Правлячий Єпископ Івано-Франківської єпархії УГКЦ 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Правлячий Єпископ Івано-Франківської єпархії УГКЦ



О.-міт. Іван Козовик

Цензор

Благословляю:

Володимир Війтишин

Правлячий Єпископ Івано-Франківської єпархії УГКЦ

Комісія „Душпастирська місія Івано-Франківської єпархії УГКЦ

в сфері Охорони здоров’я”

АКАФІСТИ ТА МОЛИТВИ

ЗА ЗЦІЛЕННЯ ВІД НЕДУГИ ПИЯЦТВА

МОЛЕБЕНЬ ЗА НЕДУЖИХ


В С Т У П

 

Дорогі брати і сестри, із волі Блаженійшого Любомира Гузара за одностайною підтримкою Синоду греко-католицьких ієрархів вирішено присвятити День хворого 2007 року важкій і специфічній хворобі нашої української спільноти – алкоголізму. Одночасно у нашій Церкві є засновано Рух за тверезість життя. Із цієї нагоди доручаємо Вашій увазі оцю маленьку книжечку із текстом молитов за уздоровлення алкогольноузалежнених.

Якщо вірити статистиці, то близько 900.000 тис. українців є алкогольноузалежниними. Цифра є трагічна, і має тенденцію до швидкого зростання. Причин є багато. Вже майже історично у нас склалася культура алкоголю. Половина телереклам, біґбордів є присвячені випивці, алкоголь можна придбати майже на кожному кроці. Сьогодні бачимо, як швидко починають розростатися наші міста, а разом з ними відкривається багато казино, залів азартних ігор, барів, ресторанів, де є легкий доступ до алкоголю та наркотиків. Як наслідок все це чинить сильний тиск особливо на свідомість дітей, так що в школах вчителі почали стежити, щоб учні не тільки не палили цигарок, а й не вживали алкоголю і так званих "твердих" наркотиків (за офіційними даними Україна за темпами зросту ВІЛ/СНІД є на першому місці у Європі і на шостому місці у світі). Безвідповідальність, бездумність доводять до того, що за кермом автомобілів все частіше сідають в нетверезому стані, про що свідчить зростаюча статистика аварій. Соціальна пасивність, інертність, відсутність солідарності, розпад сімей і т. п. є найкращою умовою для запущеності і духовного вакууму, які швидко заповнюються алкоголем, та більш «сучасними» наркотиками.

Закрадається сумнів – що ж ми християни, маленька церковна спільнота віруючих, можемо зробити супроти алкоголізму, що буйно процвітає на тлі зростання загальної запущеності духовності і моралі?.. Дійсно вилікувати від алкоголізму, чи заборонити іншим наживатися на спричинених алкогольними затруєннями плачем жінок та горем знедолених дітей, є практично неможливо. Натомість вода не тече тільки під лежачий камінь. Треба діяти силою слова – словом проповіді і словом молити. Для наркологів і не тільки для них є відомо, що головною причиною попадання в алкогольну залежність, як і в будь-яку іншу, є мала проінформованість про їх смертельну згубність. В «Новій зорі» ми вже повідомляли, що в Івано-Франківській Теологічній Академії 24 лютого 2007 цього року була проведена наукова конференція присвячена алкоголізму і шляхам його подолання. Склалося враження, що ніхто із присутніх на конференції ніколи посміють легковажити ризиком зловживання алкоголем. Матеріали конференції будуть видані окремою книжкою. А 29 квітня в День хворого до чоловічого монастиря в с. Гошів відбулася проща із копією ікони Пресвятої Богородиці «Неіспиваєма чаша», яку Владика Володимир (Війтишин) у присутності собору священиків посвятив для зцілення від недуги алкоголізму у нашій єпархії.

Щодо способу протидії духовним способом, то саме небо - наша небесна мати Пресвята Богородиця вказала засіб духовної боротьби. В країні найбільшого розгулу алкоголізму – в Росії в містечку Серпухів Пресвята Богородиця прославила свою ікону «Неіспиваєма чаша», щоби кожен, хто молиться перед нею діставав благодать зцілення від цієї недуги. Є свідчення про численні одужання.

Сподіваємось, що ця книжечка допоможе людям, які самі хочуть визволитись від цієї страшної недуги, або просять Всевишнього за когось із своїх ближніх. Тут ми помістили: Акафіст Пресвятій Богородиці ікони "Неіспиваєма Чаша"; додаток для відправи Божественної Літургії за одержимих недугою пияцтва, поданого Міжєпархіальною Комісією у справах душпастирства у сфері охорони здоров’я; молитви до святих, також програму оздоровлення груп АА (Анонімних Алкоголіків) 12 кроків, яка вважається однією із найдієвіших способів лікування цієї хвороби; Молебень за недужих.

Комісія душпастирства Охорони здоров’я заохочує всіх вірних, духовенство, а особливо інтелігенцію до солідарності, пропагування здорового способу життя. Думаємо, що власні ініціативи від вірних, як влучні статті, замітки видань про шкідливість і руйнівну силу алкоголю, пропагування тверезості будуть мати силу і обов’язково залишать свій позитивний вплив на тих, які ще не узалежнились від алкоголю. Особливо треба вірити в силу молитви. Знаємо, що капля видовбує не силою, а часто падаючи.

Просимо у Вас молитви і за нас, недостойних рабів Божих, що упорядковували цей молитовник.

 

 

Комісія «Душпастирська місія

Івано-Франківської єпархії УГКЦ

У сфері охорони здоров’я»

Інформація про День хворого

Яка мета відзначення Дня Хворого?

• Звернути увагу християнської спільноти та усього суспільства на хворих людей для підвищення якості їхнього лікування;

• розвивати та стимулювати душпастирство охорони здоров’я в єпархіях, парафіях та структурах охорони здоров’я, залучаючи якомога більше суб’єктів;

• звернути увагу на потребу вишколу працівників охорони здоров’я;

• сприяти волонтерству у сфері охорони здоров’я на певній території;

• допомогти хворим людям почуватися активними членами християнської спільноти.

Відзначення Дня Хворого має важливе екуменічне значення і є знаком того, що Церква є добрим самарянином для тих, хто страждає. Одночасно, це є заклик до всіх людей доброї волі, щоб спільними зусиллями ширити у сфері охорони життя та здоров’я такі цінності як справедливість, солідарність та жертвенна любов, і утвердити у суспільстві принцип рівної гідності кожної людини.

Коротка історія започаткування

Відзначення Дня Хворого

11 лютого 1985 було засновано Папську Раду у справах душпастирства медичних працівників, яка у 1992 році запропонувала щорічно відзначати День Хворого. Ця пропозиція була затверджена листом Івана Павла ІІ 13 травня 1992. Перше відзначення Дня Хворого відбулось 11 лютого 1993 р. 11 лютого, було обрано днем символічної єдності Церкви у молитві за хворих. Натомість практичні заходи з нагоди відзначення Дня Хворого проводяться помісними Церквами у сприятливий час, з огляду на практичні потреби: погода, літургійні свята, можливість активної участі хворих тощо. Згідно Постанови Синоду Єпископів Києво-Галицької митрополії УГКЦ від 16 січня 2006 р. визначено День хворого в Києво-Галицькій митрополії УГКЦ відзначати кожного року в Неділю розслабленого.

Чому ми відзначаємо День Хворого?

“Щорічне відзначення Дня хворого має

за мету розбудити чутливість Народу Божого, а тим

самим чутливість численних католицьких медичних

закладів і самого громадянського суспільства на негайні

потреби забезпечення кращої опіки хворими; допомогти

недужим зрозуміти значення цінності страждання,

як у людському, так і в надприродному плані; сприяти

залученню в особливий спосіб єпархії, християнські

спільноти, чернечі згромадження до душпастирської

діяльності у сфері охорони здоров’я; сприяти залученню

цінного волонтерського служіння; наново наголосити на

важливість духовного і морального виховання медичних

працівників; допомогти священикам, ченцям та особам,

які живуть і працюють поруч з тими, хто страждає -

краще зрозуміти важливість опіки хворих.

 

(З листа Івана Павла ІІ до Кардинала

Анджеліні, 13.5.1992)

 

 


Звернення Блаженнішого Любомира

До вірних Києво-Галицького Верховного Архиєпископства

ГОЛОВНЕ ПИТАННЯ – ЯК ЛІКУВАТИ?

Лікування від алкоголізму є дуже важким і довгим. Алкоголізм має не лише медичну, але й соціальну і духовну підставу свого поширення і закріплення, як в житті окремої особистості, так і всього суспільства загалом. Хронічні алкоголіки, з тяжкими, нерідко незворотніми фізіологічними змінами і змінами особистості, з різко вираженою деградацією психічної діяльності, з тяжким недоумством важко піддаються ефективному лікувальному впливові. Проте при наполегливому і тривалому лікуванні можна позбутися хворобливого потягу до спиртних напоїв і значною мірою відновити своє здоров’я. Головною метою лікування алкоголізму є поновлення позитивних соціальних настанов, психологічна переорієнтація основних життєвих цінностей, духовний розвиток особистості.

Є різні методи лікування від алкоголізму – медикаментозне, лікувальний гіпноз, кодування. Розглянемо останній з них. Винайшли метод кодування психологи в 50-их рр. ХХ ст. в умовах тоталітаризму та атеїзму часів сумновідомих кампаній боротьби з пияцтвом і алкоголізмом в Радянському союзі. Головні засоби - гіпноз та навіювання, котрі, без сумніву, є спробою заміни релігії для знедуховленої і зматереалізорваної людини. Кодування або гіпноз штучно викликають гальмівний рефлекс, який дозволяє психотерапевту втручатися в психіку людини, впливати на волю особистісті. Проте, за словами професора Д. Молохова, - який сказав: „ Перед суспільством і державою поставлено завдання не тільки підводити хворого до дверей, через які він може увійти до тверезе життя, але й заповнити пусте місце за тими дверми, без чого навіть найкращі методи не дають бажаних ефектів і результатів». Гіпноз, кодування – це небезпечна послуга алкогольнозалежному, бо хоч на деякий час може позбавити недуги, проте не розв’язує її причин, а швидше поглиблює в душі екзестенційну, психологічну і духовну кризу.Негативний наслідок кодування – це схильність до самогубства, що з’являється в людині після закінчення терміну дії коду. Те, що стається з «закодованою» людиною пояснює нам Господь: „Коли дух нечистий виходить з людини, то блукає місцями безводними, відпочинку шукаючи, але, не знаходячи, каже: „Вернуся до хати своєї, звідки я вийшов”… Тоді він іде та й приводить сімох інших духів, лютіших за себе… І буде для людини тій гірше за перше” (Лука 11, 24-26).

Безпечими способами позбавлення від алкоголізму вважають товариства АА, Ал-Анону та ін. Церква із своєї сторони пропонує молитву, котра має силу «переносити гори», і апелює до людської свідомості, акцентуючи на профілактиці алкоголізму. Ми, християни зобов’язнані ставитися до залежних від алкоголю із любов’ю. Коли ж не можемо виявляти до них любов, то, принаймні, намагаймося бути з ними співчутливими і доброзичливими, сприймаючи їх як важкохворих.


СВЯТІ ОТЦІ І НАУКОВЦІ РАДЯТЬ:

Св. Іван Золотоустий: «Мені доводилося чути, як деякі люди казали: „Якби не було вина, ми б не стали пияками!” Та хіба ж вино – причина цього зла? Ні, не вино, а непомір-кованість тих, які ним зловживають… Коли п’яний протверезіє, опиши йому всю огидність його вигляду в сп’янінні. Скажи йому, що вино дане нам для звеселяння, а не для того, щоб спотворювати себе; дане, щоб бути радісним, а не для того, щоб ставати посміховищем; дане для зміцнення здоров’я, а не для його розладу; для лікування тілесної немочі, а не для ослаблення духу… Тож, молю вас, не заражайтесь цією хворобою, а тих, яких вона вже вразила врятовуйте з лиха, аби не було між вами людей, що гірші від тварі безсловесної». Св. Василій Великий:Пияцтво – це демон, що його деякі собі обирають і для розкоші вводять у душу. Пияцтво – це багатовидний та багатоголовий звір. Диявол – наш невблаганний ворог. Він веде з нами непримириму боротьбу. Ми не клопочемося стільки про наше спасіння, скільки він – про нашу загибель… Диявол багато нам обіцяє, але не для того, щоб дати, а щоб від нас взяти… Велика злоба диявола, але всі його наміри перемагає піст і молитва ”. Президент Всеукраїнського лікарського товариства академік Л. Пиріг не раз наголошував у своїх промовах на необхідності спрямувати зусилля на розвиток духовності людини.

Тож покладіться на міцну Божу руку, покладіть на Нього свою журбу, бо він опікується вами! Будьте тверезі, пильнуйте! ” (1 Петра 5, 6-11).

„На це з’явився Син Божий, щоб знищити діла диявола” (1 Івана 3, 8).

„Нездужає хтось між вами? Хай прикличе пресвітерів церковних і хай вони помоляться над ним помазавши в ім’я Господнє, і молитва віри спасе недужого, та й Господь його підійме” (Якова 5, 14-15).

 


КОРОТКА ІСТОРІЯ

АКАФІСТ

ПРЕСВЯТІЙ БОГОРОДИЦІ

РАДИ ЇЇ ЧУДОТВОРНОЇ ІКОНИ

"НЕІСПИВАЄМА ЧАША"

 

 

Кондак 1

Вибране й дивнеє вибавлення нам дароване — Твій образ пречесний, Владичице Бого­родице, ми ж, порятовані явленням його від недуг духовних і тілесних та скорбних обставин, подяч­ні восхвалення приносимо Тобі, Всемилостива Заступнице. Ти ж, Владичице, "Неупиваємою Ча­шею" нами іменована, прихилися милостиво до наших зітхань і закликів сердечних, і звільнення даруй страждаючим від недуги пияцтва, щоб з ві­рою ми взивали до Тебе:

Радуйся, Владичице, Неіспиваєма Чаше, духовну спрагу нашу тамуюча!

 

Ікос 1

Ангельські чини і праведників сонми неустанно славлять Тебе, Царицю Богороди­цю, Заступницю за многогрішний рід християн­ський, що занурився в беззаконня і живе в гріхах, оскільки на потіху й спасіння йому даруєш милість Свою через численні чудотворні ікони Твої, їх же, як зорі небесні, по всій землі нашій бачимо; до одного ж із цих образів, "Неіспиваємою Чашею" іменованого, припадаючи, з глибин серця взиваємо до Тебе:

 

Радуйся, неприступного Божества Оселе;

Радуйся, людей Подиве непрестанний

Радуйся, скорботою наші гріхи очищаюча;

Радуйся, печаллю наші немочі лікуюча;

Радуйся, милості Свої через чудотворні ікони Твої звише нам зісилаюча;

Радуйся, об'явленням їх скорбні серця наші возвеселяючи;

Радуйся, пречудесне всіх з Богом примирення;

Радуйся, від геєни вічної спасіння.

Радуйся, Владичице, Неіспиваєма Чаше, духовну спрагу нашу тамуюча.

 

Кондак 2

Бачачи скорботу сердечну, муки душевні, щире покаяння людей, одержимих згубною вадою пияцтва, благоволила Пресвята Бого­родиця явити Богоспасенному місту Серпухову милість Свою через об'явлення пречудесного образу "Неіспиваємої Чаші", щоби всі, припадаючі до нього з вірою і серцем скорбним, одер­жавши зцілення від важкої недуги своєї, із глибини душі взивали Богу: Алилуя.

 

Ікос 2

Сподобившись трикратного явлення препо­добного Варлаама й почувши від нього повеління вибратися в дорогу до Богоспасенного міста Серпухів, один чоловік, пристрастю пияцтва одер­жимий, віднайшов там, у монастирі, ікону, "Не­іспиваємою Чашею" іменовану. Ми ж, бачачи таке за нас грішних заступництво, з благоволінням взиваємо до Тебе:

 

Радуйся, через благочестивих людей славу чу­дес Своїх грішникам відкриваюча;

Радуйся, Про­повіднице прозорлива, шлях спасіння їм указуючи;

Радуйся, всеблага наша Наставнице, лю­бов'ю своєю нас прихиляюча;

Радуйся за всі блага Твої вдячності нас навчаюча;

Радуйся, скорботу нашу в радість перевтілю­юча;

Радуйся, безсумнівною надією нас утішаючи;

Радуйся, згубні пристрасті наші руйнуюча;

Радуйся, благим намірам нашим сприяюча.

Радуйся, Владичице, Неіспиваєма Чаше, ду­ховну спрагу нашу тамуюча.

 

Кондак 3

Сила Всевишнього і благодать Владичиці скріпляли того чоловіка, страждаючого від недуги пияцтва, коли він, ноги паралізовані маючи, повз у місто Серпухів, повеління Бого­родиці, через преподобного Варлаама передане, виконуючи. Прийшовши ж у місто це, припадає він до ікони Пречистої Богоматері й здобуває зцілення від своєї недуги духовної й тілесної, і з глибини душі вдячно взиває до Бога: Алилуя.

 

Ікос 3

Маючи джерело неміліюче, неіспиваєму ча­шу небесних дарів, не лише люди міста Серпухова, але й усі правовірні християни інших міст і сіл, що стікаються до Твого пречудесного об­разу, "Неіспиваємою Чашею" іменованого, і перед ним одержавши зцілення, припадаючи, вдячними устами взивають до Тебе:

 

Радуйся, Купеле, що в ній усі наші скорботи тонуть;

Радуйся, Чаше, що нею радість спасіння нашого приймаємо;

Радуйся, наші немочі душевні й тілесні лікуюча;

Радуйся, пристрасті наші силою молитов Своїх гамуючи;

Радуйся, все необхідне в усякій потребі мо­лящим Тебе даруюча;

Радуйся, незлічимі щедро­ти всім приносяща;

Радуйся, милості Своєї скарб нам відкриваю­ча;

Радуйся, милосердя до впавших являюча.

Радуйся, Владичице, Неіспиваєма Чаше, ду­ховну спрагу нашу тамуюча.

 

Кондак 4

Бурею помислів сумнівних в душі своїй збу­рені, але з щирим покаянням до Твого не­відкличного милосердя прибігаючи, одержимі згубною пристрастю пияцтва отримують зцілення, і з глибини серця взивають до народженого від Тебе Спасителя нашого: Алилуя.

 

Ікос 4

Чує Господь важку скорботу, голосіння і плач жінок, матерів і дітей, рідні яких охоплені пристрастю до пияцтва, і дарує їм Твою, Владичице, ікону, що в ній усі прибігаючі знаходять потіху й ра­дість духовну, і взивають до Тебе зі сльозами вдяч­ності:

Радуйся, Агнице, породивша Агнця, що прий­няв гріхи світу;

Радуйся, Чаше, черпаюча нам ра­дість із джерела безсмертя;

Радуйся, скорбних матерів Потіхо;

Радуйся, загубивших надію, Сподівання;

Радуйся, прибігаючих до Тебе благодатна Охороно;

Радуйся, всіх, хто у скорботі, Розрадо й Потіхо;

Радуйся, бурю пристрасті пияцтва втихоми­рююча; радуйся, руку допомоги Твоєї потребую­чим простягаюча.

Радуйся, Владичице, Неіспиваєма Чаше, ду­ховну спрагу нашу тамуюча.

 

Кондак 5

Як Богосяйну зорю, всечеснішу ікону Свою показала Ти нам, Владичице світу, її ж бача­чи, ми, що з вірою сердечною молимося до Тебе, Богородице, промовляємо: Зціли пияцтвом та ін­шою недугою душевною й тілесною страждаючих, вірних же навчи возносити хвалу Богу: Алилуя.

 

Ікос 5

Бачачи чудеса преславні й знамення пречудесні, що походять не лише від ікони Твоєї, Богородице, в місті Серпухові явленої, але й від по­дібних до цієї ікони списаних зображень, при­падаючи перед ними смиренно до Тебе взиваємо:

Радуйся, Негайна Помічнице ревно до Те­бе прибігаючих;

Радуйся, добросердечна і чуйна до усіх молінь наших;

Радуйся, благословенням Своїм місто Сер­пухів осінивша;

Радуйся, славу чудес Своїх там проявивши;

Радуйся, усім потребуючим Скарб зцілення невичерпний;

Радуйся, тих, що в тверезінні ут­верджуються, Покровителько всемогутня.

Радуйся, усім, хто веде боротьбу проти мир­ських спокус, плотських утіх, диявола й пияцтва, добра Помічнице;

Радуйся, в миру благочестиво живучим ревна Заступнице.

Радуйся, Владичице, Неіспиваєма Чаше, ду­ховну спрагу нашу тамуюча.

 

Кондак 6

Прославляючи чудеса Твої, Богородице, що від ікони Твоєї "Неіспиваємою Чашею" іменованої походять, молимо Тебе, Пречиста, зі сльозами: "Ізбави нас усіх від пристрасті до вина й від падіння гріховного, навчи нас стриманості, прилучаючи до возвеличення Бога: Алилуя".

Ікос 6

Возсіяла Ти єси в сяйві Божественної слави, Діво — Божа Отрочице, малятко, предвіч­ного Бога, Господа нашого Ісуса Христа, лицезріти удостоєна, що в сосуді, як у неіспиваємій чаші предстоїть, як ми Тебе бачимо на іконі Твоїй "Неіспиваєма чаша", таїнственно об'явленій, що нею Ти звільнення від пияцтва даруєш усім, хто приходить до Тебе з вірою. Ради цього возносимо Тобі ці слова нестихаючі:

Радуйся, Та, за Яку радіють і торжествують ангельські хори й увесь рід людський;

Радуйся, бо слава Твоя перевищує похвали земні та небесні;

Радуйся, таїнственним зображенням Сина в сосуді Тайну Божественної Євхаристії нам від­криваюча;

Радуйся, народженого Тобою Агнця, завжди споживаного й ніколи не спожитого, нам предивно вказуюча.

Радуйся, Чаше життя безсмертного, що до во­ріт вічного життя нас провадиш;

Радуйся, Ти бо з джерела нетлінності й радості спраглі душі напоюєш;

Радуйся, в незліченній благодаті не відмов­ляюча найпрезреннішим і всіми відкинутим;

Ра­дуйся, від прірви погибелі милосердям Своїм без­надійних рятуюча.

Радуйся, Владичице, Неіспиваєма Чаше, ду­ховну спрагу нашу тамуюча.

 

Кондак 7

Прагнучи віддячитися Тобі, Владичице, за зцілення від недуги пияцтва, чоловік один оздобив Твою пречудесну ікону, Богородице, в місті Серпухові перебуваючу, з глибини серця співаючи Богу: Алилуя.

Ікос7

Нове чудо бачимо, Владичице, від ікони, Твоєї святої: страждаючий від недуги пияцтва раб Божий Степан, прибігаючи до Твого материн­ського заступництва, від важкої хвороби своєї звільнився і у подяку Тобі прегарними дарами іко­ну Твою прикрасив і, припадаючи до неї, зі сльо­зами взивав до Тебе:

Радуйся, життєдайне Джерело зцілень;

Ра­дуйся, Чаше небесна Божественних дарів;

Радуйся, Ріко зцілень невсихаюча;

Радуйся, Море, всі наші пристрасті поглинаюче;

Радуйся, падаючих під тягарем гріха пияцтва материнськими руками Своїми підводяча;

Радуйся, вдячні дари не відкидаючи;

Радуйся, серця благочестивих людей возвеселяюча;

Радуйся, Всеблага, прохання наші вико­нуюча.

Радуйся, Владичице, Неіспиваєма Чаше, ду­ховну спрагу нашу тамуюча.

 

Кондак 8

Дивно й сумнівно невіруючим чути, як ікона Твоя свята "Неіспиваєма чаша" випро­мінює чудо Божественних зцілень. Ми ж, увіру­вавши слову Твоєму, Владичице, мовленому до первісної ікони Твоєї: "Благодать народженого від Мене і Моя з цією іконою нехай буде", — ві­руємо, що й ця Твоя ікона благодать нам дарує. Тому ж благоговійно поклоняючись, цілуємо її, взиваючи Богу: Алилуя.

 

Ікос 8

Усі люди, страждаючі від недуги пияцтва, надію свою на Тебе, Владичице, покла­дають. Прихилися до немочей і пристрастей на­ших, бо хто ж нас, грішних, виведе з ями погибелі та бідності нашої духовної й тілесної, як не Ти, Владичице. Ради цього, приклонивши коліна пе­ред Твоїм образом пречистим, взиваємо до Тебе:

Радуйся, молитви грішників не відкидаюча;

Радуйся, тим, хто до Тебе взиває, Свою небесну поміч зісилаюча;

Радуйся, глибину милосердя Свого грішни­кам відкриваюча;

Радуйся, тих, що впали у відчай і втратили надію, підбадьорююча;

Радуйся, одержимим пристрастю пияцтва руку допомоги простягаюча;

Радуйся, терпеливих страждальців благодатними дарами утішаючи;

Радуйся, недуги наші духовні й тілесні лікую­ча;

Радуйся, суєтні радості світу цього відкидати нас навчаюча.

Радуйся, Владичице, Неіспиваєма Чаше, духовну спрагу нашу тамуюча.

 

Кондак 9

Кожне сотворіння ангельське подивляє діло Твого милосердя, Господи, що дарував єси грішному роду людському незламну Заступ­ницю й Помічницю, що до наших немочей при­хиляється й від гіркої недуги пияцтва рятує, і нав­чає вірних співати Богу: Алилуя.

 

Ікос 9

Світочі людства безсилі восхвалити належно славне, Владичице, ікони Твоєї явлення. Чи ж ми, грішні, скверними устами нашими зможемо принести достойну похвалу Заступниці нашій. Однак, бачачи незлічимі чудеса, іконою Твоєю яв­лені, душею й серцем радіючи, Тобі промовляємо:

Радуйся, священним ликом Своїм чудеса випромінююча;

Радуйся, від бід і скорбот негайно визволяючи;

Радуйся, відкидаючих Тебе осоромлююча;

Радуйся, від усякого зла прибігаючих до Тебе оберігаючи;

Радуйся, смиренним сяйвом Своїм морок гріха та імлу пристрастей наших розганяюча;

Радуйся, душі наші любов'ю до Тебе й сина Твого сповняючи;

Радуйся, на шлях покаяння нас премудро настановляюча;

Радуйся, доброго присуду перед Суддею Праведним наша Заступнице.

Радуйся, Владичице, Неіспиваєма Чаше, духовну спрагу нашу тамуюча.

 

Кондак 10

Порятувати бажаючи багатьох, що терпіли від недуги пияцтва, чудесну ікону Свою, Богородице, дарувала нам єси, щоби всі одержи­мі цією пристрастю до чудотворного образу Твого стікалися й, одержавши зцілення, радісно до Бога взивали: Алилуя.

 

Ікос 10

Муром Ти є і щитом, Богородице, людям страждаючим від недуги пияцтва, як і всім, що до Тебе з щирим серцем приходять, та ікону Твою благоговійно почитають. Бо дарував нам її благих податель Господь для допомоги й виліку­вання від згубної пристрасті й цим схиляє нас взи­вати Тобі:

Радуйся, тих, хто у відчаї, Надіє і печалей на­ших Умиротворення;

Радуйся, хвороб духовних і тілесних Зцілення;

Радуйся, нашу скверну чистотою Своєю очи­щаюча;

Радуйся, Своєю благодаттю нашу недо­стойність просвітлююча.

Радуйся, тягар наш тлінний у нетлінність сповиваюча;

Радуйся, молитви наші заступниц­твом Своїм скріпляючи;

Радуйся, у безсиллі нашому нас зміцняюча;

Радуйся, заполонивший нас морок пристрастей гріховних вчасно розганяюча.

Радуйся, Владичице, Неіспиваєма Чаше, ду­ховну спрагу нашу тамуюча.

 

Кондак 11

Пісню нашу смиренну, що від повноти любові й ревності Тобі співаємо, не презри, Чиста, й не відверни від страждаючих недугою пияцтва лику Свого, але допоможи їм і нам очис­титися від усякої скверни гріховної, щоб могли всі разом достойно й праведно співати Богу: Алилуя.

 

Ікос 11

Осяйною свічею бачимо Тебе, Пресвята Діво, бо образ Твій святий променями благодаті Твоєї імлу гріховну проганяє та на світлий шлях чеснот настановляє тих, що з вірою до Тебе взивають:

Радуйся, заступництвом Своїм від суєти сві­ту цього неспокійного нас звільняюча;

Радуйся, підступи пристрастей тілесних відбивати нам допомагаючи;

Радуйся, думки благі в серця наші прищеп­ляюча; радуйся, нечисту совість нашу просвітлююча.

Радуйся, від тяжкої недуги пияцтва страждаючих ізбавляюча;

Радуйся, до істинного покаян­ня й вирозуміння закликаючи;

Радуйся, душі всіх озлоблених пом'якшуюча;

Радуйся, про допомогу Тебе благаючих і ім'я Твоє прославляючих спасаюча.

Радуйся, Владичице, Неіспиваєма Чаше, духовну спрагу нашу тамуюча.

 

Кондак 12

Божа благодать, притаманна Твоїй іконі, іменованій "Неіспиваємою Чашею", вабить до неї, Владичице, всіх скорбних, обездолених, вдів і сиріт, а найперше всіх страждаючих від недуги пияцтва, і не розчаровані відходять вони від неіспиваємої чаші Твоїх, Пречиста, Божест­венних дарів, але невпинно отримуючи зцілення від чудодійного образу Твого, Всеблага, вдячно співають Богу: Алилуя.

 

Ікос 12

Оспівуючи Твої чудеса й велику милість людям, одержимим пристрастю пияцтва, явлені, молимо Тебе, Владичице, спаси і помилуй, і настанови нас на дорогу праведну, і не покинь нас, шукаючих Твій покров та взиваючих до Тебе:

Радуйся, до утримання від гріха всіх закли­каюча;

Радуйся, від пристрасті до вина росою ми­лості Своєї звільняюча;

Радуйся, страждаючим від тяжкого гріха пияц­тва вічне Вилікування;

Радуйся, зморених при­страстями скора Помічнице;

Радуйся, малодушним предивна Підтримко;

Радуйся, благим духом велика Радосте;

Радуйся, гордих присмиряюча;

Радуйся, сми­ренних возвишаюча й усім спасіння бажаюча.

Радуйся, Владичице, Неіспиваєма Чаше, ду­ховну спрагу нашу тамуюча.

 

Кондак 13

О премилостива Мати Господа нашого Ісуса Христа! Почуй нашу нинішню молитву та ізбави нас від усіх недуг душевних і тілесних, а найперше ж звільни страждаючих від недуги пияцтва рабів Твоїх (імена), хай не загинуть у злі, але нехай спасенні Тобою назавжди восхваляють Бога: Алилуя, Алилуя, Алилуя.

 

(Цей Кондак слід відмовити тричі. Після цього читаємо Ікос 1 і Кондак 1).

 

Молитва 1

О премилостива Владичице! До Твого за­ступництва нині прибігаємо, молитов наших не відкинь, але милостиво вислухай нас: жінок, ді­тей, матерів і тяжкою недугою пияцтва одержи­мих, що ради нього від матері своєї — Церкви Христової й спасіння відпадають, братів наших і сестер, і близьких наших зціли, о милостива Мати Божа, торкнися їхніх сер­дець, і підвівши їх із падінь гріховних, до спасительного утримання приведи їх.

Вимоли в Сина Свого, Христа, Бога нашого, нехай простить нам прогрішення наші і не від­верне милості Своєї від людей Своїх, але нехай скріпить нас у тверезості й доброчесності.

Прийми, Пресвята Богородице, молитви ма­терів, за дітей своїх сльози проливаючих, жінок, за чоловіків своїх ридаючих, дітей, нещасних і вбогих, заблудними батьками покинутих, і всіх нас, до ікони Твоєї припадаючих. І нехай досягне це наше ридання, молитвами Твоїми, престолу Всевишнього.

Сховай нас і вбережи від лукавого переслі­дування й усіх підступів ворожих, а в страшну го­дину відходу нашого допоможи пройти безпе­решкодно поневіряння посмертні й молитвами Своїми ізбави нас від вічного осудження, хай покриє нас милість Божа на віки віків. Амінь.

 

Молитва 2

Царице наша Преблага, надіє наша, Пресвя­та Богородице, Приятелько бідних і тих, що в до­розі, Заступнице, бідуючих Помічнице і озлоб­лених Покрове. Відверни наші напасті, поменш нашу скорботу, ми ж бо звідусіль спокусами ото­чені й заступників не маємо. Ти ж лише сама споможи нам, бо немічні; нагодуй нас, бо в дорозі; настанови нас, бо заблудили; вилікуй і спаси нас, бо не маємо іншої надії. Не маємо ані іншої по­мочі, ані іншого заступництва, ні потіхи, лише Тебе, о Мати всіх скорбних і обтяжених. Зглянься на нас грішних і в злобі сущих, покрий нас пре­чистим омофором Твоїм. Щоб позбулися ми зла, що нас охопило, а найперше — пияцтва. Щоб про­славляли завжди ім'я Твоє Пресвяте. Амінь.

 

Тропар (г.4)

Днесь прибігаємо вірні до Божественного й пречудесного образу Пресвятої Богоматері, напоюючої серця вірних Неіспиваємою Чашею не­бесного Свого милосердя й людям вірним чудеса указуючої. Їх же бачачи й чуючи, духовно святкує­мо й гаряче взиваємо: Владичице Премилостива, зціли наші недуги і страсті, молячи Сина Твого, Христа Бога нашого, спасти душі наші. Амінь.

 

 


ІНШІ МОЛИТВИ,

МОЛИТВА ДО ХРИСТА-СПАСИТЕЛЯ

Господи, Спасителю наш, що перетерпів великі спокуси в пустелі від диявола, не дай нам стати його покірними рабами. Вияви благодать Свою у дотриманні нами даного слова. Поможи нам, врозуми нас у тверезості перебувати всі дні життя нашого земного, спрямуй ходу нашу, щоб без блукань перейти нам шлях Тобою, Всеблагий, заповіджений. Господи, Боже наш, щедрий і премилостивий, не бажаєш Ти смерті грішника, але навернення його й життя вічного! Зглянься милостивим Твоїм оком на одержимих недугою пияцтва рабів Твоїх. Ти відаєш про скорботу їхню від недуги цієї, знаєш про немічність природи нашої, бачиш силу великого й лукавого спокусника. Врозуми затьмарених розумом, вилікуй одержимих, утверди їх у поміркованості, скріпи у стриманості, щоб не охопила їх безнадія, хай відродиться в них турбота за спасіння душі своєї, про здоров'я тіла свого на славу Твою і за життя у чеснотах для користі власної й на благо ближніх. Хай у тверезості проживуть життя своє і достойно прославлять Ім'я Твоє. Амінь.

Молитва 1

О всесвятий Боніфатію, милостивий рабе Милосердного Владики! Почуй прибігаючих до Тебе одержимих згубною пристрастю до пияцтва, і як у своєму земному житті Ти ніколи не відмов­ляв у допомозі тим, хто просив Тебе про неї, так і тепер порятуй цих нещасних (імена).

Колись, богомудрий отче, град побив Твій виноградник, ти ж, воздавши хвалу Господу, велів нечисленні грона, що збереглися, покласти в то­чило й покликати бідних. Тоді ж, узявши нове вино, Ти розлив у всі посудини, що були в домі, й Бог, виконуючий молитви милостивих, сотво­рив преславне чудо: вино в точилі примножилося й бідняки наповнили свої келихи. О святителю Божий! Як за Твоєю молитвою примножилося вино для користі Церкви й на радість убогим, так нині, блаженний, поменш його там, де воно при­носить шкоду, ізбави від потягу до нього всіх, хто піддається ганебній пристрасті пияцтва (імена), зціли їх від тяжкої недуги, звільни від бісівської спокуси, скріпи їх, слабих, дай їм, немічним, міць і силу успішно витримати цю спокусу, верни їх до здорового й тверезого життя, настанови їх на дорогу праці, прищепи їм прагнення до твере­зості й духовної дієвості. Допомагай їм, угоднику Божий Боніфатію, коли потяг до вина почне па­лити їхню утробу, знищ їх згубне бажання, освіжи їхні уста небесною прохолодою, просвіти їхні очі, постав їх на ноги на непорушній скелі віри й надії, щоб, полишивши свою пристрасть, яка провадить до відлучення від Небесного Царства, вони утвердилися в чеснотах, удостоїлися гідного й мирного смертного часу й у вічному світлі нескінченного Царства Слави гідно прославляли Гос­пода нашого Ісуса Христа з Його Отцем, що не має ні початку, ні кінця, і з Пресвятим і Животворним Духом на віки віків. Амінь.

 

Молитва 2

О святий страждальче Христовий, воїне Ца­ря Небесного, земні насолоди Ти відкинув і до Вишнього Єрусалиму стражданнями вознісся, мученику Боніфатію! Почуй же мене грішного, що приносить від серця скорбного молитви щирі, і вблагай Господа нашого Ісуса Христа простити всі гріхи мої вільні і невільні. Стань, мученику Христовий, за прик­лад мені грішному, образ покаяння собою являючи.

Будь для мене проти супротивника злого – диявола, своїми молитвами до Бога помічником і заступником, бо ж не раз прагнув я уникнути сітей лукавих, але вудлищем гріховним упійманий був і вирватись від нього безсилий, якщо Ти не підтримаєш мене в обставинах скрутних. І скільки ж разів я покаятися намірявся, та нещирий був перед Богом. Тому цього ради перед Тобою припадаю і молюся, спаси мене, святий мученику Божий, від усякого зла заступництвом Твоїм перед благодаттю Всесильного Бога, в Тройці Святій славимого і поклоняємого Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.

 

ПРОХАННЯ НА СУГУБІЙ ЄКТЕНІЇ

 

  • Ще молимось Господеві Богу нашому за всіх хворих, за зцілення їхніх душ і тіл. Утвердь Господи їхню віру і укріпи їх в надії, бо ти є джерело оздоровлень і податель усякого добра.

 

  • Ще молимося за страждаючих від хвороби алкогольної залежності. Подай їм Господи зрозуміння свого стану, просвіщення їхнього затьмареного розуму, зціли їхнє пожадання, утвердь їх у чесноті стриманості, відроди їхню турботу про спасіння власної душі і мир у їхніх родинах та допоможи їм розпочати життя у тверезості.

 

  • Ще молимося за всіх медичних працівників і за всіх, хто своєю працею приносить немічним полегшення страждань і болю. Подай Господи їм свою благодать, щоб їх душі були завжди сповнені милосердя, доброти і співчуття до хворих, а в праці завжди виявляли глибоку пошану до їхньої гідності.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 155; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.216.94.152 (0.166 с.)