Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Startling discovery off Florida coast↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 2 из 2 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Last week treasure worth over £1 million ___ (discover) off the Florida coast. The discovery ___ (make) by a young British teenager, 17-year-old John Innes, who was on holiday with his family. The treasure, which ___ (consist) of gold coins and jewels ___ (find) in the wreck of a ship which experts believe ___ (sink) by the famous pirate, Captain Kidd, in 1696. John Innes was scuba diving near a small island off the Florida coast when he suddenly ___ (find) the wreck of an old ship at the bottom of the sea. The coast guards ___ (tell) immediately about the discovery and the treasure ___ (bring) to the surface by a team of divers. The coins and jewels, which officially belong to the US government ___ (examine) by archaeologists and ___ (say) to be ‘the real thing’. Yesterday at a press conference in Key West John ___ (give) a $1,000 reward for his discovery. When he ___ (ask), if he was pleased with his reward, he ___ (reply): ‘I’d rather have a bit of treasure!’
1. A Stradivarius violin ….. (sell) yesterday at Christie’s for £902,000, the highest price ever paid for a Strad. 2. The violin, owned by the Mendelssohn family, ….. (make) in 1720, and, because of its colour, it ….. (know) as the “Red Strad”. 3. It ….. (buy) by a professional musician. 4. In its years in the Mendelssohn family, it ….. (play) very little, except by amateurs, but its beautiful tones ….. (demonstrate) by a Japanese violinist before the auction yesterday. 5. “It is in very good condition because it ….. (keep) in a special case”, said Yoshito Ito. 6. “It ….. (look) after very well.” 7. The violin reached such a high price because of its date of 1720 (the height of Stradivari’s Golden Age) when his finest instruments ….. (make). 8. Strads ….. (admire) all over the world for their purity and deep, clear sound.
1. Strads are admired all over the world for their purity and deep clear sound. (Why?) 2. It has been kept in a special case. (Where?) 3. Stradivari’s best instruments were made in 1720. (When?) 4. Because of its colour, the violin is known as the “Red Strad”. (Why?) 5. The Houses of Parliament were built in the nineteenth century. (When?) 6. Twenty people were hurt in the train crash. (How many?) 7. Champagne is produced in France. (Where?) 8. This jumper has been washed twice, and it has shrunk. (How many times?) 9. She was fined three hundred pounds for speeding. (How much?) 10. Our post is delivered twice a day. (How often)
1. The Volkswagen Beetle ….. (design) by Ferdinand Porsche. 2. He ….. (ask) to design it by the German Government. 3. VWs ….. (take) to America by American soldiers who were returning home after the war. 4. The first VW ….. (make) in 1938. 5. Since then over twenty million ….. (produce). 6. They ….. (not make) in Europe any more.
1. The TV programme was (boring, bored) so I turned it off. 2. Children can’t get to sleep on Christmas Eve. They’re too (exciting, excited). 3. “Hi, Mum!” – “Carol! That goodness you rang! Where have you been? We’ve been so (worrying, worried) 4. “Hello, darling. I’ve got a present for you”. – “For me?” – “Don’t look so (surprising, surprised). I often buy you presents”. – “But it isn’t my birthday!” 5. The art exhibition was very (interesting, interested). I loved it, but I had to leave after three hours. My feet were killing me! I find going round art galleries and museums very (tiring, tired). 6. Some people don’t go out at night because they’re (frightening, frightened) that someone will rob them. 7. Our financial situation is very (worrying, worried). We spend more and more, but we’re earning less and less. 8. “I’m going on a three-month holiday to the Far East”. – “How (exciting, excited)! Lucky you!” 9. “Was your father (annoying, annoyed) when you told him your exam results?” – “He was furious.”
1. I find it quite ____ to talk in front of a group of people. (embarrass) 2. I think wet weather is ____. (depress) 3. I’m not very ____ in politics. (interest) 4. I find walking in the countryside very ____. (relax) 5. I think learning a language is very ____. (interest) 6. I get ____ when people smoke in restaurants. (annoy) 7. I don’t normally get ____ when I watch horror films. (frighten) 8. Are you ____ in art? (interest) 9. They were ____ when they heard the news. (shock) 10. I thought they story was quite ____. (amuse) 11. We were all very ____ when he didn’t come home. (worry) 12. It was ____ that she didn’t come to the meeting. (surprise)
1. Яблоки и капуста продаются в овощном магазине. 2. Сыр и молоко продаются в молочном. 3. Сахар продается в бакалее. 4. Ты знаешь, где строятся эти корабли? – Да, в Глазго. 5. Вора не поймали. 6. Дом не был продан. 7. Остров был открыт в этом году. 8. Бумагу делают из древесины.
Список использованной литературы
1. Abbs B., Freebairn I. Blueprint. – London, 1989. 2. Abbs B., Freebairn I, Elsworth S. Discoveries. – Longman, 1996. 3. Allen W. Stannard. Living English Structure. – Longman, 1997. 4. Assmann W. Look! – Culemborg, 1985. 5. Beaumont Digby and Granger Colin. The Heinemann English Grammar. – Heinemann, 1992. 6. Changing Times, Changing Tenses. – New York, 1991. 7. Harris Michael, Mower David, Sikorzynska Anna. Opportunities. – Pearson Education Limited, 2000. 8. Murphy R. English Grammar in Use. – Cambridge University Press, 1988. 9. Pye Diana, Kryszewska Hanna. For Mat. – Macmillan Polska, 2002. 10. Radley P., Millerchip Ch. Mode – 3. – Longman, 1996. 11. Soars John and Liz. Headway. – Oxford University Press, 1991. 12. Swan Michael and Walter Catherine. How English Works. A grammar practice book. – Oxford University Press, 1997. 13. Swan Michael and Walter Catherine. The Good Grammar Book. – Oxford University Press, 2001. 14. Рейнер У. Маркли, Эрл У. Брокман. Сборник упражнений к практической грамматике английского языка. М., 1981. 15. Христорождественская Л.П. Практический курс английского языка. Минск, Аурика, 1993.
Contents
П Р Е Д И С Л О В И Е
Данное пособие является второй частью учебного пособия Focus on English. Во второй части пособия завершается изучение основных грамматических явлений и осуществляется систематизация наиболее употребительных разговорных формул. Пособие состоит из 10 уроков, включающих тексты, поурочный грамматический справочник и комплекс устных и письменных упражнений. Как и в первой, во второй части пособия обучение строится на основе текстов – образцов диалогического и монологического характера, моделирующих употребление изучаемого явления в различных сферах коммуникации, что в совокупности с соответствующим комплексом упражнений обеспечивает целенаправленную активизацию всех языковых явлений в ситуативно-контекстной речи. Для того чтобы разнообразить учебный процесс и обеспечить более эффективное усвоение языкового материала, целесообразно строить обучение таким образом, чтобы параллельно шла работа над определенным грамматическим явлением по другому грамматическому пособию. В качестве дополнительного учебного пособия можно использовать следующее: Raymond Murphy English Grammar in Use. Second edition. Cambridge University Press, 1995.
Министерство образования Республики Беларусь ГРОДНЕНСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ УНИВЕРСИТЕТ ИМЕНИ ЯНКИ КУПАЛЫ FOCUS ON ENGLISH
АНГЛИЙСКИЙ В ФОКУСЕ Задания для чтения на английском языке для студентов специальности Н0201 - Физика В 2 частях ЧАСТЬ II Гродно 2003
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-12; просмотров: 733; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.240.127 (0.006 с.) |