Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Attachment 3. Debate guidelines↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 23 из 23 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
I. Definition. Debate is a formal argument, in which two opposing teams propose or attack a given resolution in a series of speeches. Examples of debate resolutions: “The digital divide in Kazakhstan is bridgeable”, “In 2030 Kazakhstan will join the ranks of 50 most IT developed countries of the world”, “Artificial intelligence will one day get the upper hand over human brain”.
II. Rationale. Debate serves the goal of developing students’ skills of information search and processing; communication in the target language; public speech; argumentation; defence of one’s own viewpoint and teamwork. Debate also fosters tolerance, respect for other people’s opinions, active social stand, critical thinking. Educational debate allows to eliminate such drawbacks of academic discussions as deviations, over-emotionality, spontaneity, dominance of some students.
III. Stages of debate organization: 1. Choice of the resolution 2. Collection of materials 3. Compilation of debate cards (see a sample below) 4. Distribution of roles 5. Training fore the debate (see “fill-in the debate case card” below) 6. Conduct of the debate IV. Debate procedure
V. Evidence card format
Evidence card sample KAZAKHSTAN 2030 IS AN ATTAINABLE GOAL
Roman Vassilenko IS 0906 NEGATIVE Low living standards in Kz
The unemployment rate in Kz is about 8 percent and about 19 percent of the population lives below the poverty line. The U.S. figures are less than 6 percent and 5 percent, respectively. Official site of the RK Embassy in the US www.kazakhembus.com
VI. Speaker duties
Affirmative Constructive: 1) Intro (quote/state the resolution) 2) Define terms 3) State narrowed topic, if applicable 4) Preview in outline terms 5) State Contention 1 (preview subpoints) 6) State source and read evidence card 7) State Contention 2 (preview subpoints) 8) State source and read evidence card 9) Review main contentions 10) Give plan in terms of main planks/points 11) Point out its advantages/benefits 12) Summarize and ask for the ballot/vote
Negative Constructive: 1) Intro (quote/state the resolution) 2) Respond to definitions of terms (Grant or refute) 3) Respond to narrowed topic (if don’t agree, run the topicality argument) 4) Give generic preview 5) Refute Contention 1 and subpoints (see 4 points of refutation) 6) Attack evidence for Contention 1 7) Refute Contention 2 and subpoints (see 4 points of refutation) 8) Attack evidence for Contention 2 9) Sum up main points 10) Attack plan point by point 11) Attack advantages or give disadvantages 12) Sum up whole debate quickly and ask judge to vote for you
Refutation: 1) State word-for-word the opponent’s contention or point 2) State your response (I dis/agree…) 3) Introduce evidence and read source and tag, 4) Read evidence 5) Link your evidence to their argument 6) Tell judge that you destroyed or torpedoed their argument 7) Tell judge that the point goes to you
VII. Debate training. "Fill-In-the-Blank" Debate Case
VIII. DEBATE LANGUAGE
REFERENCES 1. Bogapova N. Debates as effective means of reinforcing learning. Proceedings of the VI International Scientific-Practical Conference, NATEK Almaty-Kokshetau, 2006 2. Л.Н. Вахрушева, С.В. Савинова. Технология подготовки и проведения дебатов. Справочник классного руководителя, № 9, 2008. http://menobr.ru/material/default.aspx?control=15&id=9994&catalogid=27 (дата обращения 19 декабря 2011) 3. Гаркуша С.С. Дебаты. http://eng.1september.ru/view_article.php?ID=201000507 (дата обращения 19 декабря 2011) Формат игры парламентских дебатов. Всероссийская академия внешней торговли. URL: http://life.vavt.ru/site/LSPFEF0DC (дата обращения 24 декабря 2011) 4. Черкесова Н.М.Активные формы обучения на уроках истории. http://nadeshdahistory.siteedit.su/page2 (дата обращения 19 декабря 2011)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-09; просмотров: 559; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.142.172.190 (0.005 с.) |