Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Художньо-меморіальний музей леопольда левицькогоСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Художньо-меморіальний музей Леопольда Левицького (1906 – 1973) – колишня оселя одного з найвидатніших графіків минулого століття – функціонує сьогодні як структурний підрозділ Національного музею у Львові. Заснований у 1984 р. заходами громадськості міста та наполегливими стараннями дружини художника Гені Левицької, музей знаходиться на вулиці Устияновича, 10, де з 1946 р. постійно проживав митець. Леопольд Левицький увійшов в історію українського мистецтва передусім як неперевершений майстер естампної графіки. Творчий спадок художника налічує понад 6500 творів. Експозиція музею, що розміщена в п’яти кімнатах, розкриває основні напрями творчої діяльності митця й відтворює неповторну атмосферу «домашнього середовища», у якому він жив і працював. Експозиційні матеріали висвітлюють творчу біографію Л. Левицького: навчання у Краківській академії мистецтв, участь у «Краківській групі» тощо. Графіка Л.Левицького цього періоду репрезентує його як оригінального, самобутнього майстра, який вільно володів багатьма складними техніками, митця, наділеного дивовижною спостережливістю, здатного до ідейно-образних узагальнень. Цей період представлений творами 1931–1935 рр.: «Водяний млин», «Роздуми», «Водоноша», «Вагар», «Коваль» та ін. Поряд із реалістичними зарисовками – і безпредметні композиції, а також ранні живописні роботи, серед яких «Композиція» (1930–1935), «Автопортрет Л.Левицького» (1935), «Портрет дружини художника» (1940) та ін. Наступний період життя і творчості Л.Левицького розпочався після заборони «Краківської групи» (1936 р.) і повернення художника додому, до рідного Чорткова, де він до 1941 р. працював у районній газеті. Під час німецької окупації митець перебував у Середній Азії. 1945 р. Леопольд Левицький повернувся в Україну, до Львова. Невичерпний гумор, оптимізм і постійна доброзичливість до людей допомогли йому швидко адаптуватися в середовищі львівських художників. Невдовзі помешкання подружжя Левицьких стало місцем теплих зустрічей з багатьма друзями художника, серед яких такі творчі постаті, як: М.Водзіцька, Я.Музика, О.Шатківський, В.Манастирський, В.Патик, Е.Мисько, З.Кецало, І.Остафійчук, Д.Павличко, І.Драч. Бували тут і художники з Києва та Москви. У той час він працював над серіями гравюр «Спогади мого батька», «Мої спогади» (обидві – 1946–1947). Частина робіт із цих серій представлена в експозиції.
У перші повоєнні роки митець працював над графічними циклами «Солдатська бувальщина», «Нескорена земля» (обидві – 1947–1949), монотипіями «Гетто» (1961–1962). У 1950–1960-х рр. Л.Левицький експериментував в різних техніках – лінориті, монотипії, автолітографії, сухій голці, акварелі. Нерідко у цих творах чіткий графічний талант митця, підсилений доброю європейською школою, відступав перед натиском соцреалістичного диктату, породжуючи компроміс із сірістю ідейного формотворчого радянського штампу. Однак сила таланту усе ж проривала пута обставин і породжувала самобутні твори. У 1960-х рр. в творчості художника з’являється й утверджується лірична тема. Миттєвість фіксованих сюжетів звільнила місце глибинним художнім узагальненням. У цей час Левицький особливо багато працював у монотипії – техніці на межі живопису і графіки. Ця техніка відкрила художникові простір для експериментів і пошуків. У ній він створив низку жанрових сцен, портретів, декоративних композицій, які приваблюють красою й багатством кольорових поєднань, несподіваною виразністю сміливої, але завжди виправданої деформації. На експозиції особливу увагу привертають композиції «Сім’я» (1953), «Вулиця» (1960), «Погруддя дівчини» (1960-ті рр.) та ін. На початку 1970-х рр. Левицький знайшов свою оригінальну тематику, свій неповторно-індивідуальний стиль графічної мови – гранично узагальнений, скупий і водночас чарівний у своїй артистичній безпосередності, побудований на поєднанні лаконічних контурів та плям: лінорит «Пляж» (1960), кольоровий лінорит «Сутінки» (1960), «Біля колиски» (суха голка, 1960-ті рр.). Звертався митець і до теми міста. Ця тема спонукала його до порушення конкретних морально-естетичних проблем, пошуку справжніх цінностей життя, проблем самотності людини, її взаємин з навколишнім середовищем. Ліногравюри цього часу: «Сутінки» (1969), «Бабусі і онуки» (1960-ті рр.) та ін. Ліричним настроєм пронизані сільські пейзажі та жанрові сцени із сільського життя: «Баба Горпина» (1960-ті рр.), «Кози і птахи», «Все вище і вище» (обидві – 1970-ті рр.). Літографія «Скрипаль» (1973) стала останньою роботою Леопольда Левицького – митця, без якого важко уявити львівську графіку 1930–1970-х рр.
Експозиція Художньо-меморіального музею Л.Левицького розкриває для відвідувачів постать талановитого майстра, творчість якого значною мірою спричинилася до подальшого розвитку української графіки. У стінах музею від часу його заснування було організовано чимало виставок творів Л.Левицького. На тлі цих виставок та експозиції часто відбувалися творчі зустрічі, обговорення, вечори з друзями та учнями Л.Левицького. Їхні спогади про митця опубліковані окремою збіркою у 2004 р. Сьогодні Художньо-меморіальний музей Л.Левицького – один із активних осередків сучасного художнього життя Львова. Надгробок на могилі Л. Левицького (Личаківське кладовище). Робота скульптора Т. Бридж
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 219; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 13.59.35.116 (0.009 с.) |