Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Lesson 4. Lifestyle: Leisure for PleasureСодержание книги
Поиск на нашем сайте
The more joy we have, the more nearly perfect we are. B. Spinoza
Lead-in 1. Answer the following questions. 1. What ways of spending free time do you know? 2. What is a hobby? 3. What kinds of hobbies do you know? 4. Do you think hobbies make people’s lives more interesting? 5. How do young people spend their free time? What leisure activities do they prefer?
2. Look at the following list of leisure activities. Put them in your order of preference. Are there any others, which are not on the list, that you like? Doing a sport Reading a book Watching TV Surfing the Internet Going to the theatre Visiting an art gallery or a museum Going to a concert Going to a disco club Going round a market Going out for a meal 3. Give personal information.
4. Read the following paragraph and answer the questions below. It’s becoming easier to meet young people who know how to use computers or consult video encyclopedias, but who don’t know how to appreciate the fascination of reading. Some people say television is to blame as it offers attractive programmes which don’t require the “effort” of reading. For others it’s the fault of schools which don’t teach children to appreciate literature and its wonders. And what do you think?
5. Study the following quotations and discuss which ones you most, or least, agree with. · A classic is something that everybody wants to have read and nobody wants to read. (Mark Twain)
Vocabulary Practice 6. Match the words and collocations of similar meaning.
7. Match the words to their opposites.
8. Choose the corresponding English word.
Grammar review w Would like (to do) or like (doing)
9. Work with a partner. Choose the correct form. 1. A: Would you like to go for a swim? Do you like swimming? B: What a good idea! It’s so hot today! 2. A: What do you like doing at the weekend? What would you like to do this weekend? B: I like to put my feet up and relax. Sometimes I play football. 3. A: Do you like watching TV? Would you like to watch TV? B: Yes, especially films and game shows. 10. Match a question in column A with an answer in column B.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-12; просмотров: 154; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.137.198.181 (0.009 с.) |