Визначити провідні мотиви аналізованих поезій, проаналізувати образи, пояснити ритмомелодійні особливості, художні засоби (контраст, антитеза, символ тощо). 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Визначити провідні мотиви аналізованих поезій, проаналізувати образи, пояснити ритмомелодійні особливості, художні засоби (контраст, антитеза, символ тощо).



 

4. Драматургія О. Олеся. Символізм драматичного етюду “По дорозі в Казку”.

Завдання:

Визначте тему, проблеми етюду «По дорозі в Казку».

Розкрийте власне розуміння образів-символів, таких як: дорога в Казку, ліс, ніч, маки, вінок із маків і терну, хлопчик у білому вбранні, Казка, Сонце.

3. Сформулюйте відповідь на питання: «Казка життя нації/людства – вимисел чи реальність?»; «У чому біда провідника українського народу?».

Порівняйте драматичний етюд «По дорозі в Казку» і поему «Мойсей» І. Франка.

Висловіть власні міркування з приводу порушених у творі проблем: лідерства, «вождь – юрба», шляхів успішного досягнення мети, благородства вчинків заради щастя людей тощо.

Література

  1. Ковалів Ю. Історія української літератури: кінець ХІХ – поч. ХХІ ст.: підручник: у 10 т. – К.: Академія, 2013. – Т. 1. – 512 с.
  2. Грушевський М. Поезія Олеся // Українське слово: У 4-х т. – К, 1994. – Кн. 1. – С. 257 – 265.
  3. Євшан М. Червоні маки (Про п’єсу О.Олеся “По дорозі в казку”) // Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика. – К, 1998. – С. 446 – 448.
  4. Жулинський М. Із забуття в безсмертя. – К, 1990.
  5. Мороз Л. Про символізм в українській драматургії // Сучасність. – 1993. – № 4.
  6. Неврлий М. Олександр Олесь: Життя і творчість. – К, 1994.
  7. Пархомик Р. Спроба літературного аналізу драматичної поеми Олександра Олеся “По дорозі в казку” // Українське літературознавство. – Вип. 59. – Львів, 1994. – С. 87 – 100.
  8. Петров В. Проблема Олеся // Українське слово: У 4-х кн. – К, 1994. – Кн. 1. – С. 275 – 285. Радишевський Р. Журба і радість Олександра Олеся // Олесь О. Твори: У 2-х т. – К, 1990. – Т. 1. – С. 5 – 46.
  9. Радишевський Р. Олександр Олесь – співець журби і радості // Олесь О. Лірика. – К, 1998. – С. 3 – 65.
  10. Филипович П. Олесь // Филипович П. Літературно-критичні статті. – К, 1991.

Завдання для обов’язкового виконання

  1. Вивчити матеріал лекції.
  2. Опрацювавши джерела, зазначені у списку літератури, підготувати ґрунтовні відповіді на питання семінарського заняття.
  3. Мати тексти творів О. Олеся.

Семінарське заняття №6

Тема 6: Життєвий і творчий шлях Ольги Кобилянської (2 год.)

Мета: Опанувати матеріал про життя і творчість О. Кобилянської, навчитися аналізувати твори письменниці.

План

1. Ідея жіночої емансипації у творчості О. Кобилянської. Повісті „Людина” (1891), „Царівна” (1895) (1. Історія написання творів, особливості композиції. 2. Олена Ляуфлер і Наталка Верковичівна: спільне та відмінне. 3. Поясніть представлені у творах ідеї краси вільної душі, аристократизму духу. 4. Проблема руйнування традиційних ґендерних ролей: порівняльна характеристика чоловічих і жіночих персонажів у творах).

2. Проблема статі у творчості О. Кобилянської (новели „Valse melancolical”, “Природа”, “Некультурна”, “Битва” (1. З аконспектувати: Павличко С. Дискурс модернізму в українській літературі. – К.: Либідь, 1999. – 447 с. – С. 78 – 83 («Сексуальність»); 2. Проаналізуйте тексти творів, випишіть епізоди/цитати, які вразили найбільше, прокоментуйте їх).

3. Повість О. Кобилянської “Земля”:

· психологічне трактування вічних проблем (людини і землі, злочину і кари) на українському матеріалі,

· риси символізму у творі,

· модерністична проблема сакрально-містичного зв'язку людини із землею, проблема влади землі, село – місто, влада долі над людиною; земля як головний персонаж і джерело головного конфлікту твору, розкриття споконвічного прагнення селянина бути господарем на землі;

· трагічна історія родини Федорчуків: життя Івана та Марії; новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства: порівняльна характеристика протилежних психотипів Сави та Михайла;

· Михайло – Анна, Сава – Рахіра: дві історії любові;

· Анна і її дитина як уособлення надії на майбутнє;

· глибокий психологізм і символізм твору: філософські роздуми, ліричні сцени, пейзажі, художні деталі, символи (танець Анни і Михайла, Анни і Петра, ліс, криваве видіння, теля, кривавлення рани, свічка тощо).

4. Повість “В неділю рано зілля копала...” – блискучий вияв поетики неоромантизму:

· Особливості композиції. Дві сюжетні лінії;

· Трагічна доля Маври;

· Причини внутрішньої роздвоєності Гриця;

· Тетяна і Настка: порівняльна характеристика персонажів;

· Кольорова символіка твору.

Література



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-01-28; просмотров: 337; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.200.86 (0.007 с.)