Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
II. Give English equivalents of:Содержание книги
Поиск на нашем сайте
1) покупать и продавать товар 2) обычный смысл слова 3) ограничивать сделки 4) средства связи 5) транспортировка угля по железной дороге
III. Give Russian equivalents of: 1) foreign exchange markets 2) affect the prices 3) produce coal 4) real estate markets 5) deal with another
IV. Put the verbs in brackets into correct tense: 1. He'll be furious if he ever (find out) about this. 2. The animals at the zoo (die) unless they're fed. 3. If you drink all that juice, you (be) sick. 4. If he…………..(not drive) so fast, he will not have an accident. 5. She'll be on time for the meeting if she……..(leave) early.
V. Write Type 2 conditionals to match these situations: 1. I don't have a spare ticket. I can't take you to the concert. 2. She drinks too much coffee. She doesn't feel calm. 3. He can't type. He isn't able to operate a computer. 4. They don't understand the problem. They won't find a solution. 5. You can't run fast. You won't be an Olympic champion.
VI. Translate the given sentences. Mind the First, the Second and the Third Conditionals. 1. If the researcher uses this new approach, he will be able to avoid many errors. 2. He will help you by all means if he has some free time. 3. If I were you, I would receive the proposal. 4. He would translate the article if he had a dictionary. 5. If the students had worked hard during the term, they would have passed the exam.
VII. Translate the given sentences into English. 1. Ты бы чувствовал себя лучше, если бы ложился спать раньше. 2. Он бы лучше знал английский язык, если бы летом прочитал английские книги. 3. Если он выучит немецкий язык, он поедет учиться в Германию. 4. Если бы вчера было не так холодно, мы бы поехали за город. 5. Если бы у меня было время, я бы смог рассказать тебе больше.
VIII. Translate modal verbs or their equivalents into English. 1. He (сможет) to finish his work next week. 2. She (позволят) to visit him in two weeks. 3. You (должны) consult a doctor if you are ill. 4. We (не должны были) to discuss these questions with you. 5. I (нe мoгy) do anything for you.
IX. Translate the following sentences into Russian. Mind the Modal Verbs. 1. I don't need your book any longer. 2. We should meet our friends at the station. 3. He had to go there yesterday. 4. The students got up early, as the lecture was to begin at 9 o'clock. 5. We were obliged to stay at home yesterday, it was raining cats and dogs.
X. Translate the following sentences into English.
1. Возможно, они смогут заказать билеты для вас. 2. Они смогли посетить все музеи за один день. 3. Ты можешь вернуться домой не позже одиннадцати? 4. Почему ты вынужден выехать из страны? 5. Не может быть, чтобы он работал на этом заводе.
XI. Choose the proper form. Rewrite the sentences and translate them. Model: She said that they_________ in Oxford. а) lived b) lives c) will live She said that they lived in Oxford. Она сказала, что они живут в Лондоне. 1. The students said that they_______their exams. (a) have passed; b) had passed; c)has passed) 2. The leader asked John_______him a new device. (a) to show; b) show); c) to have shown. 3. They knew that a tariff_______a tax imposed on imported goods. (a) was; b) is; c) were) 4. It was known they _______ oil. (a) will imported; b) imports; c) would import) 5. They reported this country_______to restrict import. (a) was going; b) is going; c)goes)
XII. Turn from Direct speech into Reported speech. 1. "My son is a student", said Henry. 2. "She is working at the library", said her mother. 3. My friend said to me: "I have not seen you for ages!". 4. "I'll solve the clues tomorrow", said Ann. 5. "Give me a cup of tee, please", said my brother to me.
XIII. Rewrite the following sentences in Direct speech. 1. He said he had an accident. 2. Liz said she could borrow me the newspaper as she had finished with it. 3. The boy said he was afraid he had broken my vase. 4. He said that he studied English before he entered the institute. 5. She said that her parents lived in Kiev.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-04-12; просмотров: 125; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.219.119.163 (0.006 с.) |