Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Теодор Жеріко. Життя і творчість↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 6 из 6 Содержание книги Поиск на нашем сайте
Одним з перших французьких художників-романтиків був Теодор Жеріко (1791-1824). Він був основоположником романтизму у французькому живописі. Більшість сучасників зрозуміли його велику роль, коли він був вже мертвий. І термін "романтизм" вперше з'явився в некролозі, присвяченому Теодору Жеріко. Маніфестом нового мистецтва було семиметрової полотно "Пліт" Медузи " - трагічний репортаж про корабельну аварію фрегата" Медуза "про загибель, яка спіткала в Атлантиці його екіпаж. Художник писав полотно протягом двох років: з 1818 по 1819 рік.
Рис.3.3 Теодор Жеріко "Пліт Медузи"
Урядові кола Франції, офіційна преса інакше оцінили цю картину. "Небезпечним бунтарем" величали вони молодого живописця. Як кожному майстру, що відкриває нові шляхи в мистецтві, Жеріко довелося дізнатися трагедію невизнання і нерозуміння сучасників. Світське суспільство і буржуа Парижа не могли пробачити молодому живописцеві героїчні образи, створені ним: занадто яскраво вони нагадували цієї егоїстичної публіці про її недоліки, і тому її більш влаштовувало улесливе мистецтво Салону - банальне, далеке від сучасності. Творчість Теодора Жеріко шокувала можновладців, і вони обрушили на майстра лавину негараздів. Досить згадати, що за життя художника жодна його картина не була придбана державою. Нещастя, ніби змовившись, обрушилися на художника. Невизнання, бідність і, нарешті, недуга, що прирік живописця на повну нерухомість, здавалося, були покликані зламати бунтівний дух майстра. Але Жеріко не здавався. Перемагаючи страждання, наперекір усьому він малював і записував у щоденник думки, що не давали йому спокою. Поряд зі знаменитим "Пліт" Медузи "велику популярність придбало також полотно "Дербі в Епсомі " (1821). Чотири коні вихором летять над полем скачок, їх передні і задні ноги витягнуті паралельно землі. Створюється враження надзвичайної стрімкості, польоту. Коні, жокеї виписані з великою ретельністю, з деякою несподіваною для Жеріко сухістю. Навпаки, краєвид - покрита зеленою травою рівнина з пагорбами на горизонті, хмарне з просвітами небо - написаний широко, узагальнено. Здається, що коні несуться вперед, а земля стрімко тікає під їх ногами. Яскравий образ коней, створений Жеріко, придбав величезну популярність, став свого роду класичним каноном, був повторений незліченну кількість разів, викликаючи враження швидкості, польоту.
Рис.3.4 Теодор Жеріко "Дербі в Епсомі" Висновок
Романтики відкривають світ людської душі, індивідуальне, ні на кого не схоже, але щире й тому близьке всім чуттєве бачення світу. Миттєвість образу в живописі, а не послідовність його в літературному виконанні визначила націленість художників на надзвичайно складну передачу руху, заради якого були знайдені нові формальні й колористичні рішення. Романтизм залишив у спадок другій XIX ст. всі ці проблеми і розкріпачену від правил академізму художню індивідуальність. Символ, який у романтиків мав висловити сутнісне з'єднання ідеї і життя, в мистецтві другої половини XIX ст. розчиняється в поліфонічність художнього образу, захоплюючого розмаїття ідей і навколишнього світу. Головними представниками романтизму в образотворчому мистецтві вважаються живописці Ежен Делакруа і Теодор Жеріко, які залишили незабутній слід у розвитку романтизму і створили неперевершені витвори мистецтва, якими і досі захоплюються нащадки не тільки Франції, а і за її кордоном. Література
1) Долгополов І. Розповіді про художників. Том 1. Образотворче мистецтво.М., 1982. ) Зенкін С.М. Французький романтизм і ідея культури. Аспекти проблеми.М., 2001. С.144. ) История зарубежного искусства, М,"Искусство", 1971 (рос). ) Кормич Л. Культурологія: (Історія і теорія світової культури ХХ століття): Навчальний посібник/ Людмила Кормич, Володимир Багацький,; М-во освіти і науки України, Одес. нац. юридична академія. - 2-е вид. - Харків: Одіссей, 2003. - 303 с. ) Шамрай А. До початків романтизму, ж. Україна, X - XI. К. 1929. ) Шевнюк О. Культурологія: Навчальний посібник/ Олена Шевнюк,. - К.: Знання-Прес, 2004. - 353 с.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-12; просмотров: 628; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.137.214.16 (0.007 с.) |