Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Культура, освіта Київської Русі.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Значний вплив на культуру К.Р. мала культура Сходу, становлення та розвиток культури Київської держави відбувались в умовах її тісного зв’язку з культурою Візантії. Так, основою давньорус. середньовіч. культури була християнська релігія. Величезний вплив Візантії пояснюється тісними релігійними, економічними та династичними зв’язками з Константинополем. Навіть у мистецтві культура К.Р. і Візантії мали багато спільного,але все ж київські майстри змогли виробити свій власний стиль, котрий нічим не поступався. Дуже важливим для К.Р. був розвиток писемності. Завдяки створенню Кирилом і Мефодієм алфавіту — кирилиці — серед слов’ян поширилася писемність. Потужним поштовхом до цього стало прийняття християнства за В-мира Великого. Саме кирилицею написані всі найдавніші пам’ятники літератури, що датуються другою половиною XI ст. Найвідомішими творами цього періоду є «Остромирове Євангеліє», (1056), «Слово про закон і благодать» (1037) митрополита Іларіона, «Ізборники Святослава» (1073, 1076), «Слово о полку Ігоревім» (1187). Літ-ра в період К.Р. творилась у 3 осередках: 1) книжниками Ярослава Мудрого.(завдання полягало у возвеличенні діяльності В-мира Великого та його сина Я-ва Мудрого); 2) монахами Києво - Печерського монастиря 3) монахами Михайлівського Видубицького монастиря. Усі автори мали свій стиль написання, але їх об’єднувала спільна ідеологія. Усі три школи взаємодіяли між собою й підтримували мистецькі відносини, запозичуючи одна у одної найкращі традиції. Мова більшості літописів була книжна. Літописи переважно писалися при князівському дворі,тому їх автори були виразниками інтересів князя. Матеріалом для літопису слугували й народні перекази, і дружинний епос, народні пісні щодо. У літописах засуджувалися представники боярської знаті, які підривали авторитет князівської влади, а також обстоювалась ідея збереження єдності К.Р.. Завдяки писемності розвивалась і освіта, яка з поширенням християнства набула особливо важливого значення. Було запроваджене шкільне навчання. Освітянські функції виконували переважно церкви й монастирі, які, крім освіти, сприяли поширенню християнства серед населення. Перші школи були засновані за князювання Володимира Великого. У них навчалися діти представників найближчого оточення князя. Освіту могли отримати не лише хлопчики, а й дівчатка, першу школу для яких відкрила в 1086 р. дочка Всеволода Ярославича Янка при Андріївському монастирі. З появою книг стала розвиватися й бібліотечна справа. Тогочасні учені приділяли велику увагу таким галузям науки, як г-фія, історія, мате-ка, мед-на, фізика, хімія. За часів Ярослава Мудрого значного поширення набув і розвиток медичних знань. Лікарями на Русі були переважно монахи. Про розвиток медичної науки свідчить те, що лікарі були виділені в окрему групу населення, про що йдеться в статуті церковних судів. На особливу увагу заслуговують архітектурні надбання часів К.Р. Першу кам’яну церкву було споруджено в Києві за часів В-мира Великого. Це була Десятинна церква. Крім фресок і мозаїк, окрасою храмів були також ікони. Майстрами іконопису були монахи. Збереглися пам’ятки усної народної творчості того часу. Це епічні пісні, билини, перекази про героїчне минуле давньорус. держави. Серед ремесел великим художнім надбанням є твори ювелірного мистецтва. Отже, культура К.Р. була свідченням високих досягнень давньоруського суспільства як у матеріальній, так і дух.сферах. Вона була на рівні з іноземними культурами,а в дечому навіть була кращою. Це визначає особливе історичне значення К.Р. як держави, що, накопичивши безцінні політичні, соціальні, правові, культурні надбання, стала невід’ємним компонентом європейської цивілізації. 20. Історичний вплив держави Київська Русь на формування європейської цивілізації. Київська Русь — приклад класичної ранньофеодальної держави. Вона поєднала в собі риси розвинутих європейських держав і напівдикої Азії. Увібравши риси цих двох світів, Давньоруська держава змогла розвинути власну соціальну, економічну й політичну систему, досягти величі цивілізації в найбільших центрах держави. Західні країни були вражені розвитком ремесла, торгівлі Київської Русі. Давньоруська культура взагалі не мала аналогів у світі та стала взірцем культурних здобутків для інших європейських держав. Історичні факти свідчать про тісні зв’язки Київської держави із Заходом у князівський період. Саме ці зв’язки й відрізняють її від інших східноєвропейських держав, які в той час були лише в стадії державотворення. Крім того, що Київська Русь була органічною частиною Європи з часів прийняття християнства, вона значно впливала на європейську політику. Недарма більшість королівських династій намагалися вигідно породичатися з представниками родини Рюриковичів. Першим практику династичних шлюбів започаткував Володимир Великий, одружившись із сестрою візантійського імператора, тим самим зміцнивши зв’язки з Константинополем. Завдяки вдалим династичним шлюбом своїх дітей Ярослав Мудрий отримав прізвисько «тесть Європи». Його донька Анна Ярославівна, ставши дружиною французького короля, принесла до Європи частину української культури. Історичне значення Київської Русі полягає насамперед у тому, що вона змогла поєднати всі східнослов’янські племена в єдину державу. Це державне утворення створило сильну централізовану владу на чолі з князем. Поступово навіть неслов’янські народи були приєднані до складу держави й отримали досвід державотворення, який використали в майбутньому. Завдяки своїй потужній обороноздатності Київська Русь неодноразово рятувала Європу від набігів кочових племен. Вона ставала своєрідним буфером на шляху хозарів, печенігів, половців і монголо-татар, які, витративши свій військовий потенціал на теренах Русі, уже не були здатні продовжувати свої загарбницькі походи на Заході Європи. Таким чином Русь вберегла європейську цивілізацію від руйнації, пожертвувавши своєю долею заради Європи, забезпечивши їй сприятливі умови для розвитку. Водночас Руська держава стала містком, через який здійснювався культурний і торговельний обмін між Західною Європою та Сходом. Однак у самій Русі це зумовило поглиблення внутрішнього розколу та викликало суперечності в соціокультурному розвитку. Заслугою Київської Русі було й те, що, прийнявши християнство, вона посилила вплив слов’янських народів на європейську політику. Ставши на один щабель з потужними християнськими країнами, Давньоруська держава могла впливати на європейську політику. Історичний досвід Київської Русі переймали інші європейські держави, які в багатьох аспектах стояли на щабель нижче від неї.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-13; просмотров: 199; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.116.12.7 (0.006 с.) |