Поинтересуйся у одноклассника, чем он увлекается в свободное время. Используй подсказки. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Поинтересуйся у одноклассника, чем он увлекается в свободное время. Используй подсказки.



1)     2) - Мый тэ радейтан вöчны? - Ме радейта …. / Меным кажитчö ….   - Тэ радейтан …? - Да, ме радейта …. / Ме ог радейт …. Меным кажитчö ….

 

9. а) Лыддьы Зоялысь висьтсӧ да висьтав, мый радейтӧны вӧчны сылӧн ёртъясыс. Прочитай рассказ Зои и назови увлечения её друзей.

Мишалӧн да Женялӧн радейтана урокыс – история. Найӧ окотапырысь лыддьӧны история небӧгъяс, энциклопедияяс. Урокъяс бӧрын зонкаяс тшӧкыда ветлӧдлӧны музейясӧ. Миян юркарын уна музей. Сэні Миша да Женя тӧдмалӧны Коми Республикалӧн история йылысь, а сэсся унатор висьталӧны миянлы.

Нывкаяс да зонкаяс зэв ёна радейтӧны путешествуйтны. Арся каникул дырйи ми ветлiм Санкт-Петербургӧ. Тӧвся каникул дырйи ветлiм Ыб сиктӧ этнокультурнӧй паркӧ. Тувсов каникул дырйи мунам Маджаӧ, «Шишкин вӧр» шойччан шӧринӧ. А гожӧмнас мунам Сьӧд саридз дорӧ лагерӧ. Путешествиеяс дырйи ми бура шойччам, аддзылам да тӧдмалам уна выльтор, ёнмӧдам дзоньвидзалун.

Света да Маша миян классын радейтӧны музыка. Шойччан лунъясӧ найӧ ветлӧны концертъяс вылӧ Филармонияӧ да Искусствояс гимназияö. Сыктывкарын эм уна театр. Нывкаяс радейтӧны видзӧдны музыкальнӧй спектакльяс. Мича музыка вӧчӧ мортсӧ шудаӧн.

б) Лыддьы сёрникузяяссö помöдзыс. Продолжи предложения.

 

1) Мишалы да Женялы кажитчӧ ….

2) Тшӧкыда урокъяс бӧрын найӧ ….

3) Нывкаяс да зонкаяс радейтӧны ….

4) Путешествие дырйи челядь бура ….

5) Светалы да Машалы кажитчӧ....

6) Нывкаяс тшӧкыда ветлӧдлӧны ….

в) Висьтав мöд ногöн. Скажи по-другому.

 

Вӧч тадзи: Ира радейтö серпасасьны. – Ира окотапырысь серпасасьö.

 

1) Ми радейтам тöдмасьны выль йöзкöд.

2) Света да Маша радейтöны ньöбасьны.

3) Зонкаяс радейтöны кыйсьыны ю дорын.

4) Прöст кадö Маша да Женя радейтöны пусьыны да пöжасьны.

5) Зонкаяс да нывкаяс радейтöны велöдчыны.

6) Шойччан лунъясö кык ёрт радейтöны аддзысьлыны театрын.

г) Вочавидз юалӧмъяс вылӧ.

1) Кӧнi позьӧ тӧдмавны Коми Республикалӧн история йылысь?

2) Кутшӧм небӧгъяс радейтӧны лыддьыны зонкаяс?

3) Кытчӧ позьӧ ветлыны каникул дырйи?

4) Мый челядь вӧчӧны каникулъяс дырйи шойччигӧн?

5) Кӧнi позьӧ видзӧдны концертъяс?

 

 

д) Продолжи разговор одноклассников.

1. Игорь: Мый тэ радейтан?

Миша: Ме радейта история.

Игорь: Кытысь позьӧ тӧдмавны история?

Миша: ….

2. Катя: Мый тэ радейтан вӧчны каникулъяс дырйи?

Серёжа: Ме радейта путешествуйтны.

Катя: Кытчӧ позьӧ ветлыны?

Серёжа: ….

 

3. Вероника: Мый тэныд кажитчӧ вӧчны прӧст кадӧ?

Света: Прӧст кадӧ ме кывза музыка.

Вероника: Кӧнi позьӧ кывзыны музыка?

Света: ….

Расскажи о своих увлечениях в свободное время.

У роки 41-4 2

Путешествие сикасъяс

Виды путешествий

НА УРОКЕ ТЫ НАУЧИШЬСЯ
1. Использовать в речи переходный падеж существительных. 2. Рассказывать о видах путешествий. 3. Делиться впечатлениями о поездке.

подӧн – пешком

тшӧтш – тоже

1. а) Висьтав, мый тэныд кажитчӧ. Скажи, что ты предпочитаешь.

Вӧч тадзи: -Подӧн либӧ автобусӧн?

- (Ме радейта / меным кажитчӧ) путешествуйтны подӧн.

1) Самолётӧн либӧ поездӧн?

2) Машинаӧн либӧ катерӧн?

3) Подӧн либӧ велосипедӧн?

4) Поездӧн либӧ автобусӧн?

5) Катерӧн либӧ самолётӧн?

6) Велосипедӧн либӧ машинаӧн?

7) Автобусӧн либӧ подӧн?

 

б) Расспроси одноклассника, как он предпочитает путешествовать и ответь на его вопрос.

2. Эскӧд сёрникузяяссӧ. Подтверди предложения.

Вӧч тадзи: - Гожӧмнас ми лэбам саридз дорӧ самолётӧн.

- Ме тшӧтш гожӧмнас лэба саридз дорӧ самолётӧн.

 

1) Каникулъяс дырйи ми мунам ыджыд мам дорӧ поездӧн.

2) Наташа бать-мамыскӧд мунӧны катайтчыны катерӧн.

3) Маша да Рита мунӧны дачаӧ машинаӧн.

4) Ті мунанныд сиктӧ велосипедӧн.

5) Ме лэба гожся лагерӧ самолётӧн.

6) Тэ мунан пляж вылӧ подӧн.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-09-26; просмотров: 112; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.119.104.238 (0.006 с.)