Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех. ⇐ ПредыдущаяСтр 2 из 2
Рукописание наше на Кресте растерзал еси, Господи, / и, вменився в мертвых, тамошняго мучителя связал еси, / избавль всех от уз смертных Воскресением Твоим, / имже просветихомся, Человеколюбче Господи, и вопием Тебе: / помяни и нас, Спасе, во Царствии Твоем.
Рукописание наше на Кресте растерзал еси, Господи, / и, вменився в мертвых, тамошняго мучителя связал еси, / избавль всех от уз смертных Воскресением Твоим, / имже просветихомся, Человеколюбче Господи, и вопием Тебе: / помяни и нас, Спасе, во Царствии Твоем.
Слава: Отца, и Сына, и Духа Святаго / вси единомудренно, вернии, славословити достойно помолимся, / Единицу Божества, в Триех сущую Ипостасех, / неслиянну пребывающу, просту, нераздельну и неприступну, / Еюже избавляемся огненнаго мучения. Единодушно помолимся, все верные, / чтобы нам достойно славословить / Отца, и Сына и Духа Святого, / Единицу Божества, в трех Лицах существующую, / неслиянно пребывающую, простую, нераздельную и неприступную, / Которою мы избавляемся от огненного наказания. И ныне, Богородичен: Матерь Твою, Христе, / плотию безсеменно рождшую Тя, и Деву воистинну, / и по рождестве пребывшую нетленну, / Сию Тебе приводим в молитву, Владыко Многомилостиве, / прегрешений прощению дароватися всегда зовущим: / помяни нас, Спасе, во Царствии Твоем.
Матерь Твою, Христе, / по плоти без семени родившую Тебя, и Деву истинную, / и после родов пребывшую неповрежденной, – / Ее мы побуждаем к ходатайству / пред Тобою, Владыка Многомилостивый! / Прощение согрешений даруй непрестанно восклицающим: / "Помяни и нас во Царствии Твоём!" Малая ектения Прокимен, глас 4 Разделиша ризы Моя себе, / и о одежди Моей меташа жребий. Разделили одежды мои себе / и об одеянии моём бросали
ЕВАНГЕЛИЕ СЕДЬМОЕ ОТ МАТФЕЯ зачало 113
Во время оно, пришедше воини на место нарицаемое Голгофа, еже есть Краниево место, даша Иисусу пити оцет с желчию смешен, и вкушь не хотяше пити. Распеншии же Его разделиша ризы Его, вергше жребия. И седяще стрежаху Его ту. И возложиша верху главы Его вину Его написану: Сей есть Иисус, Царь Иудейский. Тогда распяша с Ним два разбойника: единаго одесную, и единаго ошуюю. Мимоходящии же хуляху Его, покивающе главами своими, и глаголюще: разоряяй церковь и треми деньми созидаяй, спасися Сам: аще Сын еси Божий, сниди со креста. Такожде же и архиерее ругающеся с книжники, и старцы, и фарисеи, глаголаху: иныя спасе, Себе ли не может спасти? Аще Царь Израилев есть, да снидет ныне со креста, и веруем в Него. Упова на Бога: да избавит ныне Его, аще хощет Ему: рече бо, яко Божий есмь Сын. Тожде же и разбойника распятая с Ним поношаста Ему. От шестаго же часа тьма бысть по всей земли, до часа девятаго. О девятем же часе возопи Иисус гласом велиим, глаголя: Или, Или, лима савахфани? Еже есть, Боже Мой, Боже Мой, вскую Мя еси оставил? Нецыи же от ту стоящих слышавше, глаголаху, яко Илию глашает Сей. И абие тек един от них, и прием губу, исполнив же оцта, и вонзе на трость, напаяше Его. Прочии же глаголаху: остави, да видим, аще приидет Илиа спасти Его. Иисус же, паки возопив гласом велиим, испусти дух. И се, завеса церковная раздрася на двое, с вышняго края до нижняго; и земля потрясеся, и камение распадеся. И гроби отверзошася, и многа телеса усопших святых восташа. И изшедше из гроб по воскресении Его, внидоша во святый град, и явишася мнозем. Сотник же и иже с ним стрегущии Иисуса, видевше трус и бывшая, убояшася зело, глаголюще: воистинну Божий Сын бе Сей.
В то время, воины, придя на место, называемое Голгофа, что значит Лобное место, дали Иисусу пить вина, смешанного с желчью; и отведав, Он не захотел пить. Распяв же Его, они разделили между собой одежды Его, бросая жребий; и, сидя, стерегли Его там. И поставили над головой Его надпись с обозначением вины Его: Это – Иисус, Царь Иудейский. Тогда распинают с Ним двух разбойников: одного справа, и другого слева. А прохожие хулили Его, кивая головами своими и говоря: Разрушающий храм и в три дня Воздвигающий! Спаси Себя Самого, если Ты Сын Божий, и сойди с креста. Подобным образом и первосвященники, издеваясь вместе с книжниками и старейшинами, говорили: других спас, Себя Самого не может спасти! Он Царь Израилев, пусть сойдет теперь с креста, и уверуем в Него; Он возложил упование на Бога; пусть избавит Его теперь, если Он угоден Ему. Ибо сказал Он: "Я Божий Сын". Также и разбойники, распятые с Ним, поносили Его. От шестого же часа тьма наступила по всей земле до часа девятого. А около девятого часа возопил Иисус громким голосом: Или, Или! лема савахфани? то есть: Боже Мой, Боже Мой! Для чего Ты Меня оставил? Некоторые же из стоявших там, услышав, сказали: Илию зовет Он. И тотчас побежал один из них, взял губку, наполнил уксусом и, наткнув на трость, давал Ему пить. Прочие же сказали: оставь; посмотрим, придет ли Илия, чтобы спасти Его. Иисус же снова возопил громким голосом и отдал дух. И вот, завеса храма разорвалась сверху донизу надвое; и земля потряслась; и камни расселись; и гробницы открылись; и многие тела усопших святых восстали; и выйдя из гробниц по восстании Его, вошли они в святой город и явились многим. Сотник же и вместе с ним стерегущие Иисуса, увидев землетрясение и все происходящее, устрашились сильно, говоря: воистину был Он Божий Сын.
Чтец: псалом 50
ЕВАНГЕЛИЕ ВОСЬМОЕ ОТ ЛУКИ зачало 111
Во время оно, ведяху со Иисусом и ина два злодея с Ним убити. И егда приидоша на место, нарицаемое Лобное, ту распяша Его и злодея, оваго убо одесную, а другаго ошуюю. Иисус же глаголаше: Отче, отпусти им: не ведят бо что творят. Разделяюще же ризы Его, метаху жребия. И стояху людие зряще. Ругахуся же и князи с ними, глаголюще: иныя спасе, да спасет и Себе, аще Той есть Христос Божий избранный. Ругахуся же Ему и воини, приступающе, и оцет придеюще Ему. И глаголаху: аще Ты еси Царь Иудейск, спасися Сам. Бе же и написание написано над Ним писмены еллинскими, и римскими, и еврейскими: Сей есть Царь Иудейск. Един же от обешеною злодею хуляше Его, глаголя: аще Ты еси Христос, спаси Себе и наю. Отвещав же другий, прещаше ему, глаголя: ни ли ты боишися Бога, яко в томже осужден еси? И мы убо в правду: достойная бо по делом наю восприемлева: Сей же ни единаго зла сотвори. И глаголаше Иисусови: помяни мя, Господи, егда приидеши во Царствии Си. И рече ему Иисус: аминь глаголю тебе, днесь со Мною будеши в раи. Бе же час яко шестый, и тьма бысть по всей земли до часа девятаго. И померче солнце, и завеса церковная раздрася посреде. И возглашь гласом велиим Иисус, рече: Отче, в руце Твои предаю дух Мой. И сия рек издше. Видев же сотник бывшее, прослави Бога, глаголя: воистинну Человек Сей праведен бе. И вси пришедшии народи на позор сей, видяще бывающая, биюще перси своя, возвращахуся. Стояху же вси знаемии Его издалеча, и жены споследствовавшия Ему от Галилеи, зряще сих
В то время вели и двух других злодеев на смерть вместе с Иисусом. И когда пришли на место, называемое Лобным, там распяли Его и злодеев: одного справа, другого слева. Иисус же говорил: Отче, прости им, ибо не знают они, что делают. И деля между собой одежды Его, бросали жребий. И стоял народ и смотрел. Глумились же и начальники, говоря: других спас, пусть спасет Себя Самого, если Он Христос Божий, Избранник. Надругались над Ним и воины, подходя, поднося Ему уксус и говоря: если Ты Царь Иудейский, спаси Себя Самого. Была же и надпись над Ним письменами греческими, римскими и еврейскими: Это – Царь Иудейский. И один из повешенных злодеев хулил Его: разве Ты не Христос? Спаси Себя Самого и нас. Другой же, укоряя, сказал ему в ответ: не боишься ты Бога, ведь сам ты приговорен к тому же. И мы-то – справедливо, ибо достойное по делам нашим получаем. Он же ничего дурного не сделал. И говорил он: Иисус, вспомни обо мне, когда Ты придешь как Царь. И сказал ему Иисус: Истинно говорю тебе: сегодня со Мною будешь в раю. И было уже около шестого часа, и тьма наступила по всей земле до часа девятого, так как не стало солнца. И разорвалась завеса храма посредине. И возгласив громким голосом, Иисус сказал: Отче, в руки Твои предаю дух Мой. И сказав это, испустил последний вздох. Увидев же происшедшее, сотник прославлял Бога, говоря: действительно, Человек Этот праведен был. И весь народ, собравшийся на это зрелище, увидев происшедшее, возвращался, бия себя в грудь. Стояли же поодаль все знавшие Его, и женщины, последовавшие за Ним из Галилеи, видели это.
Трипесец, глас 6
Ирмос: К Тебе утренюю, / милосердия ради Себе истощившему непреложно / и до страстей безстрастно преклоншемуся, / Слове Божий, / мир подаждь ми падшему, Человеколюбче.
С раннего утра я стремлюсь к Тебе, Слово Божие, / по милосердию без изменения Самого Себя уничижившему / и до страданий бесстрастно преклонившемуся; / мир даруй мне, падшему, Человеколюбец.
Умывше ноги, и предочистившеся / таинства причащением Божественнаго ныне, Христе, Твоего, / служителие от Сиона на Елеонскую гору великую с Тобою взыдоша, / поюще Тя, Человеколюбче.
Ныне с омытыми ногами и уже очищенные / причащением божественного таинства, / служители Твои, Христе, взошли с Тобою / с Сиона на великую гору Елеонскую, / воспевая Тебя, Человеколюбец. СЛАВА И НЫНЕ: Зрите, рекл еси, друзи, не бойтеся: / ныне бо приближися час, яту Ми быти, и убиену рукама беззаконных: / вси же расточитеся, Мене оставивше, / ихже соберу проповедати Мя, Человеколюбца.
"Смотрите", – сказал Ты, – друзья, не ужасайтесь; / ибо ныне приблизился час / быть Мне взятым и убитым руками беззаконных; / вы же все рассеетесь, Меня оставив, / но Я вас соберу провозгласить / обо Мне – Человеколюбце".
Ирмос: К Тебе утренюю, / милосердия ради Себе истощившему непреложно / и до страстей безстрастно преклоншемуся, / Слове Божий, / мир подаждь ми падшему, Человеколюбче. Ектения малая Кондак, глас 8: Нас ради Распятаго, / приидите, вси воспоим, / Того бо виде Мария на древе, и глаголаше: / аще и распятие терпиши, / Ты еси Сын и Бог Мой.
Придите все, Распятого за нас воспоем. / Ибо Мария увидела Его на Древе и восклицала: / "Хотя Ты и распятие претерпеваешь, / Ты – Сын и Бог мой".
Икос: Своего Агнца Агница зрящи к заколению влекома, / последоваше Мария простертыми власы со инеми женами, сия вопиющи: / камо идеши, Чадо? / Чесо ради скорое течение совершаеши? / Еда другий брак паки есть в Кане Галилейстей, / и тамо ныне тщишися, да от воды им вино сотвориши? / Иду ли с Тобою, Чадо, или паче пожду Тебе? / Даждь Ми слово, Слове, / не молча мимоиди Мене, Чисту соблюдый Мя: / Ты бо еси Сын и Бог Мой. Агница – Мария, / видя Агнца Своего, на заклание влекомого, / терзаясь, следовала за Ним с другими женщинами, так взывая: / "Куда Ты идешь, Дитя? / Чего ради путь скорый совершаешь? / Не снова ли иной брак в Кане, / и Ты ныне туда спешишь, / чтобы из воды вино им сотворить? / Пойти ли Мне с Тобой, Дитя, / или лучше подождать Тебя? / Скажи Мне слово, Слово Божие! / Не пройди молча мимо Меня / Ты, сохранивший Меня чистой, / ибо Ты – Сын и Бог Мой!" Песнь 8 Ирмос: Столп злобы богопротивныя, / божественнии отроцы обличиша, / на Христа же шатающееся беззаконных соборище, / советует тщетная, / убити поучается / живот держащаго дланию. / Егоже вся тварь благословит, / славящи во веки. Столп с мерзостью богопротивною / Божественные отроки предали позору; / а неистовствующий против Христа / синедрион беззаконных замышляет тщетное, / убить старается Держащего жизнь в руке Своей, / Которого все творение благословляет, / прославляя вовеки. От веждей учеником ныне сон, рекл еси, Христе, отрясите, / в молитве же бдите, да не в напасть внидете, и наипаче Симоне: / крепчайшему бо болий искус. / Разумей Мя, Петре: / Егоже вся тварь благословит, славящи во веки. "С очей ваших", – сказал Ты, Христе, ученикам, – / "стряхните ныне сон и бодрствуйте в молитве, / чтобы не впасть вам в искушение; / особенно же ты, Симон; / ведь сильнейшему б`ольшее испытание; / познай Петр, Меня, / Которого все творение благословляет, / прославляя вовеки!" Скверна слова устен, никогдаже изреку Тебе, Владыко, / с Тобою умру яко благоразумен, / аще и вси отвергутся, возопи Петр. / Ни плоть, ниже кровь, но Отец Твой откры ми Тя: / Егоже вся тварь благословит, славящи во веки. "Негодное слово никогда / не выйдет из уст моих; / с Тобой умру, Владыка, как благомыслящий, / хотя бы все отреклись", – воскликнул Петр; – / "не плоть и кровь, но Отец Твой мне открыл Тебя, / Которого все творение благословляет, / прославляя вовеки!" Глубину премудрости Божественныя и разума, не всю испытал еси, / бездну же Моих судеб не постигл еси, человече, Господь рече. / Плоть убо сый, не хвалися, / трижды бо отвержешися Мене: / Егоже вся тварь благословит, славящи во веки. "Не всю глубину / Божественной премудрости и знания ты исследовал / и бездны судов Моих не постиг Ты, человек", – сказал Господь; – / "итак, будучи плотью, не хвались; / ибо трижды отречешься от Меня, / Которого все творение благословляет, / прославляя вовеки!" Отрицаешися, Симоне Петре, еже сотвориши скоро, якоже речеся, / и к тебе отроковица, едина пришедши устрашит тя, Господь рече. / Горце прослезив, обрящеши Мя обаче Милостива: / Егоже вся тварь благословит, славящи во веки.
"Отказываешься ты, Симон Петр, / но скоро убедишься в том, что сказано; / и одна лишь подошедшая к тебе служанка / еще раньше устрашит тебя", – сказал Господь; – / "однако, заплакав горько, ты милостивым найдешь Меня, / Которого все творение благословляет, / прославляя вовеки!" Песнь 9 Ирмос: Честнейшую Херувим, / и славнейшую без сравнения Серафим, / без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем Честью высшую Херувимов / и несравненно славнейшую Серафимов, / девственно Бога-Слово родившую, / истинную Богородицу – / Тебя величаем. Пагубное соборище богомерзских, / лукавнующих богоубийц сонмище, / предста, Христе, Тебе, / и яко неправедника влечаше Зиждителя всех, Егоже величаем. Губительный отряд богоненавистников, / синагога подлых богоубийц / предстали пред Тобою, Христе, / и как преступника влекли Создателя всего, / Которого мы величаем. Закона не разумеюще нечестивии, / гласом пророческим поучающеся вотще, / яко овча влечаху Тя, всех Владыку, неправедно заклати, Егоже величаем. Нечестивцы, Закона не понимавшие / и изречения пророков изучавшие напрасно, / как овцу влекли, чтобы неправедно заклать / Тебя, Владыку всех, / Которого мы величаем. Языком изданную жизнь, / с книжники убити священницы предаху, / уязвлени самозавистною злобою, / естеством Животодавца, Егоже величаем. Данную народам Жизнь священники с книжниками, / подвигнутые собственной завистливою злобой, / отдали на убиение, – Подателя жизни по естеству, / Которого мы величаем. СЛАВА И НЫНЕ Обыдоша яко пси мнози, / и удариша, Царю, ланиту Твою заушением, вопрошаху Тя, / Тебе же ложна свидетельствоваху: / и, вся претерпев, всех спасл еси. Окружили Тебя, как псы многие, / стали бить Тебя, Царь, ударяя по щеке, / допрашивали Тебя и ложно на Тебя свидетельствовали, / и все претерпев, Ты спас всех.
Ирмос: Честнейшую Херувим, / и славнейшую без сравнения Серафим, / без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем
ЕКТЕНИЯ МАЛАЯ
Ексапостиларий Разбойника благоразумного / в тот же день Ты рая удостоил, Господи. / И меня древом Крестным просвети / и спаси меня.
Евангелие 9-е,от Иоанна, зачало 61: Во время оно, стояху при Кресте Иисусове Мати Его, и сестра Матере Его, Мария Клеопова, и Мария Магдалина. Иисус же видев Матерь, и ученика стояща, егоже любляше, глагола Матери Своей: Жено, се, сын Твой. Потом глагола ученику: се, Мати твоя. И от того часа поят Ю ученик во своя си. Посем ведый Иисус, яко вся уже совершишася, да сбудется Писание, глагола: жажду. Сосуд же стояше полн оцта. Они же исполнивше губу оцта, и на трость вонзше, придеша ко устом Его. Егда же прият оцет Иисус, рече: совершишася. И преклонь главу, предаде дух. Иудее же, понеже пяток бе, да не останут на кресте телеса в субботу, бе бо велик день тоя субботы, молиша Пилата, да пребиют голени их, и возмут. Приидоша же воини, и первому убо пребиша голени, и другому распятому с Ним. На Иисуса же пришедше, яко видеша Его уже умерша, не пребиша Ему голений. Но един от воин копием ребра Ему прободе, и абие изыде кровь и вода. И видевый свидетельствова, и истинно есть свидетельство его, и той весть, яко истину глаголет, да вы веру имете. Быша бо сия, да сбудется Писание: кость не сокрушится от Него. И паки другое Писание глаголет: воззрят Нань, Егоже прободоша
В то время стояли у креста Иисуса Матерь Его и сестра Матери Его, Мария Клеопова и Мария Магдалина. Иисус же, увидев Матерь и ученика, близ стоящего, которого Он любил, говорит Матери: Женщина, вот сын Твой. Потом говорит ученику: вот Матерь твоя. И с того часа взял ученик Ее к себе. После этого Иисус, зная, что уже все совершилось, говорит, дабы свершилось Писание: жажду. Стоял тут сосуд, полный уксуса. Тогда наткнув на копье губку, полную уксуса, поднесли к Его устам. И когда вкусил Иисус уксуса, Он сказал: совершилось. И склонив голову, предал дух. А так как была пятница, то Иудеи, чтобы тела не остались на кресте в субботу – ибо день той субботы был день великий, – попросили Пилата перебить у них голени и снять их. Итак, пришли воины, и у первого перебили голени, и у другого, распятого с Ним. Придя же к Иисусу, они, когда увидели, что Он уже умер, не перебили у Него голеней, но один из воинов копьем пронзил Ему ребра, и вышла тотчас кровь и вода. И видевший засвидетельствовал, и истинно его свидетельство, и он знает, что истинное говорит, чтобы и вы верили. Ибо произошло это, да исполнится Писание: кость Его да не сокрушится. И еще другое Писание говорит: Будут смотреть на Того, Кого пронзили.
Чтец: псалмы 148, 149, 150 Хвалительные псалмы глас 3
Хор: В ся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода./ Хвали́те Го́спода с небе́с,/ хвали́те Его́ в вы́шних.// Тебе́ подоба́ет песнь Бо́гу. Х вали́те Его́ вси а́нгели Его́,/ хвали́те Его́ вся си́лы Его́.// Тебе́ подоба́ет песнь Бо́гу. Чтец -Хвалите Его, солнце и луна, хвалите Его, вся звезды и свет. Хвалите Его Небеса небес и вода, яже превыше небес. Да восхвалят имя Господне: яко Той рече, и быша, Той повеле, и создашася. Постави я в век и в век века, повеление положи, и не мимо идет. Хвалите Господа от земли, змиеве и вся бездны: огнь, град, снег, голоть, дух бурен, творящая слово Его, горы и вси холми, древа плодоносна и вси кедри, зверие и вси скоти, гади и птицы пернаты. Царие земстии и вси людие, князи и вси судии земстии, юноши и девы, старцы с юнотами да восхвалят имя Господне, яко вознесеся имя Того Единаго, исповедание Его на земли и на небеси. И вознесет рог людей Своих, песнь всем преподобным Его, сыновом Израилевым, людем, приближающымся Ему.
Стихира глас 3:Два и лукавная сотвори, перворожденный сын Мой Израиль: / Мене остави Источника воды животныя, / и ископа себе кладенец сокрушенный: / Мене на древе распят, / Варавву же испроси, и отпусти. / Ужасеся небо о сем, и солнце лучи скры: / ты же, Израилю, не усрамился еси, / но смерти Мя предал еси. / Остави им, Отче Святый, / не ведят бо, что сотвориша. Два злых дела совершил / первородный сын Мой, Израиль: / он оставил Меня, Источник воды живой, / и вырыл себе колодец разбитый; / Меня распял на Древе, / а Варавву выпросил и освободил. / Изумилось при этом небо / и солнце сокрыло свои лучи. / Ты же, Израиль, не устыдился, но смерти предал Меня. / Прости им, Отче Святой, / ибо они не знают, что соделали.
Кийждо уд святыя Твоея плоти, безчестие нас ради претерпе: / терние, глава; лице, оплевания; челюсти, заушения; / уста, во оцте растворенную желчь вкусом; / ушеса, хуления злочестивая; / плещи, биения; и рука, трость; / всего телесе протяжения на Кресте; / членове, гвоздия; и ребра, копие. / Пострадавый за ны, и от страстей свободивый нас, / снизшедый к нам человеколюбием, и вознесый нас, / Всесильне Спасе, помилуй нас.
Каждый член святого Твоего тела / претерпел бесчестие за нас: / глава – терния, лицо – оплевания, / щеки – удары, / уста – вкус в уксусерастворенной желчи, / уши – нечестивые поношения, / спина – бичевание, и рука – трость, / все тело – растяжение на Кресте, / конечности – гвозди, и ребра – копье. / Пострадавший за нас / и от страданий освободивший нас, / сошедший к нам по человеколюбию и вознесший нас, / всесильный Спаситель, помилуй нас!
Распеншуся Ти, Христе, вся тварь, видящи, трепеташе, / основания земли позыбашася страхом державы Твоея: / Тебе бо вознесшуся днесь, род еврейский погибе, / церковная завеса раздрася на двое, / и мертвии от гробов воскресоша: / сотник, видев чудо, ужасеся. / Предстоящи же Мати Твоя вопияше, рыдающи матерски: / како не возрыдаю, и утробы Моея не бию, / зрящи Тя нага, яко осуждена, на древе висяща? / Распныйся и погребыйся, и воскресый из мертвых, / Господи, слава Тебе.
Когда Ты, Христе, был распят, / все творение видя это затрепетало, / основания земли потряслись в страхе могущества Твоего. / Ибо когда Ты в сей день был вознесен, род евреев погиб, / завеса храма разорвалась надвое, / гробницы открылись, / и мертвые воскресли из могил; / сотник, увидев чудо, ужаснулся. / Предстоящая же Матерь Твоя, / рыдая в материнской скорби, взывала: / "Как Мне не плакать / и не бить Себя от горя в грудь, / видя Тебя, как осужденного, / обнаженным, висящим на Кресте?" / Распятый и погребенный и воскресший из мертвых, / Господи, слава Тебе.
Слава, глас 6: Совлекоша с Мене ризы Моя, / и облекоша Мя в ризу червлену, / возложиша на главу Мою венец от терний, / и в десную Мою руку вдаша трость, / да сокрушу их, яко сосуды скудельничи.
Совлекли с Меня одежды Мои / и облекли Меня в плащ багряный, / возложили на голову Мою венец из терний / и в правую Мою руку дали трость, / чтобы Я сокрушил их, как сосуды горшечника.
И ныне, глас тойже: Плещи Моя дах на раны, / лица же Моего не отвратих от заплеваний, / судищу Пилатову предстах, и Крест претерпех / за спасение мира.
Спину Мою Я отдал на бичевание / и лица Моего не отвратил от оплеваний, / предстал на суд Пилата и Крест претерпел / ради спасения мира.
ЕВАНГЕЛИЕ ДЕСЯТОЕ ОТ МАРКА (зачало 69) Во время оно, прииде Иосиф, иже от Аримафея, благообразен советник, иже и той бе чая Царствия Божия, дерзнув вниде к Пилату, и проси тело Иисусова. Пилат же дивися, аще уже умре: и призвав сотника, вопроси его: аще уже умре? И уведев от сотника, даде тело Иосифови. И купив плащаницу, и снем Его, обвит плащаницею, и положи Его во гроб, иже бе изсечен от камене: и привали камень над двери гроба. Мария же Магдалина, и Мария Иосиева зрясте, где Его полагаху.
|
|||||||||
В то время пришел Иосиф из Аримафеи, видный член совета, который и сам пребывал в ожидании Царства Божия. Он осмелился войти к Пилату и попросил тело Иисуса. Пилат удивился, что Он уже мертв; и призвав сотника, спросил его: давно ли Он умер? И узнав от сотника, даровал тело Иосифу. И купив полотно, он снял Его, обвил полотном и положил Его в гробницу, которая была высечена в скале; и привалил камень ко входу в гробницу. Мария же Магдалина и Мария Иосиева смотрели, где Он был положен.
Славосло́вие вели́кое:
ЧТЕЦ: Слава Тебе, показавшему нам свет. С ла́ва в вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир, в челове́цех благоволе́ние. Хва́лим Тя, благослови́м Тя, кла́няем Ти ся, славосло́вим Тя, благодари́м Тя, вели́кия ра́ди сла́вы Твоея́. Го́споди Царю́ Небе́сный, Бо́же О́тче Вседержи́телю, Го́споди, Сы́не Единоро́дный, Иису́се Христе́, и Святы́й Ду́ше. Го́споди Бо́же, А́гнче Бо́жий, Сы́не Оте́чь, взе́мляй грех ми́ра, поми́луй нас; взе́мляй грехи́ ми́ра, приими́ моли́тву на́шу; седя́й одесну́ю Отца́, поми́луй нас. Я́ко Ты еси́ еди́н Свят, Ты еси́ еди́н Госпо́дь, Иису́с Христо́с, в сла́ву Бо́га Отца́. А ми́нь.
Н а всяк день благословлю́ Тя, и восхвалю́ И́мя Твое́ во ве́ки, и в век ве́ка.
С подо́би, Го́споди, в день сей без греха́ сохрани́тися нам. Благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, и хва́льно и просла́влено И́мя Твое́ во ве́ки. А ми́нь.
Б у́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас, я́коже упова́хом на Тя.
Б лагослове́н еси́, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м. (Трижды)
Г о́споди, прибе́жище был еси́ нам в род и род. Аз рех: Го́споди, поми́луй мя, исцели́ ду́шу мою́, я́ко согреши́х Тебе́. Го́споди, к Тебе́ прибего́х, научи́ мя твори́ти во́лю Твою́, я́ко Ты еси́ Бог мой: я́ко у Тебе́ исто́чник живота́, во све́те Твое́м у́зрим свет. Проба́ви ми́лость Твою́ ве́дущим Тя.
С вяты́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)
С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. А ми́нь.
С вяты́й Безсме́ртный, поми́луй нас.
С вяты́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.
Ектения
Евангелие 11-ое (зачало 62)
Во время оно, моли Пилата Иосиф, иже от Аримафея, сый ученик Иисусов, потаен же страха ради иудейска, да возмет тело Иисусово: и повеле Пилат. Прииде же и взят тело Иисусово. Прииде же и Никодим, пришедый ко Иисусови нощию прежде, нося смешение смирнено и алойно, яко литр сто. Прияста же тело Иисусово, и обвиста е ризами со ароматы, якоже обычай есть иудеом погребати. Бе же на месте, идеже распятся, верт, и в верте гроб нов, в немже николиже никтоже положен бе. Ту убо пятка ради иудейска, яко близ бяше гроб, положиста Иисуса.
В то время попросил Пилата Иосиф из Аримафеи, бывший учеником Иисуса, но тайным из страха перед Иудеями, взять тело Иисуса. И разрешил Пилат. Пришел он и взял тело Его. Пришел же и Никодим, приходивший к Нему в первый раз ночью, и принес состав из смирны и алоя около ста фунтов. Взяли они тело Иисуса и обвили Его пеленами, с благовониями, как обыкновенно погребают Иудеи. Был же сад на том месте, где Он распят был, и в саду гробница новая, в которой еще никто не был положен. Там-то ради пятницы Иудейской, так как близко была гробница, положили Иисуса.
Стихиры на стиховне
Вся тварь изменяшеся страхом, / зрящи Тя на Кресте висима, Христе: / солнце омрачашеся, / и земли основания сотрясахуся, / вся сострадаху Создавшему вся. / Волею нас ради претерпевый, / Господи, слава Тебе.
Все творение изменялось от страха, / видя Тебя, Христе, висящим на Кресте: / солнце омрачалось и основания земли колебались, / все сострадало Создавшему все. / Добровольно все за нас претерпевший, / Господи, слава Тебе!
| Поделиться: |
Читайте также:
Последнее изменение этой страницы: 2021-07-18; просмотров: 55; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!
infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.14.15.94 (0.08 с.)