Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Habitats, salt, inland, salinity, brackish, temperature, warmwater, coldwater, middle reach, aqua-systems.
Choose key sentences from each paragraph of the text. Write them down. Considering the sentences from ex.1.12., give the definition of the following terms: fresh waters;salt waters; brakish waters. Step 2 Grammar Point(speaking-writing) Put questions to the italicized words. 1. The children go to bed at ten o’clock. 2. His son knows English well. 3. My father reads newspapers in the morning. 4. Our parents grow potatoes. 5. At the lessons we read and speak English. Choose the right form of the verb from the brackets 1. I…. like him. /do not, does not/ 2. What … you want to know? /do, does/ 3. I…not want to believe in that story. /do, does/ 4. He …… like this song. /do, does/ 5. Why …you keep the door open? /do, does/ Change the following into the Past Indefinite
Choose the right form of the verb from the brackets
Step 3 Project Work Discussion (Speaking-Reading-Speaking-Writing) Read and translate text B. Use the dictionary. Pick up unknown words into your copybooks. Text B. Classification of Aquaculture. Notwithstanding differences in the physio-chemical characteristics of its habitats aquaculture systems are of several kinds. Most of the systems are highly variable in magnitude and intensity ranging to serve as one family units or large scale commercial enterprises. Based on the number of species that are cultured in a system, aquaculture may be classified into: a) monoculture; b) polyculture. Monoculture, as the name implies, is the culture of a single species of an organism in a culture system of any intensity, may be in any type of water, fresh, brackish or salt. E.g. Fresh water: common carp in East Germany. Brackish water: mullet culture in several countries. Seawater: pacific salmon in North America. Feeding with species specific feed is the main basis for monoculture in the case of finfish. Polyculture, as the name implies, is the culture of several species in the same waterbody. The culture system generally depends on natural food of a waterbody sometime augmented artificially by fertilization and/or by supplementary feeding. If artificial food is given it is a common food acceptable to all or most species that are cultured. E.g. Freshwater: polyculture of several Indian major carp species in India. Brackishwater: mullet and shrimp culture in Israel.
3.2. Define the terms: a) monoculture, b) polyculture. In pairs reformulate the information from text A and text B as an interview, write down these questions into your copybooks. Information from exercise 1.11 will be of help to you too. Test. 3 Choose the right answer:
Step 1
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-10; просмотров: 214; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.120.109 (0.008 с.) |