Правила на випадок необхідності у відкладанні партії 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Правила на випадок необхідності у відкладанні партії



 

1. Процедура відкладання партії

 

1) якщо партія не закінчилась впродовж часу, відведеного для гри, суддя повинен запропонувати гравцю, за яким черга ходу, зробити «секретний хід». Гравець повинен записати його однозначною нотацією на своєму бланку, покласти свій бланк та бланк партнера в конверт, заклеїти конверт і тільки після цього зупинити свій годинник, не включаючи годинник партнера. Поки годинник не зупинено, гравець зберігає право змінити записаний хід. Якщо після того, як суддя запропонував записати «секретний хід», гравець робить його на дошці, він повинен записати цей хід на своєму бланку як «секретний».

 

2) якщо гравець, за яким черга ходу, вирішує відкласти партію до того, як закінчився ігровий період (але контрольну кількість ходів зроблено обома партнерами), він повинен узяти весь час до кінця туру на себе, а час, що залишився у нього, повинен бути записаний.

 

2. Інформація на конверті з «секретним ходом»:

 

1) прізвища партнерів;

 

2) позиція перед записаним ходом;

 

3) час, використаний кожним партнером;

 

4) прізвище гравця, який записав хід;

 

5) номер записаного ходу;

 

6) пропозиція нічиєї, якщо її було зроблено перед відкладенням партії;

 

7) дата, час та місце поновлення гри.

 

3. Суддя має перевірити точність запису інформації на конверті і несе відповідальність за його зберігання.

 

4. Якщо гравець запропонував нічию після того, як його партнер записав секретний хід, ця пропозиція залишається у силі, поки партнер не прийме чи відхилить її відповідно до пункту 2 підрозділу 9 розділу II цих Правил.

 

5. Перед відновленням партії позиція, що виникла перед записаним ходом, має бути встановлена на дошці, а на годиннику встановлюється час, використаний кожним гравцем до відкладення партії.

 

6. Якщо до відновлення партії досягнуто згоду на нічию, чи один гравець сповіщає суддю, що здається, партія вважається закінченою.

 

7. Конверт розпечатується тільки у присутності гравця, який має відповісти на записаний хід.

 

8. Крім випадків, згаданих у підрозділі 5 розділу II, пункті 5 підрозділу 6, пунктів 7-9 підрозділу розділу II цих Правил, партія вважається програною гравцем, записаний хід якого:

 

1) неоднозначний, чи

 

2) такий, що його справжнє значення неможливо встановити, чи

 

3) неможливий.

 

9. Якщо під час відновлення партії:

 

1) гравець, який повинен відповісти на записаний хід, присутній, то конверт розпечатується, записаний хід робиться на дошці і вмикається його годинник;

 

2) гравець, який повинен відповісти на записаний хід, відсутній, то його годинник вмикається. По прибутті він може зупинити свій годинник і звернутися до судді. Потім конверт розпечатується, і записаний хід відтворюється на дошці, а його годинник вмикається знову;

 

3) гравець, що записав хід, відсутній, то його партнер не зобов'язаний відповідати на записаний хід на дошці. Він має право записати свій хід-відповідь на бланку, запечатати свій бланк у новий конверт, зупинити свій годинник і увімкнути годинник партнера. У такому випадку конверт слід вручити на зберігання судді і розпечатати його по прибутті партнера.

 

10. Партія вважається програною гравцем, який спізнюється на час більший ніж час дозволеного запізнення після відновлення відкладеної партії. Проте, якщо записаний хід завершує партію, присуджується відповідний результат.

 

11. Якщо регламентом змагання встановлений не нульовий час дозволеного запізнення застосовується наступне. Якщо під час відновлення відкладеної партії відсутні обидва гравці, гравець який записав «секретний хід» втрачає весь час до свого прибуття, якщо інше не передбачено регламентом змагання, або суддя не вирішить інакше.

 

12. Якщо конверт із записаним ходом зник, партія продовжується із позиції й часу на годиннику, що записані при відкладанні. Якщо час на годиннику, витрачений кожним гравцем, не може бути відновлений, показання годинника встановлюються суддею, і гравець робить записаний хід на дошці. Якщо відновити позицію неможливо, ця партія анулюється, і має бути зіграна нова партія.

 

13. Якщо під час відновлення партії один із гравців перед здійсненням свого першого ходу вказує, що на одному з циферблатів використаний час відновлено неправильно, то помилку слід виправити. Якщо на помилку не було вчасно вказано, гра триває без виправлення часу, якщо тільки суддя не вирішить інакше.

 

14. Тривалість кожного періоду догравання контролюється суддею по своєму годиннику. Час початку догравання слід оголосити заздалегідь.

 

18. Шахи 960 (шахи Фішера)

 

1. Перед грою у шахи 960 початкова позиція, що відповідає певним правилам, визначається випадковим вибором. Після цього партія грається таким же шляхом, як в стандартні шахи. Зокрема, фігури та пішаки мають ті ж самі ходи, як і у стандартних шахах, а метою гри для кожного гравця є мат королю суперника.

 

2. Вимоги до початкової позиції

Початкова позиція для шахів 960 повинна відповідати наступним правилам.

Білі пішаки розміщуються по другій горизонталі, як у звичайних шахах. Білі фігури, що залишилися, розміщуються по першій горизонталі, з наступними обмеженнями: король повинен знаходитися поміж тур, слони повинні знаходитися на полях різного кольору а чорні фігури розташовуються симетрично навпроти білих.

Початкова позиція може бути створена до початку гри за допомогою комп’ютерної програми, гральних кісток, монет, карт тощо.

 

3. Правила рокіровки в шахах 960

В шахах 960 кожному гравцю дозволяється виконати рокіровку, але не більше одного разу за партію. Рокіровка – це переміщення короля та тури за один хід. Проте, правила рокіровки для стандартних шахів потребують уточнень, тому, що вони передбачають початкові положення короля та тур, які в більшості випадків відмінні від початкових положень короля та тур в Шахах 960.

В шахах 960, в залежності від початкової позиції короля та тури, рокіровка виконується одним із чотирьох способів:

рокіровка рухом двох фігур за один хід: по черзі переміщуються король та тура, або

перестановкою: шляхом перестановки короля та тури, або

рокіровка короля: переміщується тільки король, або

рокіровка тури: переміщується тільки тура.

Гравцям рекомендовано виконувати рокіровку за дошкою наступним чином: король знімається та переміщується поруч з дошкою біля свого заключного поля, тура переміщується з початкового поля на заключне, потім король переміщується на заключне поле.

Після виконання рокіровки заключні положення короля та тури повинні бути ті ж самі, як в стандартних шахах.

Таким чином, після «c»-рокіровки (що позначається як 0-0-0 та відома як довга рокіровка в стандартних шахах) король потрапляє на «с» поле (с1 для білих та с8 для чорних), а тура - на поле «d» (d1 для білих та d8 для чорних). Після «g»- рокіровки (що позначається як 0-0 та відома як коротка рокіровка в стандартних шахах) король потрапляє на поле g (g1 для білих та g8 для чорних), а тура - на поле f (f1 для білих та f8 для чорних).

Щоб уникнути непорозумінь, доречно перед виконанням рокіровки попереджати суперника «Я рокірую». За деяких початкових позицій, король або тура (але не обидві фігури одразу) після виконання рокіровки залишаються на своїх місцях.

В деяких початкових позиціях король або тура (але не обидві фігури) під час рокіровки не рухаються.

В деяких початкових позиціях рокіровка можлива вже на першому ході.

Всі поля між початковим та заключним полем короля (включаючи заключне), та всі поля між початковим та заключним полем тури (включаючи заключне) повинні бути вільні від фігур (за винятком короля та тури, що приймають участь в рокіровці).

В деяких початкових позиціях деякі з полів, що в стандартних шахах повинні бути вільні, можуть бути зайняті. Наприклад, під час «с»- рокіровки (0-0-0) можуть бути зайняті поля «а», «b» або/ та «e», та під час «g»-рокіровки (0-0) - поля «e» та «h».

 

Правила швидкого фінішу

 

1. «Швидкий фініш» - це частина партії, коли всі ходи, що залишились до закінчення партії, необхідно зробити в обмежений час.

 

2.До початку змагання повинно бути оголошено чи будуть застосовуватися Правила швидкого фінішу.

 

3. Правила швидкого фінішу можуть застосовуватися тільки у класичних шахах та швидкій грі без додавання часу, але не у блискавичній гри.

 

4. Якщо у гравця при своєму ході залишилося менше ніж дві хвилини до закінчення партії на його годиннику, він може вимагати встановлення обом гравцям режиму годинника з додаванням п’яти секунд (або відстрочкою на п’ять секунд) на кожний зроблений хід якщо це можливо. Така заява розцінюється як пропозиція нічиєї. Якщо опонент відхиляє пропозицію нічиєї, а суддя погоджується встановити режим з додаванням часу (або з відстрочкою), опонент отримує додаткові дві хвилини і гра продовжується.

 

5. Якщо пункт 4 підрозділу 19 розділу II цих Правил не застосовується, гравець, у якого при своєму ході залишилося менше ніж дві хвилини на його годиннику, може вимагати нічию до падіння свого прапорця. Він повинен запросити суддю, та може зупинити обидва годинники (у відповідності з підпунктом 2 пункту 6 підрозділу 6 розділу II цих Правил). Гравець може зробити заяву про те що його партнер не може виграти нормальними засобами, та/або його партнер не робить спроб виграти нормальними засобами.

Якщо суддя згоден, що партнер не докладає зусиль для виграшу партії нормальними засобами, або виграш нормальними засобами неможливий, він повинен зафіксувати нічию. У протилежному випадку він має відкласти своє рішення або відхилити пропозицію.

Якщо суддя відкладає своє рішення, партнеру можуть бути додані дві хвилини, і партія триває, якщо це можливо, в присутності судді. Суддя має оголосити остаточне рішення пізніше або якомога скоріше після падіння прапорця будь-якого з гравців. Він має оголосити нічию, якщо він згоден, що опонент гравця чий прапорець впав не може виграти нормальними засобами, або, що він не робив достатніх спроб перемогти нормальними засобами.

Якщо суддя відхиляє вимогу, партнеру повинні бути додані дві хвилини.

 

6. Швидкий фініш за відсутності судді в місці гри

Гравець має право вимагати нічию, коли в нього залишається на годиннику менше ніж дві хвилини до падіння свого прапорця. Це закінчує гру. Його вимога може ґрунтуватись на тому, що:

 

1) його партнер не може виграти нормальними засобами, та/або

 

2) його партнер не робить спроб виграти нормальними засобами.

 

У випадку ситуації, зазначеної у підпункті 1 пункту 6 підрозділу 19 розділу II цих Правил гравець має записати фінальну позицію, а його партнер - засвідчити її.

У випадку ситуації, зазначеної у підпункті 2 пункту 6 підрозділу 19 розділу II цих Правил гравець має записати фінальну позицію та повністю відновити запис партії на бланку. Партнер повинен засвідчити як бланк, так і фінальну позицію. Заява повинна бути розглянута призначеним суддею.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-05; просмотров: 152; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.141.24.134 (0.02 с.)