Мы поможем в написании ваших работ!
ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
|
Проектування мотиваційних технологій навчання
На даному етапі необхідно здійснити вибір виду мотивації, а також методів і прийомів, за допомогою яких вона може бути здійснена.
Мотивація — це спонукання до дії; динамічний процес фізіологічного та психологічного плану, що керує поведінкою людини і визначає його спрямованість, організованість, активність і стійкість; здатність людини діяльно задовольняти свої потреби. Мотивація має під собою інтелектуальну підоснову, емоції лише побічно впливають на процес.
Фрагмент мотивації теми: «Візуальне програмування в Delphi»
Комп'ютери 50-х - 70-х років коштували шалено дорого. У ті роки було не дуже важливо, скільки часу програміст пише програму і як довго він її налагоджує; головне було - не перевантажувати комп'ютер. Тому в ході роботи над програмою комп'ютер майже не допомагав програмісту.
Створення мов об'єктно-орієнтованого програмування дозволило вирішити безліч проблем. Програмний об'єкт, наприклад такий, як кнопка, зберігається в основній програмі у вигляді набору стандартних процедур. Якщо треба змінити напис на кнопці або розмір кнопки, то ніякі процедури не треба міняти - треба лише змінити властивості об'єкта, і всі необхідні зміни в процедурах відбудуться автоматично - за це відповідає система об'єктно-орієнтованого програмування.
Проектування технологій формування ООД
Проектування технологій формування орієнтовної основи діяльності (ООД) включає вибір типу навчання, його структурних елементів, а також методів і прийомів їх реалізації.
ООД забезпечує не тільки правильне виконання дій, але і раціональний вибір одного з багатьох можливих виконань. Виходячи з цього, діяльність по розробці технологій формування нових знань зводиться, в першу чергу, до конструюванню орієнтованої основи і вибору типа навчання, які потім визначають методи і форми організації учбового процесу.
Таблиця 2. 6 – Вибір способів формування ООД по темі «Візуальне програмування в Delphi»
Найменування теми (пунктів плану)
| Цілі навчання
| № рівня
| Методи викладу
| Наочна допомога
| 1
| 2
| 3
| 4
| 5
| Основи Delphi.
| Розповісти про основи візуально-орієнтованого програмування.
| І
| Розповідь, лекція
| Схематичне зображення принципу візуального програмування
| Типи даних.
| Розповісти про типи даних у візуальному програмуванні та алгоритм їх використання.
| ІІ
| Розповідь, лекція, демонстрація, пояснення. Робота з підручником
| Лістинги кодів, скріншоти
| Синтаксичні частини програми.
| Розповісти про синтаксичні частини програмного коду: оператори, методи, функції, процедури та ін.
| ІІ
| Розповідь, лекція, демонстрація, пояснення, робота з підручником
| Лістинги кодів, скріншоти
| Створення додатку.
| Розповісти про роботу з компонентами та алгоритм створення програми.
| ІІ
| Розповідь, лекція, демонстрація, пояснення, робота з підручником
| Лістинги кодів, скріншоти
| Класи.
| Розглянути технологію розробки власних класів.
| І
| Розповідь, лекція, демонстрація, пояснення
| Скріншоти, схеми
|
Проектування технологій формування виконавчих дій (ВД)
Після того, як у учнів сформовані необхідні уявлення про об'єкти, що вивчаються, процеси або явища навколишній дійсності, наступає етап формування умінь, навиків або, по-іншому, виконавчих дій.
У таблиці приведена загальна характеристика способів навчання, які представлені через методи навчання, і опис діяльності викладача стосовно кожного з етапів формування діяльності.
Таблиця 2. 7 – Вибір технологій формування ВД по темі «Візуальне програмування в Delphi»
Найменування розділу
| Цілі навчання
| Рівень
| Вибраний спосіб закріплення
| Засоби закріплення
| Метод
| Форма
| Назва
| Варійовані параметри
| Варіанти рішення
| 1
| 2
| 3
| 4
| 5
| 6
| 7
| 8
| 1. Стандартні типи даних
| Закріплення знань з типів даних та алгоритму їх використання.
| I
II
| Вправа
| Фронтальна, індивідуальна
| Питання:
1. Що таке цілочисельний тип даних?
2. Що таке строковий тип?
3. Тип з плаваючою комою.
4. Алгоритм використання.
| Типи даних, їх семантика та алгоритм використання.
| Відповіді:
1. Назвати типи даних.
2. Привести приклад програмного коду.
| 2. Частини програмного коду
| Закріплення вмінь працювати з частинами програмного коду – операторами, процедурами, функціями тощо.
| II
III
| Вправа
| Індивідуальна
| Питання:
1. Перелічите частини програмного коду.
2. Їх синтаксис.
| Оператори, функції, процедури
| Відповіді:
1. Частини програмного коду.
2. Їх синтаксис.
| 3. Створення додатку
| Закріплення знань про компоненти та алгоритм створення програмних додатків.
| I
II
| Вправа
| Фронтальна
| Питання:
1. Що таке компонента?
2. Алгоритм створення програми.
| Компоненти, форма
| Відповіді:
1. Дати визначення компонентам.
2. Перелічити основні етапи створення програмного додатку.
| 4. Компоненти
| Закріплення вмінь створювати власні класи.
| II
III
| Вправа
| Індивідуальна
| Питання:
1. Що таке клас?
2. Технологія створення класу.
| Клас, ієрархія
| Відповіді:
1. Дати визначення класам.
2. Розповісти технологію створення нового класу.
|
Проектування технологій формування контрольних дій (КД)
Діяльність викладача по розробці системи контролю включає ряд етапів:
1 етап. Аналіз мети навчання. 2 етап. Вибір видів контролю. На цьому етапі необхідно так побудувати систему контролю і продумати способи контролю, щоб викладач чітко отримав відповідь на питання: чи виконує учень ту дію, яка намічена? Чи правильно його виконує? 3 етап. Вибір способів контролю.
Таблиця 2. 8 – Вибір технологій формування КД по темі «Візуальне програмування в Delphi»
Найменування розділу
| Цілі навчання
| Рівень
| Вибраний спосіб контролю
| Тип
| Вигляд
| Метод
| Форма
| Засоби закріплення
| Назва
| Варіативні параметри
| Варіанти рішення
| 1
| 2
| 3
| 4
| 5
| 6
| 7
| 8
| 9
| 10
| 1. Стандартні типи даних
| Закріплення знань з типів даних та алгоритму їх використання.
| I
II
| Проміжний
| Поточний
| Опит
| Фронтальний, усний
| Питання:
1. Що таке цілочисельний тип даних?
2. Що таке строковий тип?
3. Тип з плаваючою комою.
4. Алгоритм використання.
| Типи даних, їх семантика та алгоритм використання.
| Цілочисельні типи містять в собі значення, що інтерпретуються як числа.
Типи з плаваючою комою використовуються для представлення дійсних чисел.
Строкові типи - послідовність символів, яка розглядається як єдине ціле в контексті зміною.
| 2. Частини програмного коду
| Закріплення вмінь працювати з частинами програмного коду – операторами, процедурами, функціями тощо.
| II
III
| Проміжний
| Поточний, систематичний
| Опит
| Фронтальний, усний
| Питання:
1. Перелічите частини програмного коду.
2. Їх синтаксис.
| Оператори, функції, процедури
| Оператор - найменша автономна частина мови програмування; команда.
Функція - в програмуванні - це пойменована частина програми, яка може викликатися з інших частин програми стільки разів, скільки необхідно. Функція, на відміну від процедури, обов'язково повертає значення.
| 3. Створення додатку
| Закріплення знань про компоненти та алгоритм створення програмних додатків.
| I
II
| Проміжний
| Поточний
| Опит
| Фронтальний, усний
| Питання:
1. Що таке компонента?
2. Алгоритм створення програми.
| Компоненти, форма
| Компонент - безліч класів та мовних конструкцій, об'єднаних за спільною ознакою. В більшості мов програмування немає мовних конструкція прямо відображають поняття компонента. Компоненти реалізуються за допомогою стандартних конструкцій, таких як класи.
| 4. Компоненти
| Закріплення вмінь створювати власні класи.
| II
III
| Проміжний
| Ретроспективний
| Самостійна робота
| Індивідуальний, письмовий
| Питання:
1. Що таке клас?
2. Технологія створення класу.
| Клас, ієрархія
| Клас - різновид абстрактного типу даних в об'єктно-орієнтованому програмуванні (ООП), що характеризується способом своєї побудови. Суть відмінності класів від інших абстрактних типів даних полягає в тому, що при завданні типу даних клас визначає одночасно і інтерфейс, і реалізацію для всіх своїх екземплярів, а виклик методу-конструктора обов'язковий.
|
2.7 Складання перспективно-поурочному плані викладу теми «Візуальне програмування в Delphi»
Перспективно-поурочний план — це документ, який містить перелік уроків по конкретній темі, а також організаційні і дидактичні характеристики кожного з них, представлені часом, що відводиться на вивчення тих або інших питань теми, типом уроку, цілями навчання, змістом базового матеріалу, методами навчання.
Таблиця 2. 9 – Перспективно-поурочний план теми «Візуальне програмування в Delphi»
№ уроку
| Тема уроку
| Тип уроку
| Учбова мета
| Розвиваюча мета
| Урок № 1 2 години
| Основи роботи в середовищі Delphi. Програмування лінійних алгоритмів:
Головне вікно. Піктограми. Панелі інструментів. Налаштування вікон. Палітра компонентів. Вікно форми. Вікно дерева об'єктів. Вікно інспектора об'єктів. Вікно коду програми.
| Лабораторна робота:
1. Організаційний момент (2-3);
2. Актуалізація (2хв); 3. Мотивація (3хв); 4. Вступний інструктаж (10 хв); 5. Виконання л/р (40хв.) 6.Оформлення звіту (10хв);
7. Підведення підсумків (5хв).
| Вивчити інтерфейс ООСП Delphi.
Виховати відповідальність, дисципліну, самостійність.
| Розвинути пам’ять, мислення, цікавість до предмету.
| Урок № 2 4 години
| Компоненти Delphi: Standard, Additional, Win32, System, Dialogs, Win 3.1, Samples, ActiveX, компоненти для роботи з БД, компоненти для роботи в Інтернет.
| Лекція:
1. Організаційний момент (2-3хв);
2. Мотивація (2хв);
3. Повідомлення нового матеріалу
(35хв);
4. Видача д/з (5хв).
| Вивчити характеристику та призначення компонентів Delphi.
Виховати відповідальність, дисципліну, самостійність.
| Розвинути пам’ять, просторове мислення.
| Урок № 3 2 години
| Форми Delphi:
Різновиди форм. Компонент TForm. Створення та використання форм. Програми з багатьма формами.
| Лекція:
1. Організаційний момент (2-3хв);
2. Мотивація (2хв);
3. Повідомлення нового матеріалу
(35хв);
4. Видача д/з (5хв).
| Вивчити структуру форм.
Виховати відповідальність, дисципліну, самостійність.
| Розвинути пам’ять, здатність до самостійного навчання.
| Урок № 4 2 години
| Основи візуального програмування:
Зміна властивостей форми. Розміщення нового компонента. Реакція на події.
| Комбінований урок
1. Організаційний момент (2-3);
2. Мотивація (2хв);
3. Актуалізація (3хв);
4. Повідомлення нового матеріалу
(35хв);
5. Практична робота (45хв);
6. Видача д/з (5хв).
| Вивчити технологію створення простого програмного додатку.
Виховати відповідальність, дисципліну, самостійність.
| Розвинути здатність до самостійного навчання, цікавість до предмету
| Урок № 5 1 години
| Застосування операторів, циклів, масивів:
If..Then, While, And, Or, begin..end, case, repeat, array
| Ділова гра:
1. Організаційний момент (2-3);
2. Мотивація (2хв);
3. Актуалізація (3хв);
4. Проведення гри (40 хв);
5. Підведення підсумків (5хв);
6. Видача д/з (5хв).
| Вивчити технологію застосування операторів.
Виховати відповідальність, дисципліну, самостійність.
| Розвинути здатність до самостійного навчання, цікавість до предмету, працювати з операторами.
| Урок № 6 2 години
| Класи об’єктів:
Об'єкт. Властивості і методи об'єкта.
| Лекція:
1. Організаційний момент (2-3хв);
2. Мотивація (2хв);
3. Повідомлення нового матеріалу
(35хв);
4. Видача д/з (5хв).
| Вивчити технологію створення нового класу.
Виховати відповідальність, дисципліну, самостійність.
| Розвинути здатність до самостійного навчання, цікавість до предмету, працювати з класами.
| Урок № 7 1 година
| Контрольне заняття.
| Контроль сформованих знань:
1. Організаційний момент (2-3хв);
2. Вхідний інструктаж (10хв);
3. Контрольна робота (30-35хв);
4. Заключний інструктаж (5-7хв).
| Перевірити знання учнів по темі «Візуальне програмування в Delphi».
| Розвинути професійні інтереси до професії, пам’ять, просторове мислення.
|
|