Тема: Риси екзистенціалізму в романі А. Камю «Чума». 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема: Риси екзистенціалізму в романі А. Камю «Чума».



Мета: розглянути міфічно багатоплановий образ чуми в романі; обговорити антифашистський і екзистенціальний смисл роману; розвивати вміння компаративного аналізу творів світової літератури; виховувати інтерес до світового літературного процесу.

ПЛАН

1. А. Камю. Духовна й творча біографія письменника.

2. Філософські й естетичні погляди А. Камю; стосунки з екзистенціалізмом. Відчуження людини й абсурдність буття як провідні мотиви творчості.

3. Створення роману-притчі «Чума», тематика та проблематика твору.

4. Образ-символ чуми. Метафізика абсурду та етика трагічного стоїцизму в романі.

5. Проблема вибору і її гуманістичне вирішення. Жорстокість дегуманізованого світу в романі. Мотив перестороги у творі.

6. Антифашистський і екзистенціальний смисл роману.

7. Система образів. Характеристика головних героїв роману (Ріє, Тарру, Рамбер, Коттар).

8. Місце роману «Чума» у світовій літературі, його ідейна спорідненість з творами української літератури, з іншими видами мистецтва.

Завдання:

 

1) Порівняти як розкривається проблемавідчуження в романі А. Камю «Чума» та в новелі «Перевтілення» Ф. Кафки.

2) Скласти тези до питання: Відображення філософських поглядів Альбера Камю у його романі «Чума».

3) Визначити, прокоментувати деталі з символічним навантаженням у творі.

4) Скласти цитатну таблицю для характеристики образів: ГЕРОЇ / ХАРАКТЕРНІ РИСИ / СТАВЛЕННЯ ДО ЧУМИ

 

Література

1. Кушкин Е.П. Альбер Камю: Ранние годы. – М.,1982.

2. Фокин С.А. Камю. Роман. Философия. Жизнь. – Санкт-Петербург, 1999.

3..Долгов К.М. От Киркегора до Камю. Философия. Эстетика. Культура. –М.: Искусство, 1990.

4. Тодд О. Альбер Камю, жизнь // Иностранная литература. – 2000. – №4. – С.178 - 211.

5. Великовский С. «Проклятые вопросы» Камю // Камю А. Избранное: Сборник. Пер. с франц / А. Камю. – М.: Радуга. – 1989. – 464 с. – (Мастера современной прозы).

6. Камю А. Творчество и свобода. Сборник – М.: Радуга, 1990.


Практичне заняття № 2

 

Тема: Роман-притча В. Голдінга «Володар мух».

Мета: простежити основні віхи життя та творчості В. Голдінга, проаналізувати роман «Володар мух», розкрити у творі проблему недосконалості людської природи, її беззахисності перед злом.

 

ПЛАН

1. Життя і творчість В. Голдінга, вплив досвіду Другої світової війни на його мистецьке становлення.

2. Роман-притча «Володар мух». Традиції англійської класики та екзистенціалістської літератури у творі.

3. «Володар мух» як «антиробінзонада», що узагальнює трагічний досвід людства першої половини ХХ століття.

4. Елементи антиутопії у творі, міфологічний підтекст. Проблема недосконалості людської природи, її беззахисності перед злом.

5. Система персонажів у творі.

6. Образи-символи у творі.

7. Гуманістичний пафос роману В.Голдінга «Володар Мух». «Володар мух» як роман пересторога.

 

Завдання:

1. Законспектувати статтю С. Павличко «В.Голдінг: криза раціоналізму» // Павличко С.Д. Лабіринти мислення – К., 1993. – с.40-58.

2. Розкрийте питання: абсурдність поведінки хлопчиків у стосунках між собою (в екзистенціальному руслі).

3. Простежте і законспектуйте етапи народження Звіру в романі.

 

Література

 

1. Бегун Б. Зверь – мы сами (В. Голдинг «Повелитель мух») // Відродження. – 1995. – №2. – С.40.

2. Градовський А. Парадокси здорового глузду. До вивчення роману В.Голдінга «Володар мух»// ЗЛНЗ. – 2000. – №3. – С.31-34, №4. – С.31-34.

3. Зверев А. Уильям Голдинг, сочинитель притч // Зверев А. Дворец на острие иглы. – М., 1989. – С.184-198.

4. Шпиталь А. Вільям Голдінг // ЗЛНЗ. – 1997. – №5. – С.41-42.

5. Ярошевець С. «Ми ж не дикуни...». Роман В.Голдінга «Володар мух» // ЗЛНЗ. – 2000. – №1. – С.38.

6. Голдінг В. Володар мух – К.: Просвіта, 2005. – 195 с.

7. Зінде М.М. Творчість В. Голдінга: до проблеми філософсько-алегоричних романів – К.: Либідь, 2007. – 472 с.

8. Минц Б.А. Проблема морального прогресса в философско-аллегорических романах Г. Уэльса и В. Голдинга – М.: Академия, 2006. – 256 с.

 


Практичне заняття № 3

 

Тема: Повоєнна творчість Е. Хемінгуея. Філософсько-символічний зміст повісті-притчі «Старий і море».

Мета: Простежити життєвий і творчий шлях Е. Хемінгуея, особливості його поетики й стилю. Розкрити новаторство прози письменника: лаконізм, відвертість сповіді від першої особи, «принцип айсберга».

 

ПЛАН

1. Головні віхи життєвого й творчого шляху Е. Хемінгуея та місце в ньому повісті «Старий і море». Історія створення повісті.

2. Жанрові особливості твору. «Життєподібний сюжет» і філософсько-симоволічний зміст твору.

3. Людина і природа у повісті.

4. Духовний світ старого Сантьяго.

5. Символічність образів твору.

6. Поетика та стиль повісті: підтекст, «принцип айсбергу» тощо.

7. Новаторство прози Хемінгуея. Значення творчості.

 

Завдання:

1. Розкрийте гуманістичну ідею повісті.

2. Простежте варіативність концепцій щодо різних сприймань змісту твору «Старий і море».

3. Проаналізуйте будь-який твір Е. Хемінгуея, що належить до післявоєнного періоду його творчості.

 

Література

1. Грибанов Б. Эрнест Хемингуэй: герой и время. – М., 1980.

2. История зарубежной литературы 20 века 1917-1945. – М.: Просвещение, 1990.

3. Тураев С.В Изучение зарубежной литературы в школе. – М.: Просвещение, 1982.

4. Хемингуэй Э. Избранное. – М.: Просвещение, 1984.

5. Хемингуэй Э. Кредо человека // Иностранная литература.– 2000.– № 2. – с.56-61.

6. Анастасьєв Н. Творчість Ернеста Хемінгуея. – М., 1981.

7. Драч І. Кілька слів про Хемінгуея // Духовний світ. – К., 1993.

8. Затонський Д. Гостра радість боротьби // Дніпро. – 1979. – №7.

Практичне заняття № 4

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-01-24; просмотров: 338; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.166.98 (0.008 с.)