С. Індукція – це сходження думки від окремих явищ до загальних понять. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

С. Індукція – це сходження думки від окремих явищ до загальних понять.



D. Індукція – це ідеальне розкладання предмета на складові частини.

 

17. Виберіть правильну відповідь. Пізнання, за Беконом, це:

а) Творча конструюючи діяльність свідомості, що породжує ідеальні предмети

б) Адекватне віддзеркалення властивостей об’єкта у свідомості суб’єкта

в) Творче оновлення та модифікація індивідуального досвіду суб’єкта

 

18. Істина у розумінні Ф. Бекона – це:

а) відповідність змісту знання буттю предметів

б) дослідження саморуху в природі

в) розгадування сакральних текстів

г) гармонія між головою та серцем

 

19. На думку Ф. Бекона, пізнанню перешкоджають “примари”. Що це за “примари”?

а) примари зими

б) примари, весни

в) примари роду

г) примари емоцій

д) примари печери

Е) примари театру

Є) примари площі,

 

20. Виберіть правильну відповідь:

а) Гносеологічний оптимізм заперечує можливості пізнання

б) Гносеологічний оптимізм виражає сумнів у можливості пізнання дійсності

в) Гносеологічний оптимізм визнає відносність людських знань

г) Гносеологічний оптимізм визнає необмеженість можливостей людського пізнання

 

21. Гносеологічний оптимізм – це:

а) віра у всесильність людського пізнання та його необмежені можливості

б) віра в Одкровення як критерій істинності суджень

в) віра у соціальну адаптацію людини

г) сумнів у можливості достовірного пізнання

 

22. Гносеологічний скептицизм – це:

а) сумнів у можливості достовірного пізнання

б) усвідомлення людиною своєї свободи

в) мрія про досконалу сталу істину

г) різновид єретичного світогляду

 

23. Виберіть правильну відповідь:

а) Гносеологічний скептицизм заперечує можливості пізнання

б) Гносеологічний скептицизм виражає сумнів у можливості пізнання дійсності

в) Гносеологічний скептицизм визнає відносність людських знань

г) Гносеологічний скептицизм визнає необмеженість можливостей людського пізнання

 

24. Яку гносеологічну концепцію розробив Р. Декарт?

а) сенсуалізм;

б) ідеалізм;

в) раціоналізм;

г) емпіризм;

д) скептицизм.

 

25. Раціоналізм – це гносеологічна позиція, що

а) перебільшує роль розуму та дедуктивних виведень;

б) наголошує на вирішальній ролі досвіду у пізнанні;

в) недооцінює роль розуму у пізнання;

г) перебільшує роль відчуттів у пізнанні.

 

26. Які здібності суб’єкта виділив Р. Декарт?

А. Чуттєвість, розсудок, містична інтуїція.

В. Вроджені ідеї, логічне мислення, інтелектуальна інтуїція.

С. Чуттєвість, образне мислення, естетична інтуїція.

 

27. Хто з нижче названих філософів увів поняття “інтелектуальна інтуїція”?

A. Фройд.

B. Спіноза.

C. Ляйбніц.

D. Декарт.

Е. Берн.

 

 

28. Вроджені ідеї, за Р.Декартом:

а) це лише ембріони думок, які дуже невиразні і нечіткі

б) це здатність осягнути істину шляхом її прямого “бачення”

в) це чіткі поняття, якими оперує розум

 

29. Інтелектуальна інтуїція, за Р.Декартом:

а) це здатність аналізувати та критично оцінювати власні дії

б) це здатність осягнути істину шляхом її прямого “бачення”

в) це здатність формулювати поняття й судження, робити висновки

 

30. Виберіть принципи гносеології Рене Декарта:

а) У всьому слід сумніватися

б) Я мислю, отже існую

в) У всьому дотримуйся міри

г) Пізнай самого себе

д) У всьому слід керуватися розумом

е) Я оцінюю, отже існую

 

31. Кому належить вираз: “Я мислю, отже існую”?

а) Локу;

б) Спінозі;

в) Декарту;

г) Берклі.

 

32. Який вислів є ключовим для гносеологічної позиції Р. Декарта?

а) Волію, отже існую;

б) Мислю, отже існую;

в) Оцінюю, отже мислю.

 

33. Принцип сумніву у гносеології Р. Декарта

а) Спрямований на вироблення неупередженого ставлення до світу

б) Спрямований на пошук інтуїтивно-очевидного й безсумнівного знання

в) Спрямований на переосмислення наукових здобутків свого часу

 

34. В основу адекватного пізнання світу Р. Декарт покладає:

а) сумнів

б) плюралізм

в) абсолют

г) емоції

д)закон справедливості

 

35. Виберіть правильну відповідь:

А. Дедукція – це ідеальне об’єднання в ціле раніше виділених частин предмета.

В. Дедукція – це рух думки від загального поняття до пізнання окремого.

С. Дедукція – це сходження думки від окремих явищ до загальних понять.

D. Дедукція – це ідеальне розкладання предмета на складові частини.

 

36. Хто розробив чотири правила дедуктивного методу?

а) Бекон;

б) Декарт;

в) Спіноза;

г) Берклі.

 

37. Чи вірне твердження, що методом пізнання у філософії Нового часу була діалектика?

А. Так.

В. Ні.

 

38. Хто започаткував сенсуалізм у добу Нового часу?

А) Декарт;

б) Лок;

в) Дідро;

г) Руссо;

д) Ламетрі.

 

39. Сенсуалізм – це гносеологічна позиція, що

а) перебільшує роль розуму та дедуктивних виведень;

б) наголошує на вирішальній ролі досвіду у пізнанні;

в) визнає існування в людському розумі вроджених ідей;

г) перебільшує роль відчуттів у пізнанні.

 

40. Який головний принцип гносеології Джона Лока?

а) Немає нічого в розумі чого б не було спочатку у відчуттях

б) Немає нічого в розумі чого б не було спочатку у серці

в) Немає нічого в розумі чого б не було спочатку у діях

 

41. Кому належить твердження: “У розумі людини немає жодних вроджених ідей”?

а) Рене Декарту

б) Джону Локу

в) Дені Дідро

г) Жан-Жаку Руссо

д) Полю Гольбаху

 

42. Чи вірно, що Дж. Лок заперечував існування вроджених ідей в людському розумі:

а) так

б) ні

 

 

43. Хто з філософів Нового часу вважав, що немає нічого в розумі, чого б не було спочатку у відчуттях:

а) Дж. Лок

б) Р. Декарт

в) Б. Спіноза

г) Г. Ляйбніц

д) Дж. Берклі

 

44. Хто запропонував вчення про первинні й вторинні якості

а) Бекон;

б) Декарт;

в) Спіноза;

г) Лок;

д) Берклі.

 

45. Хто вперше увів поняття “рефлексії”?

а) Френсіс Бекон

б) Джон Лок

в) Джон Берклі

г) Рене Декарт

д) Барух Спіноза

 

46. Під рефлексією Дж. Лок розуміє:

а) Спостереження розуму над своєю діяльністю і способами її прояву

б) Скоординованість дій індивідів на основі знань, умінь і навичок

в) Нервовий процес, який лежить в основі рефлекторних дій організму

 

47. Який головний принцип гносеології Джона Берклі?

а) Існувати – означає бути сприйманим

б) Живи для інших, слідуй обов’язку

в) Живи сам та іншим жити не заважай

 

48. Виберіть правильну відповідь:

а) Гносеологічний релятивізм заперечує можливості пізнання.

б) Гносеологічний релятивізм виражає сумнів у можливості пізнання дійсності.

в) Гносеологічний релятивізм визнає відносність людських знань.

г) Гносеологічний релятивізм визнає необмеженість можливостей людського пізнання.

 

49. Яку класифікацію суджень дав І. Кант?

а) Антинаукові, позанаукові, наукові

б) Апріорні, апостеріорні, синтетичні

в) Індуктивні, дедуктивні, евристичні

 

50. Виберіть правильну відповідь. Апріорне знання, за І. Кантом:

а) незалежне від будь-якого досвіду

б) винятково отримане в досвіді

в)отримане в результаті логічних міркувань

 

51. Виберіть правильну відповідь. Апостеріорне знання, за І. Кантом:

а) незалежне від будь-якого досвіду

б) винятково отримане в досвіді

в) отримане в результаті логічних міркувань

 

52. Які здібності суб’єкта, за І. Кантом?

а) чуттєвість, розсудок, розум

б) вроджені ідеї, логічне мислення, інтелектуальна інтуїція

в) почуття, образне мислення, містична інтуїція

 

53. Який принцип покладено І. Кантом у гносеологію?

а) Анімізму

б) Апріоризму

в) Агностицизму

г) Антропоморфізму

 

54. Хто з нижче названих філософів увів поняття “річ-у-собі” та “річ-для-нас”?

а) Декарт

б) Кант

в) Гегель

г) Шелінґ

д) Ляйбніц

 

55. “Феномен” у філософії І.Канта є:

а) Пізнаваний у досвіді

б) Пізнаваний розсудком

в) Принципово непізнаваним

 

56. Чи вірно, що І. Кант здійснив “коперніканський переворот” у гносеології?

а) Так

б) Ні

 

57. Коперніканський переворот І. Канта в гносеології був пов’язаний із відкриттям:

а) природної еволюції всесвіту

б) поділом пізнання на емпіричне та раціональне

в) залежності свідомості від буття речей

г) творчої активності мислення людини

 

58. Виберіть правильну відповідь. Пізнання, за Кантом, це:

а) Творче відображення властивостей об’єкта у свідомості суб’єкта

б) Творча конструюючи діяльність свідомості, що породжує ідеальні предмети

в) Творче оновлення та модифікація індивідуального досвіду суб’єкта

 

59. Модель пізнання за І. Кантом:

а) чуттєве споглядання → абстрактне мислення → практика

б)чуттєвий матеріал + категорії розсудку → синтез свідомості

в)сумнів → віра → дія

 

60. Трансцендентальний ідеалізм І. Канта ґрунтується на:

а) Трансцендентальній етиці

б) Трансцендентальній прагматиці

в) Трансцендентальній естетиці

г) Трансцендентальній аналітиці

д) Трансцендентальній діалектиці

 

61. Виберіть правильну відповідь. Час, за Кантом, є:

а) емпіричним поняттям, виділеним з певного досвіду

б) загальним поняттям розсудкового мислення

в) апріорною формою чуттєвого споглядання

 

62.Виберіть правильну відповідь. Простір, за Кантом, є:

а) емпіричним поняттям, виділеним з певного досвіду

б) загальним поняттям розсудкового мислення

в) апріорною формою чуттєвого споглядання

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-26; просмотров: 206; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.141.41.187 (0.029 с.)