Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Д. Локк – прибічник реальної освіти.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
У світовій літературі ім'я Д.Локка пов'язане насамперед з Просвітництвом. Д.Локк, якого називають засновником цієї ідеологічної течії, був переконаний, що зіпсованість людської природи можна та необхідно було виправити, а суспільство – вдосконалити. Основний шлях досягнення досконалого суспільства він вбачав у пропаганді й поширенні знання, освіти, культури, ідей добра та справедливості, а також у вихованні в людях високих моральних принципів. Саме тому він і присвятив низку своїх праць проблемі виховання ідеального типу представника нової еліти епохи Просвітництва, тобто джентльмена (“Думки про виховання”, “Про виховання розуму”, “Думки про те, що читати й вивчати джентльмену”, “Про навчання”, “Елементи натуральної філософії”). Вся виховна програма вченого базувалася на конкретних завданнях формування особистості джентльмена, міцного тілом і сильного духом, наділеного всіма необхідними якостями для майбутньої підприємницької та комерційної діяльності. До ідеалу англійського джентльмена входила та сукупність зовнішніх навичок людини, яку просвітитель називав вихованістю: вміння одягатися, невимушеність, гарні манери, ввічливість. До внутрішньої сторони джентльмена вчений відносив стриманість у всіх проявах духовного життя, повне самовладання та самообмеження. Звичайно, основним у вихованні джентльмена Дж. Локк вважав зміцнення його здоров'я, оскільки він, у разі потреби, буде захищати рідну Англію. В основу фізичного виховання він включав афінську систему фізичних вправ, прогулянки, фізичну працю на свіжому повітрі. Закони моралі, на думку Дж.Локка, визначаються особистими інтересами індивіда, і все, що дає особисту користь, є моральним. Головне завдання він бачив у дисциплінуванні характеру; треба з дитинства навчати людину керувати своєю поведінкою і вчинками, уміти відмовлятись від своїх бажань, навчити її діяти всупереч власним бажанням виробити в дитини дисципліну духу, що виховується обмеженням (не потурати їй, а рішуче припиняти примхи). Освіту Дж.Локк ставив на другий план, вважаючи фізичне і моральне виховання більш важливим завданням. Більша частина знань, що їх дають в європейських школах, така, що "джентльмен" без них може обійтись, стверджував Дж.Локк. З метою формування громадянських доброчесностей Д.Локк вважав надзвичайно важливим домогтися панування розуму над почуттями. Вбачаючи в самодисципліні й самообмеженні головну умову розумної поведінки людини в суспільстві, Д.Локк став розробником теорії дисциплінуючого виховання, що виникла в Англії в середині XVII ст. Захисники означеної теорії були переконані, що в освітній справі важливі не предмети, що вивчаються, а сам процес навчання. Відтак, виховання вони ототожнювали з освітою, а освіту, у свою чергу, розуміли як сувору та зовнішню дисципліну.
15. Проблема підготовки вчителя в зарубіжній історії педагогіки (А. Дістерверг) В основу багатьох особливостей систем і моделей педагогічної освіти в країнах Західної Європи покладено національні традиції й стереотипи професійної підготовки вчителя. Європейська традиція так званої типізованої підготовки вчителів, тобто автономної підготовки, для різних ланок шкільної та професійної освіти сягає своїм корінням у XIX ст. Саме тоді над питаннями підготовки вчителя працював А. Дістервег – німецький педагог, який виступав за секуляризацію освіти. З 1820 він очолює учительську семінарію біля Дюссельдорфа, а з 1832 році він керував Берлінською учительською семінарією, яку перетворив у центр учительської освіти. В цей час він підготував 20 підручників для народної школи і кілька методичних керівництв. Найвідоміша його праця "Керівництво до освіти німецьких учителів" (1 том був присвячений загальним питанням дидактики, 2 містив методики викладання окремих предметів). Книга набула широкої популярності. Він створив у Берліні 4 учительських товариства, а в 1848 році був обраний головою "Загальної німецької вчительської спілки". Саме його називають вчителем усіх вчителів. Він боровся за відкидання конфесійних шкіл, і ставив вимоги створення єдиної школи для всіх дітей-націй. Дістервег вів боротьбу проти «Правил про викладання в учительській семінарії і в початковій школі», які відкинули школу далеко назад і це мало великий вплив на учительство і громадську думку. Основними принципами виховання він вважав природовідповідність, культуровідповідність, самодіяльність, які він розвинув і популяризував серед учительства. Найголовніша мета виховання, на думку Дістервега, полягає в тому, щоб розвинути в підростаючого покоління "самодіяльність в служінні істині, красоті і добру". Головне завдання навчання, за Дістервегом, збуджувати пізнавальні нахили вихованця, щоб вони розвивались у засвоєнні і пошуках істини. Виховувати означає збуджувати розумову активність учнів - таке головне положення його дидактики розвиваючого навчання, що лежить в основі цілої системи дидактичних правил. Він був прихильником розвивального і виховального навчання. Ці засади сформульовані ним у 33 правилах Стрижень всієї книги Дістервега "Керівництво до освіти німецьких учителів" – виховання справжнього учителя, який ніколи не зупиняється у самовдосконаленні, який прагне розкрити і розвинути духовні сили своїх учнів. Загалом вся педагогіка Дістервега спрямована на піднесення морального рівня, загальної, спеціально-наукової і педагогічної культури учителів. За цим вченим, священний обов'язок кожного вчителя - це постійна праця над собою, над своєю освітою, бо він лише до тих пір сприятиме освіті інших, поки продовжує працювати над своєю освітою.
18. Принцип природовідповідності (Руссо, Коменський, Песталоцці) в історії педагогіки. Коменський: Я.А. Коменський вважав, що людина є частиною природи і підлягає її основним законам – «основоположенням». Він обґрунтовував принцип природо відповідності виховання не на підставі спостережень над життям рослин і тварин, а на підставі багатого педагогічного досвіду. Коменський намагався використати в процесі виховання природні, вікові і психологічні особливості дітей. Послідовність, поступовість і систематичність навчання він намагався обґрунтувати положенням, що природа не робить стрибків, а розвивається поступово. Комен. Вважав, що повинні існувати загальні закономірності,яким підлягає все життя природи і діяльність людини. Він намагався спиратись в своїх наукових дослідженнях на ці закони природи. Принципом природо відповідності пройнято всі дидактичні погляди Коменського. Руссо: Руссо закликав поважати особистість дитини, вивчати її інтереси, враховувати вікові особливості. На відміну від Комен., який шукав загальні закони в природі і в роботі школи, Руссо намагався знайти закономірності, які визначають хід навчання і виховання, в природі самої дитини. Навчати природо відповідно – значить додержуватись законів розвитку організму дитини та її здібностей. Він вважав, що дитинство буває один раз в житті людини, тому треба поважати його і не прагнути до передчасного розвитку дітей: природа вимагає,щоб діти були дітьми, перш ніж стануть дорослими. Природно, щоб малу дитину годувала сама мати, а не нянька, щоб дитину виховували самі батьки або їх кращі друзі. Завдання ж вихователя полягає в тому,щоб створити найсприятливіші умови для розвитку дитини, застерігати її від шкідливих впливів. Песталоцці: Виховання, на думку Песталоцці, має бути природо відповідним, тобто здійснюватись згідно з природою. Природа – це та скеля, на якій виховання формує людський розвиток. І чим міцніший зв'язок між скелею і будовою (природою і вихованням), тим успішніше розв’язуватиметься велика справа виховання. Критикуючи виховання дітей того часу за зубріння й відрив від життя, Песталоцці писав, що дітям до 5 років дають можливість тішитись природою і раптом тиранічно віднімають у дитини всю привабливість природності й свободи. Дитина в школі, на думку Пест., повинна почувати себе так само природно й вільно, як і серед природи. У таких природних умовах зародки, закладені в ній від народження, при вмілому керівництві вчителя, що застосовує систему різних вправ, дістають чудові умови для розвитку. Вони можуть розвиватись й поза навчанням, але тоді цей розвиток йтиме повільно, а його треба прискорювати – адже в цьому й полягає завдання школи і вчителів.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-26; просмотров: 370; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.139.235.177 (0.008 с.) |