Гі де мопассан. Роман «життя» 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Гі де мопассан. Роман «життя»



Методичні рекомендації

для організації самостійної роботи студентів

з теми:

«Ч.Діккенс «Пригоди Олівера Твісту»,

Г. Де Мопассан «Життя.»

 

 

Навчальна дисципліна «Світова література»

Спеціальність 5. 120 101 02 «Сестринська справа»

5. 120 101 06 «Стоматологія ортопедична»

Курс І (перший)

Кількість навчальних годин 2 години

 

  Обговорено і затверджено на засіданні циклової комісії загальноосвітніх дисциплін Протокол № ___________ від “ ____ ” ______ 2012 р. Голова комісії: _____ Л.П.Мисік

 

Харків – 2012 р.

 

 

Автор:

 

 

Руда О.В. – викладач вищої категорії

 

Рецензент:

 

 

Редько О.Я – методист КЗОЗ ХМК № 2, викладач вищої категорії

 

Мисік Л.П. – голова ЦК загальноосвітніх дисциплін, викладач вищої категорії, викладач - методист

 

І. Актуальність теми:

Народився Ч.Діккенс у лютому 1812 року. Ще з дитинства він випробував всю гіркоту потреби, соціальної нерівності й жорстокої несправедливості сучасної йому суспільної системи, і це багато в чому визначило демократизм його переконань і симпатій. Дитинство й рання юність Діккенса протікали в найбідніших кварталах Лондона й навіть у борговій в’язниці, у якій потрапила вся сім’я після невдалих спроб Діккенса - старшого вибитися з нестатку й перейти в ряди забезпечених представників "середнього класу".Ще в раннім дитинстві майбутньому великому письменникові Англії довелося познайомитися із кричущими контрастами найбільшого міста тодішнього капіталістичного миру, випробувати на собі всю вагу й вся злиденність життя "східної сторони" Лондона – Лондона знедолених. Він мріяв учитися, але положення сім’ї було таке, що йому й думати не доводилося про систематичне утворення. Один за іншим пише Діккенс невеликі нариси з життя Лондона, які він потім об’єднав і видав за назвою "Нариси Боза". Успіх був величезний. Уже до кінця 1836 року Діккенс став відомий всієї Англії й придбав популярність у найширших колах англійських читачів. Після величезного успіху "Посмертних записок Пиквикского клубу" слава його з кожним роком росла. Протягом всього життя Діккенс залишався в Англії самим улюбленим письменником.

Творчість Діккенса тривало кілька десятиліть. Діккенс виявив себе як автор, що пише про сучасність. Дія відбувається під час французької революції. Романи, що прославили Діккенса (Оливер Твіст, Домби й син), говорять про сучасність. Залучають читачів завдяки соціальному аналізу, умінню зображувати яскраві характери.

Дві характерні риси творчості: обмежене почуття гумору, побудоване на вмінні помічати смішні збіги в житті, і свідомість того, що добрий початок у людині невикорінне

 

Гі де Мопассан, повне ім'я у якого Анрі Рене Альбер Гі, народився в сім'ї незаможного дворянина. Наявність родинного замку та шляхетність походження, про які постійно говорила мати письменника Лора де Мопассан, викликають сумніви біографів. Розлучення батьків і від'їзд батька у Париж означали для Гі та його брата посилення материнського впливу. Близькі стосунки із матір'ю, наділеною художнім чуттям і витонченим смаком, стала для Мопассана важливим фактором у його становленні. Їй він зобов'язаний і знайомством із Г. Флобером, котрий опікувався сином своєї приятельки і давав йому уроки майстерності.
Дитячі літа Мопассана були щасливими. Вони проминули в Нормандії в забавах із сільськими дітлахами та безпосередній наближеності до моря, сонця, домашніх тварин і птаства. Звідси у творчості письменника знання сільського життя, симпатії до рибалок і селян, довіра до природи та захоплення її животворною силою.
Завдячуючи поемі Мопассан увійшов у середовище молодих літераторів — Ж. Гюїсманса, П. Алексіса, Мірбо, А. Сеара, Л. Енніка, котрі виступали пристрасними прихильниками натуралістичної доктрини І. Тена й Е. Золя. У їхньому колі була опублікована й перша із відомих новел Мопассана «Пампушка» («Bouls-de-suif», 1880). Історія її створення пов'язана із Золя, у маєтку котрого Медані, неподалік від Парижа, письменники вирішили почергово розповісти по одній історії про франко-прусську війну. Так з'явилася збірка «Меданські вечори» («Soirees de Medan», 1880), що відкривався новелою Золя «Облога млина». Та найкращим твором у ньому стала «Пампушка». Навіть такий суворий критик, як Флобер, котрий забороняв до цього Мопассану публікувати прозу, вважаючи її незрілою, відгукнувся про «Пампушку» захоплено, назвавши її «шедевром» і пророкуючи, що це маленьке оповідання ніколи не забудеться.

Творчість Ч.Діккенса та Гі де Мопассана вчить життю.

ІІ. Навчальна мета самостійної роботи:

 

Формування широкої читацької компетенції у студентів, яка базується на знаннях біографій та змісту творів письменників, уміннях пізнавального і творчого характеру, соціальних навичках, світоглядних переконаннях тощо.

 

 
Знати: · Найважливіші періоди творчого шляху визначених самостійною роботою авторів, творчу історію їх літературних творів; · місце і значення творчості письменника у розвитку світової культури, а також їх творів (збірки, роману, повісті, поеми тощо) як у творчому доробку митця, так і в літературному процесі даного періоду; · зміст художніх творів.
Вміти:

· закріплювати вміння й навички аналізу й інтерпретації художнього тексту, здатність сприймати його з урахуванням задуму й стилю автора, бачити кожен конкретний твір у літературному, культурному та історичному контекстах;

· давати власне оціночне судження щодо літературно-критичного аналізу вивченого твору в цілому, проблематики, характеристики головних героїв художніх творів, методу та стилю автора;

 

IІІ. Матеріали самостійної роботи.

ІІІ.1. Заповніть таблицю:

 

 

Життєвий і творчий шлях письменника:

Дата Подія
   

 

2. Складіть розгорнутий план прочитаного твору (4-6 сторінок).

 

3. Напишіть тестові завдання за прочитаним твором (20-30 питань).

(1 питання і 3 варіанта відповідей).

 

ІІІ.4. Рекомендована література:

 

Інформаційні ресурси

 

1. Бібліотека світової літератури (оригінали та переклади): http:// ae.lib.narod.ru

2. Літературна iнтернет-бібліотека школяра: http:/ litbоок.bу.ru

3. Антична література: http: pergam.chat.ru

4. Електронна бібліотека "Джерело": http:// ukrlib.com

5. Бібліотека Українського центру: http:// ukrcenter.com

6. Національна бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою.

 

ІІІ.5. Матеріали для самоконтролю:

 

1. Питання для самоконтролю:

Питання до роману Ч.Діккенса "Пригоди Олівера Твісту"

1.Що відіграло вирішальну роль при виборі імені головного героя?

2. Олівера ще немовлям відправили на «ферму», хто нею управляв?

3. Чому з притулку до робітничого дому перевели хлопчика?

4. Де знаходився містер Браунлоу, коли у нього з кишені витягли носову хустинку?


5. Чому містер Браунлоу став опікуватися Олівером?

6. Ким доводилася міс Роза Оліверу?

7. Про що розповіла перед смертю злиденна стара Салі?

 

 

Гі де Мопассан. Роман «Життя»

 

1. Хто така Жанна і як минали її дитячі роки?

 

2. Як виглядає палац, у якому буде мешкати Жанна після одруження?

 

3. Розкажіть про чоловіка Жанни.

 

4. Розкажіть про поля.

 

5. Чим завершується роман?

 

 

Комунальний заклад охорони здоров’я

ХАРКІВСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ № 2

 

Методичні рекомендації

для організації самостійної роботи студентів

з теми:

«Г.Флобер «Пані Боварі», М.Метерлінк «Синій птах».

 

 

Навчальна дисципліна «Світова література»

Спеціальність 5. 120 101 02 «Сестринська справа»

5. 120 101 06 «Стоматологія ортопедична»

Курс І (перший)

Кількість навчальних годин 2 години

 

  Обговорено і затверджено на засіданні циклової комісії загальноосвітніх дисциплін Протокол № ___________ від “ ____ ” ______ 2012 р. Голова комісії: _________ Л.П.Мисік

 

Харків – 2012 р.

 

 

Автор:

 

 

Руда О.В. – викладач вищої категорії

 

Рецензент:

 

 

Редько О.Я – методист КЗОЗ ХМК № 2, викладач вищої категорії

 

Мисік Л.П. – голова ЦК загальноосвітніх дисциплін, викладач вищої категорії, викладач - методист

 

 

І. Актуальність теми:

 

Г.Флобер змалював повністю реалістичні картини, беручи факти із власного життя чи життя людей, які його оточували. Ввів у роман образи простих людей, які поєднували в собі як негативні, так і позитивні риси, суто «позитивних» героїв його твори не мали. Виступив проти поєднання реалізму і романтизму.

Відсунув розповідь на задній план, головне місце надав показу життя простих обивателів провінційного французького містечка. створив «об'єктивний метод». Не давав повністю деталізованих портретів своїх героїв. Як художник точними мазками пензля, подавав портретну характеристику героїв, зміни у їх настрой, що яскраво відображали їхні обличчя, погляди, жести. Використовував у творах імпресіоністичну манеру письма. Писав твори з характерними рисами психологізму, що проявилося у:

• формі психологічного аналізу;

• зовнішньому і внутрішньому, фізичному і психологічному, що злилися в єдиний потік;

• найадекватнішій формі його стилістичного втілення — застосування невласної прямої мови, яку автор широко ввів першим у літературу;

• використанні художніх деталей, які сприяли психологічному аналізу особистості героя;

• передачі порухів серця.

Відмовився від поділу героїв на позитивних і негативних носіїв добра і носіїв зла. Як реальні люди його персонажі поєднали позитивні і негативні риси в складному переплетінні і різних співвідношеннях. Використовував невласну пряму мову, яку він перший широко ввів у літературу. Це така форма мовлення, де голос автора і голос героя твору перепліталися, причому автор постійно допомагав йому висловити те, що герою важко або непосильно передати словами.

Бельгійський поет і драматург Моріс Метерлінк, лауреат Нобелівської премії (1912), залишив яскравий слід в історії європейської драматургії. Метерлінк, подібно до Ібсена чи Стріндберга, був справжнім першовідкривачем у царині "нової драми", визначним теоретиком і драматургом європейського символістського театру. М. Метерлінк народився і провів дитинство в бельгійському місті Генті. Згодом, за наполяганням батька, юнак їде до Парижа - вивчати право, і там захоплюється творчістю поетів-символістів. У 1,889 році Метерлінк випускає у світ збірку віршів "Теплиці" і першу свою п'єсу "Принцеса Мален". Рання драматургія Метерлінка базувалася на естетичній теорії, яку він виклав у книзі "Скарби смиренних" (1896), зокрема в есе "Трагічне щоденного життя". У ньому письменник виклав основні принципи символістської "нової драми", а також дав назву своєму театру - "театр статичний", або "театр мовчання". Полемізуючи з традиційним поглядом на природу трагічного як на вічний розлад між пристрастю й обов'язком, Метерлінк вбачає сутність трагічного в "трагізмі повсякденності", в "самому факті життя". Завдання драматурга - зображувати не виняткові події, де все вирішує випадок, а душевне життя людини, яка прагне до вищих сфер буття. Для спілкування з "вищою духовною сферою", як для істинного спілкування людей між собою, слід оволодіти мистецтвом мовчання, навчитися вступати в "нечутний", внутрішній діалог один із одним (принцип "другого діалогу" в "театрі мовчання"). Як і для інших творців "нової драми", внутрішня дія, яка розкриває стан душі, для Метерлінка важливіша за дію зовнішню, яка фіксує поведінку та вчинки людини. У своїх п'єсах-казках Метерлінк говорить про явища буденності, про те, що сам він постійно називав трагізмом повсякденного життя.

Творчість Г.Флобера та Моріса Метерлінка вчить життю.

ІІ. Навчальна мета самостійної роботи:

 

Формування широкої читацької компетенції у студентів, яка базується на знаннях біографій та змісту творів письменників, уміннях пізнавального і творчого характеру, соціальних навичках, світоглядних переконаннях тощо.

 
Знати: · Найважливіші періоди творчого шляху визначених самостійною роботою авторів, творчу історію їх літературних творів; · місце і значення творчості письменника у розвитку світової культури, а також їх творів (збірки, роману, повісті, поеми тощо) як у творчому доробку митця, так і в літературному процесі даного періоду; · зміст художніх творів.
Вміти:

· закріплювати вміння й навички аналізу й інтерпретації художнього тексту, здатність сприймати його з урахуванням задуму й стилю автора, бачити кожен конкретний твір у літературному, культурному та історичному контекстах;

давати власне оціночне судження щодо літературно-критичного аналізу вивченого твору в цілому, проблематики, характеристики головних героїв художніх творів, методу та стилю автора;

IІІ. Матеріали самостійної роботи.

 

 

ІІІ.1. Заповніть таблицю:

 

 

Життєвий і творчий шлях письменника:

Дата Подія
   

 

2. Складіть розгорнутий план прочитаного твору (4-6 сторінок).

 

3. Напишіть тестові завдання за прочитаним твором (20-30 питань).

(1 питання і 3 варіанта відповідей).

 

 

ІІІ.4. Рекомендована література:

 

 

Інформаційні ресурси

 

1. Бібліотека світової літератури (оригінали та переклади): http:// ae.lib.narod.ru

2. Літературна iнтернет-бібліотека школяра: http:/ litbоок.bу.ru

3. Антична література: http: pergam.chat.ru

4. Електронна бібліотека "Джерело": http:// ukrlib.com

5. Бібліотека Українського центру: http:// ukrcenter.com

6. Національна бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою.

 

ІІІ.5. Матеріали для самоконтролю:

 

1. Питання для самоконтролю:

 

М.Метерлінк «Синій птах».

 

1. Розкажіть, що відбувалось у першій картині «Хатина Дроворуба»?


2. Розкажіть, що відбувалось у другій картині «У Феї»?

 

3. Розкажіть, що відбувалось у дев’ятій картині «Сади Блаженства»?

 

4. Розкажіть, що відбувалось у десятій картині «Царство Майбутнього»?

 

 

Комунальний заклад охорони здоров’я

ХАРКІВСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ №2

 

Методичні рекомендації

для організації самостійної роботи студентів

з теми:

«Л.М.Толстой «Війна і мир», Ф.І.Тютчев Поезії.»

 

 

Навчальна дисципліна «Світова література»

Спеціальність 5. 120 101 02 «Сестринська справа»

5. 120 101 06 «Стоматологія ортопедична»

Курс І (перший)

Кількість навчальних годин 2 години

 

  Обговорено і затверджено на засіданні циклової комісії загальноосвітніх дисциплін Протокол № ___________ від “ ____ ” ______ 2012 р. Голова комісії: _________ Л.П.Мисік

 

Харків – 2012 р.

 

 

Автор:

 

 

Руда О.В. – викладач вищої категорії

 

Рецензент:

 

 

Редько О.Я – методист КЗОЗ ХМК № 2, викладач вищої категорії

 

Мисік Л.П. – голова ЦК загальноосвітніх дисциплін, викладач вищої категорії, викладач - методист

 

І. Актуальність теми:

 

 

"Щоб жити чесно, потрібно рватись, путатись, битись, помилятись
починати й кидати, і знову починати і знову кидати, і вічно боротися і втрачати. А спокій - душевна підлість".
Ці слова Л.М. Толстого багато чого пояснюють в його житті і творчості.
"Жити чесно" у розумінні Толстого означало перш за все жити не для себе одного, а для людей, їхнього блага і щастя.

Війна не починається в одну мить, вона довго визріває у непомітних зрушеннях історії, аж доки не стає очевидною. Буде війна - буде й ціна, яку сплачуватимуть невинні й винуваті за привілей бути нарівні з монархами, творцями історії. І це творення відбувається навіть тоді, коли герої займаються особистим життям. Через те винні у ганьбі під Аустерліцом імператор Олександр, той страхополох, що крикнув "Шабаш, братцы!", П'єр Безухов, який саме в цей час одружується з Елен Курагіною. Винні всі однаково, і Толстой не залишає виправдання: "Я нічого не міг зробити, бо я людина маленька". Але цей погляд на перебіг історичного процесу був невідомий тоді, він був власним відкриттям автора, через те роман "Війна і мир", який базується на цій теорії, можна назвати філософським твором. Авторові довелося багато що згадати і багато чого навчитися. Через це роман "Війна і мир" є не просто відображенням якихось процесів крізь призму життя окремих людей, а є авторськими роздумами над сенсом буття окремої людини, а звідси і людства взагалі.

"Війна і мир" справді взірець роману-епопеї, тобто твору про долю людини, народу, людства. Про помилки і пошуки. Про нестримний хід до того, щоб знайти істину життя, розкрити таємницю щастя і нарешті винайти спосіб жити розумно й красиво, хоча і за велінням почуттів.

 

 

Тютчев Ф.І. - один із найвідоміших поетів XІX століття. Це століття дало світовій поезії чимало відомих російських поетів (досить згадати імена Пушкіна та Лермонтова, Некрасова і Фета). Поза те, поезія Тютчева вирізняється своєю особливою філософською спрямованістю і особливим переосмисленням тих символів і мотивів, котрі в цілому були властиві російській та й світовій поезії того періоду в цілому.Одним із основних мотивів поезії Тютчева став мотив крихкості, примарності, оманливості буття. Примарним в розумінні поета є минуле, те, чого вже немає. Але і сьогодення, оскільки воно безперервно рухається, теж лише примара. Символом примарності життя у Тютчева виступає веселка. Вона прекрасна, однак це лише видіння. Різко висловлене це відчуття у вірші "День і ніч", де увесь зовнішній світ усвідомлюється як примарний покрив, накинутий над безоднею Тютчеву не чужа й характерна для романтичної філософії поезії містична тема "одкровення", "вищого пізнання" в акті злиття людської душі з "душею світу" (вірш "Проблиск", "Видіння"). Для цієї теми характерне протиставлення дня як "зовнішнього шуму" і нічного усамітнення як шляху до "справжнього" пізнання. Цей містичний мотив дуже поширений в романтичній філософії та поезії. У Тютчева він позначений образом зоряної ночі.

 

 

ІІ. Навчальна мета самостійної роботи:

 

Формування широкої читацької компетенції у студентів, яка базується на знаннях біографій та змісту творів письменників, уміннях пізнавального і творчого характеру, соціальних навичках, світоглядних переконаннях тощо.

 

 
Знати: · Найважливіші періоди творчого шляху визначених самостійною роботою авторів, творчу історію їх літературних творів; · місце і значення творчості письменника у розвитку світової культури, а також їх творів (збірки, роману, повісті, поеми тощо) як у творчому доробку митця, так і в літературному процесі даного періоду; · зміст художніх творів.
Вміти:

· закріплювати вміння й навички аналізу й інтерпретації художнього тексту, здатність сприймати його з урахуванням задуму й стилю автора, бачити кожен конкретний твір у літературному, культурному та історичному контекстах;

давати власне оціночне судження щодо літературно-критичного аналізу вивченого твору в цілому, проблематики, характеристики головних героїв художніх творів, методу та стилю автора;

 

 

 

 

 

IІІ. Матеріали самостійної роботи.

ІІІ.1. Заповніть таблицю:

 

 

Життєвий і творчий шлях письменника:

Дата Подія
   

 

2. Складіть розгорнутий план прочитаного твору (4-6 сторінок).

 

3. Напишіть тестові завдання за прочитаним твором (20-30 питань).

(1 питання і 3 варіанта відповідей).

 

4. Підготуйте реферати на теми:

 

- «Основні мотиви поезії Федора Тютчева»;

- «Природа основний об’єкт переживань Ф.Тютчева»;

- «Слов'янофільські погляди у творчості Ф.Тютчева».

 

 

ІІІ.5. Рекомендована література:

 

Інформаційні ресурси

 

1. Бібліотека світової літератури (оригінали та переклади): http:// ae.lib.narod.ru

2. Літературна iнтернет-бібліотека школяра: http:/ litbоок.bу.ru

3. Антична література: http: pergam.chat.ru

4. Електронна бібліотека "Джерело": http:// ukrlib.com

5. Бібліотека Українського центру: http:// ukrcenter.com

6. Національна бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою.

 

 

ІІІ.6. Матеріали для самоконтролю:

 

1. Питання для самоконтролю:

 

 

Методичні рекомендації

для організації самостійної роботи студентів

з теми:

«Ш.Бронте «Джейн Ер», С.Малларме. Поезії».

 

 

Навчальна дисципліна «Світова література»

Спеціальність 5. 120 101 02 «Сестринська справа»

5. 120 101 06 «Стоматологія ортопедична»

Курс І (перший)

Кількість навчальних годин 2 години

 

  Обговорено і затверджено на засіданні циклової комісії загальноосвітніх дисциплін Протокол № ___________ від “ ____ ”______ 2012 р. Голова комісії: _________ Л.П.Мисік

 

Харків – 2012 р.

 

 

Автор:

 

 

Руда О.В. – викладач вищої категорії

 

Рецензент:

 

 

Редько О.Я – методист КЗОЗ ХМК № 2, викладач вищої категорії

 

Мисік Л.П. – голова ЦК загальноосвітніх дисциплін, викладач вищої категорії, викладач - методист

 

І. Актуальність теми:

 

Шарлотта Бронте залишається реалісткою в самому головному - у правдивому і типовому зображенні соціального середовища, соціальних відносин і людських характерів. Дочка священика, вона не зупинилася перед убивчою сатирою на духівництво. Ідеалізовані образи священиків, лагідних і далеких користі, що наводнювали викторианскую літературу, відкинуті Шарлоттой Бронте, добре знала клерикальне середовище. У ній вона зустрічала два типи священиків - суворих фанатиків і сімейних деспотів (такий був її батько) і лицемірів, прикривающих благочестивими фразами свою прихильність до земних благ. Обоє ці типу виведені в її романі. Скільки сміливості потрібно було молодій письменниці, дочці пастора, щоб відкрито повстати проти релігійних ідеалів самозречення, проти традиційного (і в основі своєї шовіністичного) прославляння британського місіонерства! Настільки ж нещадна Шарлотта Бронте і до будь-яких проявів накопичення, преклоніння перед грошима. Жахлива історія шлюбу, що претворилася для містера Рочестера в безвихідну трагедію: спочатку, у юності, він стає жертвою мерзенної торгашеської угоди між двома багатими родинами, що сховали від нього щиросердечну хворобу нареченої; потім він виявляється прив'язаним на все життя до невигойно хворий, помішаної жінці. Письменниця виступає тут проти англійських державних законів про шлюб, починає суперечку, що продовжать такі колоси, як Ґолсуорсі і Шоу. Фінал роману, коли Джен Ейр повертається до покаліченого, осліплому, збіднілому містеру Рочестеру і приносить йому допомога і розрада, перетворюється у своєрідний апофеоз героїні. Світло жертовного служіння Джен Ейр улюбленому людині, а також уміння письменниці передати розжарення пристрастей, глибину виникаючих у героїв питань і переживань знімають той відтінок солодкуватості і фальші, що був звичайно присущ happy end, щасливому кінцю викторианского роману.
Отже, в романі "Джейн Ейр" (1847) письменниця піддала різкій критиці державні установи, показала правдиву картину системи освіти і положення соціально незахищених верств.
Романи Ш.Бронте вважають варіаціями автобіографії.
Критика ханжески лицемірної і жорстокої англійської буржуазії в романах Шарлотти Бронте зберегла усе своє значення і для сучасного читача.

 

Стефан Малларме - французький поет, один з провідних теоретиків символізму.
Творчий доробок поета - елітарна поезія з досить витонченою ускладненою символікою, поетична проза, есе.
Ж. П. Сартр стосовно самобутності поезії Малларме писав, що в його віршах "нічого немає, крім матерії, вічного бурління буття, що саме по собі виростає і саме себе заперечує".
Рання творчість Малларме тісно пов'язана зі школою поетів-парнасців, які проголошували витонченість, красу, пластику, досконалу форму вірша; ліричному героєві притаманні бунтівливість, дух заперечення. Серед таких вірші "Полудень фавна", "Вікна", "Блакить".
У теоретичних статтях щодо призначення поезії Малларме доходить висновку, що поезія, мистецтво є священною справою, тому можуть бути зрозумілими тільки обраним; він обирає мистецьким гаслом "герметизм", зашифрованість, таємницю.

Поет, на думку Малларме, має змогу проникнути в таємницю буття, відчути навіювання чистих, неясних звуків, він може відтворити ідеальні образи, але не в прямому розумінні, а через метафору, символ, натяк. Адже, на думку Малларме, в поезії важливо "навіяти" образ, а "назвати предмет- це значить знищити на три чверті поетичного чару".

Вірші "Лебідь", поема "Кинутий жереб..." є своєрідними зразками "герметичного письма" Стефана Малларме.

 

Твори Малларме важкі для розуміння, вони викликають різні суперечливі трактування, і це вимагає від читача надзвичайного напруження думки. Поет завжди підкреслював, що розуміння поезії - це важка правд, яка потребує від читача духовної концентрації та спеціальної підготовки.

Його вірші містять чимало алюзій, спогадів міфологічних персонажів. У них також зашифроване і власне життя поета.

 

 

ІІ. Навчальна мета самостійної роботи:

Формування широкої читацької компетенції у студентів, яка базується на знаннях біографій та змісту творів письменників, уміннях пізнавального і творчого характеру, соціальних навичках, світоглядних переконаннях тощо.

 

 
Знати: · Найважливіші періоди творчого шляху визначених самостійною роботою авторів, творчу історію їх літературних творів; · місце і значення творчості письменника у розвитку світової культури, а також їх творів (збірки, роману, повісті, поеми тощо) як у творчому доробку митця, так і в літературному процесі даного періоду; · зміст художніх творів.
Вміти:

· закріплювати вміння й навички аналізу й інтерпретації художнього тексту, здатність сприймати його з урахуванням задуму й стилю автора, бачити кожен конкретний твір у літературному, культурному та історичному контекстах;

· давати власне оціночне судження щодо літературно-критичного аналізу вивченого твору в цілому, проблематики, характеристики головних героїв художніх творів, методу та стилю автора;

 

 

 

 

IІІ. Матеріали самостійної роботи.

ІІІ.1. Заповніть таблицю:

 

 

Життєвий і творчий шлях письменника:

Дата Подія
   

 

 

2. Складіть розгорнутий план прочитаного твору (4-6 сторінок).

 

3.Напишіть тестові завдання за прочитаним твором (20-30 питань).

(1 питання і 3 варіанта відповідей).

 

4. Підготуйте реферати на теми:

- «Символ і образи у поетичній творчості С.Малларме»;

- «Дослідження творчих звершень С.Малларме»;

- «Символ лебедя у поезії О.Олеся та С.Малларме».

 

ІІІ.5. Рекомендована література:

 

Інформаційні ресурси

 

1. Бібліотека світової літератури (оригінали та переклади): http:// ae.lib.narod.ru

2. Літературна iнтернет-бібліотека школяра: http:/ litbоок.bу.ru

3. Антична література: http: pergam.chat.ru

4. Електронна бібліотека "Джерело": http:// ukrlib.com

5. Бібліотека Українського центру: http:// ukrcenter.com

6. Національна бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою.

 

ІІІ.6. Матеріали для самоконтролю:

 

1. Питання для самоконтролю:

 

Ш.Бронте «Джейн Ер»

1. Визначте тему роману “Джейн Ер”.

3. В чому полягає ідея рівності людей у романі “Джейн Ер”?

4. В чому ви вбачаєте трагедійність сюжету?

5. Якою особистістю вам здалася головна героїня?

 

Стефан Малларме

 

 

1. Яка основна тема сонету «Лебідь»?

Методичні рекомендації

для організації самостійної роботи студентів

з теми:

«К. Гамсун. Роман «Пан», І.Тургенєв «Ася», «Напередодні».

 

 

Навчальна дисципліна «Світова література»

Спеціальність 5. 120 101 02 «Сестринська справа»

5. 120 101 06 «Стоматологія ортопедична»

Курс І (перший)

Кількість навчальних годин 2 години

 

  Обговорено і затверджено на засіданні циклової комісії загальноосвітніх дисциплін Протокол № ___________ від “ ____ ”______ 2012 р. Голова комісії: _________ Л.П.Мисік

 

Харків – 2012 р.

 

 

Автор:

 

 

Руда О.В. – викладач вищої категорії

 

Рецензент:

 

 

Редько О.Я. – методист КЗОЗ ХМК № 2, викладач вищої категорії

 

Мисік Л.П. – голова ЦК загальноосвітніх дисциплін,викладач вищої категорії, викладач - методист

 

І. Актуальність теми:

Кнут Гамсун - відомий норвезький письменник, який у своїх творах показував людей, котрі страждають від самотності; складність і глибину почуттів; всепоглинаючу силу любовної пристрасті. Прозі Гамсуна властиві психологізм, глибокий ліризм, який, ніби акомпанемент, супроводжує основну тему оповіді, що виходить за межі зображення почуттів окремої особистості. Гамсун досить осяйно і зримо відтворював життя звичайних норвезьких селян, поміщиків, торговців, лісорубів, інтелігенції. У його творах постає картина життя всіх верств населення, але автора захоплює не вона, а зображення психологічних ситуацій, у які потрапили його герої, що боролися з суспільством і власними почуттями.

Творчість письменника можна назвати психологічним реалізмом, початок якому поклав Ф. Достоєвський. Дослідники творчості Гамсуна проводили паралель з романами Достоєвського, різниця була тільки в тому, що російський письменник через внутрішні конфлікти особистості прагнув виразити соціальні конфлікти і дисгармонію світу, а Гамсун зображував світ як даність, а долю людини - як окремий випадок, що залежить від світу.

В зображенні психічних станів героїв, зміни їх настроїв Гамсун досягав вершин мистецтва, виявляючи високу майстерність і здатність проникнути в найглибші людські таємниці.Творчості письменника були чужі натуралізм і реалізм 19 ст., надто спрощені уявлення про взаємозв’язки людини і суспільства. Гамсун намагався відтворити загальний смисл, дух дійсності, а не зображувати її подібність у творах. Його герої укрупнені. їм надається масштабність, через що вони перетворюються у втілення суспільних сил із дуже реалістичною основою. В цій узагальненості образів - особливості літератури 20 ст.

И. С. Тургенєв належить до тих письменникам, які внесли особливо помітний внесок у розвиток російської класичної літератури другої половини XIX в. Неухильне проходження «правді життя» допомогло йому створити чудові художні твори, що зіграли значну роль у формуванні суспільної самосвідомості, в эстетическом і моральному вихованні багатьох поколінь читачів. Ще при житті письменника його творчість придбала світову популярність
Шлях письменника був складний. У 60—70-х роках йому довелося випробувати усю тяжкість розбіжностей з передовими течіями тодішньої громадської думки. Проте це не перешкодило йому зіграти величезну роль в розвитку російського реалістичного роману. Тургенев поглибив творчий метод Пушкіна, Лермонтова і Гоголя, він застосував його до зображення кріпосних, «зайвих людей» і різночинців. Тургенев створив типові — свої образи, свою манеру зображення. Письменникові ми зобов’язані створенням безлічі громадських типів, що правдиво відбили різні сторони російської дійсності.

Літературна діяльність Тургенєва протікала під глибоким впливом визвольного руху. У прокламації народовольців, випущеної у зв’язку зі смертю письменника, говорилося, що Тургенєв писав:

  • «Точно й сильно відтворити істину, реальну істину життя є найвище щастя для літератора, навіть якщо істина не збігається з його власними симпатіями».

Цьому принципу письменник свідомо випливав всю свою творчу лінію, і тільки тому він зміг створити чудові добутку, що пережили свій час. Конфлікти носять переважно світоглядний характер. Просторове охоплення тургеневских романів не дуже широкий: звичайно це дворянська садиба. І за часом романи тривають кілька тижнів або, у крайньому випадку, місяців. Однак за допомогою відступів у минуле й епілогів Тургенєв створює подання про попереднє життя своїх героїв, про умови формування їхніх характерів, про їхнє майбутнє, що виходить вужі за межі сюжетного оповідання.

ІІ. Навчальна мета самостійної роботи:

Формування широкої читацької компетенції у студентів, яка базується на знаннях біографій та змісту творів письменників, уміннях пізнавального і творчого характеру, соціальних навичках, світоглядних переконаннях тощо.

 

 
Знати: · Найважливіші періоди творчого шляху визначених самостійною роботою авторів, творчу історію їх літературних творів; · місце і значення творчості письменника у розвитку світової культури, а також їх творів (збірки, роману, повісті, поеми тощо) як у творчому доробку митця, так і в літературному процесі даного періоду; · зміст художніх творів.
Вміти:

· закріплювати вміння й навички аналізу й інтерпретації художнього тексту, здатність сприймати його з урахуванням задуму й стилю автора, бачити кожен конкретний твір у літературному, культурному та історичному контекстах;

· давати власне оціночне судження щодо літературно-критичного аналізу вивченого твору в цілому, проблематики, характеристики головних героїв художніх творів, методу та стилю автор.

 

IІІ. Матеріали самостійної роботи.

ІІІ.1. Заповніть таблицю:

 

Життєвий і творчий шлях письменника:

Дата Подія
   

 

2. Складіть розгорнутий план прочитаного твору (4-6 сторінок).

 

3. Напишіть тестові завдання за прочитаним твором (20-30 питань).

(1 питання і 3 варіанта відповідей).

 

 

4. Підготуйте реферати на теми:

 

 

- «Символічні прояви у творчості К.Гамсуна»;

- «Закордонний період Івана Семеновича Тургенєва.»

 

ІІІ.5. Рекомендована література:

 

Інформаційні ресурси

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-23; просмотров: 291; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.81.240 (0.841 с.)