Passive ( Страдательный Залог ) 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Passive ( Страдательный Залог )



was added

after being moved...it is then...

has been constructed

Tense Forms (Разные Времена)

Past Simple: rose, fell, decreased

Past Perfect: By 2000...had risen

Future expressions: is projected, is expected, will, is predicted to

Ing конструкции

… before rising

After peaking at …

Comparisons

... the average oil price had more than doubled...

... much more popular

The least popular

More languages...

Fewer students...

The highest percentage of/the lowest proportion of

Разные конструкции про тенденции:

There was a dramatic rise in the …

The figures rose dramatically …

IELTS Writing Task 2: Детальный анализ эссе

Детальный анализ IELTS Writing Task Academic по всем пунктам. Часть 1

Сногсшибательный разбор эссе IELTS Academic по всем критериям: что, где, как и зачем писать на высокий балл?

Один из типов IELTS эссе – ДВА ВОПРОСА. Даётся тема и два вопроса, которые могут быть, например:

Is this a positive development? What measures could be taken?
ИЛИ
Do you agree or disagree? Why should….?

Давайте подробно разберём пример этого эссе и в деталях поговорим о 4 критериях оценивания,и что конкретно нужно писать и НЕ писать на высокий балл.

Сначала разберем структуру этого вида эссе и посмотрим, что же писать в каждом параграфе и как эффективно их структурировать на высочайший балл 9.0, полностью отвечая на задание – критерий TASK ACHIEVEMENT.

Далее по полочкам разложим GRAMMATICAL RANGE/ACCURACY и LEXICAL RESOURCE. И финишируем COHERENCE/COHESION (связывание идей и логика изложения)

Это эссе написано Кембриджем как пример эссе на высооокий балл. Взяли мы его из официальных материалов, бывших заданий IELTS (past papers) – Cambridge Tests 10

Итак, вот задание также как оно выгдядет на экзамене:

WRITING TASK 2

You should spend 40 minutes on this task.
Write about the following topic:

It is important for children to learn the difference between right and wrong at an early age. Punishment is necessary to help them learn this distinction.
To what extent do you agree or disagree with this opinion?
What sort of punishment should parents and teachers be allowed to use to teach good behaviour to children?
Give reasons for your answer and include any relevant examples from your own knowledge and experience.


Вот гипер крутой пример ответа: (ВНИМАНИЕ: ЭТО ЛИШЬ ОДИН ИЗ ВАРИАНТОВ НАПИСАНИЯ ЭТОГО ЭССЕ)

TASK ACHIEVEMENT

One important stage in a child’s growth is certainly the development of a conscience, which is linked to the ability to tell right from wrong (перефраз задания children – a child, learn the difference between … – tell right from wrong). This skill comes with time and good parenting, and my firm conviction is that punishment does not have much of a role to play in this. Therefore, I have to disagree almost entirely with the given statement (продолжение перефраза и ответ на вопрос задания - do you agree or disagree with this opinion: четкая позиция автора – disagree. Тут 3 предложения, можно 2 – перефраз + точка зрения).

To some extent the question depends on the age of the child (ответ на 1- й вопрос и причина почему автор не согласен - depends on the age of the child – основная идея). To punish a very young child is both wrong and foolish as an infant will not understand what is happening or why he or she is being punished (объяснение этой идеи про возраст – что это значит – зависит от возраста? + пример возраста – an infant). Once the age of reason is reached however, a child can be rewarded for good behavior and discouraged from bad (продолжение объяснения идеи про возраст). This kind but firm approach will achieve more than harsh punishments, which might entail many negative consequences unintended by the parents (подкрепление позиции автора: почему не согласен с тем, что - punishment is necessary to help them learn this distinction – всё чётко и по заданию – последующая идея выплывает из предыдущей – огонь!!!).

To help a child learn the difference between right and wrong, teachers and parents should firstly provide good role modeling in their own behavior (продолжаем отвечать на 1- й вопрос – тут вторая причина почему автор не согласен, с тем что punishment is necessary to help them learn this distinction – т.к teachers and parents should firstly provide good role modeling вместо punishment). After that, if sanctions are needed, the punishment should not be of a physical nature, as that merely sends the message that it is acceptable for larger people to hit smaller ones — an outcome which may well result in the child starting to bully others. Nor should the punishment be in any way cruel (поясняем причину несогласия и результат, + объясняем какое punishment лучше).

Rather, teachers and parents can use a variety of methods to discipline their young charges, such as detention, withdrawal of privileges, and time-out (ответ на 2- й вопрос и примеры мер наказания – достаточно трех в перечеслении). Making the punishment fit the crime is a useful notion, which would see children being made to pick up rubbish they have dropped, clean up graffiti they have drawn, or apologise to someone they have hurt. (добавляем про то, какое punishment лучше и даем 3 примера что конкретно дети должны делать). In these ways, responsibility is developed in the child, which leads to much better future behaviour than does punishment (возможный результат punishment которое fit the crime).

Автор полностью ответил на задание эссе и дал подробные ответы на два вопроса. Писал по теме, придерживаясь формального стиля. Плюс объяснил свои идеи и подкрепил их примерами из собственного опыта – см. выше какими. Т. е ответил на задание - give reasons for your answer and include any relevant examples from your own knowledge and experience.

ВНИМАНИЕ!!! ЗАКЛЮЧЕНИЕ ТУТ ОТСУТСТВУЕТ – ЕГО ЛУЧШЕ НАПИСАТЬ КОНЕЧНО, ЧТОБЫ ЭКЗАМЕНАТОРУ БЫЛО ЧЁТКО ЯСНО, ЧТО У ВАС В ЭССЕ:

ВСТУПЛЕНИЕ, ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ И ЗАКЛЮЧЕНИЕ. ЛУЧШЕ ТАК!!!

ПРОСТО ПИШИТЕ ЕЩЁ ОДИН ПАРАГРАФ, В КОТОРОМ ПЕРЕФРАЗИРУЙТЕ ВАШЕ ВСТУПЛЕНИЕ – 2 ПРЕДЛОЖЕНИЯ.

Со структурой разобрались, давайте теперь посмотрим какая же здесь ГРАММАТИКА на 9.0 и какие есть шикарные СЛОВА!

 

Детальный анализ IELTS Writing Task Academic по всем пунктам. Часть 2

Продолжаем наш разбор, следующий критерий - GRAMMATICAL RANGE/ACCURACY и LEXICAL RESOURCE.

GRAMMATICAL RANGE/ACCURACY
LEXICAL RESOURCE

One important stage in a child’s growth is certainly (наречие) the development of a conscience, which is linked to the ability to tell right from wrong (предложение состоит из 2х частей и связано which). This skill comes with time and good parenting (отличное сочетание слов), and my firm conviction is that (крутые слова, выражающие позицию автора, лучше чем ‘ I think ’ – да?) punishment does not have much of a role to play in this (хор. конструкция). Therefore, I have to disagree almost entirely with (уже другие слова, выражающие позицию + наречие) the given statement.

To some extent the question depends on the age of the child. To punish (начало предложения с инфинитива!) a very young child is both wrong and foolish as an infant (чёткое слово, передающее возраст ребенка) will not understand what is happening (Present Continuous) or why he or she is being punished (Present Continuous PASSIVE – огонь!). Once the age of reason is reached however (клёвая конструкция с once), a child can be rewarded (модальный глагол и Passive) for good behavior and discouraged from bad. This kind but firm approach (отличное сочетание слов) will achieve (Future Simple) more than (Comparative) harsh punishments (отличное сочетание слов), which might entail (модальный глагол, чтобы смягчить точку зрения) many negative consequences (entail negative consequences – огонь!) unintended (конструкция с причастием) by the parents.

To help a child learn the difference between right and wrong, teachers and parents should (другой модальный глагол) firstly provide good role modeling (хор. сочетание слов) in their own behavior. After that, if sanctions are needed (1-й тип условного предложения с if + Пассив), the punishment should not be of a physical nature, as (синоним because) that merely (крутейшее слово) sends the message that it is acceptable for larger people to hit smaller ones — an outcome which may well result in the (сложная конструкция) child starting to bully (хорошее слово) others. Nor should the punishment be in any way cruel (ИНВЕРСИЯ! ОГО! Абсолютно НЕ натянутая, но использованная естественно и непринуждённо!!).

Rather, teachers and parents can use a variety of (вместо many – пишем вот это словосочетание) methods to discipline (хороший глагол!) their young charges (ЭТО БОМБА! СИНОНИМ НА ВСЕ 200 БАЛЛОВ))), such as detention (супер слово), withdrawal of (это тоже) privileges, and time-out. Making the punishment fit (хорошая конструкция) the crime is a useful notion, which would see (добавление с which и would из 2-го типа условного предложения) children being made to (прекрасная конструкция с пассивном) pick up rubbish they have dropped (Present Perfect наконец-то!), clean up graffiti they have drawn (и еще Present Perfect), or apologise to someone they have hurt (и 3-й Present Perfect). In these ways, responsibility is developed in (Пассив) the child, which leads to (эффектное добавление с which + результатом) much better (усиление сравнения перед прилагательным - much) future behaviour than does punishment.

WOW. WOW. WOW!! СТОЛЬКО ВСЕГО, ДА?

ГЛАВНОЕ: вся эта красота НЕ натянута, а использована естественно! И если прочитать эссе без этих подчеркиваний вы даже и не заметите некоторых моментов))) СЛОЖНОЕ И РАЗНООБРАЗНОЕ В ПРОСТОЙ ОБОЛОЧКЕ))

Детальный анализ IELTS Writing Task Academic по всем пунктам. Часть 3

Финишируем критерием COHERENCE/COHESION (связывание идей и логика изложения).

COHERENCE/COHESION

One important stage in a child’s growth is certainly the development of a conscience, which (соединяем идею с другой при помощи which) is linked to the ability to tell right from wrong. This skill (ссылаемся на skill из предыдущего предложения с помощью this) comes with time and good parenting, and my firm conviction is that punishment does not have much of a role to play in this. Therefore, (слово связка – поэтому) I have to disagree almost entirely with the given statement (ссылаемся на утверждение в задании).

To some extent the question depends on the age of the child. To punish a very young child is both wrong and foolish as (слово связка as=because) an infant will not understand what is happening or why he or she is being punished. Once the age of reason is reached however, a child can be rewarded for good behavior and discouraged from bad. This kind but firm approach (ссылается на идею предыдущего предложения с помощью this approach) will achieve more than harsh punishments, which (соединяем идеи и эффективно добавляем детали с помощью which) might entail many negative consequences unintended by the parents.

To help a child learn the difference between right and wrong, teachers and parents should firstly (организуем идеи и добавляем слово – firstly) provide good role modeling in their (ссылка на teachers/parents из предложения выше, чтобы не повторять эти слова) own behavior. After that, (соединяем идеи словом связкой – выше написали firstly, теперь пишем after that,…) if sanctions are needed, the punishment should not be of a physical nature, as that (слово связка as = because) merely sends the message that it is acceptable for larger people to hit smaller ones (ссылка на people) — an outcome which (соединяем идеи и добавляем результат с помощью which) may well result in the child starting to bully others. Nor should the punishment be in any way cruel.

Rather, teachers and parents can use a variety of methods to discipline their young charges, such as (пишем пример) detention, withdrawal of privileges, and (соединяем идеи, используя AND – да, используйте это слово и избегайте просто перечислений через запятую!!!) time-out. Making the punishment fit the crime is a useful notion, which would see children being made to pick up rubbish they (соединяем идеи и добавляем результат с помощью which) have dropped, clean up graffiti they have drawn, or apologise to someone they (ссылаемся на children с помощью they) have hurt. In these ways, responsibility is developed in the child, which leads to much better future behaviour than does punishment.

WOW!!! Увидели, что связывание идей – это не только слова связки? Это ещё и which, that, they, this, ones и т.д на высокий балл нужно именно это, а не 500 слов связок, которые вы заучили и вбухиваете их в эссе везде. Сколько слов связок в этом эссе? Они есть, но незаметны!!)


Вот мы с пристрастием разложили по полочкам все критерии оценки IELTS эссе. Спасибо, что внимательно дочитали до конца! Мы гордимся вами!! Урааа!

IELTS Academic Writing Task 2: Структура эссе

Структура IELTS эссе: Agree or disagree essay - план и шаблон для написания

Один из ЧАСТО попадающихся вопросов IELTS эссе. To what extent – означает НА СКОЛЬКО? Т.е вы можете быть ПОЛНОСТЬЮ согласны или НАПОЛОВИНУ, или НЕ согласны.

To what extent do you agree or disagree?
ИЛИ
Do you agree or disagree?

Например:
After leaving school or university, young people should choose a job or career that they love, rather than one that pays the best salary.
To what extent do you agree with this statement?

Ниже отличная структура эссе agree / disagree. Есть 5 вариантов - выбирайте тот, который подходит под ваши идеи:



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-11-27; просмотров: 56; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.137.195.121 (0.014 с.)