Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Права та обов’язки учасників змаганьСодержание книги
Поиск на нашем сайте
1. Гравці не повинні припускатися дій, що дискредитують шахи.
2. «Ігрова зона» включає ігровий майданчик, кімнати для відпочинку, приміщення для прийому їжі, місце для куріння та інші місця, зазначені суддею. Ігровий майданчик це місце де відбуваються партії змагання. Гравцям не дозволяється залишати ігрову зону без дозволу судді. Гравцю, за яким черга ходу, не дозволяється залишати ігровий майданчик без дозволу судді. Особам які не є гравцями або суддями забороняється заходити на територію ігрового майданчика без дозволу судді.
3.Під час партії гравцям забороняється користуватися будь-якими записами, джерелами інформації, порадами або проводити аналіз на іншій дошці.
4. Під час партії гравцям забороняється мати при собі в ігровій зоні мобільні телефони або інші електронні засоби зв’язку а також пристрої що можуть використані для підказок ходів. Тим не менш, регламент змагання може дозволяти тримати перелічені пристрої у персональній сумці гравця за умови, що вони вимкнені. Гравцю забороняється заносити до ігрового приміщення таку сумку без дозволу судді. Якщо з’ясується, що гравець порушив це правило, йому має бути зарахована поразка. Результат партнера - перемога. Регламент змагання може передбачати інше, менш суворе, покарання. Суддя має право вимагати від гравця надати можливість для перевірки його одягу, сумок або інших персональних речей, в окремому приміщенні та без свідків. Суддя або особа призначена суддею для виконання огляду повинен бути тієї самої статі що й гравець. Якщо гравець відмовляється задовольнити таку вимогу, то суддя повинен покарати його у відповідності до пункту 3 підрозділу 12 розділу II цих Правил.
5.Куріння дозволяється тільки в місцях, зазначених суддею.
6. Гравці, які закінчили свої партії, повинні вважатися глядачами.
7. Забороняється відвертати увагу або турбувати партнера в будь-який спосіб. Це включає, зокрема, безпідставні заяви та пропонування нічиєї або внесення до ігрового майданчика джерела шуму.
8. За порушення будь-якого з пунктів 1-7 підрозділу 11 розділу II цих Правил накладаються стягнення відповідно до пункту 3 підрозділу 12 розділу II цих Правил.
9. Гравцю, який наполегливо відмовляється дотримуватися Правил шахової гри, зараховується поразка у цій партії. Результат його партнера визначається суддею.
10. Якщо обидва гравці визнаються винними згідно з пунктом 9 підрозділу 11 розділу II цих Правил, то їм обом зараховується поразка у цій партії.
11. Гравець має право звернутися до судді щодо тлумачення специфічних пунктів Правил шахової гри.
12. Якщо регламентом змагання не передбачено інше, гравець має право оскаржити будь-яке рішення судді, навіть якщо гравець вже підписав бланк запису (див. пункт 8 підрозділу 8 розділу II цих Правил).
13. Вікові групи спортсменів встановлюються згідно з правилами FIDE: юнаки та дівчата: до 18 років; юніори: 19-20 років; дорослі: 21 рік та старше.
Роль та функції судді
1. Суддя повинен стежити за точним виконанням Правил шахової гри. Суддя повинен: забезпечити фейр-плей; діяти в інтересах найкращого проведення змагань; забезпечувати доброзичливу ігрову обстановку; стежити за тим, щоб гравцям не заважали; контролювати перебіг змагань; вжити спеціальних заходів в інтересах шахістів-інвалідів та гравців яким потрібна медична допомога.
2. Суддя повинен стежити за партіями, особливо, коли у гравців залишається обмаль часу, домагатись виконання ними рішень, які він приймає, та, при необхідності, накладати на гравців відповідні стягнення.
3.Суддя може призначити асистентів для стеження за партіями, наприклад, у випадку коли у кількох гравців залишається обмаль часу.
4. Суддя може додати одному чи обом гравцям додатковий час, якщо під час партії виникали перешкоди зовнішнього характеру.
5. Суддя не повинен втручатися у гру, за винятком випадків, що вказані в Правилах шахової гри. Він не повинен указувати кількість завершених ходів, за винятком застосування пунктів 4-6 підрозділу 8 розділу II цих Правил, коли хоча б один прапорець впав. Суддя повинен утримуватись від інформування гравця про те, що його партнер завершив хід, або гравець забув перемкнути шаховий годинник. Якщо хтось з присутніх побачить порушення, він може повідомити про це тільки суддю. Гравці в інших партіях не повинні обговорювати гру чи будь-яким іншим чином заважати грі. Глядачам забороняється заважати грі. У разі необхідності суддя може вивести порушників з ігрової зони. Без дозволу судді забороняється користуватися мобільним телефоном або іншим засобом зв’язку в ігровій зоні та суміжних зонах, зазначених суддею.
6. Суддя може накласти одне (або більше) з таких стягнень:
1) попередження;
2) надання партнеру додаткового часу;
3) зменшення часу, що залишився у порушника;
4) збільшення очок у партії партнеру до максимально можливого у цій партії;
5) зменшення очок у партії у порушника;
6) зарахування порушнику поразки у партії (результат партнера визначає суддя);
7) штраф (завчасно оголошений);
8) вилучення зі змагання.
Алгебраїчна нотація
1.ФІДЕ визнає для своїх турнірів і матчів тільки одну систему нотації - алгебраїчну і рекомендує її використання також для шахової літератури та періодики. Бланки запису, що містять систему нотації, відмінну від алгебраїчної, не можуть бути використані як доказ у випадках, де для цієї мети звичайно використовується бланк запису гравця. Суддя, помітивши, що гравець використовує відмінну від алгебраїчної систему нотації, має попередити його про дане правило.
2. Опис алгебраїчної нотації У цьому описі «фігура» означає фігуру на відміну від пішака. Кожна фігура позначається скорочено. На англійській мові - це перша велика літера свого найменування Наприклад: К - King (король), Q - Queen (ферзь), R - Rook (тура), В - Вishop (слон), N – Knight (кінь, для зручності позначається літерою N).
3. Для скороченого найменування фігур кожен гравець може використовувати першу літеру назви, застосованої у його країні. Наприклад: F -для слона відповідає французькій, L - голландській та німецькій мовам. В українській мові: Кр - король (в українській мові для короля застосовуються дві літери), Ф - ферзь, Т - тура, С - слон, К - кінь. У друкованих публікаціях рекомендується застосовувати зображення фігур.
4. Пішаки не позначаються їх першою літерою, а розпізнаються за відсутності такої літери. Наприклад: е5, d4, а5, але не pe5, Pd4, pa5.
5. Вісім вертикалей (зліва направо - для білих, справа наліво - для чорних) позначаються маленькими літерами а, b, с, d, e, f, g і h відповідно.
6. Вісім горизонталей (знизу догори - для білих і згори донизу - для чорних) нумеруються 1, 2, 3, 4. 5, 6, 7 і 8 відповідно. Отже, у початковій позиції білі фігури й пішаки встановлюють на першій і другій горизонталях, чорні фігури й пішаки - на восьмій та сьомій горизонталях.
7. Таким чином, кожне із шістдесяти чотирьох полів має своє постійне позначення, що складається з єдино можливої комбінації літери та цифри:
8. Кожен хід фігури позначається за допомогою скороченого найменування відповідної фігури і поля, на яке вона переміщується. Тут дефіс не потрібен. Наприклад: Ве5, Nf3, Rd1. Для пішаків указують тільки поля, на які вони переміщуються. Наприклад: е5, d4, а5.
9. Коли фігура здійснює взяття, слід ставити знак «х», між скороченим найменуванням фігури і полем, на яке вона переміщується. Наприклад: Вxе5, Nxf3, Rxd1. Коли взяття здійснює пішак, треба вказати вертикаль, з якої він переміщується, потім знак «х» і поле, на яке він перемістився. Наприклад: dхе5, gxfЗ, ахb5. У випадку «взяття на проході» може додаватися позначка «е.р.». Наприклад: ехd6 е.р.
10. Якщо дві однакові фігури можуть піти на одне й те ж поле, то фігура, що зробила хід, позначається таким чином:
1) якщо обидві фігури знаходяться на одній і тій же горизонталі, то позначається скорочене найменування фігури, вертикаль поля, із якої вона пішла і поле, на яке вона переміщується;
2) якщо обидві фігури знаходяться на одній і тій же вертикалі, то позначається скорочене найменування назви фігури, горизонталь поля, із якої вона пішла і поле, на яке вона переміщується;
3) якщо фігури знаходяться на різних горизонталях і вертикалях, перевага віддається способу викладеному у підпункті 2 пункту 10 підрозділу 13 розділу II цих Правил.
4) приклади: Два коня знаходяться на полях g1 та е1, і один з них ходить на поле fЗ; може бути чи Ngf3, чи Nef3. Два коня знаходяться на полях g5 та g1, і один з них ходить на поле fЗ; може бути чи N5f3, чи N1f3. Два коня знаходяться на полях h2 та d4, і один з них ходить на поле fЗ; може бути чи Nhf3, чи Ndf3. Якщо на полі fЗ відбувається взяття, нотація у попередніх прикладах змінюються за допомогою вставки знака «х»: чи Ngxf3, чи Nexf3 чи N5xf3, чи N1xf3 Nhxf3, чи Ndxf3.
11. У випадку перетворення пішака записується зроблений хід і відразу ж за ним скорочене найменування нової фігури. Наприклад: d8Q, f8N, b1B, g1R.
12.Пропозиція нічиєї позначається символом (=).
13.Ухвалені скорочення: 0-0 - рокіровка з турою h1 або турою h8 (коротка рокіровка) 0-0-0 - рокіровка з турою а1 або турою а8 (довга рокіровка) х - взяття + - шах ++ або # - мат е.р. - взяття «на проході» Не обов’язково записувати на бланку шах, мат та взяття. Приклад запису партії: 1. e4 e5 2. Nf3 Nf6 3. d4 exd4 4. e5 Ne4 5. Qxd4 d5 6. exd6 e.p. Nxd6 7. Bg5 Nc6 8. Qe3+ Be7 9. Nbd2 0-0 10. 0-0-0 Re8 11. Kb1(=)
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-09-05; просмотров: 198; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.94.221 (0.007 с.) |