Тема: Фантастика Рея Бредбері. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема: Фантастика Рея Бредбері.



 

План

1. Життєвий та творчий шлях Р. Бредбері.

2. Тематика і проблематика роману Р. Бредбері «451˚ за Фаренгейтом».

3. Образна система роману. Етапи еволюції Гая Монтега і прийоми розкриття характеру героя.

4. Дегуманізація суспільства у романі Р. Бредбері «451˚ за Фаренгейтом».

5.Філософський характер роману. Світ цивілізації та світ природи в ньому.

6. «Марсіанські хроніки» Р. Бредбері. Тематика, проблематика твору. Філософські ідеї автора.

Література

1. Пулина Г.А. Урок по роману Р. Бредбери «451˚ за Фаренгейтом» // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. – 2001. №5-6. – С. 22-26.

2. Бредбері Р. «Ми – частка космосу» (розмова з Р. Бредбері) // Всесвіт. – 1990. – №8. – С. 153-159.

3. Арсеньева О.Г. Фантастика Р. Бредбери // Историко-литературный сборник. – Л., 1996. – С. 153-159.

4. Владко В. Американська наукова фантастика і «Марсіанські хроніки» Р. Бредбері //Всесвіт. – 1962. – №6. – С. 86-91.

5. Фантастика Рея Бредбері. – М., 1993.


Самостійна робота № 5

ТЕМА: Антивоєнна проза Генріха Белля («Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…?», «Де ти був, Адаме?», «Дім без господаря»)

План

1.Життя та творчість Генріха Беля (1917-1985) – майстра німецької реалістичної прози ХХ ст.

2.Філософсько-естетичні концепції Г.Белля.

3.Особливості композиції оповідання «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…?» (1950):

А) символічна назва твору та роль деталей;

Б) образна характеристика головного персонажу оповідання;

В) позиція автора щодо зображуваних подій у творі.

4. Роман «Де ти був, Адаме?» (1951):

А) символічна назва та сюжетно-композиційна основа твору;

Б) мотиви національної провини та відповідальності.

5. Особливості композиції та негативні явища повоєнної Німеччини у романі Г. Белля «Дім без господаря».

 

Література

 

1. Копелев Л. О Генрихе Белле // Иностранная литература. – 1988. – №12.

2. Лауреаты Нобелевской премии. Энциклопедия. – М., 1992. – Т.1.

3. Лейтес Н.С. От «Фауста» до наших дней. – М. 1987.

4. Рожновский С.Г. Г. Белль. – М., 1985.


Самостійна робота №6

Тема: Особливості лірики російських поетів ІІ половини ХХ ст. (Є.Євтушенко, О. Твардовський, А Вознесенський, Й. Бродський та ін.)

 

План

1. Є. Євтушенко. Життєвий та творчий шлях поета. Жанрово-стильове розмаїття його лірики. Збірки віршів «Третій сніг», «Ніжність», «Інтимна лірика» та ін.

2. О. Твардовський. Життя і творчість поета. Основні мотиви лірики. Змалювання трагічної правди війни у вірші «Я загинув під Ржевом» та в поемі «Василь Тьоркін».

3. А. Вознесенський. Особливості творчості. Збірки віршів «Парабола», «Мозаїка», «Трикутна груша»

4. Й. Бродський. Лірика Й. Бродського – зразок інтелектуально-філософської поезії ІІ половини ХХ століття, її зв’язок з традиціями поезії «Срібної доби».

5. Особливості сприйняття «світу як тексту» в поезіях Й. Бродського. Утвердження високої місії поетичного слова («В пору зимну, в місцевості звиклій…», «Стрітення», «Невідкіль з любовю, надцятого квітнепада…» та ін.).

 

Література:

1. Казак В. Лексикон русской литературы XX века. – 1917 – М.: РИК «Культура», 1996. – 492 с.

2. Евтушенко Е. О себе // Строфы века: Антология русской поэзии. – Минск, М.: Полифак, 1995.

3. Прищепа В. П. Основные даты жизни и творчества Евгения Евтушенко: Семинарий / Прищепа В. П. Российского Отечества поэт: Е. А. Евтушенко: 1965–1995 гг. – Абакан: ХГУ, 1996. – 344 с.

4. Шанская Н. М. О лирике А. Т. Твардовского // РЯШ. – № 3. – 1980.

5. Паперный З. Поэтическое слово у Твардовского // Вопросы литературы – № 7– 1979.

6. Кондратович А. Уроки Твардовського // Молода гвардія. – № 2 – 1979.

7. Гордин Я. Иосиф Бродский и его собеседники // Гордин Я. Перекличка во мраке. – Спб., 2000. – С. 125-228.

8. Штерн Л. Бродский: Ося, Иосиф, Josef. – М., 2001. – 270 с.

9. Бажинов І. Д. Вознесенський Андрій Андрійович // Українська літературна енциклопедія. – Т. 1. – К., 1988. – С. 344-345.

 


Індивідуальна роботадо 1-го модуля

Робота з використанням комп’ютерних технологій та мережі Інтернет.

Кожен студент, використовуючи комп’ютерні технології готує інформаційне повідомлення із запропонованих тем (Готуючи матеріал з теми, необхідно звернути увагу на оригінальність виконання завдання, на вичерпність інформації, науковість, добір цікавого матеріалу, індивідуальність у виконанні, новизну).

Наприклад, індивідуальна робота може бути представлена наступними видами робіт:

· у вигляді презентації;

· цікавої розробки уроку з пропонованої теми;

· укладення тестів;

· у вигляді схем, таблиць (використовуючи комп’ютер);

· фільм та рецензія на нього (порівняти художній фільм із твором);

Студент може обрати власну форму виконання індивідуального завдання

 

Теми:

  1. «Театр абсурду» як явище неоавангардизму. Характерні ознаки абсурдиської драми, її найяскравіші представники (Е. Йонеско «Носороги», С. Беккет «Чекаючи на Годо»).
  2. Літературний екзестенціоналізм у Франції (А. Камю «Міф про Сізіфа», «Бунтуюча людина», Ж.П. Сартр).
  3. Вістен Гью Оден – один з найвидатніших англомовних поетів ХХ століття. Широта тематичного і жанрово-стильового діапазону поезії Одена.
  4. Традиції англійської класики та екзестенціалістської літератури у творі В. Дж. Голдінга «Володар мух».
  5. Своєрідність філософського роману А. Мердок. Ідеали добра, тема творчої праці в «Чорному принці».
  6. Модерністські традиції і американський роман другої половини ХХ століття (Дж. Апдайк, Дж. Болдуін).
  7. Віддзеркалення нонконформістського світовідчуття в повісті Дж. Селінджера «Над прірвою в житі».
  8. Філософський характер фантастики Рея Бредбері «Посмішка», «Марсіанські хронічки», «451º за Фаренгейтом».
  9. Схрещення елементів класичної та масової літератури в романі П. Зюскінда «Запахи».
  10. Крістоф Рансмайр і формування філософсько-естетичних засад австрійського постмодернізму. Постмодерністська ситуація зникнення книги та її автора в романі «Останній світ».
  11. Політична тематика театру Макса Фріша. Екзестенціалістська забарвленість драм про пошук сенсу буття («Санта Крус»).
  12. Фрідріх Дюрренматт «Гостина старої дами».
  13. Філософський роман-притча І. Кальвіно «Коли однієї зимової ночі подорожній…».
  14. Умберто Еко. Життєвий та творчий шлях письменника. Місце роману «Ім’я троянди» в ньому.
  15. Концепція «Хозарського словника» М. Павича: пересторога розчиненню народів у вирі глобалізації сучасного світу.
  16. М.Павич «Дамаскин».
  17. «Магічний реалізм» Г.Г. Маркеса. Роман «Сто років самотності»
  18. Філософський роман Кобо Абе «Жінка в пісках»: ідея відчуження людини в сучасному суспільстві. Національні філософські традиції і модерністські тенденції у творі.
  19. Лірика російських поетів Є. Євтушенка, А. Вознесенського, Д Самойлова, Б. Окуджави, В. Висоцького.
  20. Йосип Бродський. Лірика Бродського – зразок інтелектуально-філософської поезії другої половини ХХ століття.
  21. О. Солженіцин. Книга документальної прози «Архіпелаг Гулаг», її великий резонанс.

Індивідуальна робота до 2-го модуля

1.Підготувати конспект уроку із зарубіжної літератури з вивчення будь-якого художнього твору ІІ половини ХХ століття у школі (на вибір студента).

2.Укласти бібліографію з вивчення зарубіжної літератури ХХ століття (Близько 15-20 джерел, оформлені за новими вимогами; література має бути не застаріла, приблизно з 2000 року).

3. Ведення щоденника читача.

 

ЛІТЕРАТУРА

1. История зарубежной литературы (1945-1980) / Под ред. Андреева Л. Г. – 2-е изд., перераб. – М.: Изд-во МГУ, 1989. – 416 с.

2. История зарубежной литературы ХХ века, 1917-1945 / Под ред. Богословского В. Н., Гражданской З. Т. – 4-е изд., испр. и доп. – М.: Просвещение, 1990. – 431 с.

3. История зарубежной литературы ХХ века (1871-1917) / Под ред. Богословского В. Н., Гражданской З. Т. – 4-е изд., дораб. – М.: Просвещение, 1989. – 416 с.

4. Зарубіжна драма ХХ сторіччя: Посіб. для 11 кл. загальноосвітніх навч. закл./ Уклад. Є. В. Волощук. – К.: Навч. кн., 2003. – 319 с.

5. Литература: Учеб. для 11 кл.общеобразовательных учеб. завед. с рус. яз. обучения. Ч.2. Зарубежная л- ра/ Под ред. М. И. Борецкого. – К.: Освіта, 2005. – 303 с.

6. Волощук Є.В. Зарубіжна література: Підручник для 11 кл. загальноосвітніх навч. закл. – К.: Генеза, 2004. – 464 с.

7. История немецкой литературы. – М, 1977. – Т.5

8. История французской литературы. – М., 1962. – Т. 4.

9. Зарубежная литература ХХ века. Хрестоматия / под ред. Пуришева Б. И., Михальской Н. П.. – М.: Просвещение, 1986. – 400 с.

10.. Зарубежная литература ХХ века. Хрестоматия / под ред. Пуришева Б. И., Михальской Н. П.. – М.: Просвещение, 1986. – 368 с.

11. Храповицкая Г. Н. Зарубежная литература ХХ века. 1871-1917. Хрестоматия: Учеб. пособ. / Г.Н.Храповицкая, М.Б.Ладыгин, В. А. Луков; Под ред. Н. П. Михальской, Б. И. Пуришева. – М.: Просвещение, 1981. – 638 с.

12. Литература ХХ века: Хрестоматия для 11 кл. общеобразовательніх учеб. завед. с рус. яз. обучения. – К.: Освіта, 2005. – 656 с.

13. Волощук Є. В. Зарубіжна література: Хрестоматія-посіб.для 11 кл.загальноосвіт.навч.закл. – К.: Генеза, 2003. – 560 с.

14. Волощук Є. В. Зарубіжна література: Хрестоматія - посіб. для 10 кл. загальноосвітніх навч. закл. – К.: Світ знань, 2004. – 560 с.

15. Волощук Є. В. Зарубіжна література. 11 кл.: Хрестоматія- посіб. – К.: Генеза, 2004. – 560 с.

16. Денисова Т. Н. Зарубіжна література ХХ століття: Хрестоматія-посібник. Підручник для 11 кл. загальноосвіт. навч. закладів/ Т. Н. Денисова, Г. М. Сиваченко. – К.: Генеза, 2000. – 768 с.

17. Портрети зарубіжних письменників ХХ століття. Вип. 5. – К.: Ранок, 2003. – 20 с.

18. Балашова Т.А. Французская поэзия ХХ века. – М., 1982.

19. Денисова Т.Н. Роман і романісти США ХХ ст. – К, 1990.Жлуктенко Н.Ю. Английский психологический роман ХХ века. – К., 1988.

20. Засурский Я.Н. Американская литература ХХ века. – М., 1966.

21. Затонский Д.В. Художественные ориентиры ХХ века. – М., 1988.

22. Ивашева В.В. Литература Великобритании. – М., 1984.

23. Михальская Н.П., Аникин Г.В. Английский роман 20го века. – М., 1982.

24. Павлова Н.С. Типология немецкого романа 1900-1945. – М., 1982.

25. Тертерян И. Испытание историей. Очерки испанской литературы ХХ в. – М., 1973.

26. Шахова К.О. Література Англії ХХ ст. – К, 1993.

27. Андрееев Л.Г. Современная литература Франции 60-е годы. – М., 1977

28. Бігун Б.Я. Постмодерністський образ світу // Вікно у світ. – 1998. – 37. – С.88-95.

29. Григорьева Т. Японская литература ХХ века. – М., 1983.

30. Денисова Т.М., Савченко Г.М. Наприкінці ХХ ст. – постмодернізм, мультикультуралізм // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 1999. - №1.

31. Зонина Л. Тропы времени. Заметки об исканиях французких романистов (60-70-е г.). – М., 1984.

32. Ісаєва О.О. Від первісного сприйняття постмодерністської лірики до її осягнення // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2002. - №4.

33. Кутейщикова В.Н. Осповат Л.С. Новый латиноамериканский роман. – М., 1983.

34. Мендельсон М. Роман США сегодня. – М., 1997.

35. Наркирьер Ф. Французский роман наших дней. – М., 1980.

36. Николенко О.Н. Современная антиутопия. – Х., 1996.

37. Рехо К. Современный японский роман. – М., 1977.

38. Соловьев Н.А. Английская драма за четверть века. – Ч. 1-2. – М., 1982.

39. Фимошкина С.Н. Современный английский роман. – Воронеж, 1988.

 

 

Електронні ресурси

1. Національна бібліотека імені Вернадського: www.nbuv.gov.ua

2. Національна бібліотека: www.lib.ru

3. Бібліотека світової літератури (оригінали та переклади): www. ae-lib.narod.ru

4. Електронна бібліотека «Джерело»: www.ukrlib.com

5. Бібліотека Українського центру: www.ukrcenter.com

6. Національна бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою: www.chl.kiev.ua

СПИСОК ТЕКСТІВ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ НАПАМ’ЯТЬ:

 

IІ семестр

1. Бродський Й. В пору зимну, в місцевості, звиклій; Стрітення.

2. Оден В. Куди ж ти, куди?..., 1 вересня 1939 року.

3. Твардовський О. Мене вбито під Ржевом; Василь Тьоркін (уривок).

4. Целан П. Фуга смерті.

5. Тувім Ю. Сутність, яка палає; Доля; Ти.

 

Види навчальної діяльності студентів

Лекція. На лекціях викладач дає студентам головні напрями вивчення теми, пропонує основну й додаткову літературу з тими, висвітлює найбільш важливі питання, показує приклад аналізу літературних явищ, скеровує процес подальшого самостійного осмислення студентами матеріалу. Лекція не є пасивним для студента видом навчальної діяльності. Вона потребує спеціальної підготовки (читання художніх текстів, уміння поставити запитання, вести діалог з викладачем та ін.).

Практичне заняття. На практичному занятті поглиблюються знання, отримані під час лекції. До практичного заняття студенти повинні опрацювати необхідну наукову та науково-методичну літературу з теми, відобразити це у своїх конспектах. Обов’язковим є читання пропонованих до практичного заняття художніх творів, а також ведення читацьких щоденників. Художні твори потрібно вміти аналізувати із застосуванням певного виду аналізу, визначеного в плані практичного заняття. На практичному занятті студент повинен вільно й розлого висловлюватися щодо того чи іншого питання теми, спираючись на художній текст, а також на знання наукової (основної і додаткової) літератури до теми. Важливим є виконання окремих видів самостійної роботи до теми практичного заняття, яка оцінюється окремо.

Індивідуальна робота студентів та її види (тестування, реферат, консультації). Індивідуальна робота студентів є формою організації навчального процесу, яка передбачає створення умов для якнайповнішої реалізації творчих можливостей студентів через індивідуально-спрямований розвиток їх здібностей, науково-дослідну роботу і творчу діяльність. Види індивідуальної роботи студентів у процесі вивчення курсу «Історія зарубіжної літератури XХ століття»: тестування; реферат, консультації.

Тести є ефективною формою підготовки до практичного заняття, а також для самоперевірки студента. Тести застосовуються не тільки в позааудиторній роботі студентів, але й в аудиторній, для контролю якості знань.

Крім того, кожний студент протягом вивчення курсу повинен написати під керівництвом викладача один реферат на одну з обраних тем (обсяг – 10-15 сторінок).

Результати тестування і реферати оцінюються окремо й фіксуються в журналі академгрупи.

Викладач надає індивідуальну допомогу студентам у формі консультацій, пояснюючи складні моменти теми, спрямовуючи діяльність студентів, допомагаючи їм правильно організувати свою роботу.

Самостійна робота та її види. Самостійна робота є основним способом засвоєння студентом навчального матеріалу в час, вільний від обов’язкових навчальних занять, без участі викладача. Самостійна робота студента над засвоєнням навчального матеріалу з дисципліни може виконуватися в бібліотеці, навчальних кабінетах, комп’ютерних класах, а також у домашніх умовах.

До кожного практичного заняття студент отримує певну самостійну роботу (наприклад, проаналізувати художні образи, визначити засоби комічного, вивчити напам’ять вірш і проаналізувати його тощо), яка оцінюється окремо й фіксується в журналі академгрупи

Форми контролю успішності студентів

Оцінювання навчальних досягнень студента здійснюється у формі поточного, модульного та підсумкового контролю.

Поточний контроль. Поточний контроль спрямований на перевірку систематичності роботи студентів, рівня засвоєння матеріалу протягом викладання курсу. Здійснюється під час проведення аудиторних та позааудиторних занять. Форми проведення поточного контролю визначаються викладачем. Результати поточного контролю фіксуються в журналі успішності академгрупи.

Модульний контроль. Модульний контроль здійснюється як підсумок роботи студента протягом вивчення окремого модуля за результатами опанування теоретичного та практичного матеріалу, передбаченого модулем. Форми проведення модульного контролю – контрольна робота, тестування, усне опитування (колоквіум). Модульний контроль може бути проведений під час практичних занять або в позааудиторний час. До модульного контролю допускаються студенти, які виконали всі види робіт, що є складовими модуля.

Підсумковий контроль. Після виконання усіх видів роботи, форм поточного й модульного контролю студенту необхідно підтвердити якість знань протягом підсумкового контролю. Підсумковий контроль дозволяє покращити загальну оцінку студента.

Розподіл балів за види навчальної діяльності студентів

Упродовж семестру

Поточний контроль Індивідуальне завдання (навчальний проект) Підсумковий контроль Загальна сума
40 балів (Ці бали складається із суми балів за всі змістовні модулі. А бали за кожний модуль – із суми поточних оцінок на заняттях, оцінки самостійної роботи і модульних контролів) 20 балів 40 балів 100 балів

 

Структура навчальної дисципліни (протягом семестру) складається з двох основних модулів, до складу яких входять практичні роботи, самостійні роботи та індивідуальні роботи. На всі ці види робіт виділяються наступні бали: на практичних заняттях та за виконання самостійних робіт студент отримує максимальну кількість балів за 2 модулі 40 балів, за виконання, індивідуальної – 20 балів і 40 балів отримує за підсумковий модульний контроль.

Остаточна оцінка з навчальної дисципліни визначається як підсумкова оцінка результатів засвоєння окремих модулів плюс бали, отримані за підсумковий контроль (накопичувальна система).

Якщо студент вважає суму балів, отриманих за вивчення модулів, достатньою, він може відмовитися від підсумкового контролю. Якщо ж він бажає покращити свої результати, підсумковий контроль забезпечить його право вибору.

 

Оцінювання навчальних досягнень студентів

Структура навчальної дисципліни (протягом семестру) складається з двох основних модулів, на які виділяється рівна кількість балів (по 20 балів), індивідуальної роботи (20 б), а також підсумкового контролю (40 балів).

За результатами вивчення навчальної дисципліни протягом одного семестру студент набирає 1-100 балів.

 

Академічні успіхи студента визначаються за допомогою 100-бальної системи оцінювання з обов’язковим переведенням оцінок до національної шкали та шкали ECTS.

  За національною шкалою За шкалою навчального закладу
А відмінно зараховано 90-100
B добре зараховано 83-89
C добре зараховано 75-82
D задовільно зараховано 68-74
E задовільно зараховано 60-67
FX незадовільно з можливістю повторного складання незараховано 35-59
F незадовільно з обов’язковим повторним курсом незараховано 1-34

 

Якщо формою контролю є залік, 60 і більше балів – «зараховано», 59 і менше балів – «не зараховано».

Додаткові бали (до 20 балів) можуть бути зараховані студентові викладачем за активну участь у виховних заходах, пов’язаних із вивченням дисципліни (літературний вечір, літературний фестиваль тощо).

За результатами навчання визначається рейтинг кожного студента з дисципліни.

 

 

Критерії оцінювання знань студентів

Підготовка до практичного заняття передбачає опрацювання основної літератури у визначеному обсязі, вибіркове знайомство з додатковою літературою, оцінюються знання питань практичного заняття, повнота їх викладу, до уваги береться також активність студентів під час занять, участь у дискусіях, виконання завдань до семінарів.

Реферат оцінюється за повноту розробки проблеми, знання й використання наукових джерел з теми, логічність побудови роботи, володіння методологією дослідження, новизну вирішення проблеми, самостійність і творчість при виконанні роботи, стиль викладу, оформлення (план, посилання, висновки, список використаної літератури, використання текстів оригіналів та ін.).

Під час модульного чи підсумкового контролю враховуються знання студентами питань курсу, обов’язкових та додаткових джерел, ключових теоретичних понять, повнота відповіді, розуміння матеріалу, аргументованість відповіді, підтвердження теоретичних положень літературними фактами, вміння й навички аналізу творів у літературному контексті.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-01-24; просмотров: 184; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.17.75.227 (0.056 с.)