Розділ 3. Класифікація та характеристика українського народного танцю.



Мы поможем в написании ваших работ!


Мы поможем в написании ваших работ!



Мы поможем в написании ваших работ!


ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Розділ 3. Класифікація та характеристика українського народного танцю.



Тема 3.1Класифікація народного танцю (хороводні, побутові, сюжетні), їх характеристика та різновиди, взаємозв’язку тексту та мелодії.

Хороводи діляться за темами на групи(хороводи, в яких відображаються трудові процеси, відбито родинно – побутові відносини, оспівується природа, виявляються патріотичні почуття народу). Тексти та мелодія хороводів, їх взаємозв’язок, зв’язок хореографічного малюнку з текстом, роль мелодії в розкритті ідейно – емоційного змісту й художніх образів. Відображення сюжетних танців, явищ навколишнього життя і природи. Поділ сюжетних танців на групи, що відображають працю, народну героїку, народний побут, окремі явища природи, звички птахів і тварин, хореографія сюжетних танців. Побутові танці – не від’ємна частина щоденного життя народу. Поділ побутових танців на групи: 1. Метелиці, гопаки, козачки; 2. Коломийки, гуцулки, верховини; 3. Польки та кадрили. Характеристика побутових танців та основні рухи.

Тема 3.1Основи танцювального руху. Позиції і положення в народному танці.

Вивчення основних позиції рук(підготовча, перша, друга та третя), їхні положення(прості – коли руки розташовані симетрично; комбіновані – коли одна з рук знаходиться в одній з основних позицій, а друга – в іншій). Вивчення основних позицій ніг(перша, друга, третя, шоста), положення стопи та підйому. Положення голови і корпусу( прямий, нахилений вперед або в бік, повернутий вперед плечем, відхилення назад і т. д.). Вивчення основних тренувальних вправ для розвитку техніки танцю: напівприсідання(пліє), для рухливості стопи(батман тандю), маленькі кидки(батман жете), низькі і високі розвороти ноги(батман фондю), колові рухи ноги по підлозі(рон де гамб пар тер), великий кидок ноги на 90(гранд батман), нахили корпусу, маленькі стрибки(соте), вправи для рух(порте бра).

Тема 3.2Основні терміни та умовні позначення, позиції та положення корпусу, рук, ніг. Термінологія народного танцю.

Термінологія в народному танці. Деякі умовні позначення. Прості(жіночі та чоловічі) положення рук у парних та масових танцях, рухи корпусу та голови жіночих, чоловічих та мішаних танців.

Тема 3.3Показ та вивчення основних танцювальних рухів народного танцю. Самостійне складання та розучування.

Показ та вивчення основних танцювальних рухів українського народного танцю, притаманних в даному регіоні: танцювальні кроки(простий, боковий, змінний), кроки з перехрещуванням ніг, кроки з підстрибуванням, притупом, з ударом каблука, з приставлянням ноги, ковзкий. Танцювальний біг(простий біг, бігунець, біг з підскоком і пробіжкою, біг з потрійним притупом, тинок, голубці і т. д. .

Тема 3.4Складання танцювального етюду, самостійний запис та розшифровка з постановою.

Запис та розшифрування записів танців: план сцени( графічний малюнок) схема просторової композиції танцю. Умовні позначення виконавців. Запис вивчених танців, розшифрування запису простих танцювальних композицій. Методичний розбір запису танцювальних рухів. Розбір опису костюмів.

Розділ 4. Хореографія різних національних культур.

Тема 4.1Танцювальний музичний костюм. Хореографія різних національних культур.

Танцювальна музика і костюм у російському, білоруському, молдавському та Прибалтійському танцях.

Тема 4.2Положення рук, корпусу партнерів у російських, білоруських, молдовських народних танців та танців народів Прибалтики.

Термінологія в народних танцях. Деякі умовні позначення. Прості(жіночі та чоловічі) положення рук у парних та масових танцях, рухи корпусу та голови жіночих, чоловічих та мішаних танців у російському, білоруському, молдовському народних танців та танців народів Прибалтики.

Розділ 5. Сучасна хореографія: естрадно – спортивних та бальних танців.

Тема 5.1Народна основа сучасної хореографії, музичний розмір, ритм, особливості естрадно – спортивних та бальних танців.

Значення метра і ритму в музиці. Відчуття і відображення в русі метричної пульсації, метра, акцентів, які рівномірно і не рівномірно повторюються в музичному творі. Основні музичні розміри: 2/4 – легкий, рухливий(для польки), ¾ - плавний, спокійний(для вальсу), 4/4 – чіткий, активний(для маршу), їхнє виразне значення, відображення в русі, визначення розміру незнайомого музичного твору.

Тема 5.2Особливості танцю «Полька». Розучування основних рухів.

Історична довідка щодо танцю«Полька».Народна основа, музичний розмір, ритмічні особливості цього танцю.

Будова музичного речення, розучування рухів танцю «Полька».

Тема 5.3Історія виникнення, показ та розучування танцю «Вальс».

Слухання й аналіз музичного твору. Визначення розміру, кількості частин темпу. Історія виникнення. Ознайомлення з основними рухами танцю «Вальс».

Тема 5.4«Рок-н-рол». Розучування основних рухів.

Слухання й аналіз музичного твору. Визначення розміру, кількості частин темпу. Ознайомлення з основними рухами танцю «Рок-н-рол»

Тема 5.6Історія виникнення «Ритмічного фокстроту». Відображення в танці навколишнього життя. Основні рухи.

Історична довідка щодо виникнення танцю «Ритмічного фокстроту». Народна основа, музичний розмір, ритмічні особливості цього танцю.

Будова музичного речення, розучування рухів танцю «Ритмічного фокстроту».

Тема 5.7Танцювальна творчість. Композиція власного танцю.

Складання танцювального етюду на основі вивчених рухів українського, російського, молдовського танців та естрадно – спортивних та бальних танців. Самостійний запис та розшифровка з постановкою.


Структура навчальної дисципліни



Последнее изменение этой страницы: 2016-04-23; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 35.171.146.141 (0.007 с.)