Прочитайте следующие слова, используя правила таблицы 3. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Прочитайте следующие слова, используя правила таблицы 3.



 

[t] [k] [s] [g] [dʒ] [k]
debt debtor doubt cat curriculum cot carry cut cash custom can Cuba   cyber cinnamon cynic cent cinder cement Cinderella cedar cycle   game gum gamble giggle get got go give gave   gym gist gymnastics germ gene ginger gymnasium gipsy   back neck tick stack lack deck hack sick sack   nickname sock tackle nock dock jack check luck puck  
[t∫] [k] [f] [n] [ŋ]
watch bench match chess peach stitch chart Manchester kitchen chat much scratch chest fetch chip cheap chase catch chemistry architecture school character technology architect anarchy   phantom phonology phase physics photon philosophy phone knight knap knot kneel knapsack knit knead knee know   thing greeting thinking making drinking fling reading long gong bring evening ring song skating sing tending king throng
[∫] [ θ] [ ð] [w] [h]  
shelf dash she shine shift dish shell fish show shop shave sheet shame shoot ship sheep shadow shelf three bath breath oath three think thing throw   that those breathe this these the dither bathe   wheel when where whale what wheat why   whose whole who  

Прочитайте следующие слова, используя правила таблицы 3.

Neck, debt, doubt, stack, debtor, watch, bench, match, champ, much, cash, shame, Cinderella, back, cynic, custom, the, know, making, scratch, cent, cat, tick, chemistry, cane, that, what, knapsack, phantom, path, architecture, cinnamon, why, school, wheat, breathe, girl, character, whose, technology, cedar, phonology, whale, kitchen, anarchy, knap, knot, kneel, cot, thinking, carry, knit, curriculum, knight, gipsy, knee, thing, can, shoot, this, drinking, shop, shave, Cuba, gym, sheet, three, those, thane, bathe, bath, show, where, cut, these, when, game, whole, gum, giraffe, gun, giggle, breath, go

Unit 2

Ударение и интонация, основные модели предложений

Прочитайте следующие сочетания слова, обращая внимание на ударение.

1. a 'red 'pencil a 'good 'bag a 'white 'cup a 'grey 'hat a 'sharp 'knife a 'white 'skirt a 'black 'board a 'green 'tree a 'dinner 'plate a 'nice 'kitchen a 'big 'flat a 'sunny 'day a 'thin 'notebook a 'silver 'fork a 'rude 'word a 'French ' name an 'old 'spoon a 'dark 'room 2. my 'table her 'room your 'spoon his 'watch our 'flat his 'name their 'books her 'desk my 'fork our 'kitchen your 'pen their 'bathroom my 'dog your 'name her 'cat my 'friends his 'car our 'books

Прочитайте следующие предложения, обращая внимание на интонацию.

Сделайте эти предложения отрицательными и прочитайте их.

Сделайте эти предложения вопросительными и прочитайте их.

1. ' This is his ۱pen. 2. ' This is her ۱book. 3. ' These are their ۱books.
4. ' This is their ۱flat.5. ' These are my ۱books.6. ' This is our ۱book. 7. ' These are our ۱bags. 8. ' This is my ۱cooker. 9. ' This is your۱pencil.

1.3. Составьте общие вопросы и ответьте на них по нижеследующему образцу. Употребите слова, данные ниже.

' Are those (' blue) ﺭcups?

' Yes, they ۱are. (' No, they ۱aren't.)

 

a fork, a glass, a large classroom, a lamp, a red hat, a hard day, a green wall, a white shelf, a large factory, a silver spoon, a big dog, a nice day, a sharp knife

Скажите, что говорящий ошибается.

– These ' coats are ۱pink. (black)

– Oh, ' no. They aren't ۱pink. They are ۱black.

1. These hats are green (black). 2. Those textbooks are new (old). 3. These notebooks are thick (thin). 4. Those matches are bad (good). 5. Those shelves are white (green). 6. These maps are old (new). 7. Those children are bad (nice). 8. Those plates are green (grey). 9. Those blackboards are yellow (brown).

1.5. Составьте вопросы по следующему образцу, используя данные ниже слова.

– ' What are ۱these? ' These (' they) are ۱pencils.

– ' What are ۱those? ' Those (' they) are ۱pencils too.

cups, plates, knives, forks, pictures, desks, spoons, shelves, matches

Прослушайте и повторите предложения, записанные на кассете (Tapescript 2, Appendix 1).

' What's his ۱job? ' He's a ۱teacher.

' What's her ۱job? ' She's a ۱doctor.

1.7. Опишите иллюстрации, используя слова в рамочке по образцу из упражнения 1.6.

a police officer a nurse a student a teacher a shop assistant

a taxi driver a businessman a doctor

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-17; просмотров: 235; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.88.249 (0.004 с.)