Бесіда про музику країн Латинської Америки, творчі завдання. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Бесіда про музику країн Латинської Америки, творчі завдання.



Вчитель: Музика країн Латинської Америки абсолютно не схожа на музику інших країн. Вона відрізняється багатогранністю, своїм стилем, незвично романтичним змістом пісень. Латиноамериканська музика формувалася на фоні поєднання декількох культур – індійської, іспанської та пізніше і африканської. Таким чином, поступово народилася нова музика – музика Латинської Америки, яка така модна тепер по всьому світі. Сьогодні ця музика нараховує велику кількість жанрів і стилів, унікальних та єдиних, наприклад, танго, сальса, перуанські вальси, ламбада, тесано… Особливо збагачена музичним фольклором була Бразилія. Якщо подивитися на природу та національний одяг країни, які асоціації у вас вони викликають? Які настрої?

Учні: Веселощі, танці, карнавал, яскравість кольорів, різноманітні музичні інструменти…

Вчитель: Народна музика в Бразилії розвивалась паралельно з класичною і також використовувала традиційні музичні інструменти з Європи: гітару, фортепіано і флейту, поєднуючи їх з ритмами і звуками народної музики і тамбуринами. Типовою народною музикою Бразилії залишається самба з її танцювальним ритмом. Нікому не відомо її точне виникнення. Дехто рахує, що вона народилася на вулицях Ріо-де-Жанейро, в поєднанні трьох різних культур – пісень придворних португальського короля, африканського ритму та швидких кроків в ритуальних танців індійців. Інші – що самба має чисто африканське походження від batuque – музика, яка виконується за допомогою ударних і плескання в долоні.

Танцювальні рухи та творче завдання.

Вчитель: Зараз ми з вами полинемо у музичну Бразилію та відчуємо палаючі ритми самби. Спеціальних рухів ми вивчати не будемо, а саму самбу будемо танцювати руками, потім відобразимо цей танець на папері.

(Вчитель вмикає уривок із танцю, учні зображають його руками. Далі після паузи звучить друга частина самби, під час якої учні вибирають колір та діаграмно зображають музику. Після завдання, учні пояснюють чому обрали саме цей колір та чому зобразили таку діаграму).

4. Ознайомлення з життєвим та творчим шляхом Е. Вілла-Лобоса (методом «Навчаючи вчусь»).

Вчитель:Відомі композитори країни, один з яких Е. Вілла-Лобос, притягували до бразильської музики увагу всього музичного світу. Поєднання елементів португальського, негритянського та індіанського фольклору започаткувало новий тип музики, який притаманний тільки Бразилії.

Технологія методу: Вчитель роздає картки з інформацією про композитора малим групам (три групи). Кожна група вивчає свою інформацію самостійно, після чого один учень (кур’єр) переходить в іншу групу (ІІ), який розповідає вивчене, а пізніше - ще в іншу (ІІІ). Коли «кур’єр» повертається в свою групу, вона розповідає про свої здобуті знання від попередніх двох «кур’єрів».

І група: Ейтор Вілла-Лобос народився в Ріо-де-Жанейро 5 березня 1887 р. На перші музичні спроби майбутнього композитора надихнули живописні вулиці та набережні рідного міста. Там звучали серенади мандруючих музикантів і тамбури негритянських танцюристів. Перші уроки з музики він отримав від свого батька, Рауля Вілла-Лобоса, людини високоосвіченої, який працював в Національній бібліотеці, і великого любителя музики (він заснував один із перших в Ріо-де-Жанейро музичних клубів — Концертно-симфонічна спілка). Народні пісні і танці, місцеві музичні інструменти — вражали уяву молодого музиканта, який на все життя зберіг любов та інтерес до фольклору, до історії Бразилії. Щоб глибоко вивчити фольклор, композитор здійснив дві подорожі по країні (1904-1905 та 1910-1912 рр.).Музичну освіту композитор отримав в Парижі.

ІІ група: В 1930р. бразильський уряд надав право Вілла-Лобосу організувати єдину систему музичної освіти в країні. Вілла-Лобос на декілька років призупинив свою творчість і повністю посвятив себе роботі по розробці нових методів викладання музики у школі. Вілла-Лобос виступав з докладами в містах, заснував десятки музичних шкіл, створив хорові колективи в головних центрах країни, сформував спеціальний оркестр, з яким він виконав вперше в Бразилії Месу сі мінор Баха і Missa solemnus Бетховена. По його ініціативі була відкрита Національна академія хорового співу, президентом якої він залишався до кінця життя. Також пропагував на батьківщині і в інших країнах бразильську музику.

ІІІ група: Творчість Вілла-Лобоса велика: він створив 9 опер, 15 балетів, 12 симфоній, 18 програмних симфонічних поем, інструментальні концерти. Справжнім шедевром можна назвати цикл із 9 сюїт для різного складу інструментів з назвою «Бразильські бахіани». Безпосереднім прототипом «Бахіан» можна рахувати «Брандербурзькі концерти» Й.С. Баха: вони також написані для різного складу оркестру і вільні за формою. В музиці сюїт знайшла відображення важлива риса бразильського фольклору – любов до незвичних звукових фарб. Він цінував «чисту» красу тембру, в кожній сюїті віддає соло окремій групі інструментів. Так, в 7 бахіані на першому місті – дерев’яні інструменти, а в 2 та в 5- віолончелі. Настрої бахіан теж різні: ліричні та танцювальні. Щоб створити дев’ять Бразильських бахіан Вілла-Лобос затратив 15 років(1930-1945). Вданому випадку композитор звертається до інтелектуального стилю Й.С. Баха, праці якого він поважав і хотів з’єднати його стиль з бразильською музикою. Це найкраще відчутно в бахіані №5.

 

Слухання музики. Е. Вілла-Лобос. Арія з Бразильської бахіани №5.

Вчитель: Творчість Й.С. Баха настільки вплинула на композитора, що ним було написано 9 бахіан. Поєднання двох, здається абсолютно різних стилів – народної та класичної музики, ми відчуємо з вами, прослухавши Арію з бразильської бахіани №5. Слухаючи цей твір, дайте відповідь, що незвичного ви почули у цьому музичному творі.

Слухання музики.

Вчитель: Що незвичайного помітили у творі?

Учні: Твір виконувався без слів, вокалізом.

Вчитель: Що таке вокаліз?

Учні: Вокаліз - вправа або етюд для голосу без тексту, що виконується на будь-який голосний, з назвами нот або складів і зазвичай призначається для розвитку вокальної (співацької) техніки, вироблення кантилени, рухливості голосу.

Вчитель: Який характер музичного твору?

Учні: Спокійний, ліричний, душевний…

Вчитель: Який темп?

Учні: Повільний…

Вчитель: Як виконувався твір?

Учні: Композитор хотів показати душевний стан Й.С. Баха, використовуючи стиль написання тієї епохи.

Вчитель: Яку характеристику ви йому дасте?

Учні: Спокій, зображено в теплих кольорах, внутрішні переживання.

Вчитель: Завдяки чому ми це побачили та відчули?

Учні: Композитор використав арію, яка виконувалася вокалізом, ніби музичний інструмент, для того, щоб слухач звернув увагу на музику, почуття і не відволікався на слова. Почуття у кожної людини різні, а текст не наштовхує слухача на певну тему.

 

Вокально-хорові вправи.

Вчитель: Складною виявилася доля спадщини Й.С. Баха. За життя композитора добре знали, проте після смерті – ім’я і музика Баха стали потрапляти у забуття. Справжній інтерес до його творчості виник через 80 років, коли у Берліні було виконано «Страсті по Матвію», що організував Ф. Мендельсон-Бартольді і якому належить честь «повернення до життя» музики Баха. Майже 80 років після смерті Баха і його повного забуття, його ім’я і музика були знову повернені суспільству. Багато композиторів брали та беруть за взірець Бахівські композиції – це Р. Шуман, Ф. Ліст, Ф. Мендельсон, Е. Вілла-Лобос…Пізніше було створено «Бахівську спільноту», яка прагнула виявити і опублікувати всі рукописи композитора (за півстоліття було видано 46 томів). А в XXст. У Лейпцигу проводиться Міжнародний конкурс імені Й.С. Баха. Це композитор музика якого завжди сучасна, бо і в наш час надихає, надає сили та заставляє замислитися.

Вокальна імпровізація.

Вчитель: Якими словами можна описати його музику?

Учні: Філософська, задумлива, трагічна, змінна…

Вчитель: Давайте з вами уявимо, що ми композитори і спробуємо скласти музику на ці слова у строгому стилі Й.С. Баха.

Один з учнів демонструє складену ним мелодію, а потім весь клас повторює.

Можливий варіант спів вокалізом, написання класом Першої Української бахіани.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-07-14; просмотров: 220; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.141.35.60 (0.006 с.)