Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Раціональне пізнання, його особливості. Логічні форми мислення і їх роль в пізнанні, переваги і обмеження розумового пізнання.↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 5 из 5 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Аристотель сказав: „усі люди за своєю природою прагнуть здобувати знання”. Отже, пізнання− це природна якість людей і для цього у них є механізми. Назвемо їх: це форми пізнання: чуттєві та раціональні. Пізнання− це розділ філософії під назвою „Гносеологія”, інколи іменують „епістемологією”. Гносеологія була більш характерна для часів класичної філософії, оскільки розглядами пізнання з позицій відстороннього спостереження, а епістемологія − це більше явище некласичної філософії. У першому вигляді пізнання постає як процес взаємодії свідомості та дійсності. При осмисленні наведеного розуміння, важливо звернути увагу на те, що реально здійснює пізнання не свідомість сама по собі, не мозок, а людини з усіма її життєвими проблемами, її можливостями та бажаннями. Цей момент входить у поняття об’єкта та суб’єкта, як вихідні поняття гносеології. Об’єкт у філософському порозумінні − це предмет, явище, котре людиною пізнається, а суб’єкт пізнання − це не людина взагалі, а людина в її історії, тобто соціально-історична людина. Сучасна гносеологія розглядає їх як узагалі невідокремлені. У філософії виділяються 2 основних джерела знання, чуття та мислення. Їх взаємодія у процесі пізнання дуже складна. Визнано, що людські чуття ніколи не бувають „чистим чуттям”, бо їх неодмінно певним „завантажують” розум, мислення. Раціональне пізнання має такі форми: поняття, судження, умовиводи. Поняття − це слова (терміни), що фіксують суттєві характеристики класу предметів або окремих предметів. Судження − це речення, які зв’язують між собою поняття таким чином, що мислення у суттєвих моментах збігаються з процесами реальності. Умовиводи − сукупність речень (суджень) пов’язаних між собою законами логічного виведення. Є 2 типи умовиводів: індуктивний та дедуктивний. Чуттєве пізнання фіксує окремі ознаки предметів, то абстрактне мислення, спрямоване на дослідження зв’язків, функцій та відношень між речами. Кожен із 2 рівнів пізнання є необхідним, але недостатнім для пізнання в цілому, кожен має переваги і недоліки.
Свідомість і психіка.
Проблема свідомості дуже складна. Тут є і соціальні проблеми виникнення свідомості і гносеологічні. Під соціальними проблемами ми розуміємо виникнення та порозуміння самої свідомості засобами тлумачення. Це − історичний погляд на розуміння свідомості. Гносеологічний підхід до розуміння свідомості пов’язаний ідеєю, що свідомість − це специфічна якість матерії. Тут треба розглянути еволюцію матерії в її різних формах. Видатні вчені стверджували, що у матерії є якість, котра подібна до чуття, і ця якість називається відображенням. У процесі розвитку відображення приймає різні форми, які завершуються свідомістю. Особливість філософського аналізу свідомості полягає у розкритті її буттєвих коренів. Тому до філософських проблем свідомості повинно бути зрозумілим у загальному плані. Сучасна філософія і наука не може дати остаточного і безсумнівного розв’язання цієї проблеми, але наявні на сьогодні концепції походження свідомості допомагають цю проблему висвітлити і багато чого зрозуміти в її розв’язанні. Сучасні концепції походження свідомості: 1. Релігійна концепція: свідомість є проявом іскри „Божої”, вкладеної у людину Богом при творенні. 2. Концепція єдиного інформаційного поля: свідомість є одним з проявів єдиного світового інформаційного поля. 3. Концепція походження людини та свідомості внаслідок розвитку праці. 4. Дуалістична концепція. 5. Концепція еволюції: свідомість є результатом поступового розвитку форм відображення дійсності. 6. Субстанціональна концепція самопородження свідомості на основі природно-космічних передумов. Перегляд основних концепцій походження свідомості свідчить про те, що жодна із них не може пояснити усіх складностей свідомості як явища людського буття, але кожна з них виділяє дуже важливі риси свідомості і ми повинні брати їх до уваги, розуміючи їх як фрагменти єдиної картини. Свідомість та основний носій її предметного змісту − знання − постають сферою ідеального освоєння світу. Конкретні засоби дослідження свідомості будуть проясняти умови, форми, механізми функціонування свідомості, а не її сутність. Кажучи про ідеальність свідомості, ми повинні розуміти, що при цьому виникає „образ” предмета. А образ має цільний характер. Психіка − це процеси, на яких формується „образ”, а свідомість формується при умовах, коли виникає внутрішня мова „про себе”, тобто − рефлексія. Ця рефлексія формується у словесну форму. Отже свідомість− це речовий (словесний) зміст. Це знання самосвідоме. Це, на мій погляд, філологічний зміст терміна „свідомість”. Але ми не повинні впасти в ототожнення думки, свідомості та мови. Бо мова будується і функціонує залежно від загальних законів матеріального буття. Рівні свідомості: індивідуальні та суспільні. Структура індивідуальної свідомості включає в себе: самосвідомість, емоції та почуття, знання, волю, пам’ять. Суспільні форми свідомості: правова, політична, моральна, релігійна, філософська, наукова, естетична, економічна, історична. Основні функції свідомості: інформаційна, пізнавальна, творча, оціночна, цілепокладання та інші.
Білет № 11.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-30; просмотров: 229; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.119.166.141 (0.008 с.) |