Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Співвідношення релігійних, філософських та наукових поглядів.
Світогляд людини за свою природою антропоцентричний. Про це свідчить той факт, що людина є центральною фігурою в міфології і релігіях багатьох народів. Вона є основним об'єктом вивчення й у сучасній науці. Скільки існують люди, стільки вони запитують себе: "Звідки ми?", "Яке наше місце у світі?" Різні народи в різні часи давали свої відповіді на це питання. Племена з примітивною культурою охоче вибирали собі в предки різних тварин. Віра в тварину або рослину, яку давні люди вважали предком роду, з якою зв'язували своє існування і добробут називають тотемізм. Наприклад: делавари вважали своїм пращуром орла, айні та папуаси - собаку, древні датчани та шведи - ведмедя, осаги - равлика. З далекої давнини бере початок ідея про походження людини від мавпи. Наприклад, такі ультрадарвіністичні, як ми могли б сказати тепер, переконання існували в малайців і тибетців. Південні араби, древні мексиканці й африканці берега Лоанго, навпроти, вважали мавп здичавілими людьми, на яких розсердилися боги. Люди "виникали" по-різному. В одних народів вони з'являлися самі по собі, в інших їх створювали боги. З розвитком цивілізацій роль богів зростала. Свого апогею вона досягла в трьох світових релігіях - буддизмі, християнстві й ісламі. Боги робили людину з глини і з подиху, з очерету й єдиною думкою... Існували й інші уявлення про місце людини в системі природи. Епоха античності ознаменувалася початком розвитку філософської думки. Займаючись здебільшого питаннями більш високого порядку, античні філософи були не дуже багатослівні у своїх трактуваннях виникнення людського роду. У їхніх роботах питання антропогенезу часто вирішувався в дусі міфологічної традиції. Але була й інша точка зору - виникнення і розвитку людини як невід'ємної частини живої і неживої природи. Римський поет і філософ Тит Лукрецій Кар (І ст. до н.е.) написав цілу поему, в якій "природне" походження людини описане досить докладно:
... Оскільки в полях залишалося ще багато тепла і вологи, Т о повсюд и, де тільки д ля того були зручні умови, Виросли певні матки, кор і н н ям до землі прикріпивши сь, Які розкрилися, коли їхні зародки в зрілу пору Від мокроти захотіли бігти і мали потребу в д и хан ні...
(Лукрец і й Кар "Про природу речей")
Починаючи з XVІІІ ст. і до наших днів питання про природу людини залишалося досить популярним у філософів, у працях яких можна знайти чимало досить оригінальних поглядів на цю проблему. Але, як не дивно, філософи менше говорять про виникнення людини, а більше - про її місце, значення і призначення у Всесвіті. Найчастіше філософська думка черпає натхнення з релігії. Структуру ж своїх поглядів вона запозичає в науки.
Нарешті, існує і такий феномен людської культури, як наука. Хоча перші висловлення науки з приводу виникнення людини розроблялися з оглядом на релігійні догмати, із завершенням епохи середньовіччя вона стала самостійною. Головною відмінністю науки від релігії і філософії є прагнення обґрунтувати свої висновки, знайти їм підтвердження у фактах. А факти говорили науці про споріднення людей і мавп. Процес розвитку, що призвів до появи сучасної людини, одержав у науці особливу назва - антропогенез. Антропогенез (від грец. anthropos - людина, genesіs - розвиток) - процес еволюції попередників сучасної людини, палеонтологія людини. Також - наука, що вивчає цей процес. І релігійні, і філософські, і наукові погляди згодом змінювалися, впливали один на одного і перепліталися. Іноді вкрай складно розібратися, до якої сфери віднести ту або іншу концепцію. Кількість існуючих поглядів на походження людини дуже велика. " Причини цього на наш погляд такі: · великий інтерес до питань походження людини і як наслідок - необхідність обережності у висновках, перетинання з релігійними, філософськими, традиційними і навіть політичними поглядами; · багато неспеціалістів займаються антропогенезом - їхні точки зору можуть бути більш популярні, ніж суто наукові погляди; · нестача матеріалів - обмеженість викопних знахідок, їхня фрагментарність, часто - важкодоступність для вивчення; Однією з причин є й існування великого різноманіття методів вивчення процесу антропогенезу, що часто приводять фахівців до неоднозначних, неоднакових і часто протилежних результатів.
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-12-15; просмотров: 53; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.137.161.222 (0.004 с.) |