Биков В. «альпійська балада». 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Биков В. «альпійська балада».



 

 

1.Чому у цьому творі автор поєднує війну, любов, страждання та житт?

 

2.Чи дійсно, на вашу думку утікач з німецького табору, Іван є переможцем?

 

3.Доведіть, «Альпійська балада» - це гімн коханню.

 

4. Іван і Джулія з «Альпійської балади" В. Бикова, спізнавши кохання і ціну звичайного людського щастя на межі виживання, хочуть вірити тільки в краще і в страшній небезпеці для обох: їм у пориві ніжності, у світлі райдужних мрій не хотілось думати про те, що їх може чекати потім - власне те, що може перекреслити право на життя, на любов. Адже людину і в найгірших життєвих ситуаціях завжди не покидає надія. Чи може людина на щось інше сподіватись перебуваючи у складному безвихідному становищі?

 

 

Комунальний заклад охорони здоров’я

ХАРКІВСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ №2

 

Методичні рекомендації

для організації самостійної роботи студентів

з теми:

«Дюрренматт Ф. «Гостина старої дами». Еко У. «Ім’я троянди».

 

 

Навчальна дисципліна «Світова література»

Спеціальність 5. 120 101 02 «Сестринська справа»

5. 120 101 06 «Стоматологія ортопедична»

Курс І (перший)

Кількість навчальних годин 2 години

 

  Обговорено і затверджено на засіданні циклової комісії загальноосвітніх дисциплін Протокол № ___________ від “ ____ ”______ 2012 р. Голова комісії: ____ Л.П.Мисік

 

Харків – 2012 р.

 

 

Автор:

 

 

Руда О.В. – викладач вищої категорії

 

Рецензент:

 

 

Редько О.Я – методист КЗОЗ ХМК № 2 викладач вищої категорії

 

Мисік Л.П. – голова ЦК загальноосвітніх дисциплін, викладач вищої категорії, викладач - методист

 

І. Актуальність теми:

Дюрренматт — лауреат міжнародних літературних премій — Мольєрівської (1957), Шиллерівської (1959), Бюхнерівської (1988) та ін. Понад 30 томів зібрання його творів містять кримінальні романи, новели, філософські притчі, п'єси, радіокомпозиції, теоретичні праці та есе з різних галузей знання.

Дюрренматт Ф.належить до ґенерації неспокійних, “бурхливих” письменників, яким вдалося зруйнувати національний міф про “винятковість” своєї країни, про особливий шлях її розвитку, що мовби ґарантує повну, всеосяжну демократію та загальне процвітання. Дюрренматт завжди прагнув вразити та шокувати читача, порушував традиційні підвалини “благополучного” суспільства. Його творчість в цілому відрізняє критичне ставлення до офіційної конформістської політики держави. Загальному матеріальному добробуту письменник протиставляє окрему людську особистість, яка стає відчуженою та самотньою в суспільстві самовдоволених обивателів.

Нейтральний» Дюрренматт, котрий відмовляється давати остаточні формулювання, все ж попереджує та вимагає — не в риторичних висловлюваннях, а всім ладом своєї творчості. Комічне у його драмах усвідомлюється, за визнанням самого драматурга, як «небезпечне, викривальне, вимогливе, моральне».

Дюрренматт іронічно обігрує навіть таку тему, як смерть людини та загроза неминучої загибелі людства.

Питання про Смисл та Істину, що постійно виникає на сторінках книг Дюрренматта, не отримує однозначної відповіді. Однак багатоликість цієї загадки, що називається «світом», дає можливість безконечного пошуку, що називається «життям».

ЕКО, Умберто (Eco, Umberto — народився 05.01.1932, Алессандрія) —італійський письменник. Еко народився в Алессандрії. Ще під час навчання у Туринському університеті він захопився середньовічною культурою, присвятивши дипломну роботу естетиці Томи Аквінського. Він здобув докторську ступінь у 22 роки. Із 1954 по 1959 pp. Еко працював у Мілані редактором із питань культури у RAI, Італійському радіотелебаченні, водночас читаючи лекції в університеті Турина (1956—1964).

Роман «Ім’я троянди» («II nome della rosa») став першою і надзвичайно вдалою пробою пера Еко-письменника.

Йому було присуджено кілька премій, у тому числі й престижну літературну премію «Стрега». Лише до зими 1982 року було продано понад чотириста тисяч примірників цієї книги. До 1985 року роман було перекладено дев'ятнадцятьма мовами світу, а через рік з'явився французько-американсько-німецький фільм «Ім'я троянди», який також був надзвичайно популярним у глядача. При цьому роман здобув високу оцінку як у прискіпливих літературних критиків, так і в звичайного читача. І якщо перші цінують у ньому насамперед глибину та гостроту філософських питань та художній стиль, що відповідає новим літературним запитам епохи, то другі, попри всю серйозність і складність порушеної у творі проблематики, відзначають, що читати його надзвичайно цікаво навіть тим, хто не має анінайменшої гадки про тонкощі релігійної філософії та модерні проблеми, які намагається розв'язати своїм романом Еко.
Приступаючи до аналізу роману, насамперед варто звернути увагу на його жанрову своєрідність. Книга Еко, на перший погляд, містить усі ознаки детективного твору. Передусім, це детективна зав'язка сюжету — в його основу покладено історію розслідування низки загадкових вбивств, що сталися в листопаді 1327 р. в одному із італійських монастирів (шість вбивств за сім днів, впродовж яких розгортається дія в романі). Завдання розслідувати вбивства покладено на колишнього інквізитора, а радше філософа й інтелектуала — францисканського ченця Вільгельма Бескервільського. Йому допомагає неповнолітній учень Адсон, котрий є у творі одночасно і оповідачем, очима якого читач бачить усе зображене в романі. Вільгельм і його учень сумлінно намагаються розплутати заявлений утворі кримінальний клубок, і це їм майже вдається, але вже з перших сторінок автор, ні на мить не випускаючи з уваги детективний інтерес фабули, тонко іронізує над такою його жанровою означеністю.

 

 

ІІ. Навчальна мета самостійної роботи:

Формування широкої читацької компетенції у студентів, яка базується на знаннях біографій та змісту творів письменників, уміннях пізнавального і творчого характеру, соціальних навичках, світоглядних переконаннях тощо.

 

 
Знати: · Найважливіші періоди творчого шляху визначених самостійною роботою авторів, творчу історію їх літературних творів; · місце і значення творчості письменника у розвитку світової культури, а також їх творів (збірки, роману, повісті, поеми тощо) як у творчому доробку митця, так і в літературному процесі даного періоду; · зміст художніх творів.    
Вміти:

· закріплювати вміння й навички аналізу й інтерпретації художнього тексту, здатність сприймати його з урахуванням задуму й стилю автора, бачити кожен конкретний твір у літературному, культурному та історичному контекстах;

· давати власне оціночне судження щодо літературно-критичного аналізу вивченого твору в цілому, проблематики, характеристики головних героїв художніх творів, методу та стилю автора;

 

 

 

 

IІІ. Матеріали самостійної роботи.

 

ІІІ.1. Заповніть таблицю:

Життєвий і творчий шлях письменника:

Дата Подія
   

 

2.Складіть розгорнутий план прочитаного твору (4-6 сторінок).

 

3.Напишіть тестові завдання за прочитаним твором (20-30 питань).

(1 питання і 3 варіанта відповідей).

 

ІІІ.4. Рекомендована література:

 

Інформаційні ресурси

 

1.Бібліотека світової літератури (оригінали та переклади): http:// ae.lib.narod.ru

2.Літературна iнтернет-бібліотека школяра: http:/ litbоок.bу.ru

3.Антична література: http: pergam.chat.ru

4.Електронна бібліотека "Джерело": http:// ukrlib.com

5.Бібліотека Українського центру: http:// ukrcenter.com

6.Національна бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою.

 

ІІІ.5. Матеріали для самоконтролю:

 

1. Питання для самоконтролю:

 

Дюрренматт Ф. «Гостина старої дами».

 

1. Чому Дюрренматта називають „незручним поетом” ХХ століття? Чи буває геній взагалі „зручним” для пересічного загалу? Доведіть свою точку зору посиланням на історію літератури в цілому і творчої біографії Ф.Дюрренматта зокрема.

2.Які християнські мотиви використовує Ф.Дюрренматт у своїх ранніх оповіданнях і для чого?

3.В чому полягає новаторство і самобутність художній експериментів у драматургії Ф.Дюрренматта?

4.В чому полягає загальнолюдський сенс трагікомедії Ф.Дюрренматта „Візит старої дами”?

5.Які основні естетичні принципи сповідував Ф.Дюрренматт?

 

 

Еко У. «Ім’я троянди».

1.Доведіть, що роман У.Еко «Імя троянди» є історичним?

2. «До чого тут назва роману - «Ім’я троянди»?

3.Що приховує від усіх «Межа Африки»?

4. Дайте характеристику поведінці і вчинкам Адсона, Вільгельма, сліпого старця Хорхе.

 

 

Комунальний заклад охорони здоров’я

ХАРКІВСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ №2

 

Методичні рекомендації

для організації самостійної роботи студентів

з теми:

«Коельо П. «Алхімік». Стругацькі А. і Б. «Важко бути богом».

 

 

Навчальна дисципліна «Світова література»

Спеціальність 5. 120 101 02 «Сестринська справа»

5. 120 101 06 «Стоматологія ортопедична»

Курс І (перший)

Кількість навчальних годин 2 години

 

  Обговорено і затверджено на засіданні циклової комісії загальноосвітніх дисциплін Протокол № ___________ від “ ____ ”______ 2012 р. Голова комісії: ____ Л.П.Мисік

 

Харків – 2012 р.

 

 

Автор:

 

 

Руда О.В. – викладач вищої категорії

 

Рецензент:

 

 

Редько О.Я – методист КЗОЗ ХМК № 2 викладач вищої категорії

 

Мисік Л.П. – голова ЦК загальноосвітніх дисциплін, викладач вищої категорії, викладач - методист

 

І. Актуальність теми:

 

КОЕЛЬО, Пауло (Coelho, Paulo — нар. 1947, Ріо-де-Жанейро) — бразильський письменник.

Кожна нова книга Коельо стає сенсацією і має незмінний успіх поміж найрізноманітніших категорій читачів. Тривала ейфорія, що охопила друковані видання всіх континентів, як і мільйони людей, справно підтримується захопливими рецензіями й апологетичними статтями, які, проте, відчутно розбавлені нападами та зневажливими відгуками, іноді навмисно зневажливими, іноді и різкими, зокрема — з боку деяких авторитетних теоретиків літератури.

 

Для творчості Коельо характерними є стійкі символи й алегорії. Так, через «П'яту гору» й «Алхіміка» проходять образи пастуха й отари, які автор подає у біблійному трактуванні. Письменнику дорікають у зловживанні штампами, як і в необачному тиражуванні постулатів практичної психології. Поєднання американського побутового прагматизму та витягів із кастанедівських практик могло би видатися недоладним, якби його не вистраждав і не надихнув гірким досвідом сам автор. Правило для Коельо — щастя та любов універсальні для всіх: «Воїн знає, що в усіх мовах найважливіші слова — короткі. Так. Бог. Любов»; «І, хоча ніхто не вважає себе воїном світла, кожна людина може стати ним». Непідробний гуманізм письменника і змушує читати його невеликі повісті (хоча особисто він все ж таки називає їх романами, novels) з надією на одкровення.

Коельо не належить до шкіл бразильського реалізму, модернізму чи символізму. Незважаючи на те, що деякі їхні представники (наприклад, М. де Ассіз) були не менш обдарованішими, ніж він, їхня творчість дуже часто виявлялася підпорядкованою аналізу національних питань, місцевих реалій. Коельо успадкував від них хіба що вільну налаштованість і легкий, полемічний стиль. Назвати Коельо послідовником романтизму також було би помилкою. Природно, він створює романтичний ореол навколо головних персонажів, але не проголошує їхньої винятковості. Для нього кожна людина — виняткова, кожен — герой і воїн світла. Продовжувачем традицій «магічного реалізму» Коельо можна вважати лише з певними застереженнями.

 

Брати Стругацькі - Аркадій Натанович Стругацький (28 серпня 1925, Батумі - 12 жовтня 1991, Москва) і Борис Натанович Стругацький (15 квітня 1933, Ленінград), радянські письменники, співавтори, сценаристи, класики сучасної наукової і соціальної фантастики.

Головна тема творчості Стругацьких - тема вибору. Книги братів Стругацьких давно визнані одним із символів XX століття. “Населений острів”, “Важко бути богом”, “Пікнік на узбіччі”, “Понеділок починається в суботу”, “Бридкі лебеді” – назви їхніх творів завжди були на слуху як у молоді, так і у зрілих людей, вихованих на цих романах. Також на рахунку у Аркадія і Бориса – кілька книг, написаних ними окремо. Авторству старшого брата, який творив під псевдонімом С. Ярославцев, належать казка “Експедиція в пекло”, повість “Диявол серед людей” та оповідання “Подробиці життя Микити Воронцова”. А під пера молодшого з Стругацьких, Бориса Натанович, після смерті брата вийшли романи “Безсилі світу цього” і “Пошук призначення, або Двадцять сьома теорія етики”.

Повість Стругацьких “Важко бути богом” (1964) повністю відповідає змістовним жанровим ознакам антиутопії. Образний світ письменників парадоксальний у своїй актуальності: складається враження, що багато чого в соціальних процесах Східної Європи 80-90-х років, проблеми нашого сьогоднішнього буття давно були передбачені і зрозумілі проникливим реалістам. І хай нас не бентежить термін “реалізм” стосовно фантастичних творів: фантастика не суперечить реалізмові, головний принцип котрого - соціальність, аналіз явищ життя (в тому числі і психології людини) з соціальної точки зору.

Повість - антиутопія “Важко бути богом” - твір реалістичний, бо змістовне ядро її творчого методу - соціальний аналіз причин і наслідків історичного парадоксу - так званого “зигзагу історії”: зловісна тінь майбутнього невідворотно насувається з минулого (майбутнє - фашизм ХХ століття у виродженому симбіозі з примітивним і кривавим феодалізмом минулого). В основі сюжету повісті - фінал експедиції землян, співробітників. Інституту експериментальної історії на далеку планету, в соціальному устрої котрої загрозливо переплелися ранній феодалізм і фашизм, відомий нам із земної історії ХХ століття.

 

ІІ. Навчальна мета самостійної роботи:

Формування широкої читацької компетенції у студентів, яка базується на знаннях біографій та змісту творів письменників, уміннях пізнавального і творчого характеру, соціальних навичках, світоглядних переконаннях тощо.

 

 
Знати: · Найважливіші періоди творчого шляху визначених самостійною роботою авторів, творчу історію їх літературних творів; · місце і значення творчості письменника у розвитку світової культури, а також їх творів (збірки, роману, повісті, поеми тощо) як у творчому доробку митця, так і в літературному процесі даного періоду; · зміст художніх творів.
Вміти:

· закріплювати вміння й навички аналізу й інтерпретації художнього тексту, здатність сприймати його з урахуванням задуму й стилю автора, бачити кожен конкретний твір у літературному, культурному та історичному контекстах;

· давати власне оціночне судження щодо літературно-критичного аналізу вивченого твору в цілому, проблематики, характеристики головних героїв художніх творів, методу та стилю автора;

 

 

 

IІІ. Матеріали самостійної роботи.

ІІІ.1. Заповніть таблицю:

Життєвий і творчий шлях письменника:

Дата Подія
   

 

2.Складіть розгорнутий план прочитаного твору (4-6 сторінок).

 

3.Напишіть тестові завдання за прочитаним твором (20-30 питань).

(1 питання і 3 варіанта відповідей).

 

ІІІ.4. Рекомендована література:

 

Інформаційні ресурси

 

1.Бібліотека світової літератури (оригінали та переклади): http:// ae.lib.narod.ru

2.Літературна iнтернет-бібліотека школяра: http:/ litbоок.bу.ru

3.Електронна бібліотека "Джерело": http:// ukrlib.com

4.Бібліотека Українського центру: http:// ukrcenter.com

5.Національна бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою.

 

ІІІ.5. Матеріали для самоконтролю:

 

1. Питання для самоконтролю:

 

 

Коельо П. «Алхімік».

 

1. Із якою метою Сантьяго йде в Тариф?

2. Що пропонує йому циганка?

3. Хто такий Мелхіседек?

4. Що радить він Сантьяго?

5. Яку плату називають циганка і Мелхіседек? Що вона означає? 6.Складіть маршрут подорожі Сантьяго.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-23; просмотров: 362; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.221.85.33 (0.075 с.)