Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Учимся разрушать ядовитые мысли

Поиск

 

1. Осознание (1-2 минуты)

o Цель: поместить мысль в сознание.

 

o Пример: беспокойство о нехватке денег.

 

o Не забудьте об участии Святого Духа, Который «наставит вас на всякую истину» (Иоанна 16:13). Позвольте Ему, а не кому-то еще и не вам самим, определить, что вам нужно изменить.

 

o Действие: вернитесь к главе 11 и ответьте на вопросы, заданные в ней. Это будет направлять вас.

 

2. Сосредоточенное размышление (1-2 минуты)

o Цель: ослабить нейронные связи.

o Действие: перечитайте главу 12.

 

3. Запись (1-2 минуты)

o Цель: расшатать нейронные связи до потери ими белка-«клея».

o Действие: перечитайте главу 13.

 

4. Ревизия (пересмотр-переосмысление)

o Цель: перенаправить белок-«клей» к новым, здоровым мыслям.

o Действие: перечитайте главу 14.

 

5. Осуществление

 

o Цель: расщепить полностью старые нейронные связи.

o Действие: перечитайте главу 15.

 

Учимся создавать здоровые мысли

 

Теперь поговорим о процессе, параллельном процессу разрушения вредоносных мыслей, – о созидании здоровых мыслей. Вы же не хотите, разрушая ядовитую мысль, зациклиться на ней?! Поэтому вы сразу созидаете здоровую мысль и концентрируетесь на ней. Так создается равновесие.


1. Осознание

 

o Разрушая ядовитую мысль, вы тут же, молитвенно и целенаправленно, думаете о мысли, которая ее заменит. Например, раз уж мы боремся с беспокойством по поводу нехватки денег: «Бог мой да восполнит всякую нужду вашу, по богатству Своему в славе, Христом Иисусом» (Филиппийцам 4:19).

 

2. Сосредоточенное размышление

 

o Выращивайте и внедряйте здоровую мысль, размышляя о положительном эффекте от нее, а не сосредоточиваясь на негативе от ядовитой мысли (см. главу 12).

 

3. Запись

 

o Добавляйте больше информации и связей другими мыслями, записывая позитив рядом с негативом (см. главу 13).

 

4. Ревизия (пересмотр-переосмысление)

 

o Оценивая процессы разрушения и созидания, вы стремитесь к одной цели: скрепить новые нейронные связи с помощью белка-«клея» (см. главу 14).

 

5. Осуществление

 

o Здесь вы также расщепляете прежнюю вредоносную мысль только за счет действия. Оно же укрепляет и новые нейронные связи (см. главу 15).

 

Если каждый день вы будете проходить эти пять шагов, вредоносные нейронные связи распадутся, а взамен окрепнут новые, здоровые мысли. Как сказано в Писании: «… Имейте веру Божию. Ибо истинно говорю вам: если кто скажет горе сей: «поднимись и ввергнись в море», и не усомнится в сердце своем, но поверит, что сбудется по словам его, – будет ему, что ни скажет»

 

(Марка 11:23).


Послесловие

 

Когда я сел писать эти строки, у меня были определенные вопросы. Потом я спросил себя: «Почему это парень, пишущий послесловие для книги о том, как

работает мозг, задает себе вопросы о том, как работает мозг? Почему бы мне не прочитать книгу и не получить ответы на свои вопросы?». И Кэролайнисчерпывающе ответила на этих страницах на все мои вопросы.

 

Позвольте мне слегка отвлечься. Для меня воспоминания – это события, места, запахи, эмоции, образы, мечты. Некоторые из них хорошие, некоторые – не очень. Запах отработанной солярки – мое ужасное воспоминание, способное вызвать у меня тошноту. (Я, будучи подростком, много раз ездил в Израиль. Я исколесил Святую Землю вдоль и поперек, передвигаясь на дизельных автобусах.)

 

Определение из геометрии «две параллельные прямые пересекаются перпендикулярной прямой так, что их внутренние углы будут конгруэнтны» просто отпечаталось в моей памяти. (Я сидел в классе на уроке и мечтал о замечательных вещах. И вдруг голос учителя грубо выдернул меня из моих мечтаний, а затем вызвал к доске – решать задачу по геометрии перед всем классом.)

 

Когда Лаури, с которой мы в браке уже тридцать лет, смотрит на меня снизу вверх, склонив голову к плечу, я тут же вспоминаю всплеск того чувства ЛЮБВИ, когда я был готов буквально бежать с ней в церковь, чтобы надеть на ее палец кольцо. Я мысленно возвращаюсь в 1984 год, в церковь, где мы венчались, где я обнимал ее крепко и долго. С тех пор мы почти никогда не расставались.

 

Когда меня знакомят с кем-нибудь по имени Том, а иногда и просто при упоминании этого имени, мне хочется захихикать. Серьезно! Моя память тут же начинает прокручивать картинку, как Лаури смотрит через мое плечо, и ее глаза расширяются, словно она увидела приведение! (Мы были в гостях у друга в Лос-Анджелесе, на вечеринке. И за моей спиной появился актер Том Хэнкс. Он ждал, когда можно будет поприветствовать хозяина дома. А я как раз рассказывал какую-то историю Лаури. Она пыталась всяческими ужимками и жестами заставить меня заткнуться и повернуться, но я никак не хотел остановиться. Наконец, до меня что-то стало доходить, и я повернулся. Том увидел это и сказал: «Здравствуйте, я Том». А я ответил тупо: «Да, я знаю».)

 

Когда вижу рекламу одной телефонной компании, мои глаза могут наполниться слезами. (По их телефону я разговаривал со своей женой, когда она, рыдая, еле смогла выдавить из себя новость о том, что у нее случился выкидыш.)

 

Я помню, где находился, когда узнал о покушении на президента Рейгана. Помню взрыв «Челленджера». Помню 11 сентября 2001 года. Помню рождение


моих сыновей Кэйлана и Коди, их первые шаги, помню торты на их дни рождения.

 

Надеюсь, что вы меня понимаете. Я молюсь о том, чтобы вы сумели извлечь из своей памяти воспоминания, и хорошие и плохие, и задать себе тот же вопрос, что был у меня перед прочтением этой книги. Почему определенные события становятся нами? Становятся очень личной частью того, чем мы являемся?

Почему именно эти воспоминания? Что заставляет их застрять в нашей памяти?

 

У вас в руках инструкция о том, как работает ваш мозг. Пользуйтесь ею постоянно. Первое появление Кэролайн на нашей с Лаури телевизионной программе «Славьте Господа» тоже застряло в моей памяти. Я помню, что слушал ее не как ученого, который рассказывает, как Бог сотворил наш мозг, но как откровение, вдохновленное Самим Творцом. Помню, как энергично я воскликнул: «Позвольте мне повторить то, что вы только что сказали! Наши мысли, в сущности, – это белки, образующие наш мозг? Значит, когда Писание говорит «каковы мысли в душе человека, таков и он», оно действительно имеет в виду именно это и ничто другое? Ничего себе! Наука и вправду сошлась воедино с Библией!».

 

Это было первое посещение Кэролайн нашей программы. Затем она рассказывала нам все больше и больше. С годами накопилось столько записей, что их хватит TBN надолго.

 

Эта книга не информация. Эта книга – откровение Божье. И это откровение, подхваченное Кэролайн, сможет изменить вашу жизнь.

 

Буквально!

 

Мэтт Крауч


Об авторе

 

С 1985 года д-р Кэролайн Лиф, специалист по патологиям слуха и речи, работает в области когнитивной психотерапии. Она сосредоточилась на травмах мозга и последующих потерях способностей, а также на том, как дисциплина мысли влияет на само мышление и процесс обучения. Она разработала Геодезическую теорию обработки информации. Также, в 1990-х годах, Кэролайн провела собственные исследования в области нейропластики, которые доказывают, что разум меняет мозг. Все годы своих исследований основной задачей для себя она считала примирение науки с Библией. Она верит, что наука не противоречит Писанию.

 

Данные своих исследований д-р Лиф применяла в своей двадцатилетней врачебной практике. Сегодня она читает лекции и проповедует по всему миру, основываясь на своей тематике. Она написала множество книг, статей и научных заметок. Побывала во многих телевизионных программах в качестве главного гостя, в том числе в программах Джойс Майер «Наслаждайся жизнью каждый день», Джеймса и Бетти Робинсон «Жизнь сегодня», в программах Сида Рота, Мэрилин Хикей и многих других. Сегодня у Кэролайн есть своя собственная ТВ-программа под названием «Включите свой мозг».

 

Д-р Лиф страстно желает и все делает для того, чтобы люди осознали, насколько наука и Писание связаны. Ведь с помощью Писания и последних данных нейробиологии можно научиться правильно думать, развить навыки к обучению, обрести истинный смысл жизни.

 

Кэролайн с мужем Маком и четырьмя детьми живет в Далласе, штат Техас.


Примечания

 

[1] Eric R. Kandel, In Search of Memory: The Emergence of a New Science of Mind (New York: Norton, 2006).

 

[2] Sigmund Freud, quoted in D. Church, The Genie in Your Genes (Fulton, CA: Energy Psychology Press, 2008).

 

[3] Norman Doidge, The Brain That Changes Itself: Stories of Personal Triumph from the Frontiers of Brain Science (New York: Penguin Books, 2007); Joe Dispenza, Evolve Your Brain: The Science of Changing Your Brain (Deerfield Beach, FL: Health Communications, 2007); Henry Markram, director of the Brain and Mind Institute of the Ecole Polytechnique Federale de Lausanne that founded the Blue Brain Project, which accurately predicts connections between neurons, Science Daily, September 17, 2012, www.sciencedaily.com /releases/2012/09/120917152043.htm?utm_source=feedburner&utm_medium=email &utm_campaign=Feed%3A+sciencedaily%2Fmind_brain%2Fneuroscience+%28Scie

 

nceDaily%3A+Mind+%26+Brain+News+—+Neuroscience%29; and Allan Jones, http://www.ted.com/speakers/allan_jones.html.

 

[4] 98 percent of mental and physical illnesses come from our thought life: www.stress.org/americas.htm; www.naturalwellnesscare.com/stress-statistics.html; Harvard Medical School’s Mind-Body Institute, www.massgeneral.org/bhi/research/; Church, Genie in Your Genes. The Institute of HeartMath discusses an experiment titled “Local and Nonlocal Effects of Coherent Heart Frequencies on Conformational Changes of DNA.” http://appreciativeinquiry.case.edu/practice/organizationDetail.cfm?coid=852&sector =21. A study by the American Medical Association found that stress is a factor in 75 percent of all illnesses and diseases that people suffer from today. The association between stress and disease is a colossal 85 percent, Brian Luke Seaward, www.brianlukeseaward.net/articles/SuperStress-WELCOA-Seaward.pdf. “Cancer Statistics and Views of Causes,” Science News 115, no. 2 (January 13, 1979): 23; H. F. Nijhout “Metaphors and the Role of Genes and Dev elopment,” BioEssays 12 (1990): 444–46; W. C. Willett, “Balancing Lifestyle and Genomics Research for Disease Prevention,” Science 296 (2002): 695–98; C. B. Pert, Molecules of Emotion: Why You Feel the Way You Feel (New York: Simon and Schuster, 1997); B. Lipton, The Biology of Belief: Unleashing the Power of Consciousness, Matter and Miracles (Santa Cruz, CA: Mountain of Love Productions, 2008).

 

[5] C. M. Leaf, The Gift in You: Discover New Life through Gifts Hidden in Your Mind (Nashville: Thomas Nelson, 2009).

 

[6] Church, Genie in Your Genes.

 

[7] Herbert Benson MD, president of Harvard Medical School’s Mind-Body Institute, www.massgeneral.org/bhi/research.


[8] Glen Rein and Rollin McCraty, “Local and Nonloc al Effects of Coherent Heart Frequencies on Conformational Changes of DNA,” Proc eedings of the Joint USPA/IAPR Psychotronics Conference, Milwaukee, Wisconsin, 1993, http://www.heartmath.org/templates/ihm/e-ewsletter/publication/2012/winter/emotions-can-change-your-dna.php; Rollin McCraty et al., “Modulation of DNA Conformation By Heart-focused Intention.” HeartMath Research Center, Institute of HeartMath, publications no. 03–08, Boulder Creek, CA, 2003.

 

[9] “Stress,” Your Dictionary, http://www.yourdicti onary.com/stress. Emphasis mine.

 

[10] Sheldon Cohen et al., “Psychological Stress an d Disease,” JAMA 14 (2007): 1685, http://www.bbc.com/future/story/20120619-how-stress-could-cause-illness; http://www.stress.org/stress-and-heart-disease/.

 

[11] Brian Luke Seaward, Managing Stress: Principles and Strategies for Health and Wellbeing (London: Jones and Bartlett Learning, 2006).

 

[12] “Cancer Statistics and Views of Causes,” Scien ce News 115, no. 2 (January 13, 1979): 23.

 

[13] Lipton, The Biology of Belief.

 

[14] Nijhout, “Metaphors and the Role of Genes and Development.”

 

[15] Willett, “Balancing Lifestyle and Genomics Rese arch for Disease Prevention.”

 

[16] “Stress and Heart Disease,” http://www.stress. org/stress-and-heart-disease/.

 

[17] Jeffery Rosen, “The Brain on the Stand,” New Y ork Times, March 11, 2007, www.nytimes.com/2007/03/11/magazine/11Neurolaw.t.html.

 

[18] Francis Crick, quoted in John Tierney, “Do You Have Free Will? Yes, It’s the Only Choice,” New York Times, March 21, 2011, www.nytimes.com/2011/03/22/science/22tier.html?pagewanted=all&_r=0.

 

[19] Benjamin Libet, “Unconscious Cerebral Initiati ve and the Role of Conscious Will in Voluntary Action,” Behavioral and Brain Sci ences 8 (1985): 529–66; John Dylan-Haynes et al., “Unconscious Determinants of F ree Decisions in the Human Brain,” Nature Neuroscience 11 (2008): 543–45.

 

[20] Hagop Sarkissian et al., “Is Belief in Free Wi ll a Cultural Universal?” Mind and Language 25 (2010): 346–58.

 

[21] Kathleen D. Vohs and Jonathan W. Schooler, “Th e Value of Believing in Free Will: Encouraging a Belief in Determinism Increases Cheating,” www.csom.umn.edu/assets/91974.pdf.


[22] Articles in Science and NewScientist have recently discussed x-phi work on free will from authors including Eddy Nahmias and Dylan Murray, “Experimental Philosophy on Free Will: An Error Theory for Incompatibilist Intuitions,” in New Waves in Philosophy of Action, ed. Jess Aguilar, Andrei Buckare», and Keith Frankish (Basingstoke, Hampshire, UK: Palgrave-Macmillan, 2011); and Eddy Nahmias, Stephen G. Morris, Thomas Nadelhoffer, and Jason Turner “Is Incompatibilism Intuitive?” Philosophy and Phenomen ological Research 73, no. 1 (2006): 28–53.

 

[23] H. S. Mayberg, “Defining the Neural Circuitry of Depression: Toward a New Nosology with Therapeutic Implications,” Biological Psychiatry 61, no. 6 (March 2007): 729–30.

 

[24] Church, Genie in Your Genes; “Epigenetics: A W eb Tour,” Science, www.sciencemag.org/feature/plus/sfg/resources/res_epigenetics.dtl.; Ethan Watters, “DNA Is Not Destiny: The New Science of Epigenetics R ewrites the Rules of Disease, Heredity, and Identity,” Discover, Novembe r 2006, http://discovermagazine.com/2006/nov/cover.

 

[25] Elizabeth Pennisi, “Behind the Scenes of Gene E xpression,” Science 293, no. 553 (2001): 1064–67.

 

[26] Ibid.

 

[27] Ken Richardson, The Making of Intelligence (New York: Columbia University Press, 2000).

 

[28] Eric R. Kandel, James H. Schwartz, and Thomas M. Jessell, eds. Essentials of Neural Science and Behavior (New York: Appleton and Lange, 1995); Eric R. Kandel, “Molecular Biology of Memory: A Dialogue be tween Genes and Synapses,” http://www.nobelprize.org/mediaplayer/index.php?id=1447; Eric. R. Kandel, “A New Intellectual Framework for Psychiatry,” American Jo urnal of Psychiatry 155, no. 4 (1998): 457–69.

 

[29] Ibid.

 

[30] Dorothy Nelkin, The DNA Mystique (New York: Norton, 1995), 15.

 

[31] Lipton, Biology of Belief. B. Lipton, K. G. Bensch, and M. A. Karasek, “Microvessel Endothelial Cell Transdifferentiation: Phenotypic Characterization,” Differentiation 46 (1991): 117–33.

 

[32] Gail Ironson et al., “An Increase in Religious ness/Spirituality Occurs after HIV Diagnosis and Predicts Slower Disease Progression over Four Years in People with HIV,” Journal of General Internal Medicine 21 (2006): 62–68.

 

[33] As quoted in Church, Genie in Your Genes, 65.


[34] Watters, “DNA Is Not Destiny.”

 

[35] John Cloud, “Why Your DNA Isn’t Your Destiny,” Time, www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1952313-2,00.html.

 

[36] Robert Weinhold, “Epigenetics: The Science of C hange,” Environmental Health Perspectives 114, no. 3 (March 2006).

 

[37] “Learning Without Learning,” The Economist, Septe mber 21, 2006, 89.

 

[38] www.cajal.csic.es/ingles/index.html.

 

[39] In part 2, I will explain how this can be done.

 

[40] Jeffrey M. Schwartz and Sharon Begley, The Mind and the Brain (New York: Harper Perennial, 2002); Jeffrey M. Schwartz and Rebecca Gladding, You Are Not Your Brain (New York: Avery, 2012).

 

[41] Caroline M. Leaf, “The Mind Mapping Approach: A Model and Framework for Geodesic Learning” (unpublished doctoral dissertatio n, University of Pretoria, Pretoria, South Africa, 1997); Caroline M. Leaf, Brenda Louw, and Isabel Uys, “The Development of a Model for Geodesic Learning: The Geodesic Information Processing Model,” The South African Journal of Com munication Disorders 44

 

(1997): 53–70; Leaf, “The Move from Institution Based Rehabilitation (IBR) to Community Based Rehabilitation (CBR): A Paradigm Shift,” Therapy Africa 1, no. 1 (August 1997): 4; Leaf, “An Altered Perception of Lea rning: Geodesic Learning,” Therapy Africa 1, no. 2 (October 1997): 7.

 

[42] Doidge, Brain That Changes Itself.

 

[43] Barbara Arrowsmith and Norman Doidge, The Woman Who Changed Her Brain: And Other Inspiring Stories of Pioneering Brain Transformation (New York: Free Press, 2012).

 

[44] Caroline M. Leaf, The Switch On Your Brain 5-Step Learning Process (Dallas: Switch On Your Brain, 2008).

 

[45] Arrowsmith and Doidge, Woman Who Changed Her Brain; Church, Genie in Your Genes; Doidge, Brain That Changes Itself; Dispenza, Evolve Your Brain; Leaf, “Mind Mapping Approach”; Leaf, Switch On Your Brain 5-Step Learning Process; Caroline M. Leaf, Who Switched O! My Brain? Controlling Toxic Thoughts and Emotions (Dallas: Switch on Your Brain, 2007) and DVD series (Johannesburg, South Africa: Switch on Your Brain, 2007); C. M. Leaf, M. Copeland, and J. Maccaro, “Your Body His Temple: God’s Plan for Achie ving Emotional Wholeness,” DVD series (Dallas: Life Outreach International, 2007).

 

[46] Joe Dispenza, Breaking the Habit of Being Yourself (New York: Hay House, 2012).


[47] Richard Wiseman, “Self Help: Forget Positive Th inking, Try Positive Action,” The Observer, June 30, 2012, http://www.guardian.co.uk/science/2012/jun/30/self-helppositive-thinking; Jim Taylor, “Is the Self-help Industry a Fraud?” April 18, 2011, http://blog.ctnews.com/taylor/2011/04/18/is-the-self-help-industry-a-fraud/#.UVedEdRXVA4.email; Michael Shermer, “SHAM Sc am: The Self-Help and Actualization Movement Has Become an $8.5-Billion-a-Year Business. Does It Work?” April 23, 2006, http://www.scientificamerica n.com/article.cfm?id=sham-scam.

 

[48] “The Problem with Self-Help Books: Study Shows the Negative Side to Positive Self-Statements,” e! Science News, July 2, 2009, http://esciencenews.com/articles/2009/07/02/the.problem.with.self.help.books.study.s hows.negative.side.positive.self.statements.

 

[49] Schwartz and Begley, Mind and the Brain; Schwartz and Gladding, You Are Not Your Brain.

 

[50] Ellen Langer and Mihnea Moldoveanu, “The Construc t of Mindfulness,” Journal of Social Issues 56, no. 1 (2000): 1–9; Leaf, Who Sw itched O! My Brain?; Leaf, The Gift in You.

 

[51] Caroline M. Leaf, Isabel C. Uys, and Brenda Louw, “An Alternative Non-Traditional Approach to Learning: The Metacognitive-Mapping Approach.” The South African Journal of Communication Disorders 45 (1998): 87–102.

 

[52] Sissa Medialab, “The Good Side of the Prion: A Molecule That Is Not Only Dangerous, but Can Help the Brain Grow,” Science Da ily, February 14, 2013, www.sciencedaily.com/releases/2013/02/130214075437.htm?utm_source=feedburner &utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+sciencedaily%2Fmind_brain+%28 ScienceDaily%3A+Mind+%26+Brain+News%29.

 

[53] Loyola University Health System, “New Evidence for Link between Depression and Heart Disease,” Science Daily, February 18, 201 3.

 

[54] “Brain Signs of Schizophrenia Found in Babies, ” Science Daily, June 9, 2010, http://www.sciencedaily.com/releases/2010/06/100621111240.htm; “Alterations in Brain Activity in Children at Risk of Schizophrenia Predate Onset of Symptoms,” Science Daily, March 22, 2013, http://www.sciencedaily.com/releases/2013/03/130322174343.htm.

 

[55] Leaf, Who Switched O! My Brain?; Maria Konnikova, Mastermind: How to Think Like Sherlock Holmes (New York: Viking Penguin, 2013); Maria Konnikova, “The Power of Concentration,” New York Times Sunday R eview, December 15, 2012, http://www.nytimes.com/2012/12/16/opinion/sunday/the-power-of-concentration.html?pagewanted=1&_r=2&ref=general&src=me&.


[56] Schwartz and Begley, Mind and the Brain; Schwartz and Gladding, You Are Not Your Brain; Dispenza, Evolve Your Brain; Dispenza, Breaking the Habit of Being Yourself; Allan Jones, www.ted.com/speakers/allan_jones.html.

 

[57] Richard J. Davidson et al., “Alterations in Br ain and Immune Function Produced by Mindfulness Meditation,” Psychosomatic Medicine 65 (2003): 564–70.

 

[58] Marcus E. Raichle et al., “A Default Mode of Br ain Function: A Brief History of an Evolving Idea” Neuroimage 37 (2007): 1083–90.

 

[59] Matthew R. Brier et al., “Loss of Intranetwork and Internetwork Resting State Functional Connections with Alzheimer’s Disease Progression,” Journal of Neuroscience 32, no. 26 (2012): 8890–99; Christian F. Beckmann et al., “Investigations into Resting-State Connectivity Usi ng Independent Component Analysis,” Philos Trans R Soc Lond, B, Biol Sci 360 (2005):1001–13.

 

[60] Marcus E. Raichle, “The Brain’s Dark Energy,” Sci entific American, March 20, 2012, 44–49, www.hboorcca.com/pdf/brain/The%20Brain’s%20Dark%20Energy%20Scientific%2 0American%20March%202010.pdf; Raichle et al., “A De fault Mode of Brain Function,” 1083–90.

 

[61] Yvette I. Sheline et al., “The Default Mode Net work and Self-Referential Processes in Depression,” Proceedings of the Nation al Academy of Sciences USA 106, no. 6 (January 26, 2009): 1942–47; Washington University School of Medicine research cited in “Alzheimer’s Breaks Brain Network s’ Coordination,” Science Daily, September 17, 2012, www.sciencedaily.com/releases/2012/09/120918090812.htm.

 

[62] Raichle, “The Brain’s Dark Energy”; Raichle et al., “A Default Mode of Brain Function.”

 

[63] Konnikova, “The Power of Concentration.”

 

[64] Brier et al., “Loss of Intranetwork and Interne twork Resting State Functional Connections with Alzheimer’s Disease Progression.”

 

[65] J. Paul Hamilton et al., “Default Mode and Task Positive Network Activity in Major Depressive Disorder: Implications for Adaptive and Maladaptive Rumination,” Biological Psychiatry 70, no. 4 (2011): 327–33.

 

[66] Caroline M. Leaf, “Mind Mapping: A Therapeutic Technique for Closed Head Injury,” unpublished master’s dissertation (Univers ity of Pretoria, Pretoria, South Africa), 1990.

 

[67] “Activity in Brain Networks Related to Feature s of Depression,” Science Daily, April 3, 2012, www.sciencedaily.com/releases/2012/04/120403111954.htm#.T4HbzAjE61c.mailto.


[68] Xueling Zhu et al., “Evidence of a Dissociation Pattern in Resting-State Default Mode Network Connectivity in First-Episode, Treatment-Naive Major Depression Patients,” Biological Psychiatry 71, no. 7 (2012): 611.

 

[69] Norman A. S. Farb et al., “Mood-Linked Response s in Medial Prefrontal Cortex Predict Relapse in Patients with Recurrent Unipolar Depression,” Biological Psychiatry 70, no. 4 (August 15, 2011): 366–72.

 

[70] Leaf, “The Mind Mapping Approach”; Hamilton et a l., “Default Mode and Task Positive Network Activity in Major Depressive Disorder.”

 

[71] Sophie Green et al., “Guilt-Selective Function al Disconnection of Anterior Temporal and Subgenual Cortices in Major Depressive Disorder,” Archives of General Psychiatry 69, no. 10 (2012): 1014–21, http://archpsyc.jamanetwork.com/article.aspx?articleID=1171078.

 

[72] Ibid.

 

[73] Schwartz and Begley, Mind and the Brain; Schwartz and Gladding, You Are Not Your Brain.

 

[74] Michael M. Merzenich et al., “Prophylactic Red uction and Remediation of Schizophrenic Impairments through Interactive Behavioral Training,” 2001, http://www.google.com/patents?hl=en&lr=&vid=USPAT6231344&id=3BQIAAAAE BAJ&oi=fnd&dq=Merzenich+schizophrenia+research&printsec=abstract#v=onepage &q=Merzenich%20schizophrenia%20research&f=false; Melissa Fisher et al., “Neuroplasticity-Based Cognitive Training in Schizo phrenia: An Interim Report on the Effects 6 Months Later,” Schizophrenia Bulletin, March 5, 2009, http://schizophreniabulletin.oxfordjournals.org/content/36/4/869; “Thread: New Therapy Available Now for Cognitive problems in Schizophrenia,” http://www.schizophrenia.com:8080/jiveforums/thread.jspa?threadID=16719; Sophia Vinogradov, “What’s New in Schizophrenia Research,” November 28, 2007, http://www.thomastthomas.com/Schizophrenia%20Research,Vinogradov,112807.pdf.

 

[75] Sarah J. Hart et al., “Altered fronto-limbic a ctivity in children and adolescents with familial high risk for schizophrenia,” Psychia try Research 212, no. 1 (2013): 19; Sebastien Parnaudeau et al., “Inhibition of Mediodo rsal Thalamus Disrupts Thalamofrontal Connectivity and Cognition,” Neuron 7 7, no. 6 (2013): 1151.

 

[76] “Women Abused as Children More Likely to Have C hildren With Autism,” Science Daily, March 20, 2013, http://www.sciencedaily.com/releases/2013/03/130320212818.htm#.UVCuOUPuaJE. email.

 

[77] Brian A. Primack et al., “Association Between Media Use in Adolescence and Depression in Young Adulthood,” Archives of General Psychiatry 66, no. 2 (2009): 181–88, http://archpsyc.jamanetwork.com/article.asp x?articleid=210196.


[78] Mark W. Becker, Reem Alzahabi, and Christopher J. Hopwood, “Media Multitasking Is Associated with Symptoms of Depression and Social Anxiety,” Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 16, no. 2 (2012): 132–35.

 

[79] “Are You a Facebook Addict?” Science Daily, Ma y 7, 2012, www.sciencedaily. com/releases/2012/05/120507102054.htm.

 

[80] Report from the University of Edinburgh Business School, “More Facebook Friends Means More Stress, Says Report,” Science Da ily, November 26, 2012, www. sciencedaily.com/releases/2012/11/121126131218.htm.

 

[81] Keith Wilcox and Andrew T. Stephen, “Are Close Friends the Enemy? Online Social Networks, Self-Esteem, and Self-Control,” Soc ial Science Research Network, September 22, 2012, http://ssrn.com/abstract=2155864.

 

[82] David M. Levy et al., “The Effects of Mindfulness Meditation Training on Multitasking in a High-Stress Information Environment,” Proceedings of Graphics Interface, May 2012; University of Washington research referenced in “Mindful Multitasking: Meditation First Can Calm Stress, Aid Concentration,” Science Daily, June 13, 2012, www.sciencedaily.com/releases/2012/06/120614094118.htm.

 

[83] Leaf, “Mind Mapping: A Therapeutic Technique fo r Closed Head Injury”; Leaf, “The Mind Mapping Approach.”

 

[84] University of Washington study cited in Konnikova, “The Power of Concentration.”

 

[85] University of Washington and Emory University studies referenced in Konnikova, “The Power of Concentration”; Michael Me rzenich, cited in Schwartz and Begley, Mind and the Brain; Gaelle Desbordes et al., “Effects of Mindful-Attention and Compassion Meditation Training on Amygdala Response to Emotional Stimuli in an Ordinary, Non-Meditative State,” Fron tiers in Human Neuroscience, November 1, 2012, www.frontiersin.org/human_neuroscience/10.3389/fnhum.2012.00292/abstract.

 

[86] Michael Merzenich cited in Schwartz and Begley, Mind and the Brain. Desbordes et al., “Effects of Mindful-Attention and Compassion Meditation Training on Amygdala Response to Emotional Stimuli in an Ordinary, Non-Meditative State”; Massachusetts General Hospital, Boston University, “Meditation Appears to Produce Enduring Changes in Emotional Processing in the Brain,” Science Daily, www.science daily.com/releases/2012/11/121112150339.htm.

 

[87] Leaf, “Mind Mapping: A Therapeutic Technique fo r Closed Head Injury.”

 

[88] Eileen Luders et al., “The Unique Brain Anatomy of Meditation Practitioners: Alterations in Cortical Gyrification,” Frontiers in Human Neuroscience, February 29,


2012, www.frontiersin.org/Human_Neuroscience/10.3389/fnhum.2012.00034/abstract.

 

[89] Eileen Luders et al., “Enhanced Brain Connectivi ty in Long-Term Meditation Practitioners,” NeuroImage 4 (August 15, 2011): 130 8–16.

 

[90] University of California, Los Angeles research cited in “Meditation May Increase Gray Matter,” Science Daily, May 13, 2009, www.sciencedaily.com/releases/2009/05/090512134655.htm.

 

[91] “Max Planck Quotes,” www.goodreads.com/author/ quotes/107032.Max_Planck.

 

[92] Schwartz and Begley, Mind and the Brain; Schwartz and Gladding, You Are Not Your Brain; Jeffrey Schwartz, Henry Stapp, and Mario Beauregard, “Quantum Physics in Neuroscience and Psychology: A Neurophysical Model of Mind/Brain Interaction,” www.physics.lbl.gov/~stapp/PTB6.pdf.

 

[93] This intentional mental act and its unpredictability can be represented mathematically by an equation that is one of the key components of quantum theory. It is beyond the scope of this book to explore the equation more deeply, but if you are interested, you can begin exploring further by reading, “Quantum Physics in Neuroscience and Psychology: A Neurophysical Model of Mind/Brain Interaction,” by Jeffrey M. Schwartz, Henry P. Stapp, and Mario Beauregard, http://www.scribd.com/doc/94124369/Quantum-Physics-in-Neuroscience-by-Je»rey-M-Schwartz-Henry-P-Stapp-Mario-Beuregard.

 

[94] James Higgo, “A Lazy Layman’s Guide to Quantum P hysics,” 1999, www.higgo.com/quantum/laymans.htm.

 

[95] Schwartz, Stapp, and Beauregard, “Quantum Phys ics in Neuroscience and Psychology.”

 

[96] Schwartz and Begley, Mind and the Brain; Schwartz and Gladding, You Are Not Your Brain; Schwartz, Stapp, and Beauregard, “Quant um Physics in Neuroscience and Psychology.”

 

[97] Caroline Leaf, “The Mind Mapping Approach: A Mo del and Framework for Geodesic Learning,” unpublished DPhil dissertation, University of Pretoria, South Africa, 1997; Caroline Leaf, “The Mind Mapping Approa ch: A Technique for Closed Head Injury,” unpublished master’s dissertation, Un iversity of Pretoria, South Africa, 1990.

 

[98] Carol Dweck, “Implicit Theories of Intelligence Predict Achievement Across Adolescent Transition: A Longitudinal Study and an Intervention,” Child Development 78 (2007): 246–63.

 

[99] McCraty, “Modulation of DNA Conformation by He art-Focused Intention,” 4.


[100] Church, Genie in Your Genes.

 

[101] Giacomo Rizzolatti and L. Craighero,“The Mirror -Neuron System,” Annual Review of Neuroscience 27 (2004): 169–92.

 

[102] Caroline Leaf, Who Switched O! Your Brain? Solving the Mystery of He Said/She Said (Nashville: Thomas Nelson, 2011).

 

[103] Dean Radin, “Testing Nonlocal Observation as a Source of Intuitive Knowledge,” Explore 4, no. 1 (2008): 25.

 

[104] Thomas E. Oxman et al., “Lack of Social Particip ation or Religious Strength and Comfort as Risk Factors for Death after Cardiac Surgery in the Elderly,” Psychosomatic Medicine 57 (1995): 5.

 

[105] Linda H. Powell et al., “Religion and Spiritua lity: Linkages to Physical Health,” American Psychologist 58, no. 1 (2003): 36.

 

[106] Larry Dossey, Prayer Is Good Medicine (San Francisco: HarperOne, 1997).

 

[107] John A. Astin et al., “The Efficacy of ‘Distant Healing’: A Systematic Review of Randomized Trials,” Annals of Internal Medicine 1 2 (2000): 903; Wayne B. Jonas, “The Middle Way: Realistic Randomized Controlled Tria ls for the Evaluation of Spiritual Healing,” The Journal of Alternative and Complementary Medicine 7, no. 1 (2001): 5–7.

 

[108] David Levy and Joel Kilpatrick, Gray Matter: A Neurosurgeon Discovers the Power of Prayer... One Patient at a Time (Wheaton, IL: Tyndale, 2012); Matt Donnelly, “Faith Boosts Cognitive Management of HIV and Cancer,” Science & Theology News (2006): 16.

 

[109] Levy and Kilpatrick, Gray Matter, 19.

 

[110] Sundance Bilson-Thompson, Fotini Markopoulou, and Lee Smolin, “Quantum Gravity and the Standard Model,” Classical and Quan tum Gravity 24, no. 16 (2007): 3975–93.

 

[111] Don Lincoln, “The Universe Is a Complex and In tricate Place,” Scientific American, November 2012, 38–43.

 

[112] This is the terminology of the Heisenberg principle—quantum physics is known for its weird wording and almost ambiguous statements.

 

[113] Henry Stapp, “Philosophy of Mind and the Prob lem of Free Will in the Light of Quantum Mechanics,” www-physics.lbl.gov/~stapp/Phil osophy.pdf; Henry Stapp, Mindful Universe: Quantum Mechanics and the Participating Observer (London: Springer, 2007).


[114] Don Lincoln, “The Inner Life of Quarks,” Scient ific American, November 2012, 38.

 

[115] Leaf, “Mind Mapping”; Leaf, “Mind Mapping Appro ach”; Leaf, Louw, and Uys, “Development of a Model for Geodesic Learning,” 44, 53–70.

 

[116] Thomas More, Utopia, updated edition (London: Penguin Classics, 2003), 81.

 

[117] Leaf, Switch On Your Brain 5-Step Learning Process; Leaf, Who Switched O! My Brain?; Caroline M. Leaf, “Who Switched O! My Bra in? Controlling Toxic Thoughts and Emotions,” DVD series (Johannesburg, Sou th Africa: Switch On Your Brain, 2007).

 

[118] Schwartz and Begley, Mind and the Brain.

 

[119] Andrew Newberg, Eugene D’Aquili, and Vince Rause, Why God Won’t Go Away: Brain Science and the Biology of Belief (New York: Ballantine, 2001).

 

[120] Schwartz and Begley, Mind and the Brain; Schwartz and Gladding, You Are Not Your Brain; Schwartz, Stapp, and Beauregard, “Q uantum Physics in Neuroscience and Psychology.”

 

[121] Leaf, “Mind Mapping”; Leaf, “The Mind Mapping Ap proach”; Leaf, Louw, and Uys, “Development of a Model for Geodesic Learning,” 44, 53–70.

 

[122] Ibid.

 

[123] “Blue Brain Project Accurately Predicts Conne ctions between Neurons,” Science Daily, September 17, 2012, www.sciencedaily.com/releases/2012/09/120917152043.htm.

 

[124] Leaf, “Mind Mapping”; Leaf, “The Mind Mapping Ap proach”; Leaf, Louw, and Uys, “Development of a Model for Geodesic Learning,” 44, 53–70.

 

[125] Leaf, “Mind Mapping Approach: Technique for Clo sed Head Injury.”

 

[126] Karim Nader, http://blogs.mcgill.ca/science/2009/04/30/karim-nader-on-memory-reconsolidation; Karim Nader, Glenn E. Schafe, and Joseph E. Le Doux, “Fear Memories Require Protein Synthesis in the Amy gdala for Reconsolidation after Retrieval,” Nature 406, no. 6797 (2000): 722–26; A. H. Maslow, Motivation and Personality (New York: Harper & Row, 1970).

 

[127] Shawn Achor, The Happiness Advantage (New York: Crown Business, 2010).

 

[128] Harvard Crimson poll, 2004, cited in ibid.

 

[129] This is 365 days in a year divided by 21 days in a cycle, which gives you 17 cycles per year.


[130] Kandel, In Search of Memory.

 

[131] Church, Genie in Your Genes.

 

[132] Ibid.

 

[133] Rodolfo Llinas, “Rodolfo Llinas’s Fearless Appr oach to Neurophysiology Has Redefined Our Thinking about Individual Neurons and How They Create Movement and Consciousness,” U. S. Columbian Medical Associa tion, http://uscma.org/2010/09/12/rodolfo-llinas’s-fearless-approach-to-neurophysiology-has-redefined-our-thinkingabout-individual-neurons-and-how-they-create-movement-and-consciousness; Rodolfo Llinas, I of the Vortex (Cambridge, MA: MIT Press, 2002).

 

[134] Michael Merzenich as cited in Doidge, Brain That Changes Itself.

 

[135] Phillippa Lally et al., “How Are Habits Formed: Modelling Habit Formation in the Real World,” European Journal of Social Psychol ogy 40, no. 6 (2010): 998–1009.

 

[136] Ibid.

 

[137] See K. Anders Ericsson, Michael J. Prietula, and Edward T. Cokely, “The Making of an Expert,” Harvard Business Review, July 2007, http://hbr.org/2007/07/the-making-of-an-expert/ar/1.

 

[138] Jennifer Wiley and Andrew F. Jarosz, “Working Memory Capacity, Attentional Focus, and Problem Solving,” Current Directions in Psychological Science 21, no. 4 (2012): 258. See also, “Greater Working Memory Bene fits Analytic, Not Creative, Problem-Solving,” Science Daily, August 7, 2012, www.sciencedaily.com/releases/2012/08/120807132209.htm.

 

[139] “Mindfulness Meditation May Relieve Chronic I nflammation,” Science Daily, January 16, 2013, http://www.sciencedaily.com/releases/2013/01/130116163536.htm.

 

[140] “Evidence Supports Health Benefits of ‘Mindful ness-Based Practices,’” Science Daily, July 11, 2012, http://www.sciencedaily.com/releases/2012/07/120711104811.htm.

 

[141] “Breast Cancer Survivors Benefit from Practic ing Mindfulness-Based Stress Reduction,” Science Daily, December 29, 2011, http://www.sciencedaily.com/releases/2011/12/111229203000.htm.

 

[142] “Don’t Worry, Be Happy: Understanding Mindful ness Meditation,” Science Daily, November 1, 2011, http://www.sciencedaily.com/releases/2011/10/111031154134.htm.


[143] “Mindfulness Meditation Training Changes Brai n Structure in Eight Weeks,” Science Daily, January 21, 2011, http://www.sciencedaily.com/releases/2011/01/110121144007.htm.

 

[144] I explain this in depth in chapter 5 (key 5) and chapter 6 (key 6). It’s worth taking the time to look back at these chapters at this point.

 

[145] Caroline Leaf, The Switch On Your Brain 5-Step Learning Process DVD/Workbook (Dallas: Switch On Your Brain, 2009).

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-01-26; просмотров: 110; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.14.245.172 (0.013 с.)