А. Структурний голод – це відсутність суб’єкта для спілкування. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

А. Структурний голод – це відсутність суб’єкта для спілкування.



В. Структурний голод – це відсутність об’єкта для спілкування.

С. Структурний голод – це відсутність мережі Інтернет.

 

 

Тема 14. Функціональні концепції людини: духовний вимір

 

1. Хто автор праці “Так казав Заратустра”?

А. Ніцше.

В. Камю.

С. Фройд.

D. Сартр.

Е. Сократ.

 

2. Поняттям “нігілізм” Ф. Ніцше позначає:

а) політичну кризу європейських країн напередодні Першої світової війни;

б) кризу європейської культури кінця ХІХ ст., девальвацію її вартостей;

в) економічну кризу європейських країн і занепад виробництва.

 

3. За Ф. Ніцше символ “Бог помер” характеризує:

А. Зміцнення могутності держави та її міжнародних зв’язків.

В. Втрату влади християнських ідеалів, які сповідувала Європа.

С. Втілення грандіозних політичних та економічних проектів.

 

4. За Ф. Ніцше, сучасний європеєць – це

А. Творча людина, вихована під впливом мистецтва.

В. Слабка і стажденна людина, бо вихована християнством.

С. Сильна людина, бо сформувалася під впливом НТР.

 

5. Виберіть правильну відповідь. Оскільки, за Ф. Ніцше, Бог помер, то

а) людина має покладатися на політиків та уряд;

б) людина має покладатися на співгромадян та їхні організації;

в) людина має покладатися на себе і нести відповідальність за власне життя.

 

6. На думку Ф. Ніцше у європейській філософії і культурі від античності до сьогодення домінує:

А. Діонісійський первень.

В. Аполонівський первень.

С. Фортунівський первень.

 

7. Який первень, за Ф.Ніцше, треба відродити для повноти життя:

А. Фемідівський.

В. Діонісійський.

С. Аполлонівський.

 

8. Які символи у філософії Ф.Ніцше презентують сходження людини до надлюдини?

а) змія–сокіл–канатоходець;

б) верблюд–лев–дитина;

в) вітер–сонце–самітник.

 

9. Які два первні виділяє в людині Ф. Ніцше?

А. Еротичний і деструктивний.

В. Діонісійський і аполлонівський.

С. Фізіологічний і психічний.

D. Економічний і політичний.

 

10. Хто з нижче названих філософів увів поняття “воля до влади”, “надлюдина”?

A. Фройд.

B. Сартр.

C. Камю.

D. Ніцше.

Е. Лакатош.

 

11. Що характеризує природу людина, за Ф. Ніцше?

А. Воля до культури.

В. Воля до життя.

С. Воля до влади.

D. Воля до добра.

 

12. Чи вірно, що ідеалом у філософії Ф. Ніцше є істинна людина?

А. Так.

В. Ні.

 

13. Чи вірно, що ідеалом у філософії Ф. Ніцше є надлюдина?

А. Так.

В. Ні.

 

14. Ідеал людини за Ф. Ніцше – це надлюдина, яка

A. Проектує себе в майбутнє й відповідає за те, ким стає.

B. Пристосовується до середовища за допомогою інстинктів.

C. Творить нові вартості, що дають людству сенс і майбутнє.

 

15. Функціональна концепція людини пояснює її буття як:

а) стале й незмінне

б) постійно змінне

в) протиставлення світу

г) редукція усієї діяльності до практичних вмінь

 

16. Предметом аналізу філософської антропології є:

а) непересічна творча людина

б) інтерпретація текстів

в) освоєння та перетворення соціальних об'єктів

г) нерозривна єдність людини та світу

 

17. Чи вірно, що інстинктивна поведінка є реакцією на стандартно повторювані ситуації, а не на індивідуальний досвід людини?

а) так

б) ні

 

18. Яким типом мислення керується людина у своїй поведінці?

а) продуктивним

б) репродуктивним

в) продуктивним і репродуктивним

г) раціональним

д) тотемічним

 

19. Що, на думку М. Шелера, визначає унікальну сутність людини?

а) дух

б) воля

в) інтелект

г) мова

 

20. “Життєва драма” людини базується, за М. Шелером, на:

а) невмінні стримувати імпульси потягів та відірватися від природи

б) здатності людини керувати інстинстивними потягами та переживати предметність речей в їх самоцінності

в) здатність до об'єктивації себе самої, що може привести до надмірної пихатості

 

21. Яку з форм структурної єдності уособлює людина, за М. Шелером?

а) витіснення потягів – аскетизм – істинне пізнання

б) пристосування – воля до самоздійснення – здатність переживати емоції

в) усвідомлення світу – самосвідомість – усвідомлення Бога

г) Бог – Святий Дух – душа

 

22. З точки зору філософської антропології буття людини й тварини:

а) подібні

б) докорінно відмінні

в) частково подібні

г) аналогічні

 

23. Зміст “ексцентричної” сутності людини, у розумінні Г. Плеснера, полягає у:

а) здатності дистанціюватися від власної біології та вміння рефлектувати відносно свого “Я”

б) здатність переживати стани ірраціонального збудження й часткову втрати рівноваги

в) здатності навчитися логічно пояснювати свої відчуття та потяги

г) здатності підлягати первісним тілесним вимогам й повну втрату рівноваги

 

24. Яке з визначень спільного життєвого світу належить Г. Плеснеру?

а) сукупність умовних дій, покликаних засвідчити відданість певним традиціям

б) осягнена людиною форма її власної позиції як сфера інших людей

в) переживання єдності з іншими, що супроводжується певним усвідомленням власної неспроможності збігатися із кимсь або чимось надійно та гармонійно

г) свідоме пошанування певних типів матеріально значущих або духовних цінностей

 

25. До якого філософського напрямку відносимо праці Е. Фрома?

а) еволюціонізм

б) гуманістичний психоаналіз

в) гештальтпсихологія

г) герменевтика

 

26. Чи вірно, що у своїх працях Е. Фром підкреслював, що цивілізаційний прогрес формує досконалу людину?

а) так

б) ні

 

27. Які з перелічених вчень критикував Е. Фром?

а) класичний психоаналіз

б) екзистенціалізм

в) марксизм

г) томізм

д) холізм

 

28. Згідно гуманістичного психоаналізу, існування людини постає як:

а) воля до життя, що керується інстинктами продовження роду та афектами

б) підпорядкування індивідуального буття колективним цінностям

в) містична творча еволюція

г) процес задоволення фізіологічних, психологічних і соціальних потреб

 

29. Моральна самотність особи, згідно Е. Фрома, полягає на:

а) униканні безпосередніх взаємин із людьми та світом

б) атеїстичних переконаннях

в) відсутності зв’язку з цінностями, символами, соціальними нормами

г) це вроджена риса саме людської натури

 

30. За Е. Фромом, людина самотня тому, що:

а) динамічно відчужується від природи

б) немає нікого тотожного їй, вона унікальна

в) це визначають соціальні умови її повсякдення

г) вибирає це добровільно

 

31. Дилема людської індивідуальності базується на тому, що вона:

а) водночас “відірвана” від природи і в той же час усвідомлює це

б) не виходить за межі інстинктивного пристосування до довкілля

в) віддала перевагу безпосередньо практичним цілям, які з віком вичерпуються

г) не змогла остаточно пристосувати довкілля до своїх інструментальних потреб

 

32. Чи вірно, що існування людини визначають екзистенціальні дихотомії?

а) так

б) ні

 

33. Головна екзистенційна дихотомія людського буття стосується

а) відсутності єдиної цілі

б) форми й матерії

в) життя і смерті

г) першопочатку й кінцевої мети

 

34. Продуктивний спосіб розв’язання дихотомії життя, за Е. Фромом, полягає у:

а) владарюванні та підкоренні

б) повній самореалізації особи

в) відсутності гуманістичних цінностей

г) спонтанній діяльності

д) солідарності з іншими людьми

е) задоволенні фізіологічних потреб

 

35. “Любити людину” у розумінні Е. Фрома означає:

а) турбуватися про неї

б) відповідати за її фізично-еротичне задоволення

в) довірятися спільним інстинктам

г) перетворитися на робота

 

 

Тема 15. Соціальна філософія: історія та сучасність

 

1. Чи вірно, що для філософів-просвітників соціальна дійсність потребує перебудови на розумних засадах?

а) так

б) ні

 

2. Філософія доби Просвітництва започаткувала:

а) некумулятивну модель розвитку науки

б) системне вивчення суспільного життя

в) основи тоталітаризму

г) відродження теоцентризму

 

3. Ідеї європейських просвітників відносяться до:

а) метафізики

б) філософії науки

в) соціальної філософії

г) філософії історії

 

4. Хто з нижче названих філософів вважав, що природний стан людства характеризують суперництво, недовіра, жадоба слави?

A. Лок.

B. Гобс.

C. Монтеск’є.

D. Декарт.

Е. Вольтер.

 

5. Чи вірно, що природним станом людського роду, за Т. Гобсом, є “війна всіх проти всіх”?

а) так

б) ні

 

6. За Т. Гобсом, природний стан людини характеризують:

А. Суперництво, рівність, жадоба збагачення.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-26; просмотров: 224; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.224.214.215 (0.025 с.)