Правила спортивної дисципліни «заочні шахи» 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Правила спортивної дисципліни «заочні шахи»



 

1. Заочна шахова гра - це гра, при якій партнери обмінюються ходами не безпосередньо за шахівницею, а на віддалі, повідомляючи про зроблені ходи за допомогою різноманітних засобів зв'язку - пересиланням поштою (листуванням), електронними засобами зв’язку з використанням інтернету, телеграфом, факсом, радіо тощо. Всі партії у турнірі граються одночасно, а час на обмірковування обчислюється днями.

 

2. Особисті змагання по звичайній пошті.

1) вимоги до учасників змагань. Учасник змагань (гравець) зобов'язаний дотримуватись даних Правил, регламенту, норм спортивної етики, виконувати рішення судді й доводити змагання до кінця.

Гравець зобов'язаний інформувати суддю про хід гри за встановленою формою і у встановлений термін. У випадку зміни адреси оперативно сповістити про це рекомендованою кореспонденцією суддю і партнерів.

Вся кореспонденція повинна зберігатися гравцем до одержання підсумків змагання і висилатися судді на його запит.

Гравець має право одержувати інформацію від судді про хід змагання, роз'яснення по прийнятому їм рішенню і звертатися до судді із заявами у випадку порушення партнерами Правил, регламенту або норм спортивної етики.

До гравця, що порушує Правила або норми спортивної етики, не відповідає на запити судді, можуть бути застосовані санкції аж до виключення з турніру з наступною дискваліфікацією за поданням судді.

Гравець має право протягом 14 днів після одержання рішення судді подати протест в апеляційний комітет, рішення якого є остаточним.

 

2) пересилання ходів. Для пересилання ходів використовуються поштові картки або конверти. При необхідності на вимогу судді або по умовам регламенту ходи повинні відправлятися рекомендованою кореспонденцією.

Дати одержання і відправлення визначаються по штемпелях і квитанціях рекомендованих відправлень.

У випадку розбіжності дати, зазначеної в кореспонденції, з датою на поштовому штемпелі, дата, як правило, приймається по поштовому штемпелю.

У випадку розбіжності дати рекомендованого відправлення, зазначеної учасником, з датою штемпеля на кореспонденції й штемпелем на квитанції дата відправлення приймається по штемпелю на квитанції.

При двох і більше штемпелях на кореспонденції для відправника приймається більш рання дата, а для одержувача – більш пізня.

Якщо поштовий штемпель відсутній або нерозбірливий, то приймається дата, зазначена відправником, а дату одержання фіксує одержувач.

У випадку відсутності дати відправлення в повідомленні партнера і на штемпелі вона уточнюється при відповіді.

 

3) ходи і варіанти. Хід вважається можливим, якщо він відповідає положенню фігур на дошці в цей момент партії і не суперечить Правилам гри в шахи.

Ходи нумеруються і записуються повною алгебраїчною українською нотацією. За узгодженням між собою й з дозволу судді гравці можуть використовувати іншу нотацію.

Ходи, які посилаються, повинні записуватися чітко, без підчищень і виправлень.

Для зміни написаного ходу його потрібно закреслити, заново написати й засвідчити виправлення підписом.

Додавання шахових знаків ("шах", "мат", "взяття"), будь-які пояснення до ходу або дублювання ходу іншою нотацією до уваги не беруться.

Вживання вираження або знака "будь-який хід" не допускається.

Відправлене поштове повідомлення разом з ходом повинне містити:

назву, номер або індекс змагання;

дату відправлення ходу суперника гравця (далі - партнера);

дати одержання ходу партнера й відправлення свого ходу;

сумарний час обмірковування обох партнерів;

повторення останнього ходу партнера й прийнятих ходів запропонованого варіанта;

повну адресу, прізвище відправника і його підпис.

Допускається пропонувати партнерові серію ходів (варіанти).

Запропонований варіант може бути прийнятий або відхилений цілком або частково. Необхідною умовою для визнання дійсним отриманого ходу партнера є правильне повторення прийнятих їм ходів запропонованого варіанта.

Гравець, що прийняв варіант, повинен написати прийняті ходи в тій же послідовності.

Відправлений можливий хід або запропонований варіант не може бути змінений навіть при згоді партнера.

Поштова картка або конверт, відправлені без відповідного ходу, розглядаються як прислані з неможливим ходом.

У випадку одержання нерозбірливого або неможливого ходу необхідно надіслати запит партнерові в триденний строк для заміни такого ходу, при цьому партнер повинен замінити його можливим ходом будь-якої фігури.

 

4) час на обмірковування. Сумарний час гравця визначається як час, витрачений ним на обмірковування всіх зроблених ходів, плюс штрафні дні за затримку гри.

Під затримкою гри розуміється ситуація, коли порушується нормальний хід партії через недотримання Правил, а час витрачається на виправлення помилок.

На обмірковування кожних 10 ходів учасникові дається 50 днів з накопиченням часу, якщо в регламенті не передбачається інший контроль. Час пересилання кореспонденції не враховується.

Час, витрачений на обмірковування ходу, визначається як різниця між датою одержання ходу від партнера й датою відправлення відповіді.

Не зараховується час на обмірковування ходів, зроблених до дати офіційного початку гри в змаганні.

Якщо гравець одержав повідомлення про початок змагання із

запізненням, то датою початку гри для нього вважається третій день після одержання цього повідомлення.

Не включається в час на обмірковування затримка відповіді до трьох днів, якщо гравець повідомляє партнера про відправлення ним неможливого або нерозбірливо написаного ходу, а також при відповіді на повторний хід партнера, коли гравець повторює свій раніше відправлений хід.

При відправленні варіанта час на обмірковування зараховується: для гравця, що запропонував варіант, - по першому ходу варіанта, а для гравця, що отримав варіант - по останньому прийнятому ходу.

У випадку затримки гри гравцю у даній партії додається п'ять штрафних днів:

при відправленні неможливого або нерозбірливо написаного ходу;

при неправильному повторенні ходу партнера;

при невиконанні вимог судді або умов регламенту про відправлення

ходів рекомендованою кореспонденцією;

при помилці в адресі.

При повторному здійсненні гравцем кожної з помилок йому в даній партії додається десять штрафних днів.

У випадку несвоєчасного відправлення повторного ходу, що призвело до затримки гри, до часу гравця додається увесь час затримки.

Гравець, що перебуває в цейтноті і у якого до кінця чергового контролю залишається п'ять або менше днів, незалежно від кількості зроблених ходів, повинен посилати свої відповіді рекомендованою кореспонденцією.

 

5) дії у випадку відсутності відповіді. При відсутності відповіді протягом 20 днів гравець повинен повторити хід разом із супровідною інформацією рекомендованою кореспонденцією на адресу партнера. При неотриманні відповіді й на це відправлення на протязі наступних 20 днів, гравець повинен повідомити суддю про факт зриву листування. При відсутності першого ходу від гравця, що грає білими, протягом 20 днів після початку турніру, партнер повинен надіслати запит рекомендованою кореспонденцією, одночасно сповістивши про це суддю.

У партіях, у яких протягом двох місяців не було зроблено жодного ходу, гравцю, що не прийняв дій для продовження гри і не інформував суддю про затримку з боку партнера, може бути зарахована поразка.

 

6) прострочення часу. Під простроченням часу розуміється зафіксована перевитрата часу на обмірковування, якщо при цьому на 10 і менше ходів витрачено понад 40 днів, на 20 і менше ходів – понад 80 днів і т.д. за умови, що регламентом не передбачена інша норма часу.

При простроченні часу у партнера гравець повинен послати судді рекомендованим листом:

заяву і підрахунок часу, що підтверджує наявність прострочення в партнера, а при необхідності, графік листування;

вказати номер квитанції і дату відправлення рекомендованої кореспонденції на адресу партнера з повідомленням про допущене ним прострочення часу;

прикласти останні листи партнера в кількості достатній для підтвердження підрахунку часу;

свій черговий хід, що партнерові не повідомляється.

Заяву про прострочення може бути зроблено не пізніше відповіді на контрольний хід партнера.

У випадку незгоди гравця з оголошеним простроченням він повинен протягом семи днів від дня одержання від партнера повідомлення про прострочення направити судді мотивоване заперечення рекомендованою кореспонденцією.

Гравцю, що допустив прострочення, фіксується поразка.

Починаючи з дати відправлення судді заяви про прострочення до рішення судді гра в партії переривається.

Якщо заява про прострочення відхиляється, то суддя відсилає черговий хід гравця партнерові, після цього партія продовжується.

При відхиленні заяви гравця про прострочення суддя має право додати штрафні дні за затримку гри гравцю, що необґрунтовано заявив про таке прострочення.

 

7) перерви у грі. Кожний гравець протягом календарного року має право на одну або кілька перерв загальною тривалістю не більше 45 днів у всіх партіях одночасно. Загальна тривалість перерв за час змагання встановлюється регламентом.

Гравець повинен направити повідомлення про свою перерву всім партнерам до його початку, а суддю повідомити рекомендованою кореспонденцією.

Повідомлення про перерву може бути надіслано партнерам разом із черговим ходом, а у випадку відсутності відповіді від партнера до початку перерви, гравець повинен повторити повідомлення про перерву разом зі своїм останнім ходом.

Час перерви не зараховується як час на обмірковування гравцю, що оголосив перерву, а в його партнерів час обчислюється у звичайному порядку.

Якщо гравець, що оголосив перерву, одержує хід від партнера до початку перерви, а відповідь посилає після його закінчення, то час на обмірковування зменшується на число днів перерви.

Якщо гравець надішле повідомлення про перерву після її початку, то у відповідних партіях перерва зараховується від дня відправлення цього повідомлення.

У виняткових випадках суддя може дозволити перерву після її фактичного початку або надати додаткову перерву.

 

3. Особисті і командні змагання через інтернет-сервер

 

1) гра й контроль. Всі турніри, включаючи командні, граються через інтернет-сервер Міжнародної федерації заочних шахів (ІКЧФ).

На кожний турнір повинен призначатися суддя, відповідальний за проведення турніру і хід партії.

Для командних турнірів призначається капітан, який здійснює зв'язок із суддею від імені гравців своєї команди.

У командних турнірах при виникненні розбіжностей між гравцями капітани повинні спочатку намагатися вирішити питання між собою, перш ніж виносити його на розгляд судді.

Партії повинні бути зіграні з використанням інтернет-сервера Міжнародної федерації заочних шахів (ІКЧФ). Якщо гравець з будь-яких причин втратив доступ до інтернету, він повинен доступними йому засобами повідомити про це суддю і на протязі до 30 календарних днів намагатися відновити гру. 30-денний період відсутності доступу дозволяється не більше одного разу на протязі календарного року. Якщо гравець не може відновити доступ до інтернету на протязі 30 днів, то, незалежно від причини, він вважається вибулим із турніру.

Результати всіх партій, що закінчилися нормальним шляхом, фіксуються автоматично, і суддя сповіщається про це інтернет-системою. У всіх інших ситуаціях гравці зв'язуються із суддею самостійно для вирішення проблем або суперечок.

У командних турнірах результати партій, що закінчилися нормальним шляхом, фіксуються автоматично, і суддя сповіщається про них інтернет-системою. У всіх інших ситуаціях капітан зв'язується із суддею самостійно для вирішення проблем або суперечок.

 

2) передача ходів. Всі ходи передаються з використанням інтернет-сервера.

Система інтернет-сервера генерує по електронній пошті негайне

повідомлення, яке інформує партнера про зроблений хід і супутні відомості.

Гравці самостійно відповідають за хід гри та використання часу у своїх партіях. Якщо гравець відключить одержання повідомлень про ходи суперника по електронній пошті, то це не знімає з його відповідальності за нормальний хід партії. Пропозиції варіантів ходів не допускаються.

 

3) дії у випадку відсутності відповіді. Інтернет-сервер автоматично генерує нагадування по електронній пошті гравцеві, що не відповів на хід: перше — через 14 днів, друге — через 28 днів. Останнє нагадування буде зроблено після 35 днів мовчання гравця.

Якщо гравець не зробив хід протягом 35 днів, то він повинен на протязі 5 днів повідомити суддю і свого партнера про свій намір продовжити партію. Якщо гравець не зробить хід або повідомлення про намір продовжити партію на протязі 40 днів, суддя може зарахувати йому поразку.

У командних турнірах у випадку, якщо гравець не зробив хід протягом 35 днів, то він повинен на протязі 5 днів повідомити суддю через капітана команди про намір продовжити партію. Якщо гравець не зробить хід або повідомлення про намір продовжити партію на протязі 40 днів, суддя може зарахувати йому поразку.

 

4) записи та звіти. Всі відомості, що відносяться до партії, запис ходів зберігаються на інтернет-сервері до кінця турніру та доступні судді, коли це необхідно.

Для контролю гравець повинен зберігати запис ходів і підрахунок часу обох партнерів до кінця партії та висилати їх на запит судді. Якщо гравець був присутній на інтернет-сервері, але не відповідав на запити судді більше 20 днів, то він може бути виключений з турніру. Зміни постійної поштової адреси і адреси електронної пошти повинні відображатися гравцем у його індивідуальних даних на інтернет-сервері. У командних турнірах всі відомості про адреси гравця доступні тільки адміністрації інтернет-сервера, судді та капітанові команди.

Гравець повинен негайно сповістити суддю про всі виниклі розбіжності між партнерами щодо їхньої партії.

У командних турнірах суддя через капітана команди повинен бути негайно сповіщений гравцем про всі виниклі розбіжності між партнерами щодо їхньої партії. Гравець негайно сповіщає суддю по електронній пошті про будь-які істотні несправності в комп'ютері або програмному забезпеченні.

У командних турнірах суддя через капітана команди повинен бути негайно сповіщений по електронній пошті про будь-які істотні несправності в комп'ютері або програмному забезпеченні гравця.

 

5) час обмірковування і штрафи. Гравцеві надається 50 днів на кожні 10 ходів, якщо в регламенті турніру не передбачений інший контроль часу.

Час гри враховується в днях (24-годинний період). Гравцеві, чия черга ходу, надається 24 години, після закінчення яких від його загального часу віднімається один день (аналогічно виконується облік наступних днів). Неповні дні (тобто періоди часу менше 24 годин) не враховуються. Якщо гравець для обмірковування ходу використовує більше 20 днів, то кожний наступний день обмірковування подвоюється. Це значить, що для гравця, який, наприклад, обмірковував хід 23 календарні дні, буде враховуватись 26 днів. Час на годиннику гравця, який досяг контролю, продовжується. На час перерви час на обмірковування призупиняється.

Основою для обліку дат і часу на інтернет-сервері є середній час по Гринвічу або, якщо це застережене додатково, інший час, в залежності від місця розташування інтернет-сервера.

Гравцю, що допустив прострочення часу, зараховується поразка.

 

6) перерви у грі. Кожний учасник може протягом календарного року взяти в турнірі одну або декілька перерв загальною тривалістю не більше 45 днів.

Гравець, що бажає взяти відпустку, повинен її зареєструвати заздалегідь із використанням засобів інтернет-сервера. Гравець, що оголосив перерву, не може в цей час робити ходи через інтернет-сервер у партіях даного турніру.

Суддя може, у виняткових випадках, дозволити до 15 днів додаткової перерви в рік, причому при особливих обставинах перерва може бути зафіксована і (або) продовжена після її фактичного початку. Заява для надання додаткової перерви направляється у спеціальний офіс ІКЧФ по перервам.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-05; просмотров: 176; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.189.85 (0.03 с.)