Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Unit II (тема 2): from the History of Great Britain and the usa↑ Стр 1 из 3Следующая ⇒ Содержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
UNIT II (ТЕМА 2): FROM THE HISTORY OF GREAT BRITAIN AND THE USA Who are the British? Ancient and Roman Britain (pp16-19) I. Все задания из методички по теме (выполняются письменно в тетради). II. 1) Write and Say in English v британцы – Британские острова – Великобритания – бритты v соединять – союз – Соединённое Королевство – Соединённое Королевство Великобритании и Северной Ирландии v Англия - англичане v Шотландия - шотландцы v Уэльс – уэльсцы v Ирландия - ирландцы v кельты – кельтский – кельтские племена – кельтский язык v поселяться – поселение v нация – национальность v поклоняться – поклоняться природе v священный – священные растения – священный падуб – священная омела v связывать – связывать с обычаями v дух – злой дух – защищать от злых духов v править – правитель – римский правитель v завоевать – завоеватель – завоевание v Рим – римский – римлянин v разгромить – разгромить кельтов v обещать – обещание – получить обещание v защищать – защищать от к-л, ч-л – защита v отражать- отражать историю-отражение v покорять, раб, трофеи (богатство), т.е., до н.э., точнее, следующим образом, древний Answer then following questions in writing
Translate sentences in writing. Pay attention to the underlined words and word combinations. (They are from the text). 1. Британцы живут на Британских островах, а точнее в Англии, Шотландии, Уэльсе и Северной Ирландии. 2. Британский флаготражает историю страны. 3. Название «британский» происходит от названия кельтского племени бриттов. 4. Кельты поклонялись природе и были язычниками. 5. Кельты верили в то, что некоторые растения охраняют (защищают) их дома от злых духов. 6. Кельты считали воду источником жизни. 7. Юлий Цезарь впервые вторгся в Британию в 55 г. н.э. 8. Римлянеразбили (разгромили) кельтов во время 2 похода в Британию. 9. Kельты платили дань Риму. 10. В 43 г. н.э. римляне завоевали Британию.
The First Settlers in North America(pp19-20) I. Все задания из методички по теме (выполняются письменно в тетради). II. 1) Translate in writing Russian parts of the sentences. 1.(Христофор Колумб) made 2 voyages to the American continent. 2. Since 1532 (европейцы) began to call the new continent “America”. 3. Indians arrived in North America from (Азии). 4. The first permanent English colony was named after the English king (Яков I). 5. Indians (сражались за свои права). 6. The Indians had no (оружия). 7. Puritans tried to make (церковные службы) simpler and discipline (строгой). 8. English officials (преследовали) Puritans. 9. Puritans (уехали из) England (в Новый Свет). 10. Piligrims decided (установить правила поведения). 11. They (выбрали) the first governor and (подписали) a special document “Mayflower Compact”. 12. It was a document for (самоуправления) in America. Ask in writing English questions. Write answers in English. 1. Кто «открыл» Америку для европейцев? 2.Сколько морских путешествий к Американскому континенту совершил Колумб? 3. Когда на Американском континенте появились индейцы? 4. Откуда они прибыли туда? 5. Первые колонисты прибыли в Северную Америку в 16 или 17 веке? 6. Почему Вирджиния стала богатой колонией? 7. Помогали ли индейцы колонистам? 8. Почему начались войны между индейцами и колонистами? 9. Что означает слово «пилигрим»? 10. Сколько времени провели колонисты в море на корабле «Мейфлауер»? 11. Что ты знаешь о документе «Мейфлауерский договор»? Choose the right variant. Copy the sentences in your exercise book. 1. Amerigo Vespucci was a noble man from…. a) France b) Italy c)Portugal 2. The American continent was opened to European colonization in…. a) the 14th century b) in the 15th century c) in the 16th century 3. The first settlers of America were…. a) Spaniards b) the English c) Red Indians 4. The Mayflower ship landed in Provincetown harbour in…. a) 1565 b) 1607 c) 1620 5) The Pilgrims were mostly…. a) Catholics b) Protestants c) Presbyterians 6) The Pilgrims’ voyage on the Mayflower lasted for almost …. a) 2 months b) 2,5 months c) a month 4) a) Write in your exercise book English equivalents of the Russian words and combinations. Pronounce English words. 1. самоуправление 2. произойти 3. церковная служба 4. причалить 5. уехать из…в… 6. строгая дисциплина 7. сойти на берег 8. морское путешествие 9. бороться за права 10. король Яков I 11. назвать в честь 12. быть разгромленным 13. поселение 14. европейцы 15. испанцы 16. преследовать 17. в море 18. подписать документ 19. в поисках 20. прибыть в 21. установить правила поведения b) Write in your exercise book Russian equivalents of the English words and combinations. Pronounce English words. 1. colonization, colony, colonist 2. noble 3. voyage 4. to people 5. originally 6. permanent 7. to settle, settler, settlement 8. to establish, to establish rules of behaviour 9. to name after sth, smb 10. to go ashore 11. to find out from smb 12. to grow (3 forms) (tobacco) 13. to fight for (rights) 14. weapons 15. to take place 16. religious service, religious freedom 17. strict discipline 18. this(that) is why 19. to persecute 20. to leave …for… (to leave Great Britain for America) 21. because of sth, smb 22. wanderings 23. in search of smb, sth 24. to choose (3 forms), to choose governor 25. to sign, to sign a document, to sign an agreement 26. self-government Translate into English. 1.Люди многих национальностей населяют нашу планету. 2. Первоначально Франция отказалась (to refuse) подписать это соглашение. 3.Её свадьба состоится на следующей неделе. 4.Эта частная школа установила строгие правила поведения. 5. В поисках работы он уехал из Иванова в Москву. 6. Католики преследовали протестантов за их религиозные убеждения (beliefs).7. Она выбрала для себя профессию юриста. 8. Я узнала правду от своей подруги. 9. Маленький магазинчик вырос в большую фирму. 10. Ей нужна постоянная работа.
Unit III State Organization (pp21-25)
Great Britain is a constitutional monarchy (pp 21-22)
I. Все задания из методички. Выполняются дома письменно в тетради. II. 1) Write in your exercise book Russian equivalents of the English words and combinations. Pronounce English words. 1. monarchy 2. royal, ~ authority, ~ 3. the Crown 4. power, actual ~, powers 5. carry out (v) 6. in smb’s name 7. the Queen, the King 8. exercise(v) 9. on smb’s advice, advise (v) 10. be responsible to, be responsible for, in charge of smth 11. parliament 12. deprive (v) smb of smth 13. retain (v) 14. summon (v) 15. dissolve(v) 16. approve (v), give approval to smth 17. Bill, pass a ~ 18. House of Parliament 19. appoint(v) 20. judge (n, v) 21. officer 22. armed forces 23. governor 24. bishop, archbishop 25. the Church of England 26. the Prime Minister 27. majority 28. the House of Commons, the House of Lords 29. head of the state 30. international (foreign) affairs 31. declare (v) war
Translate the dialogue into English. Reproduce it at the end-of-the –tem test
THE STATE ORGANISATION OF THE UK
A. - Насколько мне известно, Великобритания B. - Да, но Великобритания - конституционная монархия, не так ли? монархия. Королева не обладает абсолютной властью. - А кем ограничена власть Королевы? - Власть Королевы ограничена Парламентом. - В Британском Парламенте две Палаты? -Да, в Парламенте 2 палаты: Палата лордов и Палата общин.
- Как часто избирается парламент? -Палата общин избирается раз в 5 лет. Членст- во в Палате лордов передаётся по наследству.
- Итак, законодательная власть представ- - Высшим органом исполнительной власти лена Парламентом и Королевой. А испол- является Кабинет министров во главе с Пре- нительная власть? мьер-министром.
- Премьер – министр назначается? - Премьер-министром обычно становится ли- дер партии, которая получила большинство мест в Палате общин.
- Где находится резиденция Премьер- Резиденция Премьер-министра находится в Министра? Лондоне, на Даунинг стрит 10.
- А кому принадлежит высшая судебная - Высшим органом судебной системы является власть? Палата лордов.
B. Грамматика Задания из учебника Иониной B. Грамматика. I. Задания из учебника Иониной выполняются письменно в тетрадях. Present tenses Present tenses p.267 зад 189,190,191 p. 268 зад. 192,194 p. 270 зад. 195 p. 272 зад. 198 p. 273 зад. 199,200 p. 276 зад. 204 p. 278 зад. 207 p. 279 зад. 209 p. 284 зад.218 II. Дополнительные упражнения Chose the right variant. 1. Jeremy..... basketball this season; he wants to concentrate on his studies.
Put the right form. 1. I was exhausted at the end of the exam. I …(write) for over two hours. 2. When thieves stole my favourite leather jacket, I was really upset. I …(have) it for over ten years. 3. Please step out of the car, Mr. Jones. Do you realise you …(drive) at over 90mph? 4. We didn't really want to go and see the musical again. We …(already see) it twice - so we said "no" and we went to a restaurant instead! 5. I arrived over an hour late to the office and everyone was working. Actually, they …(work) for over two hours on the new project and I felt really guilty. 6. The kitchen was full of steam when we arrived. Joan was in the kitchen and she …(cook) a huge meal for everyone at the party. 7. It was a bit embarrassing to arrive at their house and find Mary looking so sad. I think she …(cry) before we got there. 8. No-one even noticed when I got home. They …(all watch) the big game on TV. Choose proper variants 1. Hardly..... the place of our destination when it became quite dark. had we reached we reached we were reaching we had been reaching 2. When I first..... to England in 1938, I thought I knew English fairly well. came had come was coming had been coming 3. She was not interested in the book because she..... it. hadn’t understood didn’t understand wasn’t understanding hadn’t been understanding 4. A man once built a house and..... his friends to visit him. had invited was inviting invited had been inviting 5. The Browns..... in a large house when their children were at home, but they moved to a small three-room apartment after the children grew up and left home. lived had lived used to live were living
6. Before I went to bed I decided to check the front door. I was sure my sister..... it. And I was right! didn’t lock hadn’t locked locked had locked 7. Suddenly they heard a strange noise and..... at each other in horror. looked were looking had looked had been looking 8. Sam says he didn’t enjoy the program because the TV set..... properly. didn’t work hadn’t worked wasn’t working hadn’t been working 9. Her face was stained with tears and her eyes were red. She...... cried was crying had been crying had cried 10. Yesterday I came up to a stranger who looked like Jane Faster and started talking to her. But she wasn’t Jane. It was clear I..... a mistake. made was making had made had been making 11. A strong wind..... and I decided to put on a warm coat. blew had blown was blowing had been blowing 12. The two boys came into the house. One had a black eye and the other a cut lip. They...... had been fighting had fought fought were fighting 13. I had a cup of tea for breakfast because I..... of coffee. had run out ran out was running out had been running out 14. Our neighbours called the police when they found out that somebody..... into their house. broke was breaking had broken had been breaking 15. I got lost in the forest because I took the road I..... before. didn’t never take never took had never taken didn’t take
Requests pp23-30 Leavetaking pp30-35 Congratulations pp36-40 D. Дополнительное чтение ( учебник Just English, pp. 220 – 223, 9 текстов до текста Roy Bean; в старом издании это тексты: Cain, Marcus J.Brutus, Gaius L.Cassius, Caligula, Colonia Agrippina, Guy Fawkes, Captain William Kidd, Alessandro Cagliostro, Billy the Kid, Jack the Ripper). I. 1) сделать полный письменный перевод всех 9 текстов; 2) выписать незнакомые слова и сочетания с переводом. На зачёте нужно будет устно перевести текст(ы), которые выберу я (из 9). На зачёте пользоваться текстом полного перевода не разрешается. Вы можете пользоваться только переводом слов и сочетаний! II. Выбрать дома один любой текст, подготовить его чтение вслух. III. Для студентов гр.1 (бюджет): написать на английском языке аннотацию одного любого текста.
Good Luck!
UNIT II (ТЕМА 2): FROM THE HISTORY OF GREAT BRITAIN AND THE USA
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-09-13; просмотров: 441; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.147.86.143 (0.01 с.) |