II. Перепишите следующие предложения и Переведите их, обращая внимание на особенности перевода на русский язык определений, выраженных именем существительным. ( см. Образец выполнения к упр. 2). 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

II. Перепишите следующие предложения и Переведите их, обращая внимание на особенности перевода на русский язык определений, выраженных именем существительным. ( см. Образец выполнения к упр. 2).



1.The bus service is convenient here.

2. The telephone link with the mountain village was broken.

3.Life insurance plays an important part in commerce activity.

4.The 40-meter-high arch which is the entrance to the Volga-Don Navigation Canal rises in the south of Volgograd.

 

 

III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения, и переведите их на русский язык.

1.He thought he was the happiest man in the world.

2.The worst environment pollution is caused by the manufacturers who put chemical wastes into rivers and seas.

3.The lower the resistance of the material, the more current car pass through it.

 

IV. Заполните пропуски неопределенными местоимениями some,

any, no:

1.You must dissolve (some, any, no) salt in water.

2.Tsiolkovsky had (some, any, no) money to finance his experiments.

3.Did Tsiolkovsky make (some, any, no) experiments with the centrifuge?

 

V. Заполните пропуски нужной формой глагола to be или to have (got). Предложения переведите.

 

1.M.V. Lomonosov … born in 1711 in the village of Denisovka near Arkhangelsk in the family of a fisherman.

2.There … two main types of petrol engines: 4-stroke and 2-stroke.

3.Last week he …… a meeting with his parents.

4.The USA … a federation of 50 states which … established by the Constitution in 1787.

5.He … hard times in his childhood.

 

VI. Перепишите предложения, подчеркните модальные глаголы. Переведите предложения, учитывая значения модальных глаголов.

1.He is to go to the Far East on business.

2.We had to find a safe place for the pictures.

3.I shall have to take a local train.

4.You needn't keep your activities in secret.

 

VII. В разделе а) раскройте скобки, поставив глагол в нужное время. В каждом предложении раздела (б) определите видо-временную форму и залог глагола - сказуемого. Все предложения переведите на русский язык. (см. образец выполнения к упр. 7).

a) 1. …… you ever (to be) to London?

2.I know she (to prepare) for a difficult experiment now.

3.I thought you (to do) this work yesterday.

 

b) 1.Much attention is being given at present to the modern equipment of research laboratories.

2.This complex has produced many new types of vehicles recently.

3.It will take some time to read this document.

 

VIII.a) Прочтите текст и ответьте на следующие вопросы:

1.What did Mendeleev discover?

2.What fields of science do his works embrace?

 

б) Переведите в письменной форме абзацы 1, 2, 4.

DMITRY MENDELEEV

 

1. D. I. Mendeleev was born in 1834 at Tobolsk in the family of the director of the town gymnasium. He received his secondary education at Tobolsk and then entered the Petersburg Pedagogical Institute. After graduation he worked as a teacher for two years.

2. In 1859 he presented his thesis, received his master's degree and went abroad on a two-year scientific commission. Upon his return to Russia he was elected professor of the Petersburg University, where he carried on his scientific and pedagogical activity for 23 years.

3. In 1906 he issued a book under the title Contribution to the Knowledge of Russia which contained thoughts of the further development of Russian industry and economy. The greatest result of Mendeleev's creative effort was the discovery of the Periodic Table of Elements.

4. One of Mendeleev's prominent works is his book Principles of Chemistry in which inorganic chemistry was for the first time explained from the standpoint of the Periodic Law.

5. A great scientist, Mendeleev devoted his life and energies to the progress of his country. His works embrace various fields of science — chemistry, physics, physical chemistry, geophysics.

ВАРИАНТ 5

 

I. Перепишите следующие предложения. Определите какой частью речи являются слова, оформленные окончанием – s и какую функцию это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:

а) признаком 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite;

б) признаком множественного числа имени существительного;

в) показателем притяжательного падежа имени существительного (см. образец выполнения к упр. 1).

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-21; просмотров: 376; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.15.197.123 (0.006 с.)