Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Розділ 11. Полігональні моделі сфери.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
ТЕКСТУРУВАННЯ СФЕРИ ……………………………………………...57 РОЗДІЛ 12. ЦИЛІНДРИЧНІ, КОНІЧНІ, ПАРАБОЛІЧНІ, ГІПЕРБОЛІЧНІ ПОВЕРХНІ ……………………………………………..71
ПРАВИЛЬНІ МНОГОГРАННИКИ (ТІЛА ПЛАТОНА) Правильними називаються многогранники, які допускають дві симетрії: циклічну перестановку вершин та циклічну перестановку граней, що сходяться до однієї вершини. Звідси слідує, що всі грані рівні та правильні, всі ребра рівні і всі вершини мають однакове оточення. Існує п’ять правильних многогранників (доведено Евклідом): · правильний чотиригранник – тетраедр, утворений чотирма правильними трикутниками; · правильний шестигранник – гексаедр (куб), утворений шістьма правильними. чотирикутниками (квадратами); · правильний восьмигранник – октаедр, утворений вісьмома правильними трикутниками; · правильний двадцятигранник – ікосаедр, утворений двадцятьма правильними трикутниками; · правильний дванадцятигранник – додекаедр, утворений дванадцятьма правильними п’ятикутниками.
Рис.6.1. Правильні многогранники (тіла Платона). Рівняння Ейлера для правильних многогранників Г+В=Р+2. В “Началах” Евкліда викладкні відомості для повного вивчення правильних многогранників. Починає свій трактат Евклід з побудови рівностороннього трикутника, а закінчує побудовою додекаедра. Прийнята назва цих многогранників не пов’язана із заслугами Платона в цій області. Найбільш рання відома робота, в якій детально вивчались правильні тіла, належить другу Платона Теетету. Древні греки надавали правильним многогранникам містичне значення і пов’язували з чотирма многогранниками чотири стихії, а додекаедр зі Всесвітом. Таблиця 6.1. Геометричні параметри тіл Платона.
В розширеннях графічної бібліотеки OpenGL є набір процедур для побудови правильних многогранників. Наприклад, бібліотеки GLUT та DGLUT містять процедури для побудови каркасних (дротяних) та суцільних тіл Платона. Куб (дротяний –Wire або суцільний - Solid): procedure glutWireCube(Size: GLDouble); procedure glutSolidCube(Size: GLDouble); Тетраедр (дротяний –Wire або суцільний - Solid): procedure glutWireTetrahedron; procedure glutSolidTetrahedron; Октаедр (дротяний –Wire або суцільний - Solid): procedure glutWireOctaheadron; procedure glutSolidOctaheadron; Ікосаедр (дротяний –Wire або суцільний - Solid): procedure glutWireIcosahedron; procedure glutSolidIcosahedron; Додекаедр (дротяний –Wire або суцільний - Solid): procedure glutWireDodecahedron; procedure glutSolidDodecahedron;
При використанні процедур для побудови примітивів із стандартних бібліотек неможливо задати чи змінити властивості окремих граней чи потрібний в конкретних випадках спосіб накладання текстур. Створення власної бібліотеки процедур для побудови многогранників важливе в навчальних цілях для розвитку просторового мислення, дає можливість оптимізувати сцени в складних 3D-проектах з допомогою ретельного аналізу граней, нормалей, текстур і симетрії. Для прискорення числові параметри в командах OpеnGL найчастіше передають з допомогою вказівників на вектори. Type // задаємо типи даних V_Array=array[0..2]of GLfloat;//координати вершин N_Array= V_Array; //координати нормалей C_Array=array[0..2]of GLfloat; //компоненти кольору Побудову набору правильних многогранників починають, як правило, з найбільш простої фігури – куба. Виведення грані куба (чотирикутника) з врахуванням нормалі і кольору виділяємо в окрему процедуру procedure Edge4(V1,V2,V3,V4:V_Array; N:N_Array; Color:C_Array); begin glBegin (GL_QUADS); glColor3fv(@Color); glNormal3fv(@N); glVertex3fv(@V1); glVertex3fv(@V2); glVertex3fv(@V3); glVertex3fv(@V4); glEnd end; Приклад 6.1. Процедура побудови зафарбованих граней куба (рис.1.2). Для правильного обчислення лицьових та нелицьових граней порядок слідування вершин задається в одному напрямі (за замовчуванням проти годинникової стрілки). procedure DrawSolidCube; // вершини куба // кольори задаються довільно const A:V_Array=(1,1,1); // нормалі до граней B:V_Array=(-1,1,1); N1:N_Array=(0,0,1); C:V_Array=(-1,-1,1); N2:N_Array=(0,0,-1); D:V_Array=(1,-1,1); N3:N_Array=(1,0,0); A1:V_Array=(1,1,-1); N4:N_Array=(-1,0,0); B1:V_Array=(-1,1,-1); N5:N_Array=(0,1,0); C1:V_Array=(-1,-1,-1); N6:N_Array=(0,-1,0); D1:V_Array=(1,-1,-1);
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 437; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 13.58.34.132 (0.006 с.) |