Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Головні концепції проектування видавництв і поліграфічних підприємств
Сьогодні все частіше зустрічаються словосполучення з використанням термінів «проект», «програма», «план», «бізнес-план»: спільний проект, конкурсний проект, інвестиційна програма, проект (програма) управління, перспективна ідея (думка) тощо. Термін «проект» став товаром, який реалізується за певних умов і слугує потребам власника (замовника) в усіх сферах діяльності. Однак, усі ці словосполучення не відносяться до термінології та сутності проектних розробок технічного характеру, які визначаються термінами «проект підприємства (виробу)», «робоча документація проекту» (див. розд. 1). Кожний проект унікальний і неповторний, не залежний від попередніх і наступних. З методологічної точки зору необхідно чітко визначати термін «проект» (англ. project) як завдання, що трактується і розробляється з певними вихідними задумами й очікуваним результатом, який змінить життя шляхом здійснення певного наукового дослідження; створення нового виробу (підприємства, видавництва); приведе до модернізації застарілої технології, техніки, організації управління тощо. Окремі галузі економіки, такі як видавничо-поліграфічна справа, космічна сфера, машинобудування тощо, настільки складні, що роботу над їх розвитком здійснюють не у межах про- __________________ Розділ 4. Розробка і аналіз виробничої програми ектів, а у розробках довгострокових програм. Це, безумовно, більш складні та об'ємні завдання, що потребують більших зусиль і часу. Проекти ж передбачають відносно короткострокові та невеликі за обсягом робіт проектні рішення у складі галузевих програм. Вихідними даними для проектування технологічних і виробничих процесів слугують технічні показники виробів — якісні та кількісні характеристики — технологічно однорідних груп продукції, для виготовлення якої і повинна бути визначена найбільш раціональна технологія виробництва. Ці вихідні дані об'єднуються у промисловому завданні (промзавданні), яке зазвичай представляє собою річну виробничу програму підприємства. Формування промзавдання ВПК для видавництв і підприємств зумовлено певною схемою технологічного процесу переробки інформаційних матеріалів у видання методами додрукарської підготовки, друку та опорядження. Принципова узагальнена схема технологічної системи, як підсумок керованої взаємодії матеріальних, енергетичних та інформаційних потоків, наведено на рис. 4.1. Уся перспективна стратегія управління додрукарськими, друкарськими і опоряджувальними процесами сьогодні базується на автоматизованих системах управління виробництвом із застосуванням потужних ЕОМ, що передбачає зв'язок на локальному і глобальному рівні.
Весь процес підготовки та використання видань можна розділити умовно на чотири етапи: збір первинної інформації; редакційно-видавниче опрацювання; поліграфічні процеси; поширення видань. На кожному етапі інформація може опрацьовуватись в аналоговому або числовому вигляді. Сприйняття, обчислення, оцінка та подання інформації у видавництво (редакцію) проходять також ряд етапів, коли вона зберігається на твердих носіях, у мозку людини чи у віртуальному вигляді. Редакційно-видавничий етап сьогодні може бути чітко фіксованим, як на твердих носіях, так і у вигляді файлів, а також може бути обрахований у конкретних цифрах (рукописах, машинописах, відбитках, знаках, бітах, байтах). Розділ 4. Розробка і аналіз виробничої програми
Рис. 4.1. Принципова схема комплексу поетапного опрацювання інформації видавничо-поліграфічною системою у друковане видання. Інформаційний потік: І0 — сприйняття, осмислення, оцінка та подання первинної інформації (оригінал); І1 — макет видання (аналоговий та (або) цифровий; І2 — друкарська форма (аналогова або цифрова);
І3 — відбиток на твердому носії; І4 — видання (на твердому носії); Е1( Е2, Е3 — енергетичні потоки; M1f M2, М3 — матеріальний потік: формні матеріали, папір, фарба, клей тощо Поліграфічний комплекс опрацювання інформації несе також чітко визначений обсяг інформації (в бітах, байтах, знаках, різних облікових аркушах, примірниках видання тощо). Наклад видання визначає обсяг поширеної інформації, яка також піддається розрахункам. Як система технологічних процесів, увесь ВПК характеризується взаємодією з навколишнім середовищем, а крім того — стохастичністю поведінки, ієрархічною структурою, взаємозв'язком та взаємозумовленістю структурних елементів. Взаємодія ВПК з навколишнім середовищем проявляється передовсім у створенні, переробці та передачі інформації, у впливі на суспільство та у відповідній реакції останнього на розвиток цієї системи. А також — у споживанні та розсіюванні системою енергії і матеріалів. Розділ 4. Розробка і аналіз виробничої програми Стохастичність поведінки системи комплексу зумовлена тим, що інформація являє собою випадковий процес, бо в системі багаторазово здійснюється акт появи і поєднання текстових та ілюстративних елементів, художніх образів та змістових понять. Ієрархічність структури ВПК є в тому, що тут можна виділити окремі групи підсистем, які є керувальними по відношенню до одних, нижчих, систем та керовані по відношенню до інших, вищих, систем (див. розд. 1.2). Узагальнена структурна схема сучасної технології друку у ВПК, побудована на основі системного аналізу (див. рис. 4.1), показує важливість друкарських процесів, які забезпечують одержання (відтворення, опрацювання) інформації (друкарська форма, відбиток, видання), зберігання її в аналогових матеріальних носіях протягом тривалого часу. Аналіз видавничо-поліграфічного процесу як загальної інформаційної системи може бути здійснений на основі уявлень системотехніки (її предметом є проектування оптимальних процесів комплексу), що переплітаються з теорією дослідження операцій і мають математичний апарат програмування для пошуку оптимума. Розвиток, вдосконалення і стабільна робота такої комплексної системи залежать від сукупності усіх факторів упливу на технологічні процеси. А сам процес друку може розглядатися як відкрита трибодинамічна система, що обмінюється енергією, матеріалами та інформацією із зовнішнім середовищем (див. розд. 1). На основі викладеного можна зробити висновок, що ВПК має три складники: видавництво, поліграфічне підприємство, система розповсюдження друкованих і інших інформаційних видань (ринок, мережа Інтернет, «друк на замовлення», електронні видання на CD-ROM тощо). Кожен зі складників має концептуальні напрями і умови реалізації, які формуються під упливом мети функціонування і умов проектування (рис. 4.2). Предметом (об'єктом) проектування будь-якого видавничо-поліграфічного підприємства є технологічні процеси, які є головним складником виробничих процесів. Виробничий процес забезпечується як налагодженим технологічним, так і логістикою матеріально-технічного потоку (транспортування, розповсю- Розділ 4. Розробка і аналіз виробничої програми
дження, зберігання), а також необхідними допоміжними виробничими процесами (ремонт і обслуговування техніки, енерго- і водопостачання, екологія); вибором місця розташування підприємства (приміщення, споруди, генплан). Технологія проектування підприємства — це інвестиційний процес, головним змістом якого є досягнення раціональних економічних рішень. Це втілення у життя виробництва майбутнього. Тому проектуванню властиві: деякі приблизні оцінки, похибки у розрахунках, виправлення і співставлення, великий обсяг творчої аналітичної роботи, залучення минулого практичного досвіду, орієнтація у майбутнє. Підприємство (видавництво, друкарня, книжкова база чи магазин), що проектується, необхідно розглядати як систему, яка характеризується на кожному етапі (див. рис. 4.2): • технологічними процесами і логістикою (структура, схема організації, транспорт); • фаховими кадрами різних рівнів; • інженерним забезпеченням (енергія, інформація, повітря, вода, охорона праці працівників тощо); • вибором місця розташування (генплан, споруди, виробничі приміщення); • перспективою розвитку виробництва. Мета, яка повинна бути досягнута за результатами проектування технологій та організації виробництва, утворює концепцію майбутнього підприємства: висока економічна ефективність; виробничий цикл видань за мінімальний час; максимально ефективне використання устаткування, площі, персоналу; оптимальні матеріально-виробничі і людські потоки; висока гнучкість виробництва (варіантність технологій); виконання економічних умов; промислова архітектура будівлі повинна відповідати естетичним вимогам часу; гуманні умови роботи для працівників (висока оплата, соціальні гарантії, комфортні умови праці тощо). Умови проектування ВПК: - інформаційні технології; - оснащення; - персонал фахівців; - інженерне забезпечення; - приміщення (земельна ділянка) ВПК У В ПІ/
Інформація ^> Матеріали ^> Енергія у>
Концепція поліграфічного підприємства:
- спеціалізація; - фахівці галузі; - структура; - генплан підприємства А Мета функціонування: - економічна ефективність; - гнучкість технологій; - технічні параметри і дизайн видань;
- оперативність Рис. 4.2. Концепції проектування і умови формування ВП
Розділ 4. Розробка і аналіз виробничої програми 4.2. Основні види продукції видавничо-поліграфічної справи 4.2.1. Книги та брошури Історія свідчить, що впродовж тисячоліть постійно змінювалися носії інформації і методи виготовлення книжкових видань: від клинописних глиняних табличок, папірусних згортків (сувоїв) до пергаментних і паперових кодексів, від рукописних книг до друкованих та електронних. Сучасна форма книжки — кодексу — зародилась ще в Стародавньому Римі та існує вже понад тисячоліття. Але віддавна письменники-фантасти задумувались над її зміною, у своїх творах вони описували книги, які будуть зручніші і доступніші; при цьому використовуватимуться найновіші досягнення науки і техніки. Нині існуючі класичні та електронні видання (ЕВ) одержали в процесі інтенсивного розвитку нову матеріальну форму, однак, поки що усі вони залишаються книгами. Сучасна книга — це кодекс (блок) скріплених у корінці сторінок задрукованого матеріалу з текстом й ілюстраціями у палітурці чи обкладинці. Відповідно до рекомендацій ЮНЕСКО книгу визнано як твір у формі кодексу з визначеною кількістю сторінок (не менше 48). Брошура (франц. brochure, від brocher — зшити) — книжкове видання у обкладинці обсягом від чотирь Книжкове видання у обкладинці складається з двох елементів — книжкового блоку і обкладинки (звичайної чи з клапанами), __________________ Розділ 4. Розробка і аналіз виробничої програми Палітурка, у свою чергу, складається з одного, чотирьох або шести конструкційних елементів: картонних сторонок, отставу і покривного матеріалу, скріплених клеєм. З'єднується палітурка з блоком за допомогою корінцевого чи матеріалу для окантування та форзаців, промазаних клеєм. На палітурку іноді надягають супер-обкладинку, яка зберігає і захищає книгу і слугує елементом художнього оформлення (дизайну). Виробництво традиційних книг і брошур у провідних країнах світу продовжує зростати, Всесвітньо відомий американський дослідник книги Роберт Дарнтон (Robert Darnton) визначає, що «традиційну книгу так часто оголошували мертвою, що не слід дивуватися спостерігаючи її чудовий вигляд і здоров'я». Тобто, з позицій редакційно-видавничої і поліграфічної діяльності відкривається нова перспективна сфера, де знадобиться весь попередній досвід і знання.
Нові інформаційні технології суттєво змінюють облік сучасної книги і технології видавничо-поліграфічної справи. Нині увійшли у життя такі поняття, як «електронна книга» (e-book) та «електронне видання» (ЕВ). Однак, їх поки що слід розглядати як додатки до традиційної книги, а не як самостійні серйозні конкуренти. Розроблення елементів їх конструкції й архітектури загального вигляду вимагає вже сьогодні нових творчих зусиль технологів і дизайнерів. 4.2.2. Електронні видання У книзі минулого століття з'явилися додаткові елементи — електронні засоби поширення інформації, які, поряд з друкованими, стали відігравати важливу роль у розповсюдженні та зберіганні інформації. Однак, не всі інформаційні матеріали на дисках відносяться до ЕВ. У ГОСТ 7.83-2001 ЕВ визначається як «електронний документ, що пройшов редакційно-видавничу обробку, призначений для розповсюдження у незмінному вигляді, має вихідні відомості». Розділ 4. Розробка і аналіз виробничої програми _______________________ Відповідно стандарту ЕВ поділено на такі різновиди: • за основною інформацією (текстова, образотворча, звукова, мультимедійне ЕВ, програмний продукт); • за цільовим призначенням (офіційне, наукове, науково-популярне, виробничо-практичне, нормативне, навчальне, масово-політичне, довідкове, рекламне, для дозвілля, художнє); • за наявністю чи відсутністю друкованого еквівалента; • за технологією поширення (локальне, призначене для локального використання на переносних машиночитальних носіях; сітьове, що доступне потенційно необмеженій аудиторії користувачів через телекомунікаційні мережі; комбінованого розповсюдження); • за характером взаємодії споживача і ЕВ (детерміновані — параметри, зміст і спосіб взаємодії з яким визначені видавцем і не можуть бути зміненими споживачем; не детерміновані (інтегровані) — ЕВ, параметри, зміст і спосіб взаємодії з яким прямо чи опосередковано встановлюється споживачем відповідно до його інтересів, мети, рівня підготовки і т. п. на основі інформації і за допомогою алгоритмів, що визначаються видавцем); • за періодичністю (періодичне, неперіодичне, серійне, продовжене, оновлене); • за структурою (однотомне, багатотомне, електронна серія). ЕВ нині відносяться до динамічно розвинутих і глобально поширюваних видів інформаційної продукції. їх багатогранна якість, технічні параметри і види невпинно зростають. Вони все частіше супроводжують друковані видання у вигляді електронних версій на компакт-дисках, що додаються до друкованих видань. Перспективний їх розвиток безсумнівний, однак, вони ніколи не зменшать і не замінять друковані. Ринок засобів інформації, не дивлячись на зростання ЕВ, залишається і у подальшому привабливим, з великим обсягом капіталу. Людство не зможе залишитися без книг, періодики, реклами і паковання в аналоговому друкованому вигляді. ЕВ — уже не далеке майбутнє, про що свідчать технологічні розробки останніх років. Для них характерні топологічні ознаки, відмінні від традиційних: своєрідна технологія проектування, __________________ Розділ 4. Розробка і аналіз виробничої програми продукування й розповсюдження, наявність друкованих еквівалентів, а також характер взаємодії споживача інформації і видання. Конструкції ЕВ (e-book, інтегровані з класичними) сьогодні знаходяться у стадії інтенсивного розвитку. Спочатку ЕВ існували тільки як аналог (версія) або доповнення друкованих. Для їх використання було потрібне спеціалізоване додаткове устаткування, щоб зробити таке видання доступним для сприймання. У загальному вигляді характер взаємодії споживача інформації і електронної версії книги можна було представити так: існує деякий пристрій для демонстрації електронної версії, в який вставляють мікро-касету (дискету, компакт-диск) з базою даних, або який має зв'язок з Інтернетом. На внутрішній екран цього пристрою виводиться інформація (текст, ілюстраційні зображення). Сьогодні технічні можливості візуалізації стали значно ширшими (від компактних моніторів до носіїв з фізичними властивостями, подібними до пергаменту чи паперу). Однак, не дивлячись на зростання Інтернет-аудиторії та величезні потоки електронної інформації, нинішня діяльність електронних видавництв і поширення їх продуктів не знищують стандартну класичну книгу, а лише дають їй новий поштовх розвитку. Головною інформаційною частиною усякого ЕВ залишається текст у фрагментах чи у повному обсязі усього видання. Якщо таке видання складено на комп'ютері, відредаговано і відкоре-говано, а потім заверстано, то його вже можна назвати електронним (числовим, цифровим) або електронною книгою (e-book), мультимедійним при наявності звукового супроводу. У ілюстрованих ЕВ матеріал, як правило, більш інформативний ніж у друкованих, що завжди краще для сприйняття і розуміння. Ілюстрації несуть завжди навіть більше інформації ніж текст, якщо вони поруч на сторінці, бо ефективніше діють на читача. Однак, їх також треба редагувати, корегувати, калібрувати і суміщати (верстати) з текстовими матеріалами. Комп'ютерні програми забезпечують здійснення всіх цих операцій, включаючи й такі як растрування, тренінг, кольороподіл, ретуш, контроль якості. Невід'ємною частиною ЕВ став звуковий супровід, який може навіть самостійно читати текст чи ремарки, створювати Розділ 4. Розробка і аналіз виробничої програми __________________ звукові ефекти і давати необхідні пояснення. Отже, ЕВ уже не новинка, вони стали засобом комплексного інформаційного процесу, який має новий вищій рівень за всі інші засоби масової комунікації. Принципова відмінність друкованих видань від електронних у більш широких можливостях останніх. Читач може вільно переміщуватися з одного видання в інше, моделювати технологічні і виробничі процеси, слухати звуковий супровід. Складниками ЕВ залишаються текст, ілюстраційні матеріали, різноманітні анотації. З'явився звуковий супровід, анімація та відео. А друкований еквівалент завжди поруч, що, безумовно, покращить інформативність видання. ОДнак, щоб з'явилося принципово нове ЕВ книги, газети і журналу, необхідним залишається час для творчого вдосконалення числових технологій. Такі комп'ютеризовані технологічні процеси завойовують усе більше видавничого простору в наш час. Сьогодні комп'ютер редагує, художньо і технічно оформлює видання і навіть розповсюджує їх (на компакт- і DVD-дисках, в Інтернеті) у супроводі звуків музики, текстової звукової інформації та відео, але не може замінити у повному обсязі творчої роботи редактора, технолога, менеджера. За такими комп'ютерними програмами майбутнє. На рис. 4.3 наведено класифікаційну схему нині популярно відомих ЕВ. За методами розповсюдження всі ЕВ можна розділити на дві групи: на фізичних носіях, переважно комапкт-дисках, та у дискретних локальних і глобальних мережах. Друковані та ЕВ можна класифікувати за форматом. Однак, у друкованому виданні «формат» характеризує фізичні розміри видання, у той час, як у ЕВ формат означає яким чином інформація представлена у файлі комп'ютера. У минулому XX ст. ЕВ розповсюджувалися, переважно, у текстовому форматі (.doc тощо). Сьогодні використовуються два особливі гіпертекстові формати PDF та HTML. Якщо у виданні представлено цифрову анімацію, аудіо- чи відео-фрагменти, то таке ЕВ називають мультимедійним.
Рис. 4.3. Класифікація електронних видань (ЕВ)
Ро зділ 4. Розробка і аналіз виробничої програми __________________ Мультимедіа означає комп'ютерні можливості відображення інформації у сукупності різних форм: текст, графіка, відео-, аудіо-, анімація тощо. Комбінація книги із CD-ROM, який несе мультимедійну інформацію, відноситься до цієї категорії. Тематика ЕВ достатньо широка: • навчальні посібники (підручники, конспекти лекцій, практи-муми, методичні вказівки, тексти рефератів тощо); • періодичні видання (газети, журнали, календарі); • дитячі книжки у формі мультимедійних сценаріїв казкового, літературно-художнього, пригодницького жанру, науково-популярного і навчального типу; • художня і науково-популярна література; • довідкові та енциклопедичні словники; • раритетні раніше друковані та рукописні видання; • альбоми, атласи, різноманітні довідково-картографічні схеми, листівки і навіть деякі види паковань тощо. Досвід показує, що традиційний підручник на папері у його текстовій друкованій версії ще рано здавати в архів. Головні його переваги у викладенні змісту предмету, над яким можна працювати у притаманній кожній людині часовій концепції пізнання. На жаль, людина ще не навчилася представляти довкілля у мультимедійних формах так само легко, як у тексті на папері. Можливо це вдасться зробити у майбутньому. Та все ж електронний навчальний посібник з друкованим аналогом зможуть органічно об'єднати різні форми представлення змісту дисципліни — текстову, візуальну, звукову, графічну, анімаційну — відтворити зміст інформації у кольорі, об'ємі та русі. У цьому його безсумнівна перевага. Традиційний (класичний) друкований та електронний підручники доповнять один одного у недалекому майбутньому. Наукові та технічні видання, неперіодичні та періодичні стають все більше популярними, головним чином завдяки швидкому поширенню інформації на CD-ROM і через глобальну мережу Інтернет. А також завдяки спрощення процесу отримання інформації за незначної її вартості та трудомісткості, порівнюючи з друкованими виданнями. __________________ Розділ 4, Розробка і аналіз виробничої програми У мережі Інтернет нині розповсюджуються різноманітні періодичні ЕВ, які вже склали конкуренцію друкованим: • науково-популярні та технічні журнали, починаючи з • громадсько-політичні («Кореспондент», «Фокус», «Обзор», «Українська правда», «Аргументьі и фактьі» тощо), науково-популярні, дитячі та юнацько-молодіжні газети; • літературно-художні та розважальні видання. У ЕВ, так само як і у друковані, сьогодні все більше вноситься реклама у різноманітних формах. У періодичних ЕВ реклама може автоматично переноситися із заверстаних у комп'ютері сторінок оригінал-макету в майбутні друковані та ЕВ. Успішні у бізнесі видавництва нині займаються випуском літератури як за традиційною, так і за новими комп'ютерними і сітьовими технологіями. Всі вони використовують глобальну мережу Інтернет для маркетингу і поширення видань. Поряд з друкованими готуються і випускаються видання на компакт-дисках, причому як правило, це інтегровані (комплексні) видання — у друковану книгу вкладається супутній компакт-диск з програмними та ілюстраційними мультимедійними матеріалами, доповнюючи інформаційні матеріали друкованого видання. Виробництво ЕВ і друкованих видань все більше інтегрується у єдиний простір медіа-індустрії. Однозначно, у сфері тої ж медіа-індустрії проходить процес інтеграції художньо-технічного оформлення і продукування друкованих і ЕВ у видавництвах і на поліграфічних підприємствах. Друкований і електронний примірники, на наш погляд, слід вважати як елементи одного і того ж інформаційного видання. Розвиток електронної комерції, як і технологій «друк на замовлення» стримуються в нашій країні, поки що, нерозвинутою системою електронних засобів і систем розрахунків, але це не означає відсутності перспективи у цьому напрямі. У подальшому, широкий розвиток мультимедійних технологій і розповсюдження електронної комерції накладе свій відбиток Розділ 4. Розробка і аналіз виробничої програми _______________________ на конкурентноздатність видавничо-поліграфічних фірм. Переваги у реалізації навіть самої високоякісної продукції будуть мати ті, хто швидше і ефективніше освоїть електронні сфери комерції. Видавничо-поліграфічні підприємства, які не матимуть власної техніки і програм мультимедійних технологій для продукування ЕВ, зазнаватимуть труднощів у отриманні замовлень, їх продукція програватиме на ринку. Комплексні (інтегровані) видання вже сьогодні мають безсумнівні переваги у сфері розповсюдження перед звичайними традиційними (друкованими і просто мультимедійними). Для того, щоб ЕВ сьогодні стали інтенсивно видаватися, є низка важливих чинників. Традиційні видання досить дорогі за собівартістю й мають обмежені можливості щодо обсягу інформації, особливо ілюстраційної. ЕВ дозволяють скоротити деякі витрати у виробництві і розповсюдженні. Ціни на папір, особливо високої якості, постійно зростають. Крім цього, у витрати необхідно включати інвестиції на використання відповідних друкарських машин, ціни на які також неупинно зростають. Тому видавці завжди вводять колір у видання у обмеженому обсязі для скорочення друкарських витрат. Зберігання друкованої продукції також вимагає витрат. Якщо друковане видання мало підвищений попит, то його перевидання не на багато скоротить загальні витрати. Отже, переваги ЕВ такі: • можливості включення у видання мультимедійних елементів: звуку, відео і гіперпосилань; • миттєва доставка споживачу і швидкий доступ до інформації (Інтернет, компакт-диски, електронна пошта); • економічна доцільність у продукуванні і зберіганні; • екологічні переваги (збереження лісів); • можливість легкого поновлення видань. З усього сказаного випливає необхідність розробки нових проектів видань і паковань, підприємств ВПК у об'єднаних комплексних розробках нових технологій, продуктів і виробництв. Об'єднання технологій і виробництва традиційних друкованих і ЕВ у проектах нових і переоснащуваних (що підлягають реконст- Розділ 4. Розробка і аналіз виробничої програми рукції) організаціях — поклик часу. Також не виключається, звичайно, можливість проектування кооперації між спеціалізованим видавництвом і поліграфічним підприємством у бізнес-планах, які об'єднають комплексні проекти. У спеціалізованому електронному видавництві для деяких не складних ЕВ може бути відсутньою кооперація з традиційним підприємством по таких трудомістких операціях як виготовлення друкарських форм, друкування, післядрукарська обробка. Обов'язкові друковані елементи оформлення ЕВ (вихідні дані, зміст, реклама тощо) можуть бути виготовлені у самому видавництві на офісній техніці. Першочергове значення тут набувають інші чинники: швидкодія комп'ютерів і мереж, обсяг пам'яті жорстких дисків, апаратне і програмне забезпечення, тим більше, що художньо-технічне поліграфічне оформлення CD-ROM хоч і вимагає досконалого дизайну, однак не трудомістке. При будь-яких високих досягненнях комп'ютерних технологій основою успіху видавництва (електронного і класичного) залишається тематика та якість видань (змістовна і художньо-технічна) виробничої програми (тематичного плану), з розробки якої починається проектування. Включення у нові проекти новітніх перспективних розробок, безумовно, обов'язкове й необхідне, бо відповідає потребам і вимогам ринкової економіки. 4.2.3. Періодичні видання До періодичних і продовжуваних видань відносяться газети, журнали, бюлетені, періодичні реферативні збірники, експрес-інформація, календарі, друкована реклама, що повторюється. Кількість періодичних видань у світі зростає високими темпами та на сьогоднішній день становить 20 % усього ринку друкованої продукції (включаючи навіть паковання). Зокрема, часописів (газет, журналів), що друкуються всіма мовами світу та поширюються малими, середніми та великими накладами, випускається понад ЗО тис. назв. Розділ 4. Розробка і аналіз виробничої програми Газета (італ. «gazzetta», англ. «newspaper», нім. «zeitung», франц. «journal») несе офіційну й оперативну актуальну інфор-маці. про події у світі. Відповідно ДСТУ 3017-95 газетне видання — це один чи кілька аркушів друкованого матеріалу встановленого формату, видавничо пристосоване до специфіки даного періодичного видання, що виходить через певні проміжки часу, містить офіційні документи, оперативну інформацію і матеріали з актуальних громадсько-політичних, наукових, виробничих тв інших питань, а також літературні твори, фотографії та рекламу; має заздалегідь визначену постійну щорічну кількість і назву нумерованих чи датованих однотипно оформлених випусків, які не повторюються за змістом. Газету можна випускати впродовж короткого часу, обмеженого періодом проведення певного заходу, конференції, фестивалю тощо. Газета може мати додатки у вигляді окремих газетних випусків у вигляді газетно-журнальних видань, які мають самостійну назву, а також платівок, дискет, магнітофонних плівок. інших носіїв аудіовізуальної інформації. У виробництві газет до технології, техніки і витратних матеріалів ставляться особливі вимоги: висока продуктивність, стабільна роботоздатність, забезпечення задовільної якості. Характерною ознакою XX ст. став бурхливий розвиток газетного виробництва у світі та в Україні. З'являються періодичні газетні видання обсягом до 500 сторінок («New York Times»), з мільйонними накладами («Правда», «Известия»), щоденною періодичністю та декількома випусками на день (ранковим, вечірнім), географією поширення від Далекого Сходу до Карпатських гір, що мали різні за змістом окремі сторінки, наприклад, «Правда» у СРСР. Наприкінці століття в Україні руйнується система випуску невеликої кількості назв газет масовими тиражами. Натомість зростає перелік газет різноманітної тематики, непідвласних цензурі, й налагоджується їх виробництво малими та середніми накладами. __________________ Розділ 4. Розробка і аналіз виробничої програми Цей час позначився значною інтенсифікацією розвитку газетного виробництва, зумовленою поширенням комп'ютеризованих методів опрацювання текстово-ілюетраційної інформації, причому на всіх етапах видавничо-поліграфічного процесу. Сьогодні газети складаються із окремих надрукованих аркушів великого, середнього й малого форматів, підібраних у комплект. іноді вони мають декілька різних за змістом частин, що зібрані в один блок. Ситуацію на світовому ринку газетної періодики початку ХХІ ст. Всесвітня газетна асоціація WAN оцінює таким чином1: • в усьому світі газетні наклади зростають (щоденно нині реалізується 450 млн. примірників) так само, як і число нових назв (кількість щоденних газет перевищила 10 тис. назв); • газети сьогодні читають більше 1,4 млрд. осіб; • сукупний наклад безкоштовних газет виріс удвічі за останні п'ять років. Зростає попит на електронні газети. У 2000 році в мережі Інтернет нараховували вже більше 5 тис. назв таких видань. На перше місце виходить актуальність інформації. Однак видавці тут втрачають прибутки від реклами і передплати, тому, як правило, в Інтернет потрапляють тільки окремі статті або переліки заголовків із коротким змістом — преамбулою до матеріалу, що зацікавлює читача та заохочує його придбати друкований примірник. В Україні вже у 2006 році у всіх сферах розповсюдження було зареєстровано та перереєстровано 19 351 періодичне видання, з них 12 533 — газети. Збільшилися темпи розвитку регіональних друкованих періодичних видань. Так, наприклад, якщо в середині 90-х років у Київській області видавалося 48 газет, то сьогодні зареєстровано більше тисячі, з них тільки у м. Києві — 800: державних, комунальних, приватних, колективних та комерційних структур, релігійних конфесій, політичних партій, рухів і фізичних осіб. 1 Електронний ресурс: http://www.gipp. ru/opennews.php?id=16252
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-27; просмотров: 251; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.12.108.236 (0.11 с.) |