Елементи мови С.Основні символи 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Елементи мови С.Основні символи



Безліч символів, що використовуються в мові C, можна розділити на п'ять груп:

- символи, використовувані для запису ключових слів і ідентифікаторів, до яких відносяться прописні і малі літери англійського алфавіту та символ підкреслення (_). Слід зазначити, що однакові прописні і малі літери вважаються різними символами, так як мають різні коди (A, a - різні символи). Компілятори мов C і C + + розпізнають прописні і малі літери;

- арабські цифри 0,..., 9;

-роздільники:,.;:? '"! | / \ ~ * () {} [] <> + - & #% = _., Що використовуються, з одного боку, для організації процесу обчислень, а з іншого - для передачі компілятору певного набору інструкцій;

- пробільні символи (пробіл, символи табуляції, перекладу рядка, кінця файлу), що відокремлюють один від одного об'єкти, визначені користувачем (константи, ідентифікатори). Послідовність пробільних символів розглядається компілятором як один символ (послідовність пробілів);ESC- символи (escape-символи, escape-послідовності або керуючі послідовності), тобто послідовність символів, що починається з символу \ (зворотній похилій риси), використовувана для представлення в програмі коду одного символу, як друкованого, так і недрукованих.

\ a - звуковий сигнал

\ b - повернення на крок

\ f - переклад сторінки

\ n - новий рядок

\ r - повернення каретки

\ t - горизонтальна табуляція

\ v – вертикальна табуляція

\ \ - похила риса

\ "- подвійна лапка

\ '- одиночна лапка

\ ooo - 8-ковий код

\ xhh - 16-ковий код.

Ключові слова

Зарезервовані мовою C службові слова, що мають певний сенс для компілятора

auto

do

for

return

switch

const

break

double

goto

short

typedef

restrict

case

else

if

signed

union

volatile

char

enum

int

sizeof

unsigned

_Bool

continue

extern

long

static

void

_Complex

default

float

register

struct

while

_Imaginary

В якості ключових слів в C + + з'явилися додатково: asm, catch, class, delete, friend, inline, new, operator, overload, private, protected, public, template, this, throw, try, virtual.

Ідентифікатори

Ідентифікатором називається ім'я якого об'єкта в програмі (змінної, функції і т. д.).

Для утворення ідентифікаторів можуть бути використані рядкові або прописні букви латинського алфавіту, цифри і символ підкреслення '_'. Першим символом в ідентифікаторі повинна бути буква. Допускається використання в якості першого символу знаку підкреслення '_'.

Важливою особливістю є те, що компілятор допускає будь-яку кількість символів у ідентифікаторі. Ідентифікатор створюється на етапі оголошення змінної, функції, структури і т. п. Після цього його можна використовувати в подальших інструкціях розроблюваної програми.

Відзначимо ряд обмежень при виборі ідентифікатора.

По-перше, ідентифікатор не повинен співпадати з ключовими і зарезервованими словами, іменами бібліотечних функцій.

По-друге, слід звернути особливу увагу на використання символу підкреслення в якості першого символу ідентифікатора. Ідентифікатори, побудовані таким чином, з одного боку, можуть збігатися з іменами системних функцій / змінних, а з іншого боку, при використанні таких ідентифікаторів програми можуть виявитися нестерпними, тобто їх не можна буде використовувати на комп'ютерах інших типів, тому доцільно починати ідентифікатор з малої літери, наприклад, x1, a_prim і т. д.

Константи

Константами називаються незмінні в програмі величини.

У мові C визначені наступні типи констант:

- цілі;

- з плаваючою точкою;

- символьні;

- рядкові (літерали).

Ціла константа - ціле позитивне число, представлене в десятковій, вісімковій або шістнадцятковій системах числення.

Десяткова константа складається з одного або декількох десяткових цифр, причому перша цифра не повинна бути нулем (у противному випадку число буде сприйнято як вісімкове), наприклад, 385.

Вісімкова константа складається з обов'язкового нуля і однієї або декількох вісімкових цифр (0,1,2,3,4,5,6,7), наприклад, 017. Шістнадцяткова константа починається з обов'язкової послідовності 0х або 0Х і містить одну або декілька шістнадцяткових цифр (0,1,2,3,4,5,6,7,8,9, A, B, C, D, E, F), наприклад, 0x6E або 0x6e.

Для формування негативної цілої константи використовують знак мінус перед записом константи, званий унарний мінус:

-42, -073,-0x5F.

Кожній цілої константі присвоюється тип, що визначає перетворення, які повинні бути виконані, якщо константа використовується в виразах.

Тип константи визначається автоматично залежно від значення константи, при цьому вибирається самий компактний тип.

Для того щоб будь цілої константі був привласнений тип long, достатньо в кінці константи поставити букву l або L, наприклад, 5l, 6l, 128L, 0105L, 0X2A1L.

Константа з плаваючою точкою представляється у вигляді десяткового числа в форматі з фіксованою точкою ([цифри]. [Цифри]) або з плаваючою точкою ([цифри]. [Цифри] [Е / e [+ | -] цифри]), в експоненційному (напівлогарифмічному) вигляді.

Константи з плаваючою точкою складаються з цілої і дробової частини та (або) експоненти. Константи з плаваючою точкою за замовчуванням являють собою позитивні величини подвоєною точності, тобто мають тип double. Наприклад, 3.14159; 3E8; 1.;.2; 3.73e-19.

Якщо константа закінчується символом F або f, то вона має тип float, а якщо L або l, то long double (42.F; 1.602e-19L).

Символьна константа представляється символом, укладеними в апострофи: 'm', '7 ','; '. Значенням символьної константи є числовий код символу таблиці ASCII.

Керуючі послідовності, тобто спеціальні символьні комбінації, що використовуються у функціях введення / виводу інформації, розглядаються як одиничні символи, і їх допустимо використовувати в символьних константах. Нагадаємо, що керуюча (escape) послідовність використовує зворотний похилу риску - слеш

(Обов'язковий перший символ) і комбінацію латинських букв і цифр: '\ n' - новий рядок; '\ a' - дзвінок; '\ v' - вертикальна табуляція і т. д.

Символьні константи в мові C і C + + мають тип char.

Строкова константа (літерал) - це послідовність символів, що включає великі та малі літери російського і латинського алфавітів, цифри та знаки, укладені в лапки, наприклад, "C + +"; "Hello, Mary", "2005 рік".

В кінець кожного строкового літерала компілятором додається нульовий символ, що представляється керуючої послідовністю '\ 0'.

Строковий літерал має тіпstatic char (статичний масив символів). Число елементів масиву дорівнює числу символів у рядку плюс 1, так як компілятор додає нульовий символ в кінець літерала. Всі рядкові літерали розглядаються компілятором як різні об'єкти. Якщо в програмі використовується декілька ідентичних рядків, то кожна буде поміщена в свою область пам'яті.

Лексеми

Лексемою називається одиниця тексту програми, яка має певний сенс для компілятора і не може бути в подальшому розбита на складові частини. У мові C лексемами є знаки пунктуації, всі види дужок, знаки операцій, константи, ідентифікатори, ключові слова.

У ряді випадків лексеми можуть бути зрозумілі компілятором невірно, наприклад, x --- y буде сприйнято як (x -) - (y), а не як (x) - (- y).

Для виключення неоднозначності рекомендується використовувати дужки.

Коментарі

Коментар є деякими пояснювальним текстом і являє собою послідовність символів, укладених у обмежувальну конструкцію / * і * /. Символи можуть бути будь-які, включаючи символ нового рядка, але виключаючи * / (кінець коментарю). Коментарі можуть займати більше одного рядка, але не можуть бути вкладеними.

Формат коментаря: / *-символ * /, наприклад, / * Це коментар * /.

Коментар сприймається компілятором як окремий пробільний символ і ігнорується ім. Коментарі допускаються скрізь, де дозволені прогалини.

Питання для контролю:

1. Які основні елементи в мові С?

2. Які символи можна використовувати в мові С?

3. Що таке константи?

4. Як в программі позначається коментар?

Література:

1.Шилдт Г.: Пер. с англ. –М.: Издательский дом “Вильямс”, 2002. –704с. –стор 44-51.

Урок №3

(згідно робочої навчальної програми)

Тема: Програми з розгалуженням.

Питання:

1.Умовні оператори. Логічні вирази

2. Форми оператора if

3. Оператор вибору switch



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-10; просмотров: 388; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.143.168.172 (0.013 с.)