Теоретичні міркування підтвердіть цитатами з творів. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Теоретичні міркування підтвердіть цитатами з творів.



Література

Ковалів Ю. Історія української літератури: кінець ХІХ – поч. ХХІ ст.: підручник: у 10 т. – К.: Академія, 2013. – Т. 2. – 624 с.

2. Гнідан О. Василь Стефаник: Життя і творчість. – К., 1991.

3. Євшан М. В.Стефаник // Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика. – К., 1998. – С.213 – 216.

4. Лепкий Б. Василь Стефаник // Лепкий Б. Твори: У 2 т. – К., 1991. – Т.2. – С.651 – 678.

5. Лесин В. Василь Стефаник – майстер новели. – К., 1970.

6. Лесин В. Василь Стефаник. – К., 1981.

Пахаренко В. Українська поетика. – С. 244 – 246 (новела “Новина”); С. 249 – 250 (новела “Камінний хрест”).

Погребенник В. Від антимілітаристського до національно-патріотичного пафосу // Вежа. – 1996. – №3. – С.155 – 157.

9. Погребенник Ф. Сторінки життя і творчості Василя Стефаника. – К., 1980.

10. Процюк С. Смертю смерть подолав // Літературна Україна. – 1996. – 16 травня.

Черненко О. Імпресіонізм та експресіонізм // Українське слово. Хрестоматія: У 4 книгах. – К., 1994. – Кн. 1. – С. 204 – 213.

12. Яременко В. Любив свою дорогу... // Українське слово. Хрестоматія: У 4 книгах. – К., 1994. – С. 184 – 195.

Завдання для обов’язкового виконання

  1. Обов’язково мати тексти новел В. Стефаника.
  2. Прочитати й проаналізувати твори, визначені в списку.
  3. Законспектувати статті.
  4. Виконати письмові завдання.
  5. Скориставшись матеріалом лекції та літературознавчих досліджень, підготувати ґрунтовні відповіді на питання семінарського заняття.

Форми контролю

Усне опитування. Перевірка конспектів.


 

Семінарське заняття №9

Тема 9: Володимир Винниченко (2 год.)

Мета: Засвоїти матеріал про особливості неореалізму як течії модернізму, про творчість Володимира Винниченка. Навчитися аналізувати неореалістичні твори.

План

1. Рання творчість В. Винниченка, її новаторство. Ідейно-стильові особливості збірки “Краса і сила”. Аналіз оповідань “Суд” (1. Вияв поетики неореалізму у творі. 2. Почуття ненависті і страху як емоційне тло твору. 3. Розкажіть про парадоксальні метаморфози в новелі “Суд”. 4. Поясніть використання прийомів іронічного письма (назва оповідання, прізвище головного героя, застосування мовного «суржика», макаронічної мови тощо), “Саладатики!” (1. Розкрийте проблему взаємин вождя і натовпу, місця і ролі кожного в суспільстві, народження ватажка, розкриття психології лідерства), “Малорос-європеєць” (1. Художнє дослідження психології людини і маси в момент великих соціальних потрясінь. 2. Змалювання комічних сторін дійсності: різні лики малоросійства. 3. Динамічна фабула з трагічним фіналом у новелі “Малорос-європеєць”). Імпресіоністична новела «Момент» (1. Письмово визначте ознаки імпресіонізму у творі). Проблема людина і мистецтво в новелі «Раб краси».

2. Цикл “Намисто”: проблематика, художня специфіка. (1. На прикладі кількох дитячих оповідань «Намиста» поясніть таку думку літературознавця В. Панченка: «Винниченко-письменник досить часто ставить читача перед можливістю катарсису, себто – душевного очищення через трагедію. Очищення ж передбачає співстраждання, готовність сприйняти чужий біль як власний». 2. Як у дитячих оповіданнях В. Винниченка представлена проблема оприявлення справжньої суті людини (мить, коли стає ясно, хто є хто; дитячі ігри, що стають випробуванням/моментом істини для кожного тощо)? 3. На прикладі кількох оповідань схарактеризуйте Винниченкових маленьких бунтівників, гордих, неординарних, кмітливих, оборонців правди і справедливості. 4. Проаналізуйте розгортання психологічного сюжету в оповіданнях «Намиста», адже В. Винниченка, словами І. Франка, соціальне цікавить з психологічного боку).

3. Драматургія В. Винниченка. Популярність В. Винниченка-драматурга на світовій сцені. Драматичні твори письменника, їхнє жанрово-тематичне багатство, художня майстерність (“Дисгармонія”, “Memento”, “Закон”, “Брехня”, “Чорна Пантера і Білий Ведмідь”, “Між двох сил”, “Гріх” та ін.). Аналіз п’єс: “Memento” (символізм назви твору; особливості конфлікту; що перемагає у фіналі драми: логічні настанови чи інстинкти?), “Брехня” (чи виправдовує автор брехню як засіб досягнення щастя? Наталя Павлівна – легковажна розпусниця чи нещасна жінка, що шукає гармонії? Образи Івана Стратоновича, Андрія Карповича і Тося; особливості поетики твору), “Чорна Пантера і Білий Ведмідь” (проблематика, характери героїв, символи, хто переміг у фіналі?), “Гріх” (трагічна доля Марії Ляшківської, засоби психологічної характеристики героїні; образ полковника Сталинського як втілення руйнівної сили зла; інші персонажі п’єси, їхня роль у розкритті назви твору; основні елементи сюжету і композиції твору, проблематика; дослідження двох виявів гріха – зовнішнього і внутрішнього).

  1. “...Подружжя – каторжники, прикуті до тачки...”. Роман “Записки Кирпатого Мефістофеля”: проблематика, образи, особливості композиції, психологізм, символи.

Література



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-01-28; просмотров: 213; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.216.34.146 (0.006 с.)