Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Проектування програми професійної підготовки за фахом «Обслуговування інтелектуальних інтегрованих систем»

Поиск

Вступ

Проектування програми професійної підготовки за фахом «Обслуговування інтелектуальних інтегрованих систем»

Аналіз професійної діяльності фахівця

Формування кваліфікованої характеристики фахівця

Розробка змісту професійної підготовки фахівця

Проектування технологій навчання по темі «Візуальне програмування в Delphi»

Проектування дидактичних матеріалів

Аналіз базових умов навчання. Вибір способів формування базових знань

Проектування мотиваційних технологій навчання

Проектування технологій формування ООД

Проектування технологій формування виконавчих дій (ВД)

Проектування технологій формування контрольних дій (КД)

2.7 Складання перспективно-поурочному плані викладу теми «Візуальне програмування в Delphi»

Організація та методика уроку обраної теми

Розробка дидактичних матеріалів інноваційних технологій навчання

Висновок

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3


Вступ

 

Центральне місце в методичній підготовці студентів займає курс теорії та методики навчання. У ході його вивчення студенти опановують методику роботи з різними видами навчальних завдань, обговорюють особливості етапу цілепокладання в системі занять, вибір методів і засобів навчання, методику підготовки і проведення різних типів уроків, у тому числі й інноваційних.

При різноманітті підходів до проблеми використання комп'ютерів у навчальному процесі можна виділити два напрямки: перший - вивчення засобів і методів комп'ютерних технології в курсі інформатики, друге - застосування ПЕОМ в процесі навчання різних навчальних дисциплін.

Інформатизація суспільства передбачає широке впровадження засобів обчислювальної техніки і нових інформаційних технології практично в усі сфери життя і діяльності людини. Вона трансформує всі структури суспільства і має великий вплив на систему освіти, веде до її комп'ютеризації.

Звідси особливої актуальності набувають дослідження, пов'язані з впровадженням комп'ютерної технології навчання в освітній процес.

 


Проектування програми професійної підготовки за фахом «Обслуговування інтелектуальних інтегрованих систем»

 

Проектування технологій навчання по темі «Візуальне програмування в Delphi»

 

Проектування мотиваційних технологій навчання

 

На даному етапі необхідно здійснити вибір виду мотивації, а також методів і прийомів, за допомогою яких вона може бути здійснена.

Мотивація — це спонукання до дії; динамічний процес фізіологічного та психологічного плану, що керує поведінкою людини і визначає його спрямованість, організованість, активність і стійкість; здатність людини діяльно задовольняти свої потреби. Мотивація має під собою інтелектуальну підоснову, емоції лише побічно впливають на процес.

Фрагмент мотивації теми: «Візуальне програмування в Delphi»

Комп'ютери 50-х - 70-х років коштували шалено дорого. У ті роки було не дуже важливо, скільки часу програміст пише програму і як довго він її налагоджує; головне було - не перевантажувати комп'ютер. Тому в ході роботи над програмою комп'ютер майже не допомагав програмісту.

Створення мов об'єктно-орієнтованого програмування дозволило вирішити безліч проблем. Програмний об'єкт, наприклад такий, як кнопка, зберігається в основній програмі у вигляді набору стандартних процедур. Якщо треба змінити напис на кнопці або розмір кнопки, то ніякі процедури не треба міняти - треба лише змінити властивості об'єкта, і всі необхідні зміни в процедурах відбудуться автоматично - за це відповідає система об'єктно-орієнтованого програмування.

 

Проектування технологій формування виконавчих дій (ВД)

 

Після того, як у учнів сформовані необхідні уявлення про об'єкти, що вивчаються, процеси або явища навколишній дійсності, наступає етап формування умінь, навиків або, по-іншому, виконавчих дій.

У таблиці приведена загальна характеристика способів навчання, які представлені через методи навчання, і опис діяльності викладача стосовно кожного з етапів формування діяльності.

 


Таблиця 2. 7 – Вибір технологій формування ВД по темі «Візуальне програмування в Delphi»

Найменування розділу

Цілі навчання

Рівень

Вибраний спосіб закріплення

Засоби закріплення

Метод Форма Назва Варійовані параметри Варіанти рішення
1 2 3 4 5 6 7 8
1. Стандартні типи даних Закріплення знань з типів даних та алгоритму їх використання. I II  Вправа Фронтальна, індивідуальна Питання: 1. Що таке цілочисельний тип даних? 2. Що таке строковий тип? 3. Тип з плаваючою комою. 4. Алгоритм використання. Типи даних, їх семантика та алгоритм використання. Відповіді: 1. Назвати типи даних. 2. Привести приклад програмного коду.
2. Частини програмного коду Закріплення вмінь працювати з частинами програмного коду – операторами, процедурами, функціями тощо. II III Вправа Індивідуальна Питання: 1. Перелічите частини програмного коду. 2. Їх синтаксис.   Оператори, функції, процедури Відповіді: 1. Частини програмного коду. 2. Їх синтаксис.
3. Створення додатку Закріплення знань про компоненти та алгоритм створення програмних додатків. I II Вправа Фронтальна Питання: 1. Що таке компонента? 2. Алгоритм створення програми. Компоненти, форма Відповіді: 1. Дати визначення компонентам. 2. Перелічити основні етапи створення програмного додатку.
4. Компоненти Закріплення вмінь створювати власні класи. II III Вправа Індивідуальна Питання: 1. Що таке клас? 2. Технологія створення класу. Клас, ієрархія Відповіді: 1. Дати визначення класам. 2. Розповісти технологію створення нового класу.

Проектування технологій формування контрольних дій (КД)

 

Діяльність викладача по розробці системи контролю включає ряд етапів:

1 етап. Аналіз мети навчання. 2 етап. Вибір видів контролю. На цьому етапі необхідно так побудувати систему контролю і продумати способи контролю, щоб викладач чітко отримав відповідь на питання: чи виконує учень ту дію, яка намічена? Чи правильно його виконує? 3 етап. Вибір способів контролю.

 


Таблиця 2. 8 – Вибір технологій формування КД по темі «Візуальне програмування в Delphi»

Найменування розділу

Цілі навчання

Рівень

Вибраний спосіб контролю

Тип

Вигляд

Метод

Форма

Засоби закріплення

Назва Варіативні параметри Варіанти рішення
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1. Стандартні типи даних Закріплення знань з типів даних та алгоритму їх використання. I II Проміжний Поточний Опит Фронтальний, усний Питання: 1. Що таке цілочисельний тип даних? 2. Що таке строковий тип? 3. Тип з плаваючою комою. 4. Алгоритм використання. Типи даних, їх семантика та алгоритм використання. Цілочисельні типи містять в собі значення, що інтерпретуються як числа. Типи з плаваючою комою використовуються для представлення дійсних чисел. Строкові типи - послідовність символів, яка розглядається як єдине ціле в контексті зміною.
2. Частини програмного коду Закріплення вмінь працювати з частинами програмного коду – операторами, процедурами, функціями тощо. II III Проміжний Поточний, систематичний Опит Фронтальний, усний Питання: 1. Перелічите частини програмного коду. 2. Їх синтаксис. Оператори, функції, процедури Оператор - найменша автономна частина мови програмування; команда. Функція - в програмуванні - це пойменована частина програми, яка може викликатися з інших частин програми стільки разів, скільки необхідно. Функція, на відміну від процедури, обов'язково повертає значення.
3. Створення додатку Закріплення знань про компоненти та алгоритм створення програмних додатків. I II Проміжний Поточний Опит Фронтальний, усний Питання: 1. Що таке компонента? 2. Алгоритм створення програми. Компоненти, форма Компонент - безліч класів та мовних конструкцій, об'єднаних за спільною ознакою. В більшості мов програмування немає мовних конструкція прямо відображають поняття компонента. Компоненти реалізуються за допомогою стандартних конструкцій, таких як класи.
4. Компоненти Закріплення вмінь створювати власні класи. II III Проміжний Ретроспективний Самостійна робота Індивідуальний, письмовий Питання: 1. Що таке клас? 2. Технологія створення класу. Клас, ієрархія Клас - різновид абстрактного типу даних в об'єктно-орієнтованому програмуванні (ООП), що характеризується способом своєї побудови. Суть відмінності класів від інших абстрактних типів даних полягає в тому, що при завданні типу даних клас визначає одночасно і інтерфейс, і реалізацію для всіх своїх екземплярів, а виклик методу-конструктора обов'язковий.

 

2.7 Складання перспективно-поурочному плані викладу теми
«Візуальне програмування в Delphi»

 

Перспективно-поурочний план — це документ, який містить перелік уроків по конкретній темі, а також організаційні і дидактичні характеристики кожного з них, представлені часом, що відводиться на вивчення тих або інших питань теми, типом уроку, цілями навчання, змістом базового матеріалу, методами навчання.

 


Таблиця 2. 9 – Перспективно-поурочний план теми «Візуальне програмування в Delphi»

№ уроку Тема уроку Тип уроку Учбова мета Розвиваюча мета
Урок № 1 2 години Основи роботи в середовищі Delphi. Програмування лінійних алгоритмів: Головне вікно. Піктограми. Панелі інструментів. Налаштування вікон. Палітра компонентів. Вікно форми. Вікно дерева об'єктів. Вікно інспектора об'єктів. Вікно коду програми. Лабораторна робота: 1. Організаційний момент (2-3); 2. Актуалізація (2хв); 3. Мотивація (3хв); 4. Вступний інструктаж (10 хв); 5. Виконання л/р (40хв.) 6.Оформлення звіту (10хв); 7. Підведення підсумків (5хв). Вивчити інтерфейс ООСП Delphi. Виховати відповідальність, дисципліну, самостійність. Розвинути пам’ять, мислення, цікавість до предмету.
Урок № 2 4 години Компоненти Delphi: Standard, Additional, Win32, System, Dialogs, Win 3.1, Samples, ActiveX, компоненти для роботи з БД, компоненти для роботи в Інтернет. Лекція: 1. Організаційний момент (2-3хв); 2. Мотивація (2хв); 3. Повідомлення нового матеріалу (35хв); 4. Видача д/з (5хв). Вивчити характеристику та призначення компонентів Delphi. Виховати відповідальність, дисципліну, самостійність. Розвинути пам’ять, просторове мислення.
Урок № 3 2 години Форми Delphi: Різновиди форм. Компонент TForm. Створення та використання форм. Програми з багатьма формами. Лекція: 1. Організаційний момент (2-3хв); 2. Мотивація (2хв); 3. Повідомлення нового матеріалу (35хв); 4. Видача д/з (5хв). Вивчити структуру форм. Виховати відповідальність, дисципліну, самостійність. Розвинути пам’ять, здатність до самостійного навчання.
Урок № 4 2 години Основи візуального програмування: Зміна властивостей форми. Розміщення нового компонента. Реакція на події. Комбінований урок 1. Організаційний момент (2-3); 2. Мотивація (2хв); 3. Актуалізація (3хв); 4. Повідомлення нового матеріалу (35хв); 5. Практична робота (45хв); 6. Видача д/з (5хв). Вивчити технологію створення простого програмного додатку. Виховати відповідальність, дисципліну, самостійність. Розвинути здатність до самостійного навчання, цікавість до предмету
Урок № 5 1 години Застосування операторів, циклів, масивів: If..Then, While, And, Or, begin..end, case, repeat, array Ділова гра: 1. Організаційний момент (2-3); 2. Мотивація (2хв); 3. Актуалізація (3хв); 4. Проведення гри (40 хв); 5. Підведення підсумків (5хв); 6. Видача д/з (5хв). Вивчити технологію застосування операторів. Виховати відповідальність, дисципліну, самостійність. Розвинути здатність до самостійного навчання, цікавість до предмету, працювати з операторами.
Урок № 6 2 години Класи об’єктів: Об'єкт. Властивості і методи об'єкта. Лекція: 1. Організаційний момент (2-3хв); 2. Мотивація (2хв); 3. Повідомлення нового матеріалу (35хв); 4. Видача д/з (5хв). Вивчити технологію створення нового класу. Виховати відповідальність, дисципліну, самостійність. Розвинути здатність до самостійного навчання, цікавість до предмету, працювати з класами.
Урок № 7 1 година Контрольне заняття. Контроль сформованих знань: 1. Організаційний момент (2-3хв); 2. Вхідний інструктаж (10хв); 3. Контрольна робота (30-35хв); 4. Заключний інструктаж (5-7хв). Перевірити знання учнів по темі «Візуальне програмування в Delphi». Розвинути професійні інтереси до професії, пам’ять, просторове мислення.

ВИСНОВОК

 

Виконання даної курсової роботи відіграє дуже важливу роль в подальшому навчанні, вона є показником успішного управління системою навчання, так як викладач повинен заздалегідь спроектувати весь процес, визначивши оптимальні дороги підходу до основної мети досягненню рівня професійної компетентності в учнів. В результаті проектування створюється проект управління учбовим процесом, який реалізується за допомогою взаємодії викладача і учня.

В ході виконання даної роботи була проаналізована учбова документація за фахом «Обслуговування інтелектуальних інтегрованих систем», спроектована програма професійної підготовки робітника за фахом, спроектовані технології навчання з теми «Візуальне програмування в Delphi» та спроектовані креативні технології по темі «Застосування операторів розгалуження, циклу. Масив».

 


СПИСОК ВИКОРИСТАННИХ ДЖЕРЕЛ

 

1. Эрганова Н.Е. Методика профессионального обучения. — М.: Издательский центр «Академия», 2007.

2. Бухарова Г.Д., Мазаева Л.Н., Полякова М.В. Общая и профессиональная педагогіка / Учеб. пособие. — катеринбург: Изд-во Рос. гос. проф. -пед. ун-та, 2003г. – 297 с.

3. Потеев М.И. Практикум по методике обучения во втузах. / Учеб. пособие. — М.: Высш. шк., 1990. - 94 с.: ил.

4. Ф.Файтс, П.Джонстон, М.Кратц. Компьютерный вирус: проблемы и прогноз. — М.: Мир, 1993. — 423 с.: ил.

5. Крис Касперски. Записки исследователя компьютерных вирусов. — Питер, 2006. — 316 с.

6. Денисов Т.В.. Антивирусная защита. — М.: Академия, 2008. — 340 с.

7. Куприянов А.И., Сахаров А.В., Шевцов В.А. Основы защиты информации. — М.: Академия, 2006. — 460 с.

8. Симонович С.В., Мураховский В.И. Популярный самоучитель работы на компьютере. – М.: «Десс Ком», 2001.

9. Архангельский А.Я. Object Pascal в Delphi. – М.: ЗАО «Издательство БИНОМ», 2002.

10.  Бобровский С. Delphi 6 и Kylix: библиотека программиста. – СПб.: Питер, 2002.

11.  Справочна система Delphi 7.

12.  Справочна система Windows.

 


ДОДАТОК 1

 

Лістинг 1

unit Unit1;

interface

uses

Windows,Messages,SysUtils,Variants,Classes,Graphics,

Controls,Forms,Dialogs,Buttons,StdCtrls;

type

TForm1 = class(TForm)

Label1: TLabel;

Label2: TLabel;

Label3: TLabel;

Label4: TLabel;

Edit1: TEdit;

Edit2: TEdit;

Edit3: TEdit;

Memo1: TMemo;

Button1: TButton;

BitBtn1: TBitBtn;

procedure FormCreate(Sender: TObject);

procedure Button1Click(Sender: TObject);

private

{ Private declarations }

public

{ Public declarations }

end;

var

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.dfm}

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);

begin

memo1.Clear; // Очистка окна

end;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

var x,y,z,a,b,c,s:extended;

begin

12

x:=strtofloat(edit1.text);

y:=strtofloat(edit2.text);

z:=strtofloat(edit3.text);

a:=sqr(sin(x+y)/cos(x+y));

b:=abs(exp(3*y)-x*x);

c:=sqrt(arctan(z)+ln(x));

s:=a*b/c;

// Вывод исходных данных и результата в окно memo1

memo1.Lines.Add('x='+edit1.Text+

' y='+edit2.Text+' z='+edit3.Text);

memo1.Lines.Add('Результат s=

'+floattostrF(s,fffixed,8,3));

end;

end.

 


ДОДАТОК 2

 

Індивідуальні завдання

 

За вказівкою викладача виберіть індивідуальне завдання. Уточніть умова завдання, кількість, найменування, типи вихідних даних. Намалюйте схему алгоритму, розбивши вираз на частини. Встановіть необхідне кількість вікон Edit, міток label. Виберіть необхідні типи змінних і функції їх перетворення при введенні і виведенні даних. За допомогою інспектора об'єктів змініть колір форми, шрифт символів, що виводяться.

 

 



ДОДАТОК 3

 

Критерії оцінок:

Підсумок гри для фірм (сумарний прибуток, у.о.) Оцінка
800-1000 5 (відмінно)
400-700 4 (добре)
Менше 400 3 (задовільно)

 

Оціночний лист співробітника фірми:

Фірма: __________

Президент фірми: _____________________

 

Співробітник

Завдання

Оцінка

Примітки

1 2 3
           
           
           
           
           
           

 

Зведена оціночна таблиця:

Експерт: _____________

________________

 

Президент Покупка програмного продукту (100 у.е.) Винагорода за оригінальність (200 у.о.) Винагорода за раціональність (300 у.о.) Усього виконано завдань Оцінка за урок
           
           
           

 

Вступ

Проектування програми професійної підготовки за фахом «Обслуговування інтелектуальних інтегрованих систем»



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2020-03-02; просмотров: 173; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.2.6 (0.009 с.)