Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
What do you hold to be your educational know-how?Содержание книги
Поиск на нашем сайте
What do you hold to be your educational know-how? For ten years we have been working over the concept of continual education. Our educational system can take in a two-year-old and keep them until a ripe old age. The university structure includes a kindergarten, a primary school, several types of secondary schools, a study center for decorative and applied arts, a Ladies’ Institute, a school of foreign languages, and a further education center. Could I ask you a traditional question now? What is your vision of education in the third millennium? It seems to me that humanity will very soon start making great strides in spiritual advancement. Spiritual development will inevitably carry education forward, putting it on a more individual, personal footing. Today’s fast-developing long-distance instruction and the tremendous possibilities of the Internet are bound to revolutionize the system of education as we know it today, providing substantially greater opportunities for those thirsting for knowledge. Interviewed by K. Paramonov c) Using the plan given in XII (c), render the contents of the interview with Natalya Nesterova in the written form. XV. Give possibly exhaustive description of the system of higher education in Russia. Unit II: Higher Education Abroad I. a) Read the text. Higher Education in Great Britain Higher education in Great Britain is provided at universities, Polytechnics, Colleges of Education and other establishments of higher education. There are 46 universities in Britain. The oldest and best known of them are located in Oxford, Cambridge, London, Manchester, Liverpool, Cardiff, and Birmingham. English universities greatly differ from each other in history, traditions, general organization, methods of instruction, etc. Good A-level results in at least two subjects are necessary to get a place at a university. However, good exam passes alone are not enough. Universities choose their students after interviews. For all British citizens a place at a university brings with it a grant from their local education authority. A university consists of a number of faculties: divinity, medicine, arts (philosophy), law, music, natural sciences, economics, engineering, agriculture, etc. After three years of study a university graduate gets the Degree of Bachelor of Arts, Science, Engineering, etc. Later he may proceed to the Degree of Master and then a Doctor's Degree. The first post-graduate degree is that of Master, conferred for a thesis based on at least one year's full-time work. Everywhere the Degree of Doctor of Philosophy is given for a thesis, which is an original contribution to knowledge. Research is an important feature of university work. The Polytechnics, like universities, offer first and higher degrees. Some of them offer full-time and sandwich courses. Colleges of Education provide two-year courses in teacher education or sometimes three years if the graduate specializes in some particular subject. Some of those who decide to leave school at the age of 16 may go to a further education college where they can follow a course in typing, engineering, town planning, cooking, full-time or part-time. Further education colleges have strong ties with commerce and industry. There is an interesting form of studies, which is called the Open University. It is intended for people who study in their own free time and who “attend” lectures by watching television and listening to the radio. They keep in touch by phone and letter with their tutors and attend summer schools. The Open University students have no formal qualifications and would be unable to enter ordinary universities. Vocabulary: College of Education ['kOlIG] – педагогический колледж (трехгодичный педагогический институт; в 1965г. такие колледжи получили статус университетов). A-level ['eI'levl] – экзамен на повышение уровня по программе средней школы. Grant [grRnt] – стипендия (обычно выплачивается студентам из средств гос. бюджета или местных органов власти). Bachelor of Arts ['bxtSqlqrqv'Rts] – бакалавр искусств (обладатель степени бакалавра по одной из гуманитарных или математических наук в университетах). Сокращенное обозначение B.A. ['bJ'eI] ставится после фамилии. Bachelor of Science (B.Sc. ['bJ'es'sJ]) – бакалавр наук, обладатель первой ученой степени. Bachelor of Education (B.Ed. ['bJ'ed]) – бакалавр педагогических наук. Master of Arts (M.А. ['em'eI]) – магистр искусств, обладатель второй ученой степени. Выпускникам Оксфордского и Кембриджского университетов эта степень присваивается без экзамена, на основании определенных сроков практической работы после окончания. Для получения степени магистра выпускникам других Вузов требуется написание работы на основе проведенных исследований. Наблюдается тенденция присвоения этой степени после года практической работы. Master of Philosophy (M.Phil. ['em'fIl]) – магистр философии. Эта степень относится не только к философии, но и к математике, филологии и другим наукам. Работа, выполненная для получения этой степени, должна содержать частично материал, разработанный автором. Doctor of Philosophy (Ph.D. ['pJ'eIC'dJ]) – доктор философии. Для получения этой степени требуется написание самостоятельной работы на основе трехлетних (и более) исследований. Можно сравнить со степенью «кандидата наук». Doctor of Science (D.Sc. ['dJ'es'sJ]) – доктор наук. Doctor of Letters (D.Lett. ['dJ'lIt]) – доктор литературы. Последние две степени можно сравнить со степенью доктора наук в России. Существенным отличием является то, что в Великобритании не требуется специальной защиты диссертации. Достаточно предоставить опубликованные работы совету или комитету. Polytechnic [pOlI'tFknIk] – политехникум. Sandwich course ['sxndwIC'kLs] – курсы «сандвич» (для работающих, обычно при техническом колледже, где занятия чередуются с работой на предприятии). Open university ['qupn jHnI'vWsItI] – открытый университет, университет для всех (функционирует с 1971 года). b) Answer these questions after the text: 1) Where is higher education provided in Great Britain? 2) Where are the best-know universities situated in Britain? 3) What is necessary for getting a place at a university? 4) Differentiate between the first, the second and the highest degrees given after the graduation from a university. What is necessary for getting these degrees? 5) What other institutions of higher education are there in Great Britain? II. a) Read the text.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2024-06-27; просмотров: 6; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.174.120 (0.008 с.) |