Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Expressing Degrees of Certainty↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 5 из 5 Содержание книги Поиск на нашем сайте
Note: May be expresses uncertainty and doubt. To express a strong degree of certainty must be is used. You’ve been traveling all day. You must be tired. (I’m sure that you are tired.) Maggie isn’t at home. She may be at the office. (Perhaps she is at the office.)
Expressing Permission MAY/ COULD/ CAN We use may, could, can to ask for and give permission.
Again, the most polite/formal way to answer these questions is with “ may. ”
Expressing Polite Request: WOULD you, COULD you, WILL you, CAN you This shows that the speaker is asking for help politely.
Notes: 1) The word ‘please’ makes the request more polite and less direct. 2) We do not use the word may in a polite question when “you” is the subject. May you please close the door? - Wrong! Could you please close the door? - Right!
Possible answers to the questions above:
Expressing necessity MUST/ HAVE GOT TO/ HAVE TO The modal verbs must, have to, have got to show that something is necessary. MUST is the strongest and most serious modal verb of the three and is most common in writing. It is unusual to use MUST in questions. I must study tonight. HAVE GOT TO is most common in informal speech. It is not used in questions. I have got to study tonight. = I must study tonight. Have got to is often contracted as: I've got to. I’ ve got to study tonight. HAVE TO is the most commonly used modal of obligation and necessity. It is useful for forming questions and negatives. Be careful! The subject and verb must agree for he/she/it subjects AND the question form requires “Do/ Does/ Did”.
There is only one way to express past time with these modal verbs: HAD TO. (There is no past tense of must/ have got to.)
Modals with ‘Not’: MUST NOT versus DO/ DOES NOT HAVE TO DO/ DOES NOT HAVE TO shows that s omething is not necessary or not an obligation (lack of necessity or obligation). Make sure the verb agrees with the subject.
To put the modal in past tense, simply use the phrase DID not have to.
Note: 1) NEEDN’T indicates lack of obligation and necessity, like DON’T HAVE TO. You needn’t bring anything to the party. 2) NEED TO is not a modal, but it is used in affirmative sentences, like have to, to express obligation and necessity. I need to cook dinner tonight.
MUST NOT shows that something is prohibited or not allowed (prohibition)
There is no question form or past tense form. It is useful when people in authority are giving instructions or explaining to people what they must not do in a formal way. It is more common in writing than in speaking.
Expressing Advice SHOULD/ OUGHT TO/ HAD BETTER The modal verbs SHOULD, OUGHT TO and HAD BETTER are used by English speakers to show that they think something is a good (or a bad) idea. ‘Should’ is the most common way to give advice.
Had better is a bit stronger than should and ought to. It includes the idea of a warning: something bad will happen if you do not follow my advice. You had better... can be contracted to You'd better.
WH - (information) questions can also be formed by putting the WH- question word immediately before the modal.
BIBLIOGRAPHY Каспин, И.В Говорим по-американски. Учебное пособие по английскому языку. / И.В. Каспин. Ленинград, 1990. Hornby AS Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English / AS Hornby. Oxford University Press, Oxford, 1982. Virginia Evans Round-Up’ English Grammar Book / Virginia Evans. Pearson Education Limited, 2003. Хорень, Р.В. Английский язык. Лексико-грамматические тесты. / Р.В. Хорень Минск, Вышейшая школа, 2004. Мальцева, В.А. Exercises in Nominal Patterns. / В.А. Мальцева Минск. Народная асвета, 1978. Карневская, Е.Б. Английский язык. На пути к успеху. / Е.Б. Карневская. Минск, Аверсэв, 2005. Нижнева, Н.Н. Английский язык: Сложные задания и типичные ошибки на тестировании и экзамене. / Н.Н. Нижнева. Минск, ТетраСистемс, 2005. Слепович, В. С. Translation Course / В.С. Слепович Минск, ТетраСистемс, 2003.
CONTENTS (Содержание) PREFACE (Предисловие)..................................................................... 3 CONVERSATIONAL TOPICS............................................................. 6 2nd Year 3rd Term.................................................................................... 6 Unit1 The Republic of Belarus......................................................... 6 Unit2 Minsk – the Сapital of Belarus............................................... 13 Unit3 The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.. 20 Unit4 London – the capital of Great Britainthе UK......................... 29 2nd Year 4th Term.................................................................................... 37 Unit5 Legal Profession in Great Britain and the United States......... 37 Unit6 Law Careers in Belarus........................................................... 45 Unit7 Job Hunting and Applying for a Job...................................... 52 TESTS..................................................................................................... 65 2nd Year 3rd Term.................................................................................... 65 Test3 Variant 1................................................................................ 65 Test3 Variant 2................................................................................ 72 2nd Year 4th Term.................................................................................... 79 Test4 Variant 1................................................................................ 79 Test4 Variant 2................................................................................ 87 GRAMMAR REFERENCE................................................................... 97 BIBLIOGRAPHY................................................................................... 118
Учебное издание Пилявец Галина Валентиновна АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ для студентов 2 курса специальности «Международное право» заочной формы обучения
Компьютерная верстка А. В. Русецкая
Подписано в печать 03.08.2012. Формат 60×841/16. Бумага офсетная. Гарнитура «Таймс». Усл. печ. л.. 6,97. Уч.-изд. л. 5,15. Тираж 100 экз. Зак. № 15.
«БИП – Институт правоведения» ЛИ № 02330/0003918 от 08.04.2011 г. Ул. Короля, 3, 220004, г. Минск
Отпечатано в авторской редакции на ризографе «БИП–Институт правоведения» БИП – ИНСТИТУТ ПРАВОВЕДЕНИЯ
Г. В. ПИЛЯВЕЦ
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
для студентов 2 курса специальности «Международное право» заочной формы обучения
Учебно-методические рекомендации
Минск БИП 2012
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-26; просмотров: 651; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.135.195.180 (0.005 с.) |