10. У вікні інспектора об’єктів у полі Cursor обираємо crHandPoint і потім вкладку Events та у полі OnClick подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до редактора коду, де у функцію Image10Click додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image10Click(TObject *Sender)

{

Form3->Caption="Конструкція абсорбера";

Form3->Image1->Picture->LoadFromFile("Data/Device2/Device.bmp");

Form3->ShowModal();

}

//---------------------------------------------------------------------------

Крок 14. Переходимо на форму Form1 і натискаємо на Image11. У вікні інспектора об’єктів у полі Cursor обираємо crHandPoint і потім вкладку Events та у полі OnClick подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію Image11Click додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image11Click(TObject *Sender)

{

Form3->Caption="Конструкція розріджувача лугу";

Form3->Image1->Picture->LoadFromFile("Data/Device3/Device.bmp");

Form3->ShowModal();

}

//---------------------------------------------------------------------------

Тепер при натисканні на компонентах Image, яки відповідають назвам “Хлоратор”, “Абсорбер”, або “Розріджувач лугу” буде відкриватися форма Form3 з окремим рисунком схеми відповідного апарату.

Папка Data знаходиться у папці з файлами проекту прикладної програми. Файл “ Background.bmp ” є основним фоновим малюнком прикладної програми. Файли з папки Data/Icons є кнопками графічного меню програми. Файли з індексом 1 відповідають пасивному стану кнопок, а файли з індексом 2 відповідають активізованому стану кнопок. Тепер створимо додаткові форми, які нам знадобляться для відображення інформації відповідно до пунктів графічного меню команд.

Створення форми Form2. Виконуємо команду File/New/Form для створення нової чистої форми Form2. Встановлюємо на Form2 компоненту RichEdit з сторінки Win32 у бібліотеці компонентів. Натискаємо на новостворену компоненту RichEdit1 та у полі Align інспектора об’єктів обираємо alClient. Таким чином RichEdit1 буде налаштовуватись до розмірів форми Form2.

Створення форми Form3. Виконуємо команду File/New/Form для створення нової чистої форми Form3. У дереві об’єктів обираємо Form3 та в полі AutoSize інспектора об’ктів обираємо значення true. Встановлюємо на Form3 компоненту Image з сторінки Additional бібліотеці компонентів. Далі натискаємо на новостворену компоненту Image1 та у полі Width інспектора об’єктів вводимо значення 385, а у полі Height інспектора об’єктів вводимо значення 497.

Створення форми Form4. Виконується далі такими кроками і діями:

Крок 1. Виконуємо команду File/New/Form для створення нової чистої форми Form4. Встановлюємо на Form4 компоненту Chart з сторінки Additional у бібліотеці компонентів;

Крок 2. Натискаємо правою кнопкою мишки на нову компоненту Chart1 та обираємо Edit Chart. Переходимо у вкладку Chart/Series, натискаємо Add, обираємо Fast Line та натискаємо “ ОК ”. Переходимо у вкладку Chart/Titles та у полі вводу параметра набираємо “ Температура ”. Переходимо у вкладку Chart/Legend та знімаємо галочку з пункту Visible. Натискаємо Close та виходимо з меню Edit Chart;

Крок 3. Встановлюємо на Form4 компоненту Chart з сторінки Additional у бібліотеці компонентів;

Крок 4. Натискаємо правою кнопкою мишки на нову компоненту Chart2 та обираємо Edit Chart. Переходимо у вкладку Chart/Series, натискаємо Add, обираємо Fast Line та натискаємо “ ОК ”. Переходимо у вкладку Chart/Titles та у полі вводу параметра набираємо ” Витрата сировини ”. Переходимо у вкладку Chart/Legend та знімаємо галочку з пункту Visible. Натискаємо Close для виходу з меню Edit Chart;

Крок 5. У дереві об’єктів обираємо Form4 і у вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnCreate подвійним натисканням кнопки мишки переходимо до вікна редактора коду, де у функцію FormCreate додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm4::FormCreate(TObject *Sender)

{

for (int i=0; i<=10; i++)

{

Series1->AddXY(i+cos(i),13*i*i,"",clRed);

Series2->AddXY(12*i*i+25, i*i+15*i,"",clRed);

}

}

//---------------------------------------------------------------------------

Створення форми Form5. Виконуємо для цього таки кроки і дії:

Крок 1. Виконуємо команду File/New/Form для створення нової чистої форми Form5. Встановлюємо на Form5 компоненту Chart з сторінки Additional у бібліотеці компонентів;

Крок 2. Натискаємо правою кнопкою мишки на нову компоненту Chart1 та обираємо Edit Chart. Переходимо у вкладку Chart/Series, натискаємо Add, обираємо Fast Line та натискаємо “ ОК ”. Переходимо у вкладку Chart/Titles та у полі вводу параметра набираємо “ Температура ”. Переходимо у вкладку Chart/Legend та знімаємо галочку з пункту Visible. Натискаємо Close та виходимо з меню Edit Chart;

Крок 3. Встановлюємо на Form5 компоненту Chart з сторінки Additional у бібліотеці компонентів;

Крок 4. Натискаємо правою кнопкою миші на нову компоненту Chart2 та обираємо Edit Chart. Переходимо у вкладку Chart/Series, натискаємо Add, обираємо Fast Line та натискаємо “ ОК ”. Переходимо у вкладку Chart/Titles та у полі вводу параметра набираємо “ Витрата сировини ”. Переходимо у вкладку Chart/Legend та знімаємо галочку з пункту Visible. Натискаємо Close для виходу з меню Edit Chart;

Крок 5. У дереві об’єктів обираємо F orm5. У вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnCreate подвійним натисканням мишки переходимо до вікна редактора коду і у функцію FormCreate додаємо текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm5::FormCreate(TObject *Sender)

{

for (int i=0; i<=10; i++)

{

Series1->AddXY(i+sin(i),13*i*i,"",clRed);

Series2->AddXY(14*i+25*i*sin(i), cos(i)*i*i*i+15*i,"",clRed);

}

}

//---------------------------------------------------------------------------

Створення форми Form6. Виконуємо для цього таки кроки і дії:

Крок 1. Виконуємо команду File/New/Form для створення нової чистої форми Form6. Встановлюємо на Form6 компоненту Chart з сторінки Additional у бібліотеці компонентів;

Крок 2. Натискаємо правою кнопкою мишки на нову компоненту Chart1 та обираємо Edit Chart. Переходимо на вкладку Chart/Series, натискаємо Add, обираємо Fast Line та натискаємо “ ОК ”. Переходимо на вкладку Chart/Titles та у полі вводу параметра набираємо “ Температура ”. Переходимо на вкладку Chart/Legend та знімаємо галочку з пункту Visible. Натискаємо Close для виходу з меню Edit Chart;

Крок 3. Встановлюємо на Form6 компоненту Chart з сторінки Additional у бібліотеці компонентів;

Крок 4. Натискаємо правою кнопкою мишки на нову компоненту Chart2 та обираємо Edit Chart. Переходимо на вкладку Chart/Series, натискаємо Add, обираємо Fast Line та натискаємо “ ОК ”. Переходимо на вкладку Chart/Titles та у полі вводу параметра набираємо “ Витрата сировини ”. Переходимо на вкладку Chart/Legend та знімаємо галочку з пункту Visible. Натискаємо Close для виходу з меню Edit Chart;

Крок 4. У дереві об’єктів обираємо Form6 і в вікні інспектора об’єктів обираємо вкладку Events та у полі OnCreate подвійним натисканням мишки переходимо у вікно редактора коду, де у функцію FormCreate додаємо текст:

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm6::FormCreate(TObject *Sender)

{

for (int i=0; i<=10; i++)

{

Series1->AddXY(i+tan(i),13*i*i,"",clRed);

Series2->AddXY(13*i+25*tan(i), exp(i)*i*i+15*i,"",clRed);

}

}

//---------------------------------------------------------------------------

Створення форми AboutBox. Виконуємо для цього таки кроки і дії:

Крок 1. Виконуємо команду File/New/Other та обираємо About box для створення нової форми. Через дерево об’єктів обираємо AboutBox та у полі Caption інспектора об’ктів вводимо “ Про програму ”;

Крок 2. У списку дерева об’єктів обираємо Copyright та у полі Caption інспектора об’ктів вводимо “ Розробив _ПІБ_”;

Крок 3. У дереві об’єктів обираємо Label1 та у полі Caption інспектора об’ктів вводимо “ Група _№ групи”;

Крок 4. У дереві об’єктів обираємо ProductName та у полі Caption інспектора об’ктів вводимо “ Контрольна робота ”;

Крок 5. Через дерево об’єктів обираємо Version і у полі Caption вікна інспектора об’ктів вводимо “ Версія 1.0”. У вікні редактора коду з верху до тексту додаємо наступний текст:

//---------------------------------------------------------------------------

#include <vcl.h>

#pragma hdrstop

#include "Unit1.h"

#include "Unit2.h"

#include "Unit3.h"

#include "Unit4.h"

#include "Unit5.h"

#include "Unit6.h"

#include "Unit7.h"

//---------------------------------------------------------------------------

#pragma package(smart_init)

#pragma resource "*.dfm"

TForm1 *Form1;

int Mig=0;

int Mig_T=0;

int Mig_A=0;

int Mig_I=0;

int Mig_V=0;

int Mig_AA=0;

int Mig_AX=0;

int Mig_AN=0;

 

Це дасть змогу викликати на виконання форми Form2, Form 3, Form 4, Form 5, Form 6 і Form 7, знаходячись на формі Form1. Також введемо ряд змінних, які допоможуть реалізувати роботу графічного меню команд та уникнення певних проблем (запобігання мерехтіння зображень і т.д.).



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-10; просмотров: 148; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.146.206.87 (0.008 с.)