Тема: своєрідність творчості Кобо Абе. Філософський роман «жінка в пісках» 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема: своєрідність творчості Кобо Абе. Філософський роман «жінка в пісках»



Мета: Розкрити проблему відчуженості, духовної й фізичної самотності людини в сучасному їй суспільстві на прикладі роману Кобо Абе «Жінка в пісках».

ПЛАН

1. Життєві та творчі віхи Кобо Абе.

2. Філософський роман-притча. Основні ознаки та особливості жанру.

3. Проблеми відчуженості, духовної й фізичної самотності людини в сучасному їй суспільстві (на прикладі творчості Кобо Абе («Людина-коробка»)).

4. Філософський роман Кобо Абе «Жінка в пісках». Основна проблематика, філософський зміст твору.

5. Образ Нікі Дзюмпея.

6. Образ жінки та жителів села.

7. Символіка романів Кобо Абе.

8. Переплетення фантастичного і реального у зображенні зла, дисгармонії духовного життя і людських взаємин, які панують у суспільстві.

9. Проблема духовної і фізичної свободи у романі. Проблема вартості кожної людини у суспільстві, її обов’язку перед іншими людьми

 

Завдання:

1 Доведіть, що роман «Жінка в пісках» належить до жанру філософського роману-притчі.

2. Розкрийте національні, філософські та модерністські традиції в романістиці Кобо Абе.

Література

1. Анциферов М. Функция фантастики в произведениях Кобо Абэ 50-х годов // Вопросы нац. специфики произведений зар. лит. Х1Х-ХХ веков. – Иваново, 1979.

2. Гривнін В. Новий роман Кобо Абе // Всесвіт. – 1975. – № 6.

3. Гривнин В. Кобо Абэ – писатель и драматург / Кобо Абэ. Пьесы. – Москва, 1975.

4. Гривнин В. Трилогия Кобо Абэ // Ин. лит. – 1969. – № 10.

5. Гривнин В. Творческий поиск Кобо Абэ //Абэ К. Женщина в песках. – Москва, 1987.

6. Злобин Г. Дорога к другим – дорога к себе / Кобо Абэ. Женщина в песках. Чужое лицо. – Москва, 1969.

7. Палиевский П. Путь к преодолению // Ин. лит. – 1966. – № 5.

8. Рехо К. Современный японский роман. – Москва, 1977.

9. Федоренко Н.Т. Кобо Абэ. Впечатления и мысли / Кобо Абэ. Избранное. – Москва, 1988.


Самостійні роботи

Самостійна робота № 1

Тема: «Театр абсурду» Е. Йонеско.

 

 

План

 

Ежен Йонеско. Життєвий та творчий шлях.

Основні ознаки театру Е. Йонеско (ексцентричність сюжету, абсурдність діалогів, гра слів, використання гротеску та ін.).

3. Тема духовного та інтелектуального спустошення суспільства у п’єсі «Носороги».

4. Символічний сенс сюжету драми Е. Йонеско «Носороги».

5. Характеристика образу Беранже.

6. Абсурдність людського буття у п’єсі Йонеско «Голомоза співачка».

7. Значення творчості Е. Йонеско.

 

 

Література

 

 

1. Ионеско Э. Жертвы долга / Э. Ионеско. Театра парадокса. – М., 1991.

2. Йонеско Е. Носороги / Е. Йонеско. Французька п’єса ХХ століття. Театральний авангард. – К., 1993.

3. Ревзина О., Ревзин И. Семиотический эксперимент на сцене. Нарушение постулата нормального общения как драматургический прием // Труды по знаковым системам. – Т.5. – Тарту, 1971.

4. Йонеско Е. Голомоза співачка // Всесвіт. – 1988. – № 10.

5. Ионеско Э. Противоядия. – М., 1992. – 480 с.

6. Ионеско Э. Мой собственный кошмар // Иностранная литература. – 1965. – № 6. – С. 284

7. Ионеско Э. Театр. – М., 1994. – 431 c.


Самостійна робота № 2

Тема: Жанрово-стильове розмаїття лірики В. Одена.

 

 

План

 

1. Вістен Гью Оден – один із найвидатніших англомовних поетів ХХ століття. Життя та творчість поета.

2. Широта тематичного і жанрово-стильового діапазону поезії В. Одена. Ідейно-естетичні витоки поезії В. Одена.

3. Екзистенційна забарвленість поезій. Міфологізація дійсності у віршах поета.

4. Висока версифікаційна майстерність Одена, використання багатовікових набутків англійського віршування.

5. Характекристика віршів «Куди ж ти, куди?…, «1 вересня 1939 року», «Популярний життєпис» та ін.

 

Література

 

1. Минахин Д. В. Любовная лирика У. Х. Одена в 1930-е гг. // Современные гуманитарные исследования. – 2007. – № 1. – С. 145-148.

2. Минахин Д. В. Опыт осмысления экзистенции в поэзии У. X. Одена // Весы. – 2005 – № 30. – С 49-51.

3. Шахова К.О. Література Англії ХХ. – К., 1993.

4. Антология американской поэзии. Електронный ресурс. – Режим доступа: http://members.tripod.com/4onnykat/silvia.


Самостійна робота №3

Тема: Риси постмодернізму у романі У. Еко «Ім’я троянди».

План

1. Життєвий та творчий шлях У. Еко. Місце роману «Ім’я троянди» в ньому.

2. Постмодерністська забарвленість сюжету пошуків зниклої книги.

3. Історичний ґатунок центрального конфлікту в романі «Ім’я троянди». Елементи жанру історичного, пригодницького і детективного роману.

4. Гра з чужим текстом і читачем, засоби стилізації у творі. Діалог автора і читача у постмодерністському романі.

5. Сенс назви твору.

6. Характеристика головних персонажів твору.

 

Література

1. Еко У. Имя розы // Детектив. – М., 1989. – Вып.2.

2. Еко У. Роль читача. Дослідження з семіотики текстів. – Львів: Літопис, 2004.

3. Андрєєв Л. Художній синтез і постмодернізм // Вопросы литературы. – 2001. – №1. – С.3-38.

4. Бігун Б. Постмодерністський образ світу //Вікно в світ. – 1999. – №3. – С.88-96.

5. Денисова Т. Феномен постмодернізму: контури й орієнтири //Слово й час. – 1995. – №2– С.18-27.

6. Затонкий Д. Постмодернізм в історичному інтер'єрі //Питання літератури. – 1996. – №3. – С. 182-205.

7. Лотман Ю. Вихід із лабіринту //Еко У. Ім'я троянди. – М: Книжкова палата, 1989. – С.468-481.

8. Рейнгольд З. «Отруїти ченця» чи людські цінності по Умберто Еко //Іноземна література. – 1994. – №4. – С.-269-274.

9. Жнива У. Модернізація і постмодернизация // Вікно в світ. – 1999. – №2. – С.196-201.

10. Хасан У. Культура постмодернізму //Вікно в світ. – 1999. – 5. – С.99-111.

11. Еко У. Нотатки з полів «Імені троянди» //Ім'я троянди. – М: Книжкова палата, 1989. – С.425-467.

 


 

Самостійна робота № 4

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-01-24; просмотров: 184; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.153.38 (0.011 с.)