Во царствии твоем помяни нас, господи, егда приидеши, во царствии твоем. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Во царствии твоем помяни нас, господи, егда приидеши, во царствии твоем.



Антифон 10, глас 6

 

Одеяйся светом, яко ризою, / наг на суде стояше, / и в ланиту ударение прият от рук, ихже созда: / беззаконнии же людие на Кресте пригвоздиша Господа Славы: / тогда завеса церковная раздрася, / солнце померче, не терпя зрети Бога досаждаема, / Егоже трепещут всяческая. Тому поклонимся.

 

Одевающийся светом, как одеждою, / предстоял на суде обнаженным / и принял удар по щеке / от рук, которые создал, / а беззаконный народ / пригвоздил ко Кресту Господа славы. / Тогда завеса храма разорвалась; / солнце померкло, не вынося видеть оскорбляемым Бога, / пред Которым трепещет весь мiр. / Ему поклонимся!

 

Ученик отвержеся, / разбойник возопи: / помяни мя, Господи, / во Царствии Твоем.

Ученик отрекся, / разбойник же воззвал: / "Помяни меня, Господи, / во Царствии Твоем!"

 

Слава и ныне Богородичен: Умири мир, от Девы изволивый, Господи, / плоть носити за рабы, / да согласно Тебе славословим, Человеколюбче.

 

Антифон 11, глас 6

 

За благая, яже сотворил еси, Христе, роду еврейскому, / распяти Тя осудиша, / оцта и желчи напоивше Тя. / Но даждь им, Господи, по делом их, / яко не разумеша Твоего снизхождения.

 

За благодеяния, которые Ты, Христе, / соделал роду еврейскому, / они на распятие Тебя осудили, / уксусом и желчью Тебя напоив. / Но воздай им, Господи, по делам их, / ибо не поняли они Твоего снисхождения.

 

О предательстве не довольни быша, Христе, роди еврейстии, / но покиваху главами своими, / хулу и ругание приносяще. / Но даждь им, Господи, по делом их, / яко не разумеша Твоего смотрения.

 

На предательстве не успокоились, Христе, / отпрыски евреев, / но качали головами своими, / глумление и насмешки принося. / Но воздай им, Господи, по делам их, / ибо не поняли они Твоего промышления.

 

Ниже земля яко потрясеся, / ниже камение яко разседеся, евреов увещаша, / ниже церковная завеса, ниже мертвых воскресение. / Но даждь им, Господи, по делом их, / яко тщетным на Тя поучишася.

 

Ни земля содрогнувшаяся, / ни камни распавшиеся / евреев не убедили, / ни завеса храма, ни мертвых воскресение. / Но воздай им, Господи, по делам их, / ибо тщетное против Тебя замыслили.

 

Слава и ныне Богородичен: Бога от Тебе воплощеннаго / познахом, Богородице Дево, / Едина Чистая, Едина Благословенная: / тем непрестанно Тя, воспевающе, величаем.

 

Бога, от Тебя воплощенного, / мы познали, Богородица Дева, / единая чистая, единая благословенная; / потому непрестанно Тебя в песнях величаем.

 

Антифон 12, глас 8

Сия глаголет Господь иудеом: / людие Мои, что сотворих вам? / Или чим вам стужих? / Слепцы ваша просветих, / прокаженныя очистих, / мужа, суща на одре, возставих. / Людие Мои, что сотворих вам? / И что Ми воздасте? / За манну желчь: за воду оцет: / за еже любити Мя, ко Кресту Мя пригвоздисте. / Ктому не терплю прочее, / призову Моя языки, / и тии Мя прославят со Отцем и Духом, / и Аз им дарую живот вечный.

 

Так говорит Господь Иудеям: / "Народ Мой, что сделал Я тебе, / или чем тебе досадил? / Слепцам твоим Я дал увидеть свет; / прокаженных твоих очистил; / человека, лежавшего на одре, воздвиг. / Народ Мой, что сделал Я тебе / и чем Ты Мне отплатил? / За манну – желчью, за воду – уксусом; / вместо любви ко Мне / ко Кресту Меня пригвоздили. / Уже не выношу более: / призову Моих язычников, / и те Меня прославят со Отцом и Духом, / и Я дарую им жизнь вечную!"

Днесь церковная завеса / на обличение беззаконных раздирается, / и солнце лучи своя скрывает, / Владыку зря распинаема.

В сей день завеса храма / во обличение беззаконным разрывается, / и солнце лучи свои скрывает, / Владыку видя распинаемым.

Законоположницы Израилевы, иудее и фарисее, / лик апостольский вопиет к вам: / се Храм, Егоже вы разористе, / се Агнец, Егоже вы распясте, и гробу предасте, / но властию Своею воскресе. / Не льститеся, иудее: / Той бо есть, Иже в мори спасый, / и в пустыни питавый. / Той есть Живот, и Свет, и Мир мирови.

Законодатели Израиля, Иудеи и фарисеи, / сонм Апостолов взывает к вам: / "Вот Храм, Который вы разрушили, / вот Агнец, Которого вы распяли и гробу предали; / но Он воскрес Собственною властью. / Не заблуждайтесь, Иудеи, / ибо Он – спасший вас в море / и в пустыне напитавший; / Он – жизнь, и свет, и мир для мiра!"

 

Слава и ныне Богородичен: Радуйся, врата Царя Славы, / яже Вышний Един пройде, / и паки запечатленна остави, / во спасение душ наших.

 

Радуйся, врата Царя славы, / которыми прошел один Всевышний / и оставил их по-прежнему запечатанными / для спасения душ наших.

 

Малая ектения

Седален, глас 8

Егда предстал еси Каиафе, Боже, / и предался еси Пилату, Судие, / небесныя силы от страха поколебашася. / Егда же вознеслся еси на древо, / посреде двою разбойнику, / вменился еси с беззаконными, Безгрешне, / за еже спасти человека. / Незлобиве Господи, слава Тебе.

 

Когда предстал Ты, Боже, пред Каиафой, / и был предан Пилату, Судия, / силы небесные от страха поколебались; / тогда же Ты и возвышен был на Древе / между двух разбойников / и причислен к беззаконным, Безгрешный, / чтобы спасти человека. / Беззлобный Господи, слава Тебе!

Евангелие пятое от Матфея, зачало 111

Во время оно, видев Иуда предавый Иисуса, яко осудиша Его, раскаявся возврати тридесять сребреники архиереем и старцем, глаголя: согреших, предав кровь неповинную. Они же реша: что есть нам? Ты узриши. И поверг сребреники в церкви, отыде, и шед удавися. Архиерее же приемше сребреники, реша: недостойно есть вложити их в корвану, понеже цена крове есть. Совет же сотворше, купиша ими село скудельниче, в погребание странным. Темже наречеся село то, село крове, до сего дне. Тогда сбыстся реченное Иеремием пророком, глаголющим: и прияша тридесять сребреник, цену Цененнаго, Егоже цениша от сынов Израилев. И даша я на селе скудельничи, якоже сказа мне Господь. Иисус же ста пред игемоном. И вопроси Его игемон, глаголя: Ты ли еси Царь Иудейский? Иисус же рече ему: ты глаголеши. И егда Нань глаголаху архиерее и старцы, ничесоже отвещаваше. Тогда глагола Ему Пилат: не слышиши ли, колико на Тя свидетельствуют? И не отвеща ему ни к единому глаголу, яко дивитися игемону зело. На всяк же праздник обычай бе игемону отпущати единаго народу связня, егоже хотяху. Имяху же тогда связана нарочита, глаголемаго Варавву. Собранным же им, рече им Пилат: кого хощете от обою отпущу вам; Варавву ли, или Иисуса глаголемаго Христа? Ведяше бо, яко зависти ради предаша Его. Седящу же ему на судищи, посла к нему жена его, глаголющи: ничтоже тебе, и Праведнику Тому, много бо пострадах днесь во сне Его ради. Архиерее же и старцы наустиша народы, да испросят Варавву, Иисуса же погубят. Отвещав же игемон рече им: кого хощете от обою отпущу вам? Они же реша: Варавву. Глагола им Пилат: что убо сотворю Иисусу, глаголемому Христу? Глаголаша ему вси: да распят будет. Игемон же рече: кое убо зло сотвори? Они же излиха вопияху, глаголюще: да пропят будет. Видев же Пилат, яко ничтоже успевает, но паче молва бывает, приемь воду, умы руце пред народом, глаголя: неповинен есмь от крове Праведнаго Сего, вы узрите. И отвещавше вси людие, реша: кровь Его на нас, и на чадех наших. Тогда отпусти им Варавву: Иисуса же бив, предаде им, да Его пропнут. Тогда воини игемоновы, приемше Иисуса на судище, собраша Нань все множество воин. И совлекше Его, одеяша Его хламидою червленою. И сплетше венец от терния, возложиша на главу Его, и трость в десницу Его. И поклоньшеся на колену пред Ним, ругахуся Ему, глаголюще: радуйся, Царю Иудейский. И плюнувше Нань, прияша трость, и бияху по главе Его. И егда поругашася Ему, совлекоша с Него багряницу, и облекоша Его в ризы Его, и ведоша Его на пропятие. Исходяще же обретоша человека Киринейска, именем Симона: и сему задеша понести крест Его.

 

В то время Иуда, предавший Иисуса, увидев, что Он осужден, раскаялся и возвратил тридцать сребреников первосвященникам и старейшинам, говоря: согрешил я, предав кровь невинную. Они же сказали: какое нам дело? Смотри сам. И бросив сребреники в храме, он ушел и повесился. Первосвященники же, взяв сребреники, сказали: нельзя вложить их в храмовую казну, так как это цена крови. И приняв решение, купили на них поле горшечника, как место погребения для чужестранцев. Потому и называется поле то Полем Крови до сего дня. Тогда исполнилось сказанное чрез Иеремию пророка: и взяли тридцать сребреников, цену Оцененного, Которого оценили сыны Израилевы, и дали их за поле горшечника, как повелел мне Господь. Иисус же был поставлен перед правителем. И спросил Его правитель: Ты Царь Иудейский? Иисус же сказал: ты говоришь. И на обвинение Его первосвященниками и старейшинами Он ничего не ответил. Тогда говорит Ему Пилат: не слышишь, сколько против Тебя свидетельствуют? И Он не ответил ему ни на одно слово, так что правитель весьма удивлялся. На праздник же имел правитель обычай отпускать в угоду народу одного узника, которого они хотели. Был тогда у них узник известный, по имени Варавва. Поэтому, когда они собрались, Пилат им сказал: кого хотите, чтобы я отпустил вам: Варавву, или Иисуса, называемого Христом? Ибо он знал, что предали Его из зависти. И когда он сидел на судейском месте, жена его послала ему сказать: не делай ничего Праведнику Тому! Я сегодня в сновидении много пострадала из-за Него. Между тем первосвященники и старейшины убедили народ потребовать Варавву и погубить Иисуса. И ответил им правитель: кого из двоих хотите, чтобы я отпустил вам? Они сказали: Варавву. Говорит им Пилат: что же мне делать с Иисусом, называемым Христом? Говорят все: да будет распят! Он сказал: какое же зло Он сделал? Но они еще сильнее кричали: да будет распят! Увидев же, что ничто не помогает, но даже начинается возмущение, Пилат взял воды, умыл руки перед народом и сказал: невиновен я в крови Праведника Этого, смотрите сами. И весь народ ответил: кровь Его на нас и на детях наших. Тогда он отпустил им Варавву, Иисуса же по бичевании предал на распятие. Тогда воины правителя, взяв Иисуса в преторию, собрали вокруг Него всю когорту и, раздев Его, надели на Него плащ алый; и сплетя венец из терния, возложили на голову Его и вложили трость в правую руку Его и, преклонив перед Ним колени, надругались над Ним, говоря: да здравствует Царь Иудейский! И оплевав Его, взяли трость и били Его по голове. И когда надругались над Ним, сняли с Него плащ, и одели Его в одежды Его, и отвели Его на распятие. Выходя же встретили они Киринеянина, по имени Симона; его и заставили взять крест Его.

Антифон 13 глас 6

Собрание иудейское у Пилата / испросиша распяти Тя, Господи: / вины бо в Тебе не обретше, / повиннаго Варавву свободиша, / и Тебе, Праведнаго, осудиша, / сквернаго убийства грех наследовавше. / Но даждь им, Господи, воздаяние их, / яко тщетным на Тя поучишася.

Скопище Иудеев / потребовало от Пилата распять Тебя, Господи. / И вот, не найдя в Тебе вины, / виновного Варавву освободили, / а Тебя, Праведника, осудили, / обвинение в убийстве получив в удел. / Но воздай им, Господи, воздаяние их, / ибо тщетное против Тебя замыслили.

Егоже вся ужасаются и трепещут, / и всяк язык поет, Христа, / Божию Силу и Божию Премудрость, / священницы за ланиту удариша, / и даша Ему желчь: / и вся пострадати изволи, / спасти ны хотя от беззаконий наших Своею Кровию, / яко Человеколюбец.

Того, пред Кем все содрогается и трепещет, / и Кого воспевает всякий язык, / Христа, Божию Силу и Божию Премудрость, / священники били по лицу и желчи Ему дали; / и все претерпеть Он благоволил, / желая нас спасти от беззаконий наших Своею кровию, / как Человеколюбец.

Слава и ныне Богородичен: Богородице, рождшая словом паче слова, / Создателя Своего, / Того моли спасти души наша.

Богородица, чрез слово / родившая превыше разума Создателя Своего, / моли Его спасти души наши.

Антифон 14 глас 8

Господи, Иже разбойника спутника приемый, / в крови руце осквернившаго, / и нас с ним причти, / яко Благ и Человеколюбец.

Господи, принявший в спутники разбойника, / кровью руки осквернившего, / и нас с ним сопричти, / как благой и Человеколюбец.

Мал глас испусти разбойник на кресте, / велию веру обрете / во едином мгновении спасеся / и первый, райская врата отверз, вниде. / Иже того покаяние восприемый, / Господи, слава Тебе.

Малый возглас издал разбойник на кресте, / но великую веру обнаружил, / в одно мгновение был спасен, / и первый, врата рая открыв, в него вошел; / Господи, покаяние его принявший, / слава Тебе!

Слава и ныне Богородичен: Радуйся, Ангелом радость мира приемшая. / Радуйся, рождшая Творца Твоего и Господа. / Радуйся, сподобльшаяся быти Мати Божия.

Радуйся, чрез Ангела радость мiру принявшая; / радуйся, родившая Творца Твоего и Господа; / радуйся, удостоенная стать / Матерью Христа Бога.

Антифон 15, глас 6

Днесь висит на древе, / Иже на водах землю повесивый: / венцем от терния облагается, / Иже Ангелов Царь; / в ложную багряницу облачается, / одеваяй небо облаки; / заушение прият, Иже во Иордане свободивый Адама; / гвоздьми пригвоздися Жених Церковный; / копием прободеся Сын Девы. / Покланяемся страстем Твоим, Христе. / Покланяемся страстем Твоим, Христе. / Покланяемся страстем Твоим, Христе, / покажи нам и славное Твое Воскресение.

В сей день повешен на Древе / на водах землю повесивший; / венцом из терний венчается / Ангелов Царь; / в ложную багряницу облекается / Покрывающий небо облаками; / принял по лицу удар / в Иордане освободивший Адама; / гвоздями был пригвожден Жених Церкви; / копьем был пронзен Сын Девы. / Поклоняемся страданиям Твоим, Христе. / Поклоняемся страданиям Твоим, Христе. / Поклоняемся страданиям Твоим, Христе. / Покажи нам и славное Твое воскресение!

 

Не яко иудее празднуем, / ибо Пасха наша за ны пожреся Христос, / но очистим сами себе от всякия скверны, / и чисте помолимся Ему: / воскресни, Господи, спаси нас, / яко Человеколюбец.

Не будем подобно Иудеям праздновать: / ибо Пасха наша, Христос Бог, был заклан за нас; / но очистим себя от всякой скверны, / и искренно помолимся Ему: / "Воскресни, Господи, спаси нас, / как Человеколюбец!"

Крест Твой, Господи, / жизнь и заступление людем Твоим есть, / и нань надеющеся, / Тебе распятаго Бога нашего поем, помилуй нас.

Крест Твой, Господи – / жизнь и воскресение для народа Твоего; / и на него надеясь, / Тебя, распятого Бога нашего мы воспеваем: / "Помилуй нас!"

Слава и ныне Богородичен: Видящи Тя висима, Христе, / Тебе Рождшаявопияше: / что странное еже вижду таинство, Сыне Мой? / Како на древе умираеши плотию водружен, / Жизни Подателю?

Видя висящим Тебя, Христе, / Родившая Тебя взывала: / "Что за неслыханное таинство, / которое Я вижу, Сын Мой? / Как Ты умираешь на Древе плотью пригвожденный, / жизни Податель?

Малая ектения

 

Седален, глас 4

Искупил ны еси от клятвы законныя, / честною Твоею Кровию, / на Кресте пригвоздився, и копием прободся, / безсмертие источил еси человеком, / Спасе наш, слава Тебе.

Искупил Ты нас от проклятия закона / драгоценною Своею Кровию: / ко Кресту пригвожденный и копьем пронзенный, / Ты людям источил бессмертие. / Спаситель наш, слава Тебе!

                  ЕВАНГЕЛИЕ ШЕСТОЕ ОТ МАРКА зачало 67

Во время оно, воини ведоша Иисуса внутрь двора, еже есть претор, и созваша всю спиру. И облекоша Его в препряду, и возложиша на Него сплетше тернов венец, и начаша целовати Его, и глаголати: радуйся, Царю Иудейский. И бияху Его по главе тростию, и плюваху на Него, и прегибающе колена покланяхуся Ему. И егда поругашася Ему, совлекоша с Него препряду, и облекоша Его в ризы Своя; и изведоша Его, да пропнут Его. И задеша мимоходящу некоему Симону Киринею, [грядущу с села, отцу Александрову и Руфову,] да возмет крест Его. И приведоша Его на Голгофу место, еже есть сказаемо, Лобное место. И даяху Ему пити есмирнисмено вино. Он же не прият. И распеншии Его разделиша ризы Его, метающе жребий о них, кто что возмет. Бе же час третий, и распяша Его. И бе написание вины Его написано: Царь Иудейск. И с Ним распяша два разбойника, единаго одесную, и единаго ошуюю Его. И сбыстся Писание, еже глаголет: и со беззаконными вменися. И мимоходящии хуляху Его, покивающе главами своими, и глаголюще: уа, разоряяй церковь, и треми деньми созидаяй, спасися Сам, и сниди со креста. Такоже и архиерее ругающеся, друг ко другу с книжники, глаголаху: ины спасе, Себе ли не может спасти? Христос, Царь Израилев, да снидет ныне с креста, да видим и веру имем Ему.

В то время воины отвели Иисуса внутрь двора, то есть в преторию. И созывают всю когорту, и одевают Его в пурпур и, сплетя терновый венец, надевают на Него. И начали приветствовать Его: да здравствует Царь Иудейский! И били Его по голове тростью, и плевали на Него и, опускаясь на колени, поклонялись Ему. Когда же надругались над Ним, сняли с Него пурпур и одели Его в одежды Его. И выводят Его, чтобы распять Его. И заставляют некоего прохожего, Симона Киринеянина, идущего с поля, отца Александра и Руфа, взять крест Его. И приводят Его на место Голгофу, что значит в переводе: "Лобное место". И давали Ему вино со смирной; но Он не принял. И распинают Его и делят между собой одежды Его, бросая о них жребий, кому что взять. Был же час третий, когда распяли Его. И стояло обозначение вины Его в надписи: Царь Иудейский. И с Ним распинают двух разбойников, одного справа и другого слева от Него. И прохожие хулили Его, кивая головами своими и говоря: О, Разрушающий храм и Воздвигающий в три дня! Спаси Себя Самого, сойди с креста. Подобным образом и первосвященники, издеваясь вместе с книжниками, говорили друг другу: других спас, Себя Самого не может спасти! Христос, Царь Израилев, пусть сойдет теперь с креста, чтобы мы увидели, и уверовали.

Далее поем Блажени, глас 4

Ектения малая

Кондак, глас 8:

Нас ради Распятаго, / приидите, вси воспоим, / Того бо виде Мария на древе, и глаголаше: / аще и распятие терпиши, / Ты еси Сын и Бог Мой.  

 

Придите все, Распятого за нас воспоем. / Ибо Мария увидела Его на Древе и восклицала: / "Хотя Ты и распятие претерпеваешь, / Ты – Сын и Бог мой".

Икос: Своего Агнца Агница зрящи к заколению влекома, / последоваше Мария простертыми власы со инеми женами, сия вопиющи: / камо идеши, Чадо? / Чесо ради скорое течение совершаеши? / Еда другий брак паки есть в Кане Галилейстей, / и тамо ныне тщишися, да от воды им вино сотвориши? / Иду ли с Тобою, Чадо, или паче пожду Тебе? / Даждь Ми слово, Слове, / не молча мимоиди Мене, Чисту соблюдый Мя: / Ты бо еси Сын и Бог Мой.

Агница – Мария, / видя Агнца Своего, на заклание влекомого, / терзаясь, следовала за Ним с другими женщинами, так взывая: / "Куда Ты идешь, Дитя? / Чего ради путь скорый совершаешь? / Не снова ли иной брак в Кане, / и Ты ныне туда спешишь, / чтобы из воды вино им сотворить? / Пойти ли Мне с Тобой, Дитя, / или лучше подождать Тебя? / Скажи Мне слово, Слово Божие! / Не пройди молча мимо Меня / Ты, сохранивший Меня чистой, / ибо Ты – Сын и Бог Мой!"

Песнь 8

Ирмос: Столп злобы богопротивныя, / божественнии отроцы обличиша, / на Христа же шатающееся беззаконных соборище, / советует тщетная, / убити поучается / живот держащаго дланию. / Егоже вся тварь благословит, / славящи во веки.

Столп с мерзостью богопротивною / Божественные отроки предали позору; / а неистовствующий против Христа / синедрион беззаконных замышляет тщетное, / убить старается Держащего жизнь в руке Своей, / Которого все творение благословляет, / прославляя вовеки.

От веждей учеником ныне сон, рекл еси, Христе, отрясите, / в молитве же бдите, да не в напасть внидете, и наипаче Симоне: / крепчайшему бо болий искус. / Разумей Мя, Петре: / Егоже вся тварь благословит, славящи во веки.

"С очей ваших", – сказал Ты, Христе, ученикам, – / "стряхните ныне сон и бодрствуйте в молитве, / чтобы не впасть вам в искушение; / особенно же ты, Симон; / ведь сильнейшему б`ольшее испытание; / познай Петр, Меня, / Которого все творение благословляет, / прославляя вовеки!"

Скверна слова устен, никогдаже изреку Тебе, Владыко, / с Тобою умру яко благоразумен, / аще и вси отвергутся, возопи Петр. / Ни плоть, ниже кровь, но Отец Твой откры ми Тя: / Егоже вся тварь благословит, славящи во веки.

"Негодное слово никогда / не выйдет из уст моих; / с Тобой умру, Владыка, как благомыслящий, / хотя бы все отреклись", – воскликнул Петр; – / "не плоть и кровь, но Отец Твой мне открыл Тебя, / Которого все творение благословляет, / прославляя вовеки!"

Глубину премудрости Божественныя и разума, не всю испытал еси, / бездну же Моих судеб не постигл еси, человече, Господь рече. / Плоть убо сый, не хвалися, / трижды бо отвержешися Мене: / Егоже вся тварь благословит, славящи во веки.

"Не всю глубину / Божественной премудрости и знания ты исследовал / и бездны судов Моих не постиг Ты, человек", – сказал Господь; – / "итак, будучи плотью, не хвались; / ибо трижды отречешься от Меня, / Которого все творение благословляет, / прославляя вовеки!"

Отрицаешися, Симоне Петре, еже сотвориши скоро, якоже речеся, / и к тебе отроковица, едина пришедши устрашит тя, Господь рече. / Горце прослезив, обрящеши Мя обаче Милостива: / Егоже вся тварь благословит, славящи во веки.

"Отказываешься ты, Симон Петр, / но скоро убедишься в том, что сказано; / и одна лишь подошедшая к тебе служанка / еще раньше устрашит тебя", – сказал Господь; – / "однако, заплакав горько, ты милостивым найдешь Меня, / Которого все творение благословляет, / прославляя вовеки!"

Песнь 9

 Ирмос: Честнейшую Херувим, / и славнейшую без сравнения Серафим, / без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем

Честью высшую Херувимов / и несравненно славнейшую Серафимов, / девственно Бога-Слово родившую, / истинную Богородицу – / Тебя величаем.

Пагубное соборище богомерзских, / лукавнующих богоубийц сонмище, / предста, Христе, Тебе, / и яко неправедника влечаше Зиждителя всех, Егоже величаем.

Губительный отряд богоненавистников, / синагога подлых богоубийц / предстали пред Тобою, Христе, / и как преступника влекли Создателя всего, / Которого мы величаем.

Закона не разумеюще нечестивии, / гласом пророческим поучающеся вотще, / яко овча влечаху Тя, всех Владыку, неправедно заклати, Егоже величаем.

Нечестивцы, Закона не понимавшие / и изречения пророков изучавшие напрасно, / как овцу влекли, чтобы неправедно заклать / Тебя, Владыку всех, / Которого мы величаем.

Языком изданную жизнь, / с книжники убити священницы предаху, / уязвлени самозавистною злобою, / естеством Животодавца, Егоже величаем.

Данную народам Жизнь священники с книжниками, / подвигнутые собственной завистливою злобой, / отдали на убиение, – Подателя жизни по естеству, / Которого мы величаем.

СЛАВА И НЫНЕ

Обыдоша яко пси мнози, / и удариша, Царю, ланиту Твою заушением, вопрошаху Тя, / Тебе же ложна свидетельствоваху: / и, вся претерпев, всех спасл еси.

Окружили Тебя, как псы многие, / стали бить Тебя, Царь, ударяя по щеке, / допрашивали Тебя и ложно на Тебя свидетельствовали, / и все претерпев, Ты спас всех.

 

Ирмос: Честнейшую Херувим, / и славнейшую без сравнения Серафим, / без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем

 

ЕКТЕНИЯ МАЛАЯ

 

Ексапостиларий

Разбойника благоразумного / в тот же день Ты рая удостоил, Господи. / И меня древом Крестным просвети / и спаси меня.

 

 

Евангелие 9-е,от Иоанна, зачало 61:

Во время оно, стояху при Кресте Иисусове Мати Его, и сестра Матере Его, Мария Клеопова, и Мария Магдалина. Иисус же видев Матерь, и ученика стояща, егоже любляше, глагола Матери Своей: Жено, се, сын Твой. Потом глагола ученику: се, Мати твоя. И от того часа поят Ю ученик во своя си. Посем ведый Иисус, яко вся уже совершишася, да сбудется Писание, глагола: жажду. Сосуд же стояше полн оцта. Они же исполнивше губу оцта, и на трость вонзше, придеша ко устом Его. Егда же прият оцет Иисус, рече: совершишася. И преклонь главу, предаде дух. Иудее же, понеже пяток бе, да не останут на кресте телеса в субботу, бе бо велик день тоя субботы, молиша Пилата, да пребиют голени их, и возмут. Приидоша же воини, и первому убо пребиша голени, и другому распятому с Ним. На Иисуса же пришедше, яко видеша Его уже умерша, не пребиша Ему голений. Но един от воин копием ребра Ему прободе, и абие изыде кровь и вода. И видевый свидетельствова, и истинно есть свидетельство его, и той весть, яко истину глаголет, да вы веру имете. Быша бо сия, да сбудется Писание: кость не сокрушится от Него. И паки другое Писание глаголет: воззрят Нань, Егоже прободоша

 

В то время стояли у креста Иисуса Матерь Его и сестра Матери Его, Мария Клеопова и Мария Магдалина. Иисус же, увидев Матерь и ученика, близ стоящего, которого Он любил, говорит Матери: Женщина, вот сын Твой. Потом говорит ученику: вот Матерь твоя. И с того часа взял ученик Ее к себе. После этого Иисус, зная, что уже все совершилось, говорит, дабы свершилось Писание: жажду. Стоял тут сосуд, полный уксуса. Тогда наткнув на копье губку, полную уксуса, поднесли к Его устам. И когда вкусил Иисус уксуса, Он сказал: совершилось. И склонив голову, предал дух. А так как была пятница, то Иудеи, чтобы тела не остались на кресте в субботу – ибо день той субботы был день великий, – попросили Пилата перебить у них голени и снять их. Итак, пришли воины, и у первого перебили голени, и у другого, распятого с Ним. Придя же к Иисусу, они, когда увидели, что Он уже умер, не перебили у Него голеней, но один из воинов копьем пронзил Ему ребра, и вышла тотчас кровь и вода. И видевший засвидетельствовал, и истинно его свидетельство, и он знает, что истинное говорит, чтобы и вы верили. Ибо произошло это, да исполнится Писание: кость Его да не сокрушится. И еще другое Писание говорит: Будут смотреть на Того, Кого пронзили.

 

Чтец:                        псалмы 148, 149, 150

Хвалительные псалмы глас 3

 

Хор:         В ся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода./ Хвали́те Го́спода с небе́с,/ хвали́те Его́ в вы́шних.// Тебе́ подоба́ет песнь Бо́гу.

                   Х вали́те Его́ вси а́нгели Его́,/ хвали́те Его́ вся си́лы Его́.// Тебе́ подоба́ет песнь Бо́гу.

Чтец -Хвалите Его, солнце и луна, хвалите Его, вся звезды и свет. Хвалите Его Небеса небес и вода, яже превыше небес. Да восхвалят имя Господне: яко Той рече, и быша, Той повеле, и создашася. Постави я в век и в век века, повеление положи, и не мимо идет. Хвалите Господа от земли, змиеве и вся бездны: огнь, град, снег, голоть, дух бурен, творящая слово Его, горы и вси холми, древа плодоносна и вси кедри, зверие и вси скоти, гади и птицы пернаты. Царие земстии и вси людие, князи и вси судии земстии, юноши и девы, старцы с юнотами да восхвалят имя Господне, яко вознесеся имя Того Единаго, исповедание Его на земли и на небеси. И вознесет рог людей Своих, песнь всем преподобным Его, сыновом Израилевым, людем, приближающымся Ему.

 

Стихира глас 3:Два и лукавная сотвори, перворожденный сын Мой Израиль: / Мене остави Источника воды животныя, / и ископа себе кладенец сокрушенный: / Мене на древе распят, / Варавву же испроси, и отпусти. / Ужасеся небо о сем, и солнце лучи скры: / ты же, Израилю, не усрамился еси, / но смерти Мя предал еси. / Остави им, Отче Святый, / не ведят бо, что сотвориша.

Два злых дела совершил / первородный сын Мой, Израиль: / он оставил Меня, Источник воды живой, / и вырыл себе колодец разбитый; / Меня распял на Древе, / а Варавву выпросил и освободил. / Изумилось при этом небо / и солнце сокрыло свои лучи. / Ты же, Израиль, не устыдился, но смерти предал Меня. / Прости им, Отче Святой, / ибо они не знают, что соделали.

 

Кийждо уд святыя Твоея плоти, безчестие нас ради претерпе: / терние, глава; лице, оплевания; челюсти, заушения; / уста, во оцте растворенную желчь вкусом; / ушеса, хуления злочестивая; / плещи, биения; и рука, трость; / всего телесе протяжения на Кресте; / членове, гвоздия; и ребра, копие. / Пострадавый за ны, и от страстей свободивый нас, / снизшедый к нам человеколюбием, и вознесый нас, / Всесильне Спасе, помилуй нас.

 

Каждый член святого Твоего тела / претерпел бесчестие за нас: / глава – терния, лицо – оплевания, / щеки – удары, / уста – вкус в уксусерастворенной желчи, / уши – нечестивые поношения, / спина – бичевание, и рука – трость, / все тело – растяжение на Кресте, / конечности – гвозди, и ребра – копье. / Пострадавший за нас / и от страданий освободивший нас, / сошедший к нам по человеколюбию и вознесший нас, / всесильный Спаситель, помилуй нас!

 

Распеншуся Ти, Христе, вся тварь, видящи, трепеташе, / основания земли позыбашася страхом державы Твоея: / Тебе бо вознесшуся днесь, род еврейский погибе, / церковная завеса раздрася на двое, / и мертвии от гробов воскресоша: / сотник, видев чудо, ужасеся. / Предстоящи же Мати Твоя вопияше, рыдающи матерски: / како не возрыдаю, и утробы Моея не бию, / зрящи Тя нага, яко осуждена, на древе висяща? / Распныйся и погребыйся, и воскресый из мертвых, / Господи, слава Тебе.

 

Когда Ты, Христе, был распят, / все творение видя это затрепетало, / основания земли потряслись в страхе могущества Твоего. / Ибо когда Ты в сей день был вознесен, род евреев погиб, / завеса храма разорвалась надвое, / гробницы открылись, / и мертвые воскресли из могил; / сотник, увидев чудо, ужаснулся. / Предстоящая же Матерь Твоя, / рыдая в материнской скорби, взывала: / "Как Мне не плакать / и не бить Себя от горя в грудь, / видя Тебя, как осужденного, / обнаженным, висящим на Кресте?" / Распятый и погребенный и воскресший из мертвых, / Господи, слава Тебе.

 

Слава, глас 6: Совлекоша с Мене ризы Моя, / и облекоша Мя в ризу червлену, / возложиша на главу Мою венец от терний, / и в десную Мою руку вдаша трость, / да сокрушу их, яко сосуды скудельничи.

 

Совлекли с Меня одежды Мои / и облекли Меня в плащ багряный, / возложили на голову Мою венец из терний / и в правую Мою руку дали трость, / чтобы Я сокрушил их, как сосуды горшечника.

 

И ныне, глас тойже: Плещи Моя дах на раны, / лица же Моего не отвратих от заплеваний, / судищу Пилатову предстах, и Крест претерпех / за спасение мира.

 

Спину Мою Я отдал на бичевание / и лица Моего не отвратил от оплеваний, / предстал на суд Пилата и Крест претерпел / ради спасения мира.

 

ЕВАНГЕЛИЕ ДЕСЯТОЕ ОТ МАРКА (зачало 69)

Во время оно, прииде Иосиф, иже от Аримафея, благообразен советник, иже и той бе чая Царствия Божия, дерзнув вниде к Пилату, и проси тело Иисусова. Пилат же дивися, аще уже умре: и призвав сотника, вопроси его: аще уже умре? И уведев от сотника, даде тело Иосифови. И купив плащаницу, и снем Его, обвит плащаницею, и положи Его во гроб, иже бе изсечен от камене: и привали камень над двери гроба. Мария же Магдалина, и Мария Иосиева зрясте, где Его полагаху.

 

 

       

 В то время пришел Иосиф из Аримафеи, видный член совета, который и сам пребывал в ожидании Царства Божия. Он осмелился войти к Пилату и попросил тело Иисуса. Пилат удивился, что Он уже мертв; и призвав сотника, спросил его: давно ли Он умер? И узнав от сотника, даровал тело Иосифу. И купив полотно, он снял Его, обвил полотном и положил Его в гробницу, которая была высечена в скале; и привалил камень ко входу в гробницу. Мария же Магдалина и Мария Иосиева смотрели, где Он был положен.

 

  Славосло́вие вели́кое:

ЧТЕЦ: Слава Тебе, показавшему нам свет.                                                                                                                                   С ла́ва в вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир, в челове́цех благоволе́ние. Хва́лим Тя, благослови́м Тя, кла́няем Ти ся, славосло́вим Тя, благодари́м Тя, вели́кия ра́ди сла́вы Твоея́. Го́споди Царю́ Небе́сный, Бо́же О́тче Вседержи́телю, Го́споди, Сы́не Единоро́дный, Иису́се Христе́, и Святы́й Ду́ше. Го́споди Бо́же, А́гнче Бо́жий, Сы́не Оте́чь, взе́мляй грех ми́ра, поми́луй нас; взе́мляй грехи́ ми́ра, приими́ моли́тву на́шу; седя́й одесну́ю Отца́, поми́луй нас. Я́ко Ты еси́ еди́н Свят, Ты еси́ еди́н Госпо́дь, Иису́с Христо́с, в сла́ву Бо́га Отца́. А ми́нь.

              Н а всяк день благословлю́ Тя, и восхвалю́ И́мя Твое́ во ве́ки, и в век ве́ка.

                   С подо́би, Го́споди, в день сей без греха́ сохрани́тися нам. Благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, и хва́льно и просла́влено И́мя Твое́ во ве́ки. А ми́нь.

                   Б у́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас, я́коже упова́хом на Тя.

                   Б лагослове́н еси́, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м. (Трижды)

                   Г о́споди, прибе́жище был еси́ нам в род и род. Аз рех: Го́споди, поми́луй мя, исцели́ ду́шу мою́, я́ко согреши́х Тебе́. Го́споди, к Тебе́ прибего́х, научи́ мя твори́ти во́лю Твою́, я́ко Ты еси́ Бог мой: я́ко у Тебе́ исто́чник живота́, во све́те Твое́м у́зрим свет. Проба́ви ми́лость Твою́ ве́дущим Тя.

                   С вяты́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

                   С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. А ми́нь.

                   С вяты́й Безсме́ртный, поми́луй нас.

              С вяты́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.

Ектения

 

Евангелие 11-ое (зачало 62)

 

Во время оно, моли Пилата Иосиф, иже от Аримафея, сый ученик Иисусов, потаен же страха ради иудейска, да возмет тело Иисусово: и повеле Пилат. Прииде же и взят тело Иисусово. Прииде же и Никодим, пришедый ко Иисусови нощию прежде, нося смешение смирнено и алойно, яко литр сто. Прияста же тело Иисусово, и обвиста е ризами со ароматы, якоже обычай есть иудеом погребати. Бе же на месте, идеже распятся, верт, и в верте гроб нов, в немже николиже никтоже положен бе. Ту убо пятка ради иудейска, яко близ бяше гроб, положиста Иисуса.

В то время попросил Пилата Иосиф из Аримафеи, бывший учеником Иисуса, но тайным из страха перед Иудеями, взять тело Иисуса. И разрешил Пилат. Пришел он и взял тело Его. Пришел же и Никодим, приходивший к Нему в первый раз ночью, и принес состав из смирны и алоя около ста фунтов. Взяли они тело Иисуса и обвили Его пеленами, с благовониями, как обыкновенно погребают Иудеи. Был же сад на том месте, где Он распят был, и в саду гробница новая, в которой еще никто не был положен. Там-то ради пятницы Иудейской, так как близко была гробница, положили Иисуса.

Стихиры на стиховне

Вся тварь изменяшеся страхом, / зрящи Тя на Кресте висима, Христе: / солнце омрачашеся, / и земли основания сотрясахуся, / вся сострадаху Создавшему вся. / Волею нас ради претерпевый, / Господи, слава Тебе.

Все творение изменялось от страха, / видя Тебя, Христе, висящим на Кресте: / солнце омрачалось и основания земли колебались, / все сострадало Создавшему все. / Добровольно все за нас претерпевший, / Господи, слава Тебе!

Антифон 10, глас 6

 

Одеяйся светом, яко ризою, / наг на суде стояше, / и в ланиту ударение прият от рук, ихже созда: / беззаконнии же людие на Кресте пригвоздиша Господа Славы: / тогда завеса церковная раздрася, / солнце померче, не терпя зрети Бога досаждаема, / Егоже трепещут всяческая. Тому поклонимся.

 

Одевающийся светом, как одеждою, / предстоял на суде обнаженным / и принял удар по щеке / от рук, которые создал, / а беззаконный народ / пригвоздил ко Кресту Господа славы. / Тогда завеса храма разорвалась; / солнце померкло, не вынося видеть оскорбляемым Бога, / пред Которым трепещет весь мiр. / Ему поклонимся!

 



Поделиться:


Читайте также:




Последнее изменение этой страницы: 2021-07-18; просмотров: 148; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.254.94 (0.153 с.)